Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 615 788
  • 13 531

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Osta lada voiman pesä,
korjaa sitä koko kesä.
Sillä pääsee vaikka lappiin asti,
kunhan jaksaa työntä ahkerasti


Tästä tulee mieleen kälyni. Heidän perheellä oli Lada ja he ajoivat sillä, ei nyt Lappiin vaan, Ouluun asti mummolaan. Juttuja olen kuullut että välillä keitti, silloin tällöin savutti ja joskus hajosi mutta oli kuulemma helppo korjata. Ja päästiin aina Ouluun asti. Ja vielä kotiin takaisin.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Osta lada voiman pesä,
korjaa sitä koko kesä.
Sillä pääsee vaikka lappiin asti,
kunhan jaksaa työntä ahkerasti


Tästä tulee mieleen kälyni. Heidän perheellä oli Lada ja he ajoivat sillä, ei nyt Lappiin vaan, Ouluun asti mummolaan. Juttuja olen kuullut että välillä keitti, silloin tällöin savutti ja joskus hajosi mutta oli kuulemma helppo korjata. Ja päästiin aina Ouluun asti. Ja vielä kotiin takaisin.
Mulla oli harjoitteluaikanani yks työnjohtaja, joka vaihtoi vähän ennen kesälomaansa Mossensa uuteen, vakaumuksen miehiä kun oli. Noh, lomat loppuivat itse kultakin ja taas olivat autot parkissa työmaatukikohdan pihalla. Istuin aina kahvilla ikkunan vieressä, josta oli näkymä parkkipaikalle ja eräänä päivänä lomani jälkeen huomasin, että tuo työnjohtaja oli vaihtanut autoa uuteen samanväriseen Mosseen kuin ennen lomaakin, vain rekisterilappu oli tietysti eri. Sanoin asiasta ja kaveri kielsi ehdottomasti asian, mutta kun joku toinenkin totesi asian, joutui hän myöntämään, että edellinen kärry hajosi kesälömareissulla heti Oulusta Kuopioon mennessä vajaat kaksituhatta kilsaa mittarissa - sai toki uuden ja ehdottomasti samanvärisen Kuopiossa tilalle. Oli kova paikka myöntää, ettei neuvostovalmiste kestänytkään...
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Mulla oli harjoitteluaikanani yks työnjohtaja, joka vaihtoi vähän ennen kesälomaansa Mossensa uuteen, vakaumuksen miehiä kun oli. Noh, lomat loppuivat itse kultakin ja taas olivat autot parkissa työmaatukikohdan pihalla. Istuin aina kahvilla ikkunan vieressä, josta oli näkymä parkkipaikalle ja eräänä päivänä lomani jälkeen huomasin, että tuo työnjohtaja oli vaihtanut autoa uuteen samanväriseen Mosseen kuin ennen lomaakin, vain rekisterilappu oli tietysti eri. Sanoin asiasta ja kaveri kielsi ehdottomasti asian, mutta kun joku toinenkin totesi asian, joutui hän myöntämään, että edellinen kärry hajosi kesälömareissulla heti Oulusta Kuopioon mennessä vajaat kaksituhatta kilsaa mittarissa - sai toki uuden ja ehdottomasti samanvärisen Kuopiossa tilalle. Oli kova paikka myöntää, ettei neuvostovalmiste kestänytkään...
Isälläni oli joskus Mosse ennen syntymääni. Hän jätti kuulemma aina kaupungille pysäköidessään avaimet virtalukkoon toivoen että joku sen pöllisi. Ei kelvannut kenellekään.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Mulla oli harjoitteluaikanani yks työnjohtaja, joka vaihtoi vähän ennen kesälomaansa Mossensa uuteen, vakaumuksen miehiä kun oli. Noh, lomat loppuivat itse kultakin ja taas olivat autot parkissa työmaatukikohdan pihalla. Istuin aina kahvilla ikkunan vieressä, josta oli näkymä parkkipaikalle ja eräänä päivänä lomani jälkeen huomasin, että tuo työnjohtaja oli vaihtanut autoa uuteen samanväriseen Mosseen kuin ennen lomaakin, vain rekisterilappu oli tietysti eri. Sanoin asiasta ja kaveri kielsi ehdottomasti asian, mutta kun joku toinenkin totesi asian, joutui hän myöntämään, että edellinen kärry hajosi kesälömareissulla heti Oulusta Kuopioon mennessä vajaat kaksituhatta kilsaa mittarissa - sai toki uuden ja ehdottomasti samanvärisen Kuopiossa tilalle. Oli kova paikka myöntää, ettei neuvostovalmiste kestänytkään...
Tuli mieleen silloin jo entinen avovaimo, kun väen vängällä halusi ostaa suht uuden Alfa Romeon. Meinasin, että älä nyt viitsi, että kyllä kai löytyy vähän varmempiakin autoja, vaikka kuin oli vähän ajettu. Muutama kuukausi sen jälkeen hän kertoi, että Alfasta oli kone lauennut, kun oli ollut menossa lentokentälle ja myöhästyi koneesta.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Näin sammui johtotähti - ja jätkä kävelemään lähti.

Osti se sitten Mersun itelleenkin. Ei varmaan kävellyt sen sammuttua. Mut Volvomiehiä oli sitten loppuun asti.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Isälläni oli joskus Mosse ennen syntymääni.
No meidän naapureilla oli Wartburg farmari sinapinkeltaisena. Ja olen ollut kerran sen kyydissä kun taksimme ei tullut kevätjuhlapäivänä (ala-asteella). Silloin naapurin pojat sanoi että isä voi heittää meidät koululle. Ja niin mentiin Wartburgilla koululle ja kerättiin matkaan muita joille ei taksia tullut.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tuli mieleen silloin jo entinen avovaimo, kun väen vängällä halusi ostaa suht uuden Alfa Romeon. Meinasin, että älä nyt viitsi, että kyllä kai löytyy vähän varmempiakin autoja, vaikka kuin oli vähän ajettu. Muutama kuukausi sen jälkeen hän kertoi, että Alfasta oli kone lauennut, kun oli ollut menossa lentokentälle ja myöhästyi koneesta.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kummitädin miehellä oli joskus 70-luvulla ehta Lada. Kotona oli jo tuolloin opetettu kaiken itärajan takaa tulevan olevan paskaa ja noloa. Kävin noihin aikoihin aina silloin tällöin kummitädin lähes samanikäisen pojan luona touhuilemassa. Yleensä pyysin omia vanhempia hakemaan illalla kotiin, mutta muutaman kerran kummitädin äijä heitti mut kotiin sillä vitun Ladalla. Jo sillon, alle kymmenvuotiaana vitutti ja tajusin, että on ihan vitun noloa, jos joku näkee mun tulevan ulos Ladasta. Sitä en muista, näkikö kukaan, mutta ahdistusta Ladan kyydissä istuminen nuorelle Reverentille aiheutti. Eipä silti, ihan kohtuullinen veronmaksaja musta kuitenkin tosta huolimatta tuli.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kummitädin miehellä oli joskus 70-luvulla ehta Lada. Kotona oli jo tuolloin opetettu kaiken itärajan takaa tulevan olevan paskaa ja noloa. Kävin noihin aikoihin aina silloin tällöin kummitädin lähes samanikäisen pojan luona touhuilemassa. Yleensä pyysin omia vanhempia hakemaan illalla kotiin, mutta muutaman kerran kummitädin äijä heitti mut kotiin sillä vitun Ladalla. Jo sillon, alle kymmenvuotiaana vitutti ja tajusin, että on ihan vitun noloa, jos joku näkee mun tulevan ulos Ladasta. Sitä en muista, näkikö kukaan, mutta ahdistusta Ladan kyydissä istuminen nuorelle Reverentille aiheutti. Eipä silti, ihan kohtuullinen veronmaksaja musta kuitenkin tosta huolimatta tuli.
Meillä oli vuoteen 1988 asti Lada. Sitten muutettiin Skotlantiin ja hankittiin verovapaa mersu. Sekin oli minusta aika junttia kyllä isältäni. Olisi voinut jonkun ihan järkiautonkin hankkia, mutta piti saada pihaan mersu (joka sitten vanhempieni avioeron myötä ensimmäisenä myytiin).
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Mun naapurilla oli taas FSO Polonez, ja se naapurin muori oli mielellään meitä aina kuskailemassa futispeleihin. Monet reissut sillä mentiin, ja aina päästiin perille.
Saatoin aluksi hieman junttimaisesti karsastaa sitä kiesiä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Oon omistanut itsekin Ladan. Juntti mikä juntti.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Olikos Lada myös se Suomen levinnein auto?
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kyllä mun isi on parempi kuin teidän isit. Sillä on ollut Wartburg, FSO Polonez ja Moskvitsh.
 

444

Jäsen
Mukava kuulla, että muidenkin isukit ”triggeröityvät” tietyistä sanoista tai asioista.
Mun faija totesi tyttäreni nimijuhlassa, että ”oho, onpa ruskettunut tyttö”, kun yksi kummitädeistä tuli paikalle. Kyllä, kyseinen ihastuttava naishenkilö on tummaihoinen. Faijani on kuitenkin asunut Helsingissä elämänsä ensimmäiset 51 vuotta. Viimeisimmät 16 sitten Pohjois-Pohjanmaalla. Se varmaan selittää. Mutta joo, vaikka sanoi sen hyvin hiljaa ja vain minulle, niin myötähäpeän määrä oli massiivinen. Tai ehkä hän vain halusi sanoittaa näkemäänsä, vähän kuin ”oho, onpa vihreä sinivuokon lehti”. Juntti mikä juntti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös