Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 639 717
  • 13 571

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Se, minkä minä tästä maailmasta olen reissuillani oppinut, on saanut minut vakuuttuneeksi, että jos me suomalaiset emme olisi olleet aikoinamme niin juntteja, monet teistä räkänokista ihmettelisivät elämän junttimaisuutta ihan toisissa olosuhteissa ja toisella kielellä.
Minulla ei tuollaista kuvan hupparia ole, mutta mieluummin tuollainenkin kuin jokin typerän muotivirtauksen tasapaksuun massaan sulautuva merkkivaate.

Mutta - kukin tyylinsä ja arvomaailmansa mukaan...

Helvetin hienosti kirjoitettu. Itse asiassa meinasin jo kirjoittaa, että olisi varmaan aivan saatanan hieno huppari jos teksti olisi ryssien mongerruksella, mutta arvomaailma on jokaisella niin erilainen, enkä minä(kään) jaksa räkänokkien tyhjänpäiväisiä avautumisia sen enempää spekuloida.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Eli jos arvostan veteraanien tekemää uhrausta niin minun pitää automaattisesti arvostaa Kiitos-paitoja? Just. Tuo on nyt niin järkyttävän junttimaista että oksat pois.

-Tinke-80
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Eli jos arvostan veteraanien tekemää uhrausta niin minun pitää automaattisesti arvostaa Kiitos-paitoja? Just. Tuo on nyt niin järkyttävän junttimaista että oksat pois.

-Tinke-80

Ei missään tapauksessa pidä arvostaa. Näin on ihan hyvä. Mikä noista muuten tekee junttimaisen? en ole asiaan niin perehtynyt.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Se, minkä minä tästä maailmasta olen reissuillani oppinut, on saanut minut vakuuttuneeksi, että jos me suomalaiset emme olisi olleet aikoinamme niin juntteja, monet teistä räkänokista ihmettelisivät elämän junttimaisuutta ihan toisissa olosuhteissa ja toisella kielellä.

Maanpuolustushalukkuus on nykyään aivan eri tasolla kuin vuonna 1939. Ja se eri taso on siis paljon korkeammalla kuin silloin aikoinaan. Isänmaallisuus taas voi olla typerää tai ei, riippuu miten se ilmenee. Lipun palvominen, laulun palvominen (POHJOINEN herättää tunteita) ja vastaava edustaa mielestäni sitä typerähköä puolta.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Totuuden nimessä nuo hupparit edustavat maahanmuuttovastaisuutta ja/tai rasismia nykyaikana. Ihan selkeä statement käyttäjältään. Saatte käyttää ihan kumpaa termiä haluatte. Itse kunnioitan sotaveteraaneja ja itsenäisyyttämme yli kaiken mutta noita leijona/kiitos- vaatteita pidän kyllä todella junttimaisina.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Maanpuolustushalukkuus on nykyään aivan eri tasolla kuin vuonna 1939. Ja se eri taso on siis paljon korkeammalla kuin silloin aikoinaan. Isänmaallisuus taas voi olla typerää tai ei, riippuu miten se ilmenee. Lipun palvominen, laulun palvominen (POHJOINEN herättää tunteita) ja vastaava edustaa mielestäni sitä typerähköä puolta.

Mun mielestä on todella junttimaista huutaa Maamme-laulun aikana "pohjoinen" täysillä, koska;
A) Suomi on yhtenäinen, sen takia on Maamme-laulu ja maakuntalaulut erikseen
B) Oululaisen maantieteen mukaan pohjois-Suomi alkaa Jyväskylän kunnanrajalta...
C) Helsingistä ylöspäin tää maa pysyy pystyssä vaan aluetukien ansiosta(/takia), ei oo paljoa ylpistelyn aihetta "POHJOISELLA". (Eikä tee etelääkaan paremmaks)
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tarjota viime vuoden Beuajolais Nouveu:tä juuri, kun uusi on jo tullut kauppoihin. "Ostin tätä varastoon, kun tää oli niin hyvää... nyt voin verrata tätä tämän vuotiseen..."
ööh, ajanko nyt miinaan, mutta eihän BN pysy juomakelpoisenakaan kuin pari viikkoa avaamattomassa pullossa? Sitäpaitsi BN ei ole kyllä hyvää edes tuoreena.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
ööh, ajanko nyt miinaan, mutta eihän BN pysy juomakelpoisenakaan kuin pari viikkoa avaamattomassa pullossa? Sitäpaitsi BN ei ole kyllä hyvää edes tuoreena.

Kasittaakseni BN pysyy juomakelpoisena vajaan vuoden. Pullottamisesta pitanee ainakin kolmisen viikkoa odotella etta viini asettuu aloilleen pullossa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
ööh, ajanko nyt miinaan, mutta eihän BN pysy juomakelpoisenakaan kuin pari viikkoa avaamattomassa pullossa? Sitäpaitsi BN ei ole kyllä hyvää edes tuoreena.

Noveau on kunnossa vielä jouluaattona, ystävänpäivänä tuskin enää ainakaan parhaimmillaan, ja juhannuksena jo varmuudella pilalla.

Tämä tarkistettu Alkon tädeiltä. Ja ne tietää alkoholista, eli ne on jumalia, ja tietää kaiken.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kasittaakseni BN pysyy juomakelpoisena vajaan vuoden. Pullottamisesta pitanee ainakin kolmisen viikkoa odotella etta viini asettuu aloilleen pullossa.
Myyntipäivästä pari viikkoa on aika maksimi minkä ajan tuo pysyy ilman muutoksia maussa, sen jälkeen viini ensin menettää makunsa (pari kuukautta) ja sen jälkeen etikoituu (n. puoli vuotta). BN pitää tosiaankin juoda välittömästi pois, koko ajan laatu huononee.
Tämä tarkistettu Alkon tädeiltä. Ja ne tietää alkoholista, eli ne on jumalia, ja tietää kaiken.
No mä oon entinen Alkon täti, eli vähintään puolijumala sitten :)
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Kasittaakseni BN pysyy juomakelpoisena vajaan vuoden. Pullottamisesta pitanee ainakin kolmisen viikkoa odotella etta viini asettuu aloilleen pullossa.
Ei pysy vaan pitää juoda tuoreena. Sehän on koko viinin idea. Olen muutamana vuonna aiemmin todennut itse juomalla, että BN ei ole hyvää enää kevättalvella.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Myyntipäivästä pari viikkoa on aika maksimi minkä ajan tuo pysyy ilman muutoksia maussa, sen jälkeen viini ensin menettää makunsa (pari kuukautta) ja sen jälkeen etikoituu (n. puoli vuotta). BN pitää tosiaankin juoda välittömästi pois, koko ajan laatu huononee.

No mä oon entinen Alkon täti, eli vähintään puolijumala sitten :)

Ensin puhutaan pullottamisesta, sitten myyntipaivasta. Sitten puhutaan juomakelpoisuudesta. Sitten puhutaan viela pilaantumisesta.

Mutta joo, ilmeisesti minulla ollut vaaraa tietoa.

Beaujolais Nouveau is meant to be drunk young-in average vintages it should be consumed by the following May after its release. However, in excellent vintages (such as 2000) the wine can live much longer and can be enjoyed until the next harvest rolls around.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Myyntipäivästä pari viikkoa on aika maksimi minkä ajan tuo pysyy ilman muutoksia maussa, sen jälkeen viini ensin menettää makunsa (pari kuukautta) ja sen jälkeen etikoituu (n. puoli vuotta).

No niin, nyt kuulostaa jo totuudenmukaisemmalta. Ensimmäisessä viestissä kun sanoit, ettei pysy juomakelpoisenakaan paria viikkoa.

* * * * * * * * *

Junttimaista on väittää, että Elysee on "ihan yhtä hyvää kuin samppanjatkin, joiden tuottajat on vaan ahneita paskoja. Eihän se eroa mitenkään valmistuskuluissa, tekeekö Elyseetä vai Mummia."
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Konserttilippujen trokaaminen Huutonetissä järjettömillä hinnoilla n. kolme minuuttia virallisen lipunmyynnin alkamisen jälkeen.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Konserttilippujen trokaaminen Huutonetissä järjettömillä hinnoilla n. kolme minuuttia virallisen lipunmyynnin alkamisen jälkeen.

Heh. Tata on tullut itsekin tehtya ihan siita syysta etta on ihmisia jotka suostuvat maksamaan aivan kasittamattomia hintoja lipuista. Esimerkiksi pari kuukautta sitten Rammsteinin liput tulivat myyntiin $55 kappale. Ostin 6 lippua pois ja sain seuraavana paivana $280 per lippu takaisin.

Todella junttia.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Heh. Tata on tullut itsekin tehtya ihan siita syysta etta on ihmisia jotka suostuvat maksamaan aivan kasittamattomia hintoja lipuista. Esimerkiksi pari kuukautta sitten Rammsteinin liput tulivat myyntiin $55 kappale. Ostin 6 lippua pois ja sain seuraavana paivana $280 per lippu takaisin.

Todella junttia.
Lippujen hamstraaminen ja trokaaminen ei ole junttia. Korkeintaan aiheuttaa väkivaltareaktioita. Mutta tuolla toiminnalla retostelu kyllä ansaitsee paikkansa tässä ketjussa. Toivottavasti emme koskaan tapaa kasvokkain. Paitsi jos olet paljon minua pienempi ja heiveröisempi.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Lippujen hamstraaminen ja trokaaminen ei ole junttia. Korkeintaan aiheuttaa väkivaltareaktioita. Mutta tuolla toiminnalla retostelu kyllä ansaitsee paikkansa tässä ketjussa. Toivottavasti emme koskaan tapaa kasvokkain. Paitsi jos olet paljon minua pienempi ja heiveröisempi.

Jos tuo oli haaste, otan sen mieluusti vastaan.

Oliko se? Vai huuteletko koneen takaa turvallisesti kalsarit jalassa?

Se ei ollut retostelua, se oli pointin todistamista. Onko se junttia ansaita rahaa ihmisten typeryydesta? Anteeksi nyt vain, mutta jos mina naen rehellisen ja laillisen seka helpon keinon tienata rahaa miksi minun pitaisi jattaa mahdollisuus kayttamatta? Siksi etta sinulle tulee paha mieli?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos tuo oli haaste, otan sen mieluusti vastaan.

Oliko se? Vai huuteletko koneen takaa turvallisesti kalsarit jalassa?
Se oli haaste siinä tapauksessa, että olet paljon minua pienempi.
Se ei ollut retostelua, se oli pointin todistamista. Onko se junttia ansaita rahaa ihmisten typeryydesta?
Rahan ansaitseminen ei ole junttia. Mutta trokaamisella retostelu on. Sinä olla juntti.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Se oli haaste siinä tapauksessa, että olet paljon minua pienempi.
Miten tama mitataan? Lihasmassalla, kaljamahan suuruudella, painolla, pituudella vai kaikilla yhteensa?
Rahan ansaitseminen ei ole junttia. Mutta trokaamisella retostelu on. Sinä olla juntti.

Anteeksi. Unohdin ihan taysin "kel onni on, se onnen katkekoot". Edelleenkaan se ei ollut retostelua, vaan pointin todistamista esimerkin avuin.

Anteeksi jos se tekee sinusta vihaisen.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Se, minkä minä tästä maailmasta olen reissuillani oppinut, on saanut minut vakuuttuneeksi, että jos me suomalaiset emme olisi olleet aikoinamme niin juntteja, monet teistä räkänokista ihmettelisivät elämän junttimaisuutta ihan toisissa olosuhteissa ja toisella kielellä.

Tätä kielispekulointia jaksan aina ihmetellä. Sillä kyllähän etniset virolaisetkin ihmettelevät suomalaist... maailman junttimaisuutta ihan viron kielellä.

Jos Suomelle olisi käynyt Baltian maiden kohtalo, niin kyllä me silti tällä hetkellä puhuisimme suomea vapaassa Suomessa, jonka toiseksi suurin kaupunki olisi Viipuri. Olisimme EU:n ja NATO:n jäseniä, mutta meillä asuisi hyvin todennäköisesti nykyistä huomattavasti suurempi venäläisvähemmistö.

Nyt ei sitten saa ymmärtää väärin. Arvostan paljon enemmän sitä, että Suomi säilyi itsenäisenä veteraanien ponnistelujen ansiosta. Heidän ponnistelunsa mahdollistivat sen, että Suomi on monessa tärkeässä asiassa maailman kärkeä tällä hetkellä (vaikka monessa asiassa olemmekin varsin jämähtänyttä porukkaa).

Kunhan vain aina ihmettelen tuota näkemystä, että puhuisimme nyt venäjää, jos Suomi olisi tuolloin menettänyt itsenäisyytensä. Ei venäläiset onnistuneet viron tai latviankaan kielelle sen suurempaa vahinkoa ajoittaisesta kovasta yrittämisestä huolimatta aiheuttamaan. Ja noi kielet ovat sentään suomen kieltä paljon pienempiä.

Arvostan suuresti veteraaneja, mutta myös minun mielestä nuo "kiitos 1939-1945" -paidat ovat äärimmäisen junttimaisia. Niitä näkee varmasti paljon Popedan konsertissa. Popeda on myös erittäin junttimainen asia... vaikka rehellisyyden nimissä: niillä on muutamia mukaansatempaavia ja hyvin tehtyjä biisejä :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös