Baseball on maailman juntein laji. Edes eukonkanto ei yllä lähelle.
Mites Nascar...? Siellä on katsomot täynnä todellisia punaniskoja.
Jos lajin junttiutta mitataan katsojilla, darts vie voiton jopa Nascarista. Mutta ei se hienon lajin kimallusta himmennä. Baseball on siis lajina juntein mahdollinen.Mites Nascar...? Siellä on katsomot täynnä todellisia punaniskoja.
KHL:n seuraaminen.
Baseball on siis lajina juntein mahdollinen.
Espn americalta tuli seurattua aika aktiivisesti Basebalia ja en minä sitä sen juntimpana pidä kuin muutakaan urheilua. Ainakin 2011 tai 2010 syksyn World Series oli aikamoista draamaa. St. Louis Cardinals voittoon päättyi se kausi. Olisiko ollut joku kylän oma kasvatti joka ratkoi parikin peliä 10. tai 11. vuoroparissa. Taisi vielä ratkaisu pelissä tuoda ensin tasoihin jatkovuoropareilla ja ratkaista hetkeä myöhemmin. En nyt ihan tarkkaa muista tapahtumia, mutta tuskin edes parhaat käsikirjoittajat olisivat moista tarinaa pystyneet kertomaan.
Koko joulu ja siihen liittyvä hössötys, stressaaminen, kaupallisuus ja viimeistä päivää ahmiminen (ja tähän liittyvä voivottelu jälkeenpäin) on aika junttia hommaa. Dokatessa se joulu ainakin menee nopeasti.jouluna dokaaminen on harvinaisen junttia hommaa.
Oli ilmeisesti todella mieleenpainuva kokemus....
Saattoi olla oman kylän poika, joka ratkaisi jossain vuoroparissa jonain vuonna voiton. Voittajajoukkue sentään oli tiedossa.
^^Junttimaisuus on sen verran paljon mielipideasia varsinkin tässä aihealueessa että nämä faktat lajista tuskin muuttavat kenenkään mielipidettä.
Tarkennan vielä omaa kommenttiani. Mikään laji ei ole sinänsä lajina junttimainen (jos unohdetaan eukonkannot ja saappaanheitot jne.), mutta jos lajia seuraa sen amerikkalaisuuden vuoksi niin sitä en vain kykene ymmärtämään. Viestini lähti liikkeelle siitä kun NHL-alueella joku kirjoitti, että kun NHL:ää ei pelata niin on pakko siirtyä NFL:ään vaikka lajista ei mitään ymmärräkään.
Kukin hakekoon omat penkkiurheiluelämyksensä ihan mistä tahansa, mutta minä pidän tällaista yllä mainittua esimerkkiä junttina. Ei sen kummempaa.
Espn americalta tuli seurattua aika aktiivisesti Basebalia ja en minä sitä sen juntimpana pidä kuin muutakaan urheilua. Ainakin 2011 tai 2010 syksyn World Series oli aikamoista draamaa. St. Louis Cardinals voittoon päättyi se kausi. Olisiko ollut joku kylän oma kasvatti joka ratkoi parikin peliä 10. tai 11. vuoroparissa. Taisi vielä ratkaisu pelissä tuoda ensin tasoihin jatkovuoropareilla ja ratkaista hetkeä myöhemmin. En nyt ihan tarkkaa muista tapahtumia, mutta tuskin edes parhaat käsikirjoittajat olisivat moista tarinaa pystyneet kertomaan.
Ei mun tartte. Kiteytit koko lajin junttimaisuuden omassa postauksessasi. Oikeasti, siinä pelissä Ei. Tapahdu. Mitään. Jos joskus tapahtuu, niin se tarkoittaa osumaa palloon. Ja siitä seuraa automaattisesti juoksijoiden eteneminen. Tylsää kuin maalin kuivumisen seuraaminen.Kerro ihmeessä lisätietoja tästä.
Ei mun tartte. Kiteytit koko lajin junttimaisuuden omassa postauksessasi. Oikeasti, siinä pelissä Ei. Tapahdu. Mitään. Jos joskus tapahtuu, niin se tarkoittaa osumaa palloon. Ja siitä seuraa automaattisesti juoksijoiden eteneminen. Tylsää kuin maalin kuivumisen seuraaminen.
No, mä olen sentään aika monta kymmentä matsia telkkarista tuota lajia katsonut. Ei sentään siis kuulu näkemättä paskaa -ketjuun. Mitä tajuamista tuossa edes voi olla? Yksi heittää ensin kätensä paskaksi ja sitten tulee kaikkien yllätykseksi vasuri syöttäjä toistamaan temppua. Parhaat lyöjät saattavat osua jopa 30% varmuudella syöttöön. Ja sitten se takakentän keisari on hetken kiireinen, ellei pallo satu menemään katsomoon. Olen muutaman kerran nähnyt jopa näpyn. Meinasi tukka nousta pystyyn jännityksestä. Ei yhtään hämmästytä, että lajissa lasketaan tilastoja tilastojen perään. Ainoa tapa pysyä hereillä matseissa todennäköisesti.Ok, eli sulla ei ollut mitään oikeita perusteluja vaan vain se, että baseball on sinusta tylsää. Viestisi sinällään jo osoittaa, ettet oikein lajia ymmärrä tai ole edes yrittänyt, joten eipä tätä mitään järkeä ole jatkaa. Tuo on kyllä vähän sama kuin sanoisi, että jääkiekossa ei tapahdu yhtään mitään, paitsi silloin kun joku laukoo maalin tai vähintään heittää lättysyötön takatolpalle.
Kuten edellisellä sivulla todettiinkin, tuonkaltainen "en tajuu, eli paskaa" -asenne on monin verroin juntimpaa kuin mikään urheilulaji pystyy koskaan olemaan. Sikäli ollaan kyllä ihan oikeassa ketjussa.
- Pelissä ei tapahdu mitään eivätkä pelaajat tee juuri mitään, ja silti heille maksetaan miljoonia. Hyvin yleinen myytti, joka lajia seuraavien näkökulmasta kuulostaa todella absurdilta. Baseballissa tapahtuu käytännössä koko ajan, ja laji on todella monipuolinen. Laji näyttää ensisilmäyksellä yksinkertaiselta, mutta ei sitä todellakaan ole. Ei siinä juosta ympäri kenttää tauotta, mutta eihän kova tempo mikään kriteeri olekaan. Esimerkiksi jääkiekko on minusta paljon katkonaisempaa. Ja jos joku oikeasti luulee tähtipelaajien pääsevän jotenkin helpolla, niin huhhuijaa.
Ok, eli sulla ei ollut mitään oikeita perusteluja vaan vain se, että baseball on sinusta tylsää. Viestisi sinällään jo osoittaa, ettet oikein lajia ymmärrä tai ole edes yrittänyt, joten eipä tätä mitään järkeä ole jatkaa. Tuo on kyllä vähän sama kuin sanoisi, että jääkiekossa ei tapahdu yhtään mitään, paitsi silloin kun joku laukoo maalin tai vähintään heittää lättysyötön takatolpalle.
Kuten edellisellä sivulla todettiinkin, tuonkaltainen "en tajuu, eli paskaa" -asenne on monin verroin juntimpaa kuin mikään urheilulaji pystyy koskaan olemaan. Sikäli ollaan kyllä ihan oikeassa ketjussa.
No, mä olen sentään aika monta kymmentä matsia telkkarista tuota lajia katsonut. Ei sentään siis kuulu näkemättä paskaa -ketjuun. Mitä tajuamista tuossa edes voi olla? Yksi heittää ensin kätensä paskaksi ja sitten tulee kaikkien yllätykseksi vasuri syöttäjä toistamaan temppua. Parhaat lyöjät saattavat osua jopa 30% varmuudella syöttöön. Ja sitten se takakentän keisari on hetken kiireinen, ellei pallo satu menemään katsomoon. Olen muutaman kerran nähnyt jopa näpyn. Meinasi tukka nousta pystyyn jännityksestä. Ei yhtään hämmästytä, että lajissa lasketaan tilastoja tilastojen perään. Ainoa tapa pysyä hereillä matseissa todennäköisesti.
Kovasti olet sitä mieltä, että laji on mielenkiintoinen. Tai ainakin väitit, että siellä tapahtuu koko ajan jotain. Tuu nyt vaikka omin sanoin selittämään, mitä siellä siis oikeasti tapahtuu, ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota? Negatiivisesta asenteestani huolimatta oikeasti haluaisin tykätä baseballista. Multa on varmaan vaan jotain tärkeää jäänyt huomaamatta. Baseballiin verrattuna esimerkiksi kriketti on pirun mielenkiintoinen laji. Jätkät heittäytyvät komeita koppeja ja vielä paljain käsin.
Vastasit kysymykseen, mutta vastauksessa ei ollut mitään sisältöä. Oli pakko poimia tämä, koska tuli vähän naurahdettua tälle vastaukselle.
Baseballissa ei tosiaan tapahdu mitään, kun fanitkaan ei osaa kertoa mitä siellä kentällä tapahtuu. Muuta kuin siis sinun vastamaasi; "tapahtuu käytännössä koko ajan", "laji on monipuolinen" "kova tempo ei ole kriteeri" ja "tähtipelaajat ei pääse helpolla."
Äärimmäistä junttiutta on yrittää selittää mustaa valkoiseksi käyttäen "et vaan ymmärrä lajia" -tyyppistä argumenttia. Ei asioita tarvitsee ymmärtää pystyäkseen niitä dumaamaan.
Päteekö tuo viimeinen lauseesi muuten yleensäkin sun elämässäsi? Monella tuntuu pätevän lähes kaikessa, ja se on kyllä ihan oikeasti junttia.
Pätee myös käänteisesti: myös sellaista voi diggailla, mitä ei juuri ymmärrä. Tämä esimerkiksi taiteeseen ja klassiseen musiikkiin ja joihinkin urheilulajeihin. En välttämättä tajua asiasta juuri mitään, mutta jotkut biisit tai teokset aiheuttavat positiivisen tunnereaktion, jotkut jättävät täysin kylmäksi ja jotkut aiheuttavat sitten taas negatiivisen reaktion. Monissa elämän ilmiöissä ymmärtäminen ei ole mitenkään oleellista, vaan voi antaa fiiliksen viedä.