Junttimaisinta mitä tiedät

• 2 692 052
  • 13 801

ace

Jäsen
Tuli sekä torstaisin että sunnuntaisin, noina päivinähän pelattiin myös liigaa. Niistä lähetyksistä ne tulokset sitten talteen ruutuvihkoon poimittiin.

Ihan väärin en siis muistanut, torstai oli jäänyt jostain mieleen, mutta sunnuntaita en olisi muistanut. Kiitos myös @Musta Nuoli ja @Jymäkkä näistä nostalgiapläjäyksistä.

Teksti-Tv tosiaan meilläkin oli lähes alusta asti, faija kun halusi ja haluaa edelleen ratsastaa näissä asioissa aallonharjalla. Ennen sitä muistelen kuitenkin aikaa, kun niitä tuloksia ei tullut joka päivä tv:stä. Enkä tosiaan olisi tiennyt/muistanut, että SM-liigaa pelattiin vain kahtena päivänä viikossa. Olisin kuvitellut että useampana, vaikkei joka viikko monena päivänä kuitenkaan.

Kaksipiippuinen asia tuo ottelumäärä. Toki pelien merkitys kasvaisi, mutta itse ainakin tykkään nykyään, kun joka päivä pelataan ainakin jotain sarjaa. Rahan takiahan ottelumäärää kasvatetaan, se lienee kaikille selvää.

E: @Vesuri :lle vielä, että olen melko varma että torstain lähetys oli Urheiluruutu, niin pysyvästi se päivä ja lähetys on jäänyt mieleeni.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miten siihen aikaan saatiin päivittäiset urheilutulokset, seuraavan päivän lehdistä? Tosin, eihän silloin varmaan pelattukaan samalla tahdilla kuin nykyään.

Vietin lapsuuden ja nuoruuden kesiä Englannissa ja isä laittoi kirjekuoressa Royal Mailin siivillä Hesarista leikkaamiaan raportteja. Eihän se päivittäistä tietenkään ollut, mutta ei mennyt koko kesää sentään miettien paljonkohan peli päättyi.

Tokihan niilläkin oli jo teksti-tv, mutta ei siellä Suomen jalkapallosta kerrottu. Eikä pesäpallosta.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
E: @Vesuri :lle vielä, että olen melko varma että torstain lähetys oli Urheiluruutu, niin pysyvästi se päivä ja lähetys on jäänyt mieleeni.
Tarkistin näitä muistikuvia Hesarin arkistosta vuodelta -79. Tuolloin neljäkymmentä vuotta sitten on todellakin torstaisin tullut Urheiluareena ja sunnuntaisin Urheiluruutu kuten @Vesuri muistikin. Omakin muistikuva oli väärässä, sillä liigaa on tuolla viikolla 40 vuotta sitten pelattu pari ottelua tiistaina, kolme torstaina ja täysi kierros vain sunnuntaina.

teppana

Jäsen
Eikös se noin mene jenkeissäkin? Melkein koko kansa katsoo superbowlin, mutta ei niitä perusjanttereita muuten kiinnosta.

Kyllä NFL ja jenkkifutis yleensä on ihan hemmetin suosittua. Toki Super Bowl vetää myös niitä, jotka eivät muuten seuraa. Mutta taitaa heittämällä olla jenkkien suosituin laji.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä NFL ja jenkkifutis yleensä on ihan hemmetin suosittua. Toki Super Bowl vetää myös niitä, jotka eivät muuten seuraa. Mutta taitaa heittämällä olla jenkkien suosituin laji.
Tiedän, mutta käsittääkseni superbowlia istahtavat seuraamaan ”kaikki”.

teppana

Jäsen
Tiedän, mutta käsittääkseni superbowlia istahtavat seuraamaan ”kaikki”.

Näin kai periaatteessa. "Kaikki" tarkoittaen varmaan samaa kuin se, että Suomessa "kaikki" seuraavat lätkän MM-finaalia jos Suomi pelaa siellä. Tai Sauli Niinistön kättelyä. Ei ehkä ihan yhtä suurta prosenttia Super Bowl saavuta, mutta melkein.

Yks vuosi oltiin Dominikaanisessa Super Bowlin aikaan ja hotelli järkkäs aivan hemmetin isot juhlat kun suurin osa asiakkaista oli jenkkejä. Ihan hullua menoa. Mutta hauskaa oli.

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itselleni NFL-kauden huipennus on konferenssifinaalit, kun silloin kaikki keskittyy vielä peliin eikä eväisiin, puoliaikaesiintyjään, mainoksiin, julkkiksiin katsomossa ja yleiseen karnevaaliin. Itse asiassa vakavammin hurahdin lajiin vasta, kun MTV3 näytti aikanaan vuonna 2006 sen aikaisella rinnakkaiskanavallaan konferenssifinaalit suorana alkuperäisellä selostuksella. Siihen asti olin seurannut Super Bowleja juuri tuolla eväslinjalla sen kummemmin pelistä ymmärtämättä. Huikaisevan kirkkaan aurinkoinen Mile High stadion, pakkasessa höyryävät hengitykset ja Jerome "Bus" Bettis vastaan Jake Plummer muhkeassa metsuriparrassa sai tosissaan innostumaan lajista.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mitähän Super Bowlin katsojaluvut mahtavat Suomessa olla? Tuskin kovinkaan korkeat, vaikka ottelua paljon mediassa hehkutetaankin. En ainakaan ensi hätään löytänyt mitään infoa Viasatin katsojaluvuista. Samaa kaliiberia kuin jotkut eukonkannon MM-kisojen koosteet? Vai yltäisivätkö peräti satunnaisen naisten ampumahiihtolähetyksen tasolle?

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Niin Super bowl... Joskus katsoin kun se tuli muistaakseni neloselta. Kyllä sen pian ymmärsi että tietty määrä piti saada jaardeja että saa uusia yrityksiä saada jaardeja ja päästä sinne maalialueelle. Ja jos ei tullut tarpeeksi jaardeja niin vastapuoli saa yrittää itse edetä. Ja välillä valkut heitti rättejä kentälle kun eivät olleet mielissään. Puoliaika shown skippasin ja menin nukkumaan. Eli voittaja oli välillä yllätys aamulla. Oikeasti en paljoa lajista ymmärrä mutta hyvien selostajien kanssa oli kiva juntin vähän katsella sitä amerikkalaisten jalkapalloa...

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Mitähän Super Bowlin katsojaluvut mahtavat Suomessa olla? Tuskin kovinkaan korkeat, vaikka ottelua paljon mediassa hehkutetaankin. En ainakaan ensi hätään löytänyt mitään infoa Viasatin katsojaluvuista. Samaa kaliiberia kuin jotkut eukonkannon MM-kisojen koosteet? Vai yltäisivätkö peräti satunnaisen naisten ampumahiihtolähetyksen tasolle?

Ehkä Seinäjoen tangomarkkinoiden tasoa? Mene ja tiedä. Junttia toki sekin tapahtuma. Varmaan aika junttia myös vertailla eri ohjelmien katsojalukuja ja iloita siitä, että joku ohjelma on katsotumpi kuin toinen. Swäg-sukupolven mielestä juntit varmaankin itseasiassa katsovat televisiota.

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Liitteet

• potilas_saarinen.jpg
    potilas_saarinen.jpg
    249,4 KB · kertaa luettu: 389

Fullhazard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllähän tuo NFL:n "aktiivinen" seuraaminen tuntuu kuitenkin olevan aika yleistä nuorison keskuudessa nykyään. Aika usein ne samat tyypit, jotka seuraa Liigaa, NHL:ää, Valioliigaa ja NBA:ta seuraa myöskin NFL:ää. Lähes yhtä junttia se on että massat kokoontuu seuraamaan skodacuppia. vaikkei muuten jääkiekkoa seuraakaan. Se on kyllä huvittava ilmiö, että miten jotkut uutiset saa ihmiset kiinnostumaan juuri skodacupista sitten toukokuun alussa. Koko vuoden aikana ihminen ei uhraa yhtään ajatustaan jääkiekkoon ja sitten kuin taikaiskusta skodacuppi kiinnostaa.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Kyllähän tuo NFL:n "aktiivinen" seuraaminen tuntuu kuitenkin olevan aika yleistä nuorison keskuudessa nykyään. Aika usein ne samat tyypit, jotka seuraa Liigaa, NHL:ää, Valioliigaa ja NBA:ta seuraa myöskin NFL:ää.
Kyllä ja sukupolvikysymys tämän kaiketi on. Lajia pystyy seuraamaan niin helposti nykyään eri jakelukanavia pitkin joten kyllä sen suosiokin on Suomessa kasvanut. Vanhemmalle väelle tuo NFL:n seuraaminen on varmasti siinä mielessä vieraampaa kun sen näkeminen ei kovinkaan helppoa ollut varmaan edes vielä 15 vuotta sitten, jos nyt siis vaikka NHL:ään tai Valioliigaan. Eikös sitä Valioliigan edeltäjää eli ykkösdivaria näytetty jo varmaan 70-luvulta lähtien telkkarissa? NFL:ää tuskin.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
NFL:ää on kyllä mukava katsella darrassa. Aika hidasta ja sitä katsellessa voi koomailla aina välissä kun joukkueet järjestäytyvät. En kyllä ole katsonut yhtäkään Super Bowlia ihan siksi, että en seuraa lajia tarkemmin. Toinen syy on se, että Patriots voittaa kuitenkin.

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Kuolemantuomion puoltaminen on merkki sivistymättömyydestä ja moukkamaisuudesta eli junttimaisuudesta.

Entä mikäli elinkautiseen tuomitulle - en siis tarkoita tässä tapauksessa Suomen elinkautista, joka ei siis ole elinkautinen sanan varsinaisessa merkityksessä - tarjottaisiin vaihtoehto avustettuun itsemurhaan loppuelämän vankilassa viettämisen sijaan?

Tähän voisi myös tarjota vaikka jonkinlaista kannustinrahaa, joka maksettaisiin ko. henkilön valitsemalle edunsaajalle. Vähän niin kuin Suomessa maksetaan kannustinrahaa turvapaikanhakijoille, jotta poistuvat maasta kuluttamasta resursseja. Molemmissa tapauksissa ko. yksilö poistuu kuluttamasta järjestelmän resursseja - toinen pysyvästi ja toinen muualle.

Suomessa ylläolevalla ei siis ole mitään merkitystä, kunhan nyt vain leikittelen ajatuksella.

Viimeksi muokattu:

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Sivistyneisyyden johdosta sarjamurhaajat ja terroristit vapautuvat yksi toisensa jälkeen voidakseen jatkaa toimintaansa. Joten ennemmin olen juntti kuin sivistynyt.

Tässä ollaan veli @sämpylä89 kanssa samaa mieltä. Lapsiin kohdistuvien rikosten kohdalla olisin myös vapaaehtoinen vetämään sähkötuolin kahvasta.

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika junttimaista vittuuntua siitä, että lukihäiriöinen kirjoittaa väärin. Vähän sama jos vittuuntuisi siitä, että sokea käveli vahingossa päin. No jokainen tyylillään, vaikka mielestäni toi on jo aika tyylitöntä,eli junttia.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
massat kokoontuu seuraamaan skodacuppia
skodacupista
skodacuppi

Skoda-cupin hokeminen jatkuvasti ja väärin kirjoitettuna sekä itsensä ylentäminen massojen yläpuolelle on moninkertaisesti niin junttia kuin jääkiekon MM-kisojen seuraaminen toukokuussa.

Jääkiekon aikuisten maajoukkueturnauksista juntein on World Cup jota ehkä joskus pelataan 8-12 vuoden välein, viimeksi sekajoukkueilla ja seuraavaksi 2020 ei ollenkaan. Seuraavaksi junttilistalla ovat edelliset EHT-joukkueilla pelatut olympialaiset joihin sai osallistua venäläisiä urheilijoita doping-skandaalista huolimatta. Vähiten junteimmat ovat MM-kisat, joihin pääsee turnauksen loppuvaiheissa halutessaan osallistumaan kaikkien Euroopan joukkueiden pelaajia sekä 29/31 NHL-joukkueen pelaajia. NHL-finalistit jäävät ulkopuolelle, mutta ainakin tänä vuonna jopa konferenssifinaaleista ehtii MM-ratkaisupeleihin.

Fullhazard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Skoda-cupin hokeminen jatkuvasti ja väärin kirjoitettuna sekä itsensä ylentäminen massojen yläpuolelle on moninkertaisesti niin junttia kuin jääkiekon MM-kisojen seuraaminen toukokuussa.
No minun täytyy sitten olla juntti ei voi mitään. Skodacuppi on termi, jota olen käyttänyt usein esimerkiksi whatsapp-keskusteluissa. Kyseisellä sanalla on hieman negatiivisia konnotaatioita, mutta ihan leikkimielisesti sitä voi käyttää(?).

Rivien välistä on ehkä muutamassa aiemmassa viestissäni ollut luettavissa, että olen nostanut itseäni tiettyjen "ryhmien" yläpuolelle. Tähän on kuitenkin sortunut 95% Jatkoajan käyttäjistä. Ehkä sinulle on jäänyt jotain hampaankoloon jostain aiemmasta viestistäni? Tässä yhteydessä ei sen sijaan ollut tarkoitus nostaa itseäni massoja ylemmäksi millään tasolla vaan verrata skodacuppi vs super-pouli. Molempien seuraaminen on junttia, jos ei seuraa lajia muuten. Super-poulin seuraajat on ehkä vähemmän juntteja ja enemmän hipstereitä loppujen lopuksi?

Jääkiekon mm-kisat tulee olemaan tapahtuma, jota seuraan todella tarkasti tänäkin vuonna niin urheilun kuin vedonlyönninkin takia. Itse en edes seuraa NFL:ää, mutta tunnen useita, jotka seuraa sitä. @Roger Moore totesi, että se on hyvin pitkälle sukupolvikysymys ja sitähän se on. Tuskin yli nelikymppisistä laajasti urheilua seuraavista henkilöistä kovinkaan moni seuraa NFL:ää, mutta 15-30v ikähaarukkaan osuvista prosenttimäärä on paljon suurempi.

Viimeksi muokattu:

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara
No minun täytyy sitten olla juntti ei voi mitään. Skodacuppi on termi, jota olen käyttänyt usein esimerkiksi whatsapp-keskusteluissa. Kyseisellä sanalla on hieman negatiivisia konnotaatioita, mutta ihan leikkimielisesti sitä voi käyttää(?).

Rivien välistä on ehkä muutamassa aiemmassa viestissäni ollut luettavissa, että olen nostanut itseäni tiettyjen "ryhmien" yläpuolelle. Tähän on kuitenkin sortunut 95% Jatkoajan käyttäjistä. Ehkä sinulle on jäänyt jotain hampaankoloon jostain aiemmasta viestistäni? Tässä yhteydessä ei sen sijaan ollut tarkoitus nostaa itseäni massoja ylemmäksi millään tasolla vaan verrata skodacuppi vs super-pouli. Molempien seuraaminen on junttia, jos ei seuraa lajia muuten. Super-poulin seuraajat on ehkä vähemmän juntteja ja enemmän hipstereitä loppujen lopuksi?

Jääkiekon mm-kisat tulee olemaan tapahtuma, jota seuraan todella tarkasti tänäkin vuonna niin urheilun kuin vedonlyönninkin takia. Itse en edes seuraa NFL:ää, mutta tunnen useita, jotka seuraa sitä. @Roger Moore totesi, että se on hyvin pitkälle sukupolvikysymys ja sitähän se on. Tuskin yli nelikymppisistä laajasti urheilua seuraavista henkilöistä kovinkaan moni seuraa NFL:ää, mutta 15-30v ikähaarukkaan osuvista prosenttimäärä on paljon suurempi.
Tuskin kovin moni pitää termin "Skoda Cup" käyttämistä junttina. Minun mielestäni se ei ole junttia, junttia on vaikkapa heilua mm-kisakatsomossa umpikännissä karjala-pahvitötsä päässä. Tässä ketjussa nyt vain listataan asioita, mistä ei pidetä. Musta Nuoli ei pidä termin Skoda Cup käytöstä -> pakko olla junttia.

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara
Jääkiekon aikuisten maajoukkueturnauksista juntein on World Cup jota ehkä joskus pelataan 8-12 vuoden välein, viimeksi sekajoukkueilla ja seuraavaksi 2020 ei ollenkaan. Seuraavaksi junttilistalla ovat edelliset EHT-joukkueilla pelatut olympialaiset joihin sai osallistua venäläisiä urheilijoita doping-skandaalista huolimatta. Vähiten junteimmat ovat MM-kisat, joihin pääsee turnauksen loppuvaiheissa halutessaan osallistumaan kaikkien Euroopan joukkueiden pelaajia sekä 29/31 NHL-joukkueen pelaajia. NHL-finalistit jäävät ulkopuolelle, mutta ainakin tänä vuonna jopa konferenssifinaaleista ehtii MM-ratkaisupeleihin.

Olen muuten tästäkin eri mieltä. Muistan, kun ihmiset yleisesti pitivät jääkiekon MM-kisoja aiemmin suhteellisen vakavasti otettavana tapahtumana. Se oli sitä aikaa, kun Yle hoiti kisojen televisioinnin. Sitten tuli maikkari, ja kisojen junttiusaste nousi tuhanteen potenssiin. Mertarannasta tehtiin itsensä karikatyyri, jonka piti ujuttaa hassunhauskoja sanontojaan joka väliin ja muistaa hehkuttaa tarpeeksi Suomea. Juhani Tamminen riemukkaassa, vaihtuvassa takissaan puhui nollatason lätkätotuuksiaan suorassa televisiolähetyksessä. Jonain vuonna virallisen kisabiisin teki Maikkarin omasta Putous-formaatista tuttu Samppa Linna feattaajanaan Juti, "Nyt rillataan päätyyn asti."

Mitä olen kaverieni kanssa jutellut, jotka ovat enemmänkin jääkiekon kasuaaliseuraajia (aktivoituvat arvokisojen aikaan), niin he pitävät nykyään mm-kisoja lähinnä tuollaisena hupiturnauksena, joka toimii tekosyynä ryyppäämiselle. Uskon, että Maikkarilla on tässä oma roolinsa.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ehkä sinulle on jäänyt jotain hampaankoloon jostain aiemmasta viestistäni? Tässä yhteydessä ei sen sijaan ollut tarkoitus nostaa itseäni massoja ylemmäksi millään tasolla vaan verrata skodacuppi vs super-pouli. Molempien seuraaminen on junttia, jos ei seuraa lajia muuten. Super-poulin seuraajat on ehkä vähemmän juntteja ja enemmän hipstereitä loppujen lopuksi?

Ei ole toki mitään hampaankolossa sinua kohtaan, ei aiemmin eikä nytkään. Ilmaisusi vain pisti silmään yhdistettynä massoista puhumiseen. Tuollaista vain kuulee usein suomalaisten(kin) futisfanien parissa, joiden mielestä jääkiekko on "kendoa" ja joku alasarjan rypeminen jalkapallokentällä on sitä korkeinta urheilukulttuuria jota massat eivät vain ymmärrä. Mutta toistan, että ei ole mitään vastaan, tämä vain on junttiketju ja junttiketjussa kommentoidaan toisinaan vähän juntisti, minä mukaan lukien.

Omakin MM-kisojen seuraamiseni on suoraan sanottuna hiipunut vuosien varrella aika paljon, erityisesti siitä syystä minkä @Shard mainitsikin eli MTV3:n älyttömyyksien takia, ja myös siksi, että minusta MM-kisojen kisaformaattia saisi uudistaa koska nyt pelataan ensin tuiki tarpeeton pitkä alkusarja ja sitten homma voi olla kerrasta poikki. Ennemmin vaikka neljän alkulohkon kisat joissa on mahdollisimman vähän Suomi-Vatikaani -tyyppisiä otteluita alkusarjassa.

Tuskin kovin moni pitää termin "Skoda Cup" käyttämistä junttina. Minun mielestäni se ei ole junttia, junttia on vaikkapa heilua mm-kisakatsomossa umpikännissä karjala-pahvitötsä päässä. Tässä ketjussa nyt vain listataan asioita, mistä ei pidetä. Musta Nuoli ei pidä termin Skoda Cup käytöstä -> pakko olla junttia.

Viimeinen virke pitää absoluuttisesti paikkansa, koska minulla ja vain minulla on tietämys siitä, mikä on junttia ja mikä ei. Minä tiedän, muut eivät ymmärrä!

Tai no, ehkä sittenkin tuo toiseksi viimeinen virke on parempi, eli tämä ketju on jo kauan sitten päätynyt junttiuden tuolle puolen ja täällä listataan asioita joista ei pidetä.

Karjalalippis-fanitus on kuitenkin ehdottoman junttia, en ole sitä oikein koskaan sisäistänyt. Miksi matkustaa kalliilla hinnalla ja kovalla vaivalla MM-kisoihin ryyppäämään itseltään tajua kun sen voisi halutessaan tehdä kotonakin? Jos menee matsiin niin luulisi siitä olevan hyvä jotain muistaakin jälkeenpäin eikä vain rallatella pitkin hallin käytäviä tuhannen tuubassa.

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
On modernia junttiutta puhua skodacupista ja samaan aikaan palvoa suurta ja mahtavaa NHL:ää enemmän kuin on tarpeen. Samat hipsterijuntit hehkuttavat Antti Mäkisen nuoleskelevaa selostusta haukkuen samalla Mertarannat ja Simo Leinoset.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy