Valioyksilö
Jäsen
Mistä helvetistä tällainen villitys on pääkaupunkiseudulle rantautunut?
Ne on näitä nousukaskokkareita, jotka idoloi ja matkii Alexander Stubbia. Eli fillaroi, twiittaa ja vittumitäpaskaa.
Meidän suunnalla joku sanoisi: "Elä tuu opettaan issääs naimaan."
Hyväkuntoisia, komeita ja menestyviä miehiä siis. Stubbilla tuskin on osaa eikä arpaa siihen että erityisesti kestävyysurheilun suosio on nousussa. Niin ja junttia ei ole mielestäni pyöräillä ilman kypärää mutta kohtalaisen tyhmää Se on ainakin jos kyse on jostain muusta kuin Jopolla Kalliossa joogasta teekauppaan pontso päällä hurauttamisesta.Ne on näitä nousukaskokkareita, jotka idoloi ja matkii Alexander Stubbia. Eli fillaroi, twiittaa ja vittumitäpaskaa.
Itse työskentelin urheiluvälinekaupassa useamman vuoden. Oli erittäin mielenkiintoista seurata asiakkaita tällaisten läheltäpiti -tilanteiden jälkeen. Tultiin hakemaan nastapohjaista talvikenkää tai juuri esimerkiksi pyöräilykypärää vaikka olivat oman kertoman mukaan vielä aamulla olleet sitä mieltä etteivät he kyseisiä kapistuksia tarvisi. Nämä läheltäpiti -tilanteet olivat luoneet ajatusmallin asiakkaalle jossa sait takuuvarmasti myytyä sen parhaimman ja turvallisimman tuotteen asiakkaalle, maksoi mitä maksoi asiakkaan oli ne saatava. Lähes päivittäin sattui tapahtumasarja: läheltäpiti-välittömästikauppaan-maksoimitämaksoi-tyytyväinenasiakas.
Mutta jos tosiaan ei oikeasti lähde AJAMAAN sillä pyörällä, vaan rullailee hissuksiin kauppaan tms., niin paskaako sitä kypärää silloin kantaa mukana häiritsemässä.
Kyllähän vielä hassummalta (lue: juntimmalta) näyttäisi jos hyvällä pyörällä sotkettaisiin lenkkiä lepattavissa adidasverkkareissa ja puuvillaisessa olutmerkin mainos t-paidassa.Kyllä tää pyöräilyvälineurheilu on hyvin vahvasti noussut myös Tampereella. Mää ymmärrän sen hyvän pyörän hankkimisen, mutta sen vaatetuksen kanssa oon vähän kummissani. Saakohan siitä pyörästä jonkun alennuksen, jos samalla sitoutuu käyttämään niitä hassuja neonspandexeja?
Stubbilla tuskin on osaa eikä arpaa siihen että erityisesti kestävyysurheilun suosio on nousussa.
Käytän itse pyöräillessäni toki sekä kypärää että sitä soittokelloa. Jos joku kokee kaverille kilauttamisen vittuiluna, niin omapa on häpeänsä. Minä taas olen aina ilahtunut, kun jollain on tilannetajua koiria lähestyessään.
Junttimaista on siis kuunnella musiikkia ulkoillessaan niin lujalla, että aiheuttaa sillä vaaroja muille tielläliikkujille.
No tuo selittää sen, mitä epäilimmekin. Itsenäisyydenkadulla pyöriä meni ohi oikealta ja vasemmalta, ja kaistamerkintöjen puutteesta johtuen meno oli aika villiä. Ihmettelin, miksi tasan yksi pyöräilijä vaivautui varoittamaan tulostaan. Teimme sen johtopäätöksen, että Tampereella kilauttelu otetaan vittuiluna. Ei tainnut mennä pieleen tuo arvaus.Soittokellosta samaa mieltä. Tampereella tuntui välillä siltä, että jalankulkija soittokellon kuullessaan tahtoo about käydä kurkkuun kiinni, koska kokee tämän kilauttelun samana, kuin sen, että pyöräilijä huutaisi: "Anna tilaa, ääliö!"... vaikka siitähän ei ole kyse. Samaista ilmiötä on myös havaittavissa esikaupunki Kangasalla, joskaan ei ihan niin pahana.
Uskomaton pässi tuo daami, mistä puhuit. Minä olisin pysäyttänyt ja huutanut pari minuuttia päin naamaa. Varsinkin, jos koirat ovat tuollaisia suojeluvaistoisia, on todella edesvastuutonta kulkea niin, ettei ehdi reagoimaan takaa tuleviin. Tuo onkin ainoita tilanteita meikäläisen elämässä, kun en kulje kuulokkeet korvilla, jos ei ole tarkoitus jutella kenenkään kanssa.Junttimaista on siis kuunnella musiikkia ulkoillessaan niin lujalla, että aiheuttaa sillä vaaroja muille tielläliikkujille.
Kuulun noihin, kahdesta syystä: tykkään ihan pirusti kuunnella musiikkia aina, kun siihen on mahdollisuus. Ja b) ei voisi vähempää kiinnostaa kuunnella murreapinoiden tai muuten vaan idioottien kälätystä. Julkisessa liikenteessä tuo vielä korostuu. Rääkyviä kersoja vastaan sekään ei tosin auta, kun ei jaksa umpikuulokkeita raahata mukanaan.00-luvun loppupuolella varsinkin oli ylintä muutia suorittaa kaikki liikunta napit korvissa. Jopa silloin, kun luontoäiti olisi kyllä tarjonnut sävelet. Paljon oli ihmisiä, jotka eivät kyenneet lähtemään kävelylle ilman MP3-soitinta. On vieläkin, en minä sillä. Tilanne kärjistyy sitten, kun napit ovat korva-aukoissa myös keskustelutilanteissa. Vähän voi ehkä käyttää nappia korvan ulkopuolella, jos havaitsee, että kaverin huulet höplöttävät.
Käytin joskus 1990-luvun alkupuolella juoksulenkilläni korvalappustereoita. Sen ajan lenkkitieni oli niin korpea, että ei siellä ketään missään näkynyt enkä muiden kanssa käynyt kertaakaan lenkillä. Vuoden 1994 jälkeen en ole kuunnellut millään laitteella mitään, kun olen lenkkeillyt. Olihan se aikoinaan pieni paine ostaa mp3-soitin, kun kaikilla alkoi semmoinen olla vaan minusta tuntui, että sieluni pysyy puhtoisempana, kun saa joskus olla kaukana kaikista tekoäänistä. Varsinkin jos oli huono sää niin musiikki oli suurena houkutuksena, sillä lenkin mieliala paranisi. Vältin nuo alkuajan kiusaukset ja nyt osaan nauttia siitä hiljaisuudesta ja omassa ajatusmaailmassa olemisessa enkä varmasti ota ketään muuta eli soittimia lenkeilleni mukaan. Soittimen ääni olisi minun perskärpäseni, ajatusteni estäjä, viihdemaailman syöpäläinen ja luovuuden estäjäni. Kieltäymyksen kautta lyhyt onni on vaihdettu suuremman luokan onneksi. Edes tuo hetki ilman kaikkea sitä ja tätä.00-luvun loppupuolella varsinkin oli ylintä muutia suorittaa kaikki liikunta napit korvissa. Jopa silloin, kun luontoäiti olisi kyllä tarjonnut sävelet. Paljon oli ihmisiä, jotka eivät kyenneet lähtemään kävelylle ilman MP3-soitinta.
...vaan minusta tuntui, että sieluni pysyy puhtoisempana, kun saa joskus olla kaukana kaikista tekoäänistä. Varsinkin jos oli huono sää niin musiikki oli suurena houkutuksena, sillä lenkin mieliala paranisi. Vältin nuo alkuajan kiusaukset ja nyt osaan nauttia siitä hiljaisuudesta ja omassa ajatusmaailmassa olemisessa enkä varmasti ota ketään muuta eli soittimia lenkeilleni mukaan. Soittimen ääni olisi minun perskärpäseni, ajatusteni estäjä, viihdemaailman syöpäläinen ja luovuuden estäjäni. Kieltäymyksen kautta lyhyt onni on vaihdettu suuremman luokan onneksi. Edes tuo hetki ilman kaikkea sitä ja tätä.
Tämän kiteytyksen jälkeen on periaatteessa turha kirjoittaa enää mitään tähän ketjuun, mutta kirjoitan silti.Linna Cruising
Linna Cruising