Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 640 241
  • 13 571

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Itse ko. paidan omistan ja silloin tällöin ylpeänä kannan. Jos paita olisi ollut ruma, olisin ostanut silti ja antanut paidan samantein takaisin myyjälle.

Eikös nuo paidat olleet alunperin ainakin jonkun moottoripyöräkerhon idea ja ne kai niitä myivätkin? Korjatkaa ihmeessä jos olen väärän tiedon saanut.

Itse en päälleni pistäisi, mutta en mä käytä leijona-korujakaan.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Eikös nuo paidat olleet alunperin ainakin jonkun moottoripyöräkerhon idea ja ne kai niitä myivätkin? Korjatkaa ihmeessä jos olen väärän tiedon saanut.

Itse en päälleni pistäisi, mutta en mä käytä leijona-korujakaan.

Näin on. En tiedä mikä kerho.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Isänmaallisuus = uskonto

Molempiin kuuluu symbolien palvontaa, liioiteltuja myyttejä, henkilökultteja ja oman aatteensa pitäminen ainoana oikeana totuutena ja sitä kritisoivien ihmisten halventaminen. Sinällään uskonnollisuudessa tai isänmaallisuudessa ei ole mitään pahaa, kumpaakin voi harrastaa ihan järkevästikin; mutta hyvin usein isänmaalliset ja uskovaiset ovat enemmän tai vähemmän idiootteja.

Lisätään se, että hyvin usein nämä yltiö-isänmaalliset ovat ns. "kelkasta pudonneita". Istuvat työttömäna kotona, juovat kaljaa ja syyttävät tilanteesta Venäjää, maahanmuuttajia, EU:ta ja ylikansallisia yhtiöitä. Kaikkien muitten vika paitsi oma. Onneks me, jotka huoraamme itään ja länteen, maksamme sen verran veroja että isänmaallisemmallakin kaverilla on varaa nurista.

Kuinkakohan suuri osa "Kiitos"-paidoista on muuten sossurahoilla ostettu? Oma veikkaus on yli 80%.

Ja edelleen kaikki kunnioitus, ja kiitos, veteraaneille, joihin isoisänikin kuului. Eikä koskaan toipunut sodasta, vaikkei haavoittunutkaan.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ainakin jos puhutaan normaalista isänmaallisuudesta eikä sen äärimuodoista.
Ikävä kyllä jos nykyaikana puhutaan isänmaallisuudesta, niin mieleen tulee väistämättä kiitos-huppariin pukeutunut työtön amis jostain syvältä maakunnista. Kansallisylpeydestä ei ole näillä tietoakaan, hehkutetaan vain veteraanien uhrauksia ja samalla oikeutetaan omaa ulkomaalaisvastaisuutta. Omaan maahan ei tutustuta, sen toimintaan ei panosteta, eikä vaikutusjärjestelmiin uskota. Tatuoidaan leijona olkapäähän ja hankitaan C-paperit intistä kun ei jakseta kuunnella kun joku käskee.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olen käynyt intissä ja sivarissa(jälkimmäinen vapaasta tahdosta). Kummassakin paikassa oli aivan helvetinmoisia juntteja. Mutta en koe itseäni myöskään miksikään neropatiksi.

Tässä nyt ei ollut varsinaista pointtia, mutta maailma on muutakin kuin yhden valtion tai kansan sisäinen juttu. Sanokaa mua hipiksi tai juntiksi, so what.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Röyhtäily ja piereskely toisen kotona täysin avoimesti. Kommenttina heti perään "oho" tai hymähdys.
Mennä toisen kotona jääkaapille täysin kysymättä. Kunhan nyt vaan mennään ja tsekataan mitä löytyy.
Juu ei, ne tavarat eivät ole sinun, jos haluat jotain niin kysyt.
Ainainen "ei toi vielä mitään, mulla on yks kaveri, joka blaablaablaa"-kommentti kaikkiin juttuihin, joita kertoo. Eli pakonomainen tarve "pistää paremmaksi".
 
Paleface kävi linnassa juhlimassa lenkkareissa. Joku kannanotto? Noh, kukkahattutädeillä on varmaan riemu revennyt kun nähneet, ei itseä nyt jaksa niinpaljoa kiinnostaa mutta olihan tuo junttimaista isolla J:llä, vaikka asiaa miten pyörittelis.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Erottavia piirteitä on mielestäni enemmän kuin yhdistäviä. Ainakin jos puhutaan normaalista isänmaallisuudesta eikä sen äärimuodoista. Mielestäni kuvaat nyt äärinationalistejä ja hihhuleita, et sitä Pertti ja Jaana Keskiarvoa, ja siksi en voi olla samaa mieltä kanssasi. Ääri-ilmiöistä puhuttaessa olet kyllä varsin hyvin "jäljillä".

Uskonnollisuudella ja nationalismilla on tutkimuksinkin osoitettu yhteys. Kyse on totta kai enemmän amerikkalaisen patriotismin samankaltaisuudesta uskontojen kanssa kuin suomalaisten light-versiosta, mutta onhan sikäläinen uskontokin enemmän hardcorea. Teologiystäväni tällaisesta tutkimuksesta mainitsi ja jossain muussakin yhteydessä siitä kuulin, mutta pikaisella googletuksella en valitettavasti löytänyt sen tekijää tai tarkempia tietoja sisällöstä.

Paleface kävi linnassa juhlimassa lenkkareissa. Joku kannanotto? Noh, kukkahattutädeillä on varmaan riemu revennyt kun nähneet, ei itseä nyt jaksa niinpaljoa kiinnostaa mutta olihan tuo junttimaista isolla J:llä, vaikka asiaa miten pyörittelis.

Kaikenlaisten naurettavien "pukukoodien" rikkominen on junttiuden vastakohta. En voi käsittää, miten esim. pukeutumissäännöillä on yhä niin varaukseton kannatus. Olen itse konservatiivinen oman pukeutumiseni suhteen (puku siellä missä "kuuluu" olla), mutta arvostan kyllä niitä, jotka tällaisista irrationaalisista käytännöistä uskaltavat pyristellä pois. 6.12 jälkeen medioissa harrastettu "mekkoarvostelu" ja tapakoodiston noudattamatta jättämisen kauhistelu suoraan sanottuna yököttää. Mitä vitun väliä tällaisilla asioilla on!? Jos joku "lusikankäyttövirhe" tai kättelyn suorittaminen väärällä tavalla ylittää uutiskynnyksen, elämme todella tapahtumaköyhässä maailmassa.
 
Viimeksi muokattu:

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Kaikenlaisten naurettavien "pukukoodien" rikkominen on junttiuden vastakohta. En voi käsittää, miten esim. pukeutumissäännöillä on yhä niin varaukseton kannatus. Olen itse konservatiivinen oman pukeutumiseni suhteen (puku siellä missää "kuuluu" olla), mutta arvostan kyllä niitä, jotka tällaisista irrationaalisista käytännöistä uskaltavat pyristellä pois. 6.12 jälkeen medioissa harrastettu "mekkoarvostelu" ja tapakoodiston noudattamatta jättämisen kauhistelu suoraan sanottuna yököttää. Mitä vitun väliä tällaisilla asioilla on!? Jos joku "lusikankäyttövirhe" tai kättelyn suorittaminen väärällä tavalla ylittää uutiskynnyksen, elämme todella tapahtumaköyhässä maailmassa.

Yksilökohtaisia asioita toki mutta juuri siksi ah, niin kiinnostavia keskustelunaiheita. Itse taas koen etiketin noudattamisen osaksi hyviä käytöstapoja ja sitä kautta kunnioituksena järjestävää tahoa kohtaan.

Toki osa ns. etiketeistä ovat pahasti vanhentuneita mutta lähtökohtaisesti en näe mitään "tapahtumaköyhää" niiden noudattamisessa. Varsinkin kun voin omakohtaisesti kertoa että ihan yhtä tarkkoja asioista ollaan nk. isossa maailmassakin.

Parhaita tapauksia ovat ne, jotka pystyvät repimään etiketin rajoja niitä rikkomatta esimerkiksi mielikuvitustaan käyttäen. Kuka tahansa osaa laittaa tennarit frakin kanssa...

Olipahan taas tarpeeton kirjoitus mutta tulipahan heitettyä.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Toki osa ns. etiketeistä ovat pahasti vanhentuneita mutta lähtökohtaisesti en näe mitään "tapahtumaköyhää" niiden noudattamisessa. Varsinkin kun voin omakohtaisesti kertoa että ihan yhtä tarkkoja asioista ollaan nk. isossa maailmassakin.

Niin. Tapahtumaköyhään taisin viitata tuon uutiskynnyksen ylittymisessä tapauksissa, joissa etikettiä ei noudateta. Miksi pitäisi olettaa, että isossa maailmassa oltaisiin yhtään vähemmän typeriä kuin täällä?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Juuri tällä hetkellä 80-luvun heavy ja farkkutakit.

Sit noi tuon ajan bändit tekevät vielä tällä hetkelläkin sitä samaa musaa kuin silloin ja juntit diggaa.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Niin. Tapahtumaköyhään taisin viitata tuon uutiskynnyksen ylittymisessä tapauksissa, joissa etikettiä ei noudateta. Miksi pitäisi olettaa, että isossa maailmassa oltaisiin yhtään vähemmän typeriä kuin täällä?

No, mielestäni typeryydeksi leimaaminen on jonkinasteista liioittelua. (Sikälimikäli tarkoitit etikettien noudattamista yleisesti)

Ja kun katsoo keltaisen lehdistön tuotoksia tänä päivänä niin eiköhän suurin osa ole luokiteltavissa ns. paskaksi. Mielestäni se kertoo enemmän lehdistöstä kuin itse tapahtumien tasosta.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
koen etiketin noudattamisen osaksi hyviä käytöstapoja ja sitä kautta kunnioituksena järjestävää tahoa kohtaan.
Täällähän Kärppä-fanit keskustelevat sankoin joukoin junttiudesta. Saa nauraa: hep.

Laitanpa minäkin lusikkani soppaan, arvatenkin etiketeille vitut vihellellen. Ei, en ryystä tai pidä nyrkillä tästä lusikastani kiinni.

Mutta kuitenkin.

Entisaikojen hifistelyn merkkihän se oli, kun oli joutoaikaa opetella kaikenmoisia pitkälle vietyjä etikettejä, kun iso osa joutui käyttämään aikaansa jonninjoutavuuksien sijaan hengissä pysymiseen. Tokihan jonkinmoisia käytössääntöjä on hyvä olla mutta tokihan ne etiketit voivat mennä kermaperseilynkin puolelle.

Ja niinhän ne menevätkin, kun osa kansalaisista haluaa kokea muka olevansa jotakin, kun osaa jonkun hienomman etikettikikan. Vielä kun vaaliuurnilla äänestää jotain KaKo-puolueen ääriporvaria, niin ihminen saa luotua itselleen illuusion, että hän on muka parempi ihminen.

Vaikka todellisuudessa hän onkin paskantärkeä aivoton ja epärehellinen itselleen sekä maailmalle.

Sepä onkin sitten junttia olla olevinaan, vaikka sisimmässään onkin demarihenkinen tönttänä.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Täällähän Kärppä-fanit keskustelevat sankoin joukoin junttiudesta. Saa nauraa: hep.

Sepä onkin sitten junttia olla olevinaan, vaikka sisimmässään onkin demarihenkinen tönttänä.

Niin, itse lähinnä koen etiketin ja sanonnan "Talo elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan" jotenkutan samana asiana. Tai no ei samana mutta kuitenkin... Joku ajatus minulla tuon takana oli mutta se taisi hukkua.

Mutta samaa mieltä siitä että turha ässäily ja etikettien esittely nyt on täysin perseestä. Kaikelle on aikansa ja paikkansa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Juuri tällä hetkellä 80-luvun heavy ja farkkutakit.

Sit noi tuon ajan bändit tekevät vielä tällä hetkelläkin sitä samaa musaa kuin silloin ja juntit diggaa.

Kauinka vanha...tai siis minkä ikäinen olit tuollloin 80-luvulla kun nämä junttiudet tapahtuivat?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kauinka vanha...tai siis minkä ikäinen olit tuollloin 80-luvulla kun nämä junttiudet tapahtuivat?

Kiihkeintä nuoruuttani silloin vietin eli 20 tuli kyseisen vuosikymmenen lopulla täytettyä. Kyllähän siloin Iron Maidenini kuuntelin, mutta farkkutakitta olin.

Korostettakoon, että junttiudessa ei mielestäni välttämättä ole mitään pahaa, riippuu niin junttiuden laadusta. Kuten nähdään niin tämänkin ketjun perusteella lähes jokainen asia on jonkun mielestä junttia.
 

Wolves

Jäsen
Tämä sama voisi mennä vitutusketjuun, mutta tämä sattui kohdalle.

Olen jo pitkään kuunnellut ihmisten (ikähaarukka 18-50v) valittavan helsinkiläisten tai sanotaan pikemmin pääkaupunkiseutulaisista. Milloin ne vievät jotain muulta maalta ja ne on muutenkin ihan paskoja ihmisiä ja jne. jne.

Jopa oma 18-vuotias pikkusiskoni, joka luulee tietävänsä kaikesta kaiken ja päätti aukoa naamaansa asian tiimoilta, väitellen kanssani eräs päivä siitä, että Helsinkiläiset ovat ylimielisiä ihmisiä ja muilla vielä vähemmän mairittelevilla sanoilla pääkaupunkiseutulaisia.

Jokaiselle olen vastannut...menkää ja muuttakaa sinne pääkaupunkiseudulle. Kummasti muuttuu mielipiteet pääkaupungista ja sen asukeista.

En minäkään ole huutelemassa Lappilaisille, että ne perkeleet on vieny kaikki parhaimmat rinteet ja kukkulat (Nämä siis luonnonkivestä, ei pehmytkudoksesta) ja jos alan huutelemaan, niin ihan takuulla muutan sinne vain todistaakseni olevani oikeassa. Hyvin suurella todennäköisyydellä olen väärässä.

Mikä helvetti siinä on, että pitää olla junttiuden multihuipentuma ja huudella asioista joista ei tiedä hevon paskaa.

Nimim. Pääkaupunkiseudulla asunut viisi vuotta ja haluaa takaisin.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Jokaiselle olen vastannut...menkää ja muuttakaa sinne pääkaupunkiseudulle. Kummasti muuttuu mielipiteet pääkaupungista ja sen asukeista.

Ehkäpä kyse onkin siitä, että nämä PK-seutulaiset ovat kusipäisiä muualla suomessa. :P

Mikä helvetti siinä on, että pitää olla junttiuden multihuipentuma ja huudella asioista joista ei tiedä hevon paskaa.

Nimim. Pääkaupunkiseudulla asunut viisi vuotta ja haluaa takaisin.

Eihän tuo olekaan junttiuden multihuipentuma, koska kusipäisiä PK-seutulaisia on olemassa, ihan samalla tavalla, kuin on kusipäisiä Lappeen-rantalaisia.

Nimim. Pääkaupungissa 10 vuotta asunut ja täten aivan vitusti enemmän kokenut.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Uskonnollisuudella ja nationalismilla on tutkimuksinkin osoitettu yhteys. Kyse on totta kai enemmän amerikkalaisen patriotismin samankaltaisuudesta uskontojen kanssa kuin suomalaisten light-versiosta, mutta onhan sikäläinen uskontokin enemmän hardcorea. Teologiystäväni tällaisesta tutkimuksesta mainitsi ja jossain muussakin yhteydessä siitä kuulin, mutta pikaisella googletuksella en valitettavasti löytänyt sen tekijää tai tarkempia tietoja sisällöstä.

En ihmettele tätä ollenkaan, nimenomaan tuossa yhteydessä. Päivittäiset rituaalit ja sokea usko Ameriikkaan, Jeesus-noitaan tai vaikka Suureen Viisaaseen Hattaraan. Suomalainen isänmaallisuus on kuitenkin jotain muuta kuin aamuisin lipun edessä valojen vannomista, onneksi.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Faktahan on, että helsinkiläiset ovat suurimmalta osaltaan juntteja. Esimerkiksi liikennekäyttäytyminen on käytännössä samaa tasoa ylimielisten venäläiskatumaasturien kanssa täällä Lappeenrannassa. Luulevat siellä meren äärellä olevansa jotain herrakansaa Stockmanneineen ja Kiasmoineen, mutta loppujen lopuksi ovat vaan aivan tavallisia pulliaisia. On siellä Helsingin Yliopisto ja Aalto-korkeakoulu, mutta siihen se sivistys sitten jääkin.

Kaikkein huvittavia on tietenkin nämä saksalaisia ihannoivat merkonomit ja muut epäsivistyneet kouluttamattomat jotka pitävät maakuntien asukkaita juntteina.

No, löytyy sieltä poikkeuksiakin tietenkin, mutta näin yleisesti ottaen.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ehkäpä kyse onkin siitä, että nämä PK-seutulaiset ovat kusipäisiä muualla suomessa. :P

Kyllähän nyt kenestä tahansa mukavasta ihmisestä tulee kusipää, jos pakotetaan pitkäksi ajaksi jonnekin keskelle skuttaa junttien, heinäkenkien ja lantavarpaiden seuraan tsiigailemaan, kuinka ruoho kasvaa ja mansikit märehtii.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kyllähän nyt kenestä tahansa mukavasta ihmisestä tulee kusipää, jos pakotetaan pitkäksi ajaksi jonnekin keskelle skuttaa junttien, heinäkenkien ja lantavarpaiden seuraan tsiigailemaan, kuinka ruoho kasvaa ja mansikit märehtii.

Toisin on asiat turussa. Ymmärrystä riittää aivan kaikille sillä maan vanhin kaupunki omaa tiettyä suvaitsevaisuutta omassa ylhäisessä yksinäidyydesään. Kun Turku kukoisti jopa Euroopan mittapuulla melko loisteliaastikin niin Helsinkiä ei edes ollut olemassa...tai helsinkiläisiä. Turussa osataan olla myöskin maalaisia sillä se kuuluu kulttuurimme. Helsinki on jotenkin teennäinen "mukacity" kaikkine ympäristölähiöineen.

Meillä ymmärretään kansainväliisyys, metsät ja lehmä samaan aikaan. Jokaiinnen tietty on ylpeä omasta ympäristöstään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös