Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 619 505
  • 13 543

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Perhepaikat on kaupan tarjoama etu lapsiperheille, joihin muutkin saavat mielestäni parkkeerata.
"Hyvin usein lapsiperheille varatut pysäköintipaikat on merkitty epävirallisin merkein. Mitä tapahtuu, jos ei-perheellinen parkkeeraa tällaiselle paikalle?
– Mikäli alueella on käytössä yksityinen pysäköinninvalvonta ja sopimusehdoissa on selkeästi kerrottu, että ohjeiden vastaisesta pysäköinnistä rangaistaan, saattaa virheellisestä pysäköinnistä seurata valvontamaksu."


Eihän tätä toki valvota missään.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Ostaa moposkootteri (mikä ei ole mopo) 70cc pytyllä ja teharilla 46-vuotiaana kuten allekirjoittanut. Tai siis ostan.
Hinta sovittu ja myyjä kuka vielä mopoiässä lainas veljellensä kyseistä vehjettä niin ei ole enää myyntikunnossa kun veli oli kaatunut sillä ( veli kunnossa, itse vehe ei).
Ei siin kai mitään pahaa ole, bensaa vuotaa jostain ni pitäis olla helppo tsekata ja korjata sekä katteissa nyt vikaa mikä ei minua haittaa.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Olen varmaan kaikkien suurin juntti, kun jätän auton hypermarkettien parkkipaikoilla mahdollisimman kauas ruuhkaisimmista alueista autoani suojellakseni. Vähennän mahdollisuuksia saada autooni osumia muiden autojen ovista ja ostoskärryistä.
Toi on muuten järkevääkin. Iskä jo opetti sen mulle aikana jolloin käveltiin katsomaan Tamin valmentamista Kupittaalle kun lähellä ei ollut parkkipaikkoja ja kun viimeksi itselläni oli skootteri niin jätin sen aina taaimmaiseksi juuri samasta syystä.
Edit:
Ei taida olla tämän ketjun kamaa tuo viestini, mutta 99+ niin lupa mihin vaan!!
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toi on muuten järkevääkin. Iskä jo opetti sen mulle aikana jolloin käveltiin katsomaan Tamin valmentamista Kupittaalle kun lähellä ei ollut parkkipaikkoja ja kun viimeksi itselläni oli skootteri niin jätin sen aina taaimmaiseksi juuri samasta syystä.
Edit:
Ei taida olla tämän ketjun kamaa tuo viestini, mutta 99+ niin lupa mihin vaan!!

Niin ja kumpi sitten on nopeampaa ajella 15min eestaas ja etsiä ruutua mahdollisimman läheltä ovea vai jättää suosiolla 20sek kävelymatkan päähän.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Olen varmaan kaikkien suurin juntti, kun jätän auton hypermarkettien parkkipaikoilla mahdollisimman kauas ruuhkaisimmista alueista autoani suojellakseni. Vähennän mahdollisuuksia saada autooni osumia muiden autojen ovista ja ostoskärryistä.
Toi nyt on ihan fiksua.

entinen pomo jätti autonsa aina kahteen ruutuun. Firmassa oli muutenkin paikoista pulaa, niin sylettihän se. Oli lähin esimies jasamalla tj ja suurin omistaja. Mutta kyllä sille siitä silti vittuiltiin. Ei muuttanut tapojaan. Junttia se siis oli.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Onhan se näppärä ruutu ison kokonsa takia, kyllä minä sen ymmärrän. Mutta mitäs sitten tehdään kun perheelliset on varanneet ne perhepaikat jo sieltä parkkialueelta? Pitääkö lähteä kotiin ja toivoa, että ensi kerralla siinä olisi vapaata?
Voin puhua vain omasta puolestani: silloin auto jätetään tietenkin tavalliseen ruutuun.

Täällä ollaan sitä mieltä, että perheettömän pysäköinti perhepaikalle on junttia, mutta kyllä ihan yhtä junttia on vetää herne nenään siitä, että siinä perhepaikalla on joku perheetön.
Jälleen puhun omasta puolestani: minä en ole vetänyt mistään herneitä nenään. Perustelin vain aiemmin niiden perheparkkien olemassaoloa ja helppoutta perheellisen kannalta.

T: neljän lapsen isä
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ei siihen perhepaikalle pysäköinti laitonta ole. Tämä on junttimaisuusketju, ei rikosketju. ”Minulla on oikeus!” Kyllä. Kaikilla on oikeus olla juntti halutessaan.

Perhepaikkojen idea on, että ovat hieman leveämpiä kuin muut paikat. Näin ollen lapsia on helpompi nostaa kyytiin kun auton kyljessä ei ole toista autoa kiinni. Siitä olemme samaa mieltä, että ei niiden perhepaikkojen tarvitsisi olla siinä oven edessä. Sama koskee sähköautojen latauspaikkoja. Miksi helvetissä niitä rakennetaan useasti parhaille paikoille, jolloin niihin pysäköivät torspot sitten vanhoilla nissaneillaan? Yhtä junttia toimintaa, mutta myös paskaa suunnittelua kieltämättä.

Hypermarketit paapovat perheellisiä, koska perheelliset kuluttavat yleensä paljon enemmän kuin sinkut.
Minusta se on junttia, että lapsiperheet tarvitsisivat jotain erikoisoikeuksia. Sitten pitäisi jokaiselle ryhmälle alkaa jakamaan erityisiä, nimettyjä parkkipaikkoja. Vanhuksille, niille, joilla on lemmikkejä, niille, joilla just nyt on esim. kihti, eikä voi kävellä, mutta on pakko käydä kaupassa…

Itse en ole sinkku, olen naimisissa, siltikin kannan vuositasolla ihan vitusti rahaa kauppoihin. Miksei minua paapota? Itse asiassa noi parkkipaikat pitäisi jakaa sen mukaan, minkä verran käyttää rahaa sinne kauppaan esim. just vuodessa. Etukortti syötetään parkkialueelle sisään ajettaessa ja sieltä ohjataan oikealle alueelle. Se ei olisi junttia.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Minusta se on junttia, että lapsiperheet tarvitsisivat jotain erikoisoikeuksia. Sitten pitäisi jokaiselle ryhmälle alkaa jakamaan erityisiä, nimettyjä parkkipaikkoja. Vanhuksille, niille, joilla on lemmikkejä, niille, joilla just nyt on esim. kihti, eikä voi kävellä, mutta on pakko käydä kaupassa…

Itse en ole sinkku, olen naimisissa, siltikin kannan vuositasolla ihan vitusti rahaa kauppoihin. Miksei minua paapota? Itse asiassa noi parkkipaikat pitäisi jakaa sen mukaan, minkä verran käyttää rahaa sinne kauppaan esim. just vuodessa. Etukortti syötetään parkkialueelle sisään ajettaessa ja sieltä ohjataan oikealle alueelle. Se ei olisi junttia.
Nyt ainakin sait itsellesi lopullisen juntin leiman. Onnea.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Osa noista rattaiden ja vaunujen kanssa kulkevista on kyllä todella juntteja. Tänään kaupassa esim kahdesti rattaat poikittain tukkivat koko käytävän kun itse kaikessa rauhassa tutkailivat hyllyjä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Minusta se on junttia, että lapsiperheet tarvitsisivat jotain erikoisoikeuksia. Sitten pitäisi jokaiselle ryhmälle alkaa jakamaan erityisiä, nimettyjä parkkipaikkoja. Vanhuksille, niille, joilla on lemmikkejä, niille, joilla just nyt on esim. kihti, eikä voi kävellä, mutta on pakko käydä kaupassa…

Itse en ole sinkku, olen naimisissa, siltikin kannan vuositasolla ihan vitusti rahaa kauppoihin. Miksei minua paapota? Itse asiassa noi parkkipaikat pitäisi jakaa sen mukaan, minkä verran käyttää rahaa sinne kauppaan esim. just vuodessa. Etukortti syötetään parkkialueelle sisään ajettaessa ja sieltä ohjataan oikealle alueelle. Se ei olisi junttia.

Selväjärkisintä tekstiä mitä olen vuosiin lukenut. Nykyisin, kun millään ei enää ole mitään väliä ja saa kuulla kaikenlaista todella järkyttävää juttua, niin on miellyttävää huomata, että koko ihmiskunta ei ole vielä vaipunut sosialistiseen henkis-aineelliseen alhoon.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Minusta se on junttia, että lapsiperheet tarvitsisivat jotain erikoisoikeuksia. Sitten pitäisi jokaiselle ryhmälle alkaa jakamaan erityisiä, nimettyjä parkkipaikkoja. Vanhuksille, niille, joilla on lemmikkejä, niille, joilla just nyt on esim. kihti, eikä voi kävellä, mutta on pakko käydä kaupassa…

Itse en ole sinkku, olen naimisissa, siltikin kannan vuositasolla ihan vitusti rahaa kauppoihin. Miksei minua paapota? Itse asiassa noi parkkipaikat pitäisi jakaa sen mukaan, minkä verran käyttää rahaa sinne kauppaan esim. just vuodessa. Etukortti syötetään parkkialueelle sisään ajettaessa ja sieltä ohjataan oikealle alueelle. Se ei olisi junttia.
Kun tilaat schollin Wishiltä jne.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Siis jos on pinkka kunnossa, niin miksi ihmeessä edes käy siellä kaupassa itse? Vai pitääkö sitä C-sarjan Mersua käydä esittelemässä mahdollisimman lähellä sisäänkäyntiä?
Nyt ollaan asian ytimessä. Jätetään ne kaupat niille lapsiperheille ja tilataan me rikkaat joka päivä ravintelista pöperöt valmiina kotiin. Ei tarvitse edes mennä sinne rahvaan pariin kassajonoon huutavien lapsien kanssa.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Itse oon vielä sen verran aloitteleva lähiöfaija, että tilaan vaan noudolla lähimmästä kaupasta alkaen 1,90€. Sitten kun on pinkka paremmassa kondiksessa, niin tulee kyllä kotiinkuljetuksella (tietysti K-Kaupasta, eikä mistään kommuniSti-marketista).
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Siis eikö teillä ole taloudenhoitajia ja kokkia? Autonkuljettaja saa parkkeerata auton mihin haluaa. Lihat tuodaan teurastamolta suoraan kotiin ja vihannekset yms. kasvikset suoraan viljelijältä.
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minusta se on junttia, että lapsiperheet tarvitsisivat jotain erikoisoikeuksia. Sitten pitäisi jokaiselle ryhmälle alkaa jakamaan erityisiä, nimettyjä parkkipaikkoja. Vanhuksille, niille, joilla on lemmikkejä, niille, joilla just nyt on esim. kihti, eikä voi kävellä, mutta on pakko käydä kaupassa…

Itse en ole sinkku, olen naimisissa, siltikin kannan vuositasolla ihan vitusti rahaa kauppoihin. Miksei minua paapota? Itse asiassa noi parkkipaikat pitäisi jakaa sen mukaan, minkä verran käyttää rahaa sinne kauppaan esim. just vuodessa. Etukortti syötetään parkkialueelle sisään ajettaessa ja sieltä ohjataan oikealle alueelle. Se ei olisi junttia.
Kusipäille ehdottomasti pitäisi saada paikat vaikka sinne prisman aulaan kassojen viereen. Ettei vaan joudu parkkeeraamaan kauemmas kuin lapsiperheet. Joku voisi myös lähdä tönimässä lastenvaunuja autotielle kun niitä kakaroita paapotaan. Bemari/Audi/Mersu/Volvokuskeille myös omat spessupaikka jossa voidaan lapsiperheiden kustannuksella vaikka hoitaa öljynvaihdot ja muut perushuollot.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kusipäille ehdottomasti pitäisi saada paikat vaikka sinne prisman aulaan kassojen viereen. Ettei vaan joudu parkkeeraamaan kauemmas kuin lapsiperheet. Joku voisi myös lähdä tönimässä lastenvaunuja autotielle kun niitä kakaroita paapotaan. Bemari/Audi/Mersu/Volvokuskeille myös omat spessupaikka jossa voidaan lapsiperheiden kustannuksella vaikka hoitaa öljynvaihdot ja muut perushuollot.
Vielä kun sais ne lapset jotenkin tekemään ne huoltohommat, niin olis täydellistä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Toi on muuten järkevääkin. Iskä jo opetti sen mulle aikana jolloin käveltiin katsomaan Tamin valmentamista Kupittaalle kun lähellä ei ollut parkkipaikkoja ja kun viimeksi itselläni oli skootteri niin jätin sen aina taaimmaiseksi juuri samasta syystä.
Edit:
Ei taida olla tämän ketjun kamaa tuo viestini, mutta 99+ niin lupa mihin vaan!!

Minun isä teki Turkuhallilla joskus niin, että jätti auton kauas sisäänkäynneistä. Silti lähdimme matseista jo pari minuuttia ennen loppuvihellystä, ettemme olisi jonoissa. Junttiuden huipentuma!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös