Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 636 884
  • 13 571
Nimenomaan vielä tämä palstatila lehdissä. Ajatellaan näitä suomen "hauskoja" hullutuksia eukonkantoineen, saappaanheittoineen, piereskelyineen, saunomisineen ja kaljanjuontineen, eihän näistä perustallaaja tietäisi mitään ellei armon IS ja IL näistä AINA kirjoittelisi. Sitten tosiaan kun olisi paikka tehdä hyvää journalismia tai oikeasti fiksuja kirjoituksia niin niitä ei tehdä koska ne ei kiinnostaa niin paljoa suurta massaa kuin edellä mainitut

Minusta on aika junttimaista valittaa siitä, ettei Iltalehdestä löydy laatujournalismia. Vähän sama kuin valittaisi siitä, ettei Mäkkärissä myydä gourmet-aterioita.
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Häistä kaupungin yöhön jatkoille lähteneet maakuntien miehet. Joensuun yöelämässä on aina pienoinen redneck -vivahde, mutta lauantaina oli hääjuhlijaa liikkeellä turhan paljon. Musta puku, valkoinen kauluspaita, kravatti nostettu hassusti olkapäälle ja luonnollisesti aurinkolasit koko ajan päässä. Boolisankot kitattu tyhjiksi juhlapaikalla ja sitten taksilla keskustan baareihin ahdistelemaan kaupungin naisia, hohhoijjaa...
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Häistä kaupungin yöhön jatkoille lähteneet maakuntien miehet. Joensuun yöelämässä on aina pienoinen redneck -vivahde, mutta lauantaina oli hääjuhlijaa liikkeellä turhan paljon. Musta puku, valkoinen kauluspaita, kravatti nostettu hassusti olkapäälle ja luonnollisesti aurinkolasit koko ajan päässä. Boolisankot kitattu tyhjiksi juhlapaikalla ja sitten taksilla keskustan baareihin ahdistelemaan kaupungin naisia, hohhoijjaa...

Ja toimintaa leimaa isoeleinen ja kovaääninen isännöinti - leukapartoja, leijonaristejä ja puvun housuja, joiden lahkeet pitäisi olla 3-5 cm alempana. Tuota aurinkolasiteemaa sisätiloissa en muuten ole koskaan ymmärtänyt - peräisin jostain elokuvasta tai joku roolimalli antanut kipinän?
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Pieni ryhmä akateemisia ihmisiä ajoi minut tällä kertaa tähän ketjuun. Emännän serkku on tällainen mahtava kaveri. Saman ikäinen, kuin minä, mutta päivääkään ei ole oikeita töitä tehnyt, vaan pyörii vuodesta toiseen eri yliopistoissa opiskelemassa.

Keskustellessa tämä kaverin tai hänen kavereidensa kanssa on sama puhutko seinälle vai näille janareille. Omat mielipiteet ja huimat visiot tulee kyllä esiin, mutta ketään muuta ei kuunnella.

Sitten ajetaan vielä läpi ja spämmätään kaikki tukkoon noita "tekijänoikeuslakiin oikeutta, yrittäjyys kunniaan" blaa blaa mitään nuokaan eivät tiedä mitä todellisuudessa nuo pitävät sisällään vaan yrittävät olla vain niin pirun fiksuja ja akateemisia, pyritään todistamaan että ollaan korkeammalla jalustalla ja fiksumpia, kuin muut.

Tekisi mieli ensi kerralla hänet nähdessäni tokaista, että mene sinäkin vittu töihin ja tee jotain tämän maan hyväksi. Tollanen poliittinen spämmäily ilman tekoja ei hyödytä ketään, tai vuodesta toiseen yliopistoissa pyöriminen.

Vituttaa siis ylimieliset ja saamattomat yliopistorunkkarit. Jos luet tämän ja olet käynyt yliopiston, mutta et ole ym. runkku, niin pyydän sinulta anteeksi. En muilta.... Ugh.

Edit. Junttimaista siis se, että joko minä olen juntti, kun en ymmärrä heidän paremmuuttaan, tai se, että on vitun junttia luulla Suomessa itsestään akateemisen koulutuksen perusteella jotain kansainvälistä yli-ihmistä.
 
Viimeksi muokattu:

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Lauseen aloittaminen tällä tavalla:

- Ei enää tässä iässä...
- Mulla nyt on sen verran ikää jo, että...
- Kyllä mäkin nuorempana tein...
- Ei jaksa enää tän ikäisenä...

Yllättävän usein kuulee suht nuorten puhuvan noin. Jos esim. nelikymppinen tuollasta paskaa suoltaa, niin se on kyllä hyvinkin junttimasta.

Eläkeiässä olevat saavat noin puhua halutessaan, koska heillä tosiaan ikää on.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Yllättävän usein kuulee suht nuorten puhuvan noin. Jos esim. nelikymppinen tuollasta paskaa suoltaa, niin se on kyllä hyvinkin junttimasta.

Minusta tuo riippuu täysin asiasta. Voihan parikymppinenkin sanoa, että: "En mä enää tässä iässä maalaa pöydän jalkoja paskalla".

Junttia on juurikin yleistäminen.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä ketju on täynnä mielensäpahoittajia.

Vanha Len kirjoitti:
Junttia on juurikin yleistäminen.

EI voisi paremmin tiivistää.
 
Tekisi mieli ensi kerralla hänet nähdessäni tokaista, että mene sinäkin vittu töihin ja tee jotain tämän maan hyväksi. Tollanen poliittinen spämmäily ilman tekoja ei hyödytä ketään, tai vuodesta toiseen yliopistoissa pyöriminen.
Moi Koskelan Jussi. Veikkaanpa, että juuri sillä että jotkut ihmiset aikanaan pyöri, oli suuri vaikutus tämän maan nousussa keskinkertaisesta ja suht juurettomasta luokka- ja maatalousyhteiskunnasta yhdeksi maailman parhaimmista ja kehittyneimmistä maista. Junttia on pitää ympäristömme tuhoamiseen perustuvaa työtä suuremmassa arvossa kuin sille kuuluu.

Edit. Junttimaista siis se, että joko minä olen juntti, kun en ymmärrä heidän paremmuuttaan, tai se, että on vitun junttia luulla Suomessa itsestään akateemisen koulutuksen perusteella jotain kansainvälistä yli-ihmistä.
No sinun tekstistäsi kyllä tuli ilmi että olet juntti, mutta junttia on tietysti myös tarpeettomasti retostella pääomallaan, oli se sitten sosiaalista, kulttuurista tai taloudellista.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Taputtaminen tilanteessa, jossa tarjoilijalta putoaa astioita tarjottimelta, on hyvinkin junttimaista tai oikeastaan IHAN VITUN IDIOOTTIMAISTA JA SÄÄLITTÄVÄÄ.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Aikuinen pitää kypärää päässä pyöräillessä. Hemmetin junttia. Kaikenlisäksi en ainakaan itse voi kuvitella kaatuvani ikinä pyörällä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Minusta tuo riippuu täysin asiasta. Voihan parikymppinenkin sanoa, että: "En mä enää tässä iässä maalaa pöydän jalkoja paskalla".

Junttia on juurikin yleistäminen.

Minkäslaisissa oloissa sinut on kasvatettu, kun noin on päässyt käymään? Vai oletko kenties joskus pitkään eristyksessä ollut linnakundi?

T: Mielensäpahoittaja ;)
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Jep, mutta auton töytäisemäksi voisitko kuvitella?

Terveisin, kerran kaaressa lentänyt ja lääkärin mukaan kypärän avulla hengissä selvinnyt.

En, mutta se voi johtua, että asun tosi pienellä paikkakunnalla. Toki noita kyseisiä juntteja riittää täälläkin joka nurkan takana.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Päässyt käymään miten?

"En mä enää tässä iässä maalaa pöydän jalkoja paskalla".

Tuo lause nopeasti luettuna viittasi jonkin sortin mielenvikaisuuteen tai hulluuteen... Olen vissiin katsonut liikaa vankilaelokuvia, jossa kirjaimellisesti maalataan paskalla seiniä yms.

Mutta nyt uudestaan luettuna taidan tietää mitä tarkoitit :)
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aikuinen pitää kypärää päässä pyöräillessä. Hemmetin junttia. Kaikenlisäksi en ainakaan itse voi kuvitella kaatuvani ikinä pyörällä.

Minusta taas on erittäin junttia halveksia pyöräkypärää käyttäviä aikuisia, nuoria tai lapsia. Oma pää on ainakin meikäläiselle sen verran rakas, että käytän aina pyöräillessäni kypärää. Ei ole vähentänyt katu-uskottavuuttani tai menestystäni elämässä. Olen korkeasti koulutettu, komea, paljon ystäviä, kaunis avovaimo, omistusasunto, hyvä työpaikka ja muutenkin hauska elämä.

Miksi menettää kaikki vain sen vuoksi, että joku henkisesti teini-ikäiseltä kuulostava päästää suustaan samanlaisia lauseita kuin mitä kuuli ala-asteella "kovisten" suusta?

Sinullekin tiedoksi, että vaikka et ikinä tekisi itse virhettä, niin pienelläkin paikkakunnalla voi joku toinen tiellä tai kadulla liikkuva henkilö tehdä sen virheen, johon sinäkin joudut tahtomattasi osalliseksi.

Ei se kypärä edes näytä rumalta tai tunnu päässä pahalta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aikuinen pitää kypärää päässä pyöräillessä. Hemmetin junttia. Kaikenlisäksi en ainakaan itse voi kuvitella kaatuvani ikinä pyörällä.

En minäkään ajatellut kaatuvani, mutta kun katsoo minkälaisia jo valmiiksi aivovammaisia juntteja tuolla liikenteessä ajaa pyörillä, rullaluistimilla, autoilla tai peräti kävelee, niin itse en heidän käyttäytymisestään mene takuuseen joten pidän kypärää pyöräillessä säästyäkseni muiden aiheuttamilta (pää)kolhuilta.

Olen myös ollut vakuutusyhtiön korvauspalvelussa töissä, ja asiakkainani on ollut polkupyöräillessä aivovamman saaneita henkilöitä, joilta kypärä on puuttunut ratkaisevalla hetkellä.

Mielestäni on aivan saatanan junttia jättää käyttämättä kypärää.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Aikuinen pitää kypärää päässä pyöräillessä. Hemmetin junttia. Kaikenlisäksi en ainakaan itse voi kuvitella kaatuvani ikinä pyörällä.

Olen parikymmentä vuotta polkenut pyörällä kypärättä ja hetken kuluttua elämäni ensimmäinen lenkki lähtee pyöräilykypärä päässä. Täälläpäin heti kantakaupungin ulkopuolella kypäräprosentti lienee yli 90 ja kaupungin sisällä ehkä neljännes käyttää kypärää. Lyhyille matkoille ei vaivauduta suojaamaan päätä ja taidan itsekkin kuulua myös jatkossa tähän ryhmään, eli junttimaisuus säilynnee tässä tapauksessa.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kypärän hankinta itselläkin edessä. Pyöräillä on vielä uskaltanut jotenkin, mutta rullaluistelu on alkanut vähän jo pelottamaan ilman kypärää. Miksei sitä samalla pitäisi fillaroidessakin, olispahan vähän esimerkkinäkin kun jälkikasvukin tuossa jo harjoittelee pyöräilyä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jalankulkijan olisi ainakin Oulussa syytä pukeutua haarniskaan pyöräilijöiden takia, sillä kevyen liikenteen väylillä rehottaa natsikommunistinen pyöräilijöiden anarkia. Pyöräilijöiden takia olisi jalankulkijan tai autoilijan joskus syytä myös pukeutua kaasunaamariin. Etenkin kaupassa, kun pyöräilijä ilmestyy sinne pyöräilyvaatteissaan ja -kypärässään 200 kilometrin lenkin jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Tosipyöräilijähän ei edes aja mitään fuckin' kevyenliikenteen väyliä vaan ajoradalla mennään oli sitten kyseessä vaikka Hki-Tre moottoritie. Kevyenliikenteen väylällähän olisi vaarana sekoittua kaikenmaailman pitkätukkahuumeensyöjiin, jotka ajelee Jopoillaan siellä pikku fyllassa ja lanaavat kaikki vastaantulijat.

Tosi cyclomaanikko ajaa siellä missä autotkin, että se saatanan kallis hiilikuiturunko, netistä tilattu liian pieni pyöräilyasu ja Benny Hill -lippis tulevat huomatuksi.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tosi cyclomaanikko ajaa siellä missä autotkin, että se saatanan kallis hiilikuiturunko, netistä tilattu liian pieni pyöräilyasu ja Benny Hill -lippis tulevat huomatuksi.

Kasvoilla ilme: Itseni on maailman kuningas ja paras ihminen maailmassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös