Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 639 962
  • 13 571

Schadowan

Jäsen
Ehdottomasti huonot ruokailutavat. Siitä erottaa yleensä umpijuntin ja edes jokseenkin sivistyneen ihmisen. Ryystäminen, maiskuttelu, ahmiminen, puhuminen ruoka suussa yms yms yms. Kyllä laittaa vituttamaan. Moni niin sivistynyt ja siisti ihminen on yllättänyt täysin olemattomilla ruokatavoillaan. Tämän lisäksi luulisi, että naisilla olisi ruokailutavat paremmin hallussa mutta asiahan ei todellakaan ole näin, valitettavasti.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Jos Suomelle olisi käynyt Baltian maiden kohtalo, niin kyllä me silti tällä hetkellä puhuisimme suomea vapaassa Suomessa, jonka toiseksi suurin kaupunki olisi Viipuri. Olisimme EU:n ja NATO:n jäseniä, mutta meillä asuisi hyvin todennäköisesti nykyistä huomattavasti suurempi venäläisvähemmistö.

Aika lailla vähemmän olisi kuitenkin vuoden 1939 asukkaiden jälkeläisiä. Jos Viro on mittapuu niin täällä olisi heitä about 3,5 miljoonaa eli vajaat 2 miljoonaa ihmistä maasta "puuttuisi" (todennäköisesti enemmänkin: Suomen stalinisointi olisi vaatinut enemmän verta kuin Viron ja länteen oli paljon helpommat pakoreitit). Osa näistä puuttuvista olisivat Ruotsissa ja Pohjois-Amerikassa, kymmenet tai sadattuhannet kaksi metriä mullan alla Siperiassa. Elintasomme olisi kai viidenneksen ja kolmanneksen välillä nykytasosta ja Helsingissä todennäköisesti olisi selvä venäjänkielinen enemmistö (koko maan tilanne olisi varmaan about 50-50). En nyt ihan päivänselvästi pitäisi tätä ollenkaan hyvänä vaihtoehtona, ja olen kyllä sitä myöten melkoisenkin kiitollinen sodanaikaisen Suomen kansalle ja armeijalle. (Etenkin kai kun eteläpohjalaisesta körttisuvustani ei varmasti olisi kovinkaan montaa kyydittämättä tai pakenematta jäänyt eli itse tuskin olisin olemassa ex-neuvostolaisessa Suomessa.)
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
En nyt ihan päivänselvästi pitäisi tätä ollenkaan hyvänä vaihtoehtona, ja olen kyllä sitä myöten melkoisenkin kiitollinen sodanaikaisen Suomen kansalle ja armeijalle

Kuten sanoin, tätä mieltä minäkin tietenkin olen. Neuvostoliiton (varsinkin Stalinin) ikeen alle jääminen oli balteille hirvittävä kohtalo ja olen äärettömän kiitollinen isovanhempieni sukupolvelle, että näin ei käynyt Suomelle.

Suomen kansa ja kieli voisivat kuitenkin ihan hyvin johtuen siitä, että Stalinin seuraajat jättivät vähemmistökansat pääosin rauhaan ja siitä, että Neuvostoliitto jäi niinkin lyhytikäiseksi.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Miten tama mitataan? Lihasmassalla, kaljamahan suuruudella, painolla, pituudella vai kaikilla yhteensa?


Anteeksi. Unohdin ihan taysin "kel onni on, se onnen katkekoot". Edelleenkaan se ei ollut retostelua, vaan pointin todistamista esimerkin avuin.

Anteeksi jos se tekee sinusta vihaisen.

Ma luulen, etta tassa on nyt vaan kaynyt niin, etta nimimerkki 'Leon' vedattaa sua.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat

Tuota noin... Ei kannata todellakaan kuin ihmetellä noilla argumenteilla.

Suomen geopoliittinen asema kun sattuu olemaan hieman erilainen verrattuna Baltian maihin; kylmän sodan aikana Naton ainoana rajanaapurina aika vähäistä olisi ollut suomalaisen kulttuurin ja kielen edustus Suomessa.
Ajattelitko ehkä, että Suomen Autonomisen Neuvostotasavallan "omille pojille" olisi uskottu länsirajan vartiointi - mielestäni junttimaista.

Nimimerkki mjr toi esille muutamia totuuksia, lähinnä Viron näkökulmasta, mutta suunnitelmat Suomen osalta ja suomalaisten pakkosiirroille Stalinin NL:ssä olivat vielä mittavammat eikä suomen kielen asema olisi takuulla ollut ainakaan parempi Baltian maiden vastaavaa.
Vielä nytkin, 2010, Venäjällä on noin 300 eri kieltä puhuvaa kansanryhmää, mutta siellä on vain yksi virallinen kieli ja kaikkien, myös ulkomaalaisten, tulee opiskella, asioida ja tehdä työnsä venäjän kielellä.
Ajattelitko ehkä, että suomen kielellä olisi ollut jokin erityisasema Neuvostoliitossa - mielestäni junttimaista.

Minä en viitsi jauhaa asiasta enempää. Olen ollut töissä Venäjällä monta vuotta eri puolilla maata ja nähnyt ja kuullut ihan riittävästi, ettei kenenkään idealistin tarvitse tulla ihmettelemään ja oikomaan näkemyksiäni ko. asiasta - mielestäni junttimaista.

Edit:
OK - poistin huutomerkit ja kirosanat ja lisäsin tilalle "mielestäni" - sorry!
 
Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ma luulen, etta tassa on nyt vaan kaynyt niin, etta nimimerkki 'Leon' vedattaa sua.
Itse asiassa tässä on käynyt niin, että puran vieläkin kiukkuani sen takia, kun missasin Rammsteinin pari vuotta sitten kaiken maailman trokareiden takia. Enkä puhu Provinssista. Toki myös vedätän.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Jaahas...

Kuinkahan junttimaista on sitten kirjoittaa ihan oma lainaus jonkun toisen nimissä ja vieraalla kielellä???

Melko.

Erittäin junttimaista myöskin vetää herneet tollasesta. Palstan säännöissä on kielletty pitkien lainausten esittäminen, joten typistin tekstisi sanomaan "en ymmärrä" venäjäksi, jota vanhana maan tuntijana toki sen verran pystyt lukemaan.

Hermostumisherkkyydestäsi päätellen Äiti Venäjä ei ole maa sinulle.

Ethän pahastu. Kolmella kysymysmerkillä.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Itse asiassa tässä on käynyt niin, että puran vieläkin kiukkuani sen takia, kun missasin Rammsteinin pari vuotta sitten kaiken maailman trokareiden takia. Enkä puhu Provinssista. Toki myös vedätän.

Tiedatkos.. Trokareissa on myos jotain hyvaakin. Se antaa mahdollisuuden ihmisille, jotka syysta tai toisesta missaavat lipunmyyntihetken, paasta paikalle. Lippuja kun on aina saatavilla. Eli kyse ei niinkaan saatavuudesta, vaan hinnasta. Halli tulee jokatapauksessa olemaan taysi. Monelta ystavalta jaisi NHL, MLB, NFL ym ottelu valista tullessaan taalla kaymaan ellei joku kauppaisi lippuaan netissa.

Ymmarran ja suon kylla kiukkusi minua vastaan vaikka puhuinkin eri mantereella jarjestettavasta konsertista.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Melko.

Erittäin junttimaista myöskin vetää herneet tollasesta. Palstan säännöissä on kielletty pitkien lainausten esittäminen, joten typistin tekstisi sanomaan "en ymmärrä" venäjäksi, jota vanhana maan tuntijana toki sen verran pystyt lukemaan.

Hermostumisherkkyydestäsi päätellen Äiti Venäjä ei ole maa sinulle.

Ethän pahastu. Kolmella kysymysmerkillä.

Niin - ymmärtääkseni kysymys ei kuitenkaan ollut minun venäjänkielen taidoistani, joka on kyllä ihan tyydyttävällä tasolla, vaan enemmänkin siitä, millä kielellä nykynuoriso enimmäkseen täällä suloisessa Suomessamme ihmettelisivät maailman junttimaisuutta, jos isämme eivät aikoinaan olisi olleet niin perin juntteja, että halusivat säilyttää oman valtion, kielen ja kansallisen identiteettinsä isompien mielihaluista huolimatta.

Lisäksi veikkauksesi minun suhteestani Venäjään meni perseelleen - sekin...
Olen käynyt maassa työkeikkojeni jälkeenkin. Kieltä puhuvana siellä tulee toimeen ihan kohtuullisesti ja minulla on myös venäläisiä ystäviä. Lisäksi, Pietari on henkinen "kotikaupunkini" Venäjällä - asuin siellä aikoinaan moneen otteeseen ja pitkiäkin aikoja ja siellä on aina mukava käydä.

Sananen tuosta "hermostumisherkkyydestä"; olen tavallinen suomalainen juntti enkä siten omaa edes slaavilaista temperamenttia - ehkä sinunkin kannattaisi nähdä muutakin kuin peilikuvasi, niin osaisit nähdä asioita oikeissa mittakaavoissa ja valossa - ehkä?

Btw - en pahastunut eikä tarkoitukseni ole loukata muitakaan, mutta kun ketjun aihe on, mikä on, kerroin minäkin oman mielipiteeni asian vaatimalla painokkuudella (imho), mikä taas sinulta jäi kokonaan huomaamatta.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ymmarran ja suon kylla kiukkusi minua vastaan vaikka puhuinkin eri mantereella jarjestettavasta konsertista.
Ei tässä ollut oikeasti mitään henkilökohtaista. Halusin vain osallistua keskusteluun. Ymmärrän kyllä, että uskallat haastaa minut, kun taidatkin olla turvassa toisella mantereella. Kerron sitten, kun tulen käymään. Otetaan bisset.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Vielä nytkin, 2010, Venäjällä on noin 300 eri kieltä puhuvaa kansanryhmää, mutta siellä on vain yksi virallinen kieli ja kaikkien, myös ulkomaalaisten, tulee opiskella, asioida ja tehdä työnsä venäjän kielellä.

Näin se on ollut jo tsaarin aikana ja silti siellä edelleen elää esimerkiksi lukuisia suomen kieltä jo "alunperinkin" paljon pienempiä suomensukuisia kieliä. Tosin monet niistä ovat nykyisellään sukupuuttoon kuolemassa: mutta niitä onkin alistettu jo useita satoja vuosia. Putkeen. Missään vaiheessa en väittänyt mitään muuta, kuin että suomen kieli kyllä eläisi ja voisi ihan hyvin jokatapauksessa edelleen. Lisäksi oikein korrrrostin, että balttien kohtalo oli karmea ja olen syvästi kiitollinen, että Suomi omilla toimillaan, omasta ansiostaan siltä kohtalolta välttyi.

Joten ihan rauhassa vaan. Junttimaista vääntää tästä aiheesta tässä ketjussa.

Silti en malta olla mainitsematta, että minun isovanhempieni sukupolven lisäksi meidän toki pitää olla myös Stalinin pojille kiitollinen. Muutenhan asuisimme Germaniassa, pääkaupunkimme olisi maailmanpääkaupunki Berliini ja puhuisimme saksaa. Eiku...
 
Viimeksi muokattu:

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...

Joten ihan rauhassa vaan. Junttimaista vääntää tästä aiheesta tässä ketjussa.

Silti en malta olla mainitsematta, että minun isovanhempieni sukupolven lisäksi meidän toki pitää olla myös Stalinin pojille kiitollinen. Muutenhan asuisimme Germaniassa, pääkaupunkimme olisi maailmanpääkaupunki Berliini ja puhuisimme saksaa. Eiku...

OK - Peace, brother!

Natsismi kuten kommunismikin tukehtuivat omaan mahdottomuuteensa - ja Bushlandkin vaihtoi päämiestään taannoin, joten katsellaan jokseenkin positiivisin mielin ja itsepäisesti eteenpäin.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
OK - Peace, brother!

Natsismi kuten kommunismikin tukehtuivat omaan mahdottomuuteensa - ja Bushlandkin vaihtoi päämiestään taannoin, joten katsellaan jokseenkin positiivisin mielin ja itsepäisesti eteenpäin.

Peace!

Surukukun kirjoituksesta tulikin aasinsillalla mieleen: teinix-skini-uusnatsismi on luultavasti junttimaisin asia maailmassa. Sen sijaan Eurooppaa yhä pahemmin riivaavaa järjestäytynyttä uusnatsismia ei ehkä voi kutsua junttimaiseksi, vaan oikeasti vaaralliseksi ilmiöksi.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Arvostan suuresti veteraaneja, mutta myös minun mielestä nuo "kiitos 1939-1945" -paidat ovat äärimmäisen junttimaisia. Niitä näkee varmasti paljon Popedan konsertissa. Popeda on myös erittäin junttimainen asia... vaikka rehellisyyden nimissä: niillä on muutamia mukaansatempaavia ja hyvin tehtyjä biisejä :)

Itse ko. paidan omistan ja silloin tällöin ylpeänä kannan. Jos paita olisi ollut ruma, olisin ostanut silti ja antanut paidan samantein takaisin myyjälle. Paita ei edusta minulle minkäänlaista jotain asiaa vastaanolemista vaan vain ja ainoastaan sitä mitä siinä lukee: KIITOS. Molemmat isoisät haavoittuivat rintamalla ja toinen kärsi loppuelämänsä vammastaan. Molemmat kuolivat kun olin niin nuori etten tajunnut kiittää heitä henkilökohtaisesti. Tuo paita osoittaa kiitollisuutta kaikille Suomen sotaponnistuksiin osallistuneille, ilman heidän uhraustaan asiat olisivat Suomessa olleet ainakin Neuvostoliiton olemassa olon aikana huonommin ja uskoakseni olisivat vieläkin. Junttia tai ei, ei kiinnosta pätkääkään. Paidan käyttämisen lopetan heti kun joku sotaveteraani sitä pyytää tai menee käyttökelvottomaksi. Veikkaan viimeksi mainitun tapahtuvan aikaisemmin.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
(koko teksti)

Ok.

Sotaveteraanit ansaitsevat minunkin mielestä kaiken mahdollisen tuen. Sinänsä tarkoitus on hyvä.

Minä laittaisin saman summan kuitenkin paljon mieluummin veteraanikeräykseen. Minulle tuossa paidassa on aivan liikaa nationalistista symboliikkaa. Lisäksi paidan käyttäjäkunta on hyvin suurelta osin (en sano, että välttämättä suurimmalti osin) pilottitakkeihin ja metrohousuihin pukeutuvia räkänokkia tai vastaavia vanhempia kansalaisia.

Ylipäätään ylitsepursuava kansallisen symboliikan käyttö on mielestäni junttimaista.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Minulle tuossa paidassa on aivan liikaa nationalistista symboliikkaa. Lisäksi paidan käyttäjäkunta on hyvin suurelta osin (en sano, että välttämättä suurimmalti osin) pilottitakkeihin ja metrohousuihin pukeutuvia räkänokkia tai vastaavia vanhempia kansalaisia.

Ylipäätään ylitsepursuava kansallisen symboliikan käyttö on mielestäni junttimaista.

Myös tässä mielessä ahdasmielisyys on aivan järjettömän junttimaista. Miksi ihmeessä emme saisi olla ylitsepursuavan kansallisia? Haluatko edelleen huorata itään tai länteen?
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ok.

Sotaveteraanit ansaitsevat minunkin mielestä kaiken mahdollisen tuen. Sinänsä tarkoitus on hyvä.

Minä laittaisin saman summan kuitenkin paljon mieluummin veteraanikeräykseen. Minulle tuossa paidassa on aivan liikaa nationalistista symboliikkaa. Lisäksi paidan käyttäjäkunta on hyvin suurelta osin (en sano, että välttämättä suurimmalti osin) pilottitakkeihin ja metrohousuihin pukeutuvia räkänokkia tai vastaavia vanhempia kansalaisia.

Ylipäätään ylitsepursuava kansallisen symboliikan käyttö on mielestäni junttimaista.

Aivan oikein. Nämä ns. meidänSuomi -nuoret aikuiset (onko ne edes aikuisia) luulevat olevansa aivan helvetin kansallismielisiä. No, mikä siinä. Laitetaan IronMaiden soimaan ja ollaan niin maahanmuuttovastaisia kuin vain voi ( miten tuli mieleen eräs puolue). Kuitenkin ne, jotka siellä aikoinaan kp kädessä piti yhteiskuntaa pystyssä, olivat ihan tango-, yhdistystalo-, perhe- ja duunimiehiä. Ei paljon tarvinnut hehkuttaa.

Mielestäni juuri tämä "bikers-for-veterans" tai vastaava toiminta on ala-arvoista. Ne kun eivät vaan ymmärrä. Eivät ne vanhan liiton veteraanit tällaista halua. Ihan vaan tavallista arjen arvostusta. Ja terveyskeskuspalveluja.

Nämä Kiitos -(ns) keräykset ovat vain oman luuloegon hypetystä. Siis sieltä.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Isänmaallisuus = uskonto

Molempiin kuuluu symbolien palvontaa, liioiteltuja myyttejä, henkilökultteja ja oman aatteensa pitäminen ainoana oikeana totuutena ja sitä kritisoivien ihmisten halventaminen. Sinällään uskonnollisuudessa tai isänmaallisuudessa ei ole mitään pahaa, kumpaakin voi harrastaa ihan järkevästikin; mutta hyvin usein isänmaalliset ja uskovaiset ovat enemmän tai vähemmän idiootteja.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Sinällään uskonnollisuudessa tai isänmaallisuudessa ei ole mitään pahaa, kumpaakin voi harrastaa ihan järkevästikin; mutta hyvin usein isänmaalliset ja uskovaiset ovat enemmän tai vähemmän idiootteja.

Juu ei kun meidän pitää olla nöyriä ja kumartaa sinne mistä käsky käy. Näinhän sen kuuluu mennä. Välillä itä ja välillä länsi. Isänmaallisuus on nykyisin jonkinlainen häpeä ja naurun aihe...näemmä. Ja eiköhän isänmaallisuutta kuitenkin harrasteta ihan "järkevästi"...mitä tuo ikinä tarkoittaakaan.

Isänmaalliset ja uskovaiset enemmän/vähemmän idiootteja...just joo.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Minä laittaisin saman summan kuitenkin paljon mieluummin veteraanikeräykseen. Minulle tuossa paidassa on aivan liikaa nationalistista symboliikkaa. Lisäksi paidan käyttäjäkunta on hyvin suurelta osin (en sano, että välttämättä suurimmalti osin) pilottitakkeihin ja metrohousuihin pukeutuvia räkänokkia tai vastaavia vanhempia kansalaisia.

Ylipäätään ylitsepursuava kansallisen symboliikan käyttö on mielestäni junttimaista.

Kukin tavallaan.

Paidan omistajissa on paljon pilotteja ja ymmärrän hyvin että heidän kauttaan tuon paidan junttimaisuus helposti kasvaa. Pahemmin en pilotti-poikia tunne mutta yleensä ihmiset joiden pukeutuminen tai tavat antaa käsityksen väkivallan ihannoinnista, ovat luotaantyöntäviä.

Samalla yleistävällä linjalla jatkaen, kansallisen symboliikan käyttö on uskoakseni useimmilla vastareaktio.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Isänmaallisuus = uskonto

Molempiin kuuluu symbolien palvontaa, liioiteltuja myyttejä, henkilökultteja ja oman aatteensa pitäminen ainoana oikeana totuutena ja sitä kritisoivien ihmisten halventaminen. Sinällään uskonnollisuudessa tai isänmaallisuudessa ei ole mitään pahaa, kumpaakin voi harrastaa ihan järkevästikin; mutta hyvin usein isänmaalliset ja uskovaiset ovat enemmän tai vähemmän idiootteja.

Erottavia piirteitä on mielestäni enemmän kuin yhdistäviä. Ainakin jos puhutaan normaalista isänmaallisuudesta eikä sen äärimuodoista. Mielestäni kuvaat nyt äärinationalistejä ja hihhuleita, et sitä Pertti ja Jaana Keskiarvoa, ja siksi en voi olla samaa mieltä kanssasi. Ääri-ilmiöistä puhuttaessa olet kyllä varsin hyvin "jäljillä".

Juurettomuuden korostaminen ja kansallisvaltioiden kieltäminen ei kuitenkaan edistä nykyistä yhteiskuntaa eikä ihmistä. Oman aatteen/mielipiteen pitäminen ainoana oikeana on typeryyttä. Me olemme kuitenkin oman isänmaamme kulttuurin ilmentymiä, osaa sitä arvostaa tai ei.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Isänmaallisuus = uskonto

Molempiin kuuluu symbolien palvontaa, liioiteltuja myyttejä, henkilökultteja ja oman aatteensa pitäminen ainoana oikeana totuutena ja sitä kritisoivien ihmisten halventaminen. Sinällään uskonnollisuudessa tai isänmaallisuudessa ei ole mitään pahaa, kumpaakin voi harrastaa ihan järkevästikin; mutta hyvin usein isänmaalliset ja uskovaiset ovat enemmän tai vähemmän idiootteja.

Touché!

Tuollaisen laajempien kansanryhmien kategorisoimiseen älykkyyden perusteella tarvitaan kyllä huikeasti kokemusta, näkemystä ja aikaa tutkia tällaista tieteellistä paradigmaa - kumarran nöyrästi.

Minä taasen, ihan vain pohjaten pitkähköön ja raskaaseenkin elämänkokemukseeni, olen ollut havaitsevinani, että hyvin usein nk. hihasta vedettyjä yleistyksiä tekevät yksilöt ovat enemmän tai vähemmän kokemattomia idealisteja ja valitettavasti myös idiootteja.
Toki heilläkin on aina toivoa, kunhan saavat sitä, mitä juuri noita yleistyksiä tehdessään olisivat tarvinneet - kokemusta ja viisautta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös