Jukurit mediassa

  • 542 767
  • 2 346

Andy-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Hallimusiikki on mikkelissä aina ollut mukaansatempaavaa. Maassa maan tavalla. Ei täällä elämää suurempia kiksejä kukaan ole saanut eli DJ hoitanut tonttinsa enemmän kuin mallikkaasti. Samaa rataa:)
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuskin kukaan vierasfani jättää sen takia tulematta että musiikki ei miellytä. Ainut mikä sotii kokoperheen Jukurit ajatusmaailmaa vastaan on tuo v*ttu räppi tms. kun Maalibiisinä on kuitenkin hellyttävä lastenlaulu.
 

juurihoito

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO
Kyllähän tuo pikkukakkosen soittaminen laittaa vitutuskäyrän aika vahvaan nousuun pelissä ollessa. Eiköhän sitä ole kuultu jo ihan tarpeeksi. Se alkuvideo on kieltämättä aika kökkö. Miten vaikea olisi ollut tehdä se edes oikealla resoluutiolla, jotta se näkyisi "fullscreen" tilassa tuossa mediakuutiossa? Pitäisi ammattilaisten (Haaja & kumppanit) tietää nuo ihan perusjutut. Musiikkipuoli on ei ole mielestäni kehittynyt, vaan on laidasta laitaan tempoilevaa vailla sitä punaista lankaa.
 

Harppa-setä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jälleen käydään mielenkiintoista keskustelua.

Olen kyllä ihan samaa mieltä kuin mitä @Murkula tuossa aiemmin kirjoitti ja räbätys missä lauletaan hyvin suoraan viinasta ja hitusvinkulasta ei kuulu hallille. Suomiräppi joiltain osin taukomusana on ihan ok, jos sanoitukset pysyy suurinpiirtein hyvin radioystävällisessä elastis-linjassa :) Kun Murkula laittoi ton viestin niin ekanahan miä mietin, että voi perkele... Sit aloin googlaamaan esimerkkilistan mukaisia lauluja enkä löytänyt mitään...

Pakkohan kaverille oli viesti laittaa ja kysyä lisätietoja hakuun, että pääsen heivaamaan huitsin rypäleeseen tollaset biisit. Vahinko on sattunut.

Miä vähän avaan tätä kuviota teille, niin ootte paremmin kartalla valinnoista.

Ensiksi maalibiiseistä. @mustaoranssi otti kantaa lastenlauluihin ja kannatuslauluun.

Jokainen pelaaja valkkaa itse maalibiisinsä. Kauden alussa kysyn uusilta mikä on se kappale minkä he haluavat soimaan kun heilahtaa. Jotkut miettivät hyvinkin tarkkaan tätä asiaa ja he kertovat tarkan aloituskohdankin kappaleesta.

Esimerkiksi Teemu Turusen maalibiisi tälle kaudelle on aika osuva. Tulkaa lauantaina hallille kuuntelemaan kuka muu muka määrää lootassa :)

Ajan saatossa muutamat ovat valinneet myös lastenlauluja ja en yhtään ihmettele, jos vieraskannattajia on hiertänyt Petri Lehtosen osuminen maalipuiden väliin. Tämä toimii hyvänä esimerkkinä, sillä Puuha-Pete tuli mikkeliläisille hyvin tutuksi sinä aikana kun Kalevankankaan kuningas Jukurinutussa kurvaili.

Sitten joukkueen omaan lauluun. En kyllä ymmärrä miksi Jii on jauhaa pitäisi poistaa valikoimista? Oli se joidenkin mielestä miten kauhea tahansa, niin se on kuitenkin virallinen kannatuslaulu. Ei Ipakaan jätä pois We Are The Kingsiä, kun naapuri ei tykkää kuunnella sitä eikä se porkkanan värinen naapuri Live is Lifeä. Kannatuslaulut on osa brandiä.

Kouvolalaisen tuskan Sinikeltaisen hurrikaanin soittamiseen ymmärrän hyvin. Ovathan he kuulleet sitä vierasreissuillaan viimeisten vuosia aikana moninkertaisesti verrattuna mikkeliläisten saamiin hitteihin Crowd Chantista, mikä on muuten erinomainen lätkäbiisi. (kevennys :) )

Se alkuvideo on kieltämättä aika kökkö. Miten vaikea olisi ollut tehdä se edes oikealla resoluutiolla, jotta se näkyisi "fullscreen" tilassa tuossa mediakuutiossa? Pitäisi ammattilaisten (Haaja & kumppanit) tietää nuo ihan perusjutut.

Mikäli olen asian ihan oikein ymmärtänyt, niin tuo Screenin täyttäminen ei ole Haajasta kiinni. Viksummat siinä vasemmalla puolella olevassa kopissa kertoivat, että screenkoko ei ole 16:9 eikä 4:3 vaan jotain siltä väliltä. Siksi se näyttää siltä miltä se näyttää. Mitä tulee itse videoon, niin pikkulinnut visersivät, että uutta avausvideota on kuvattu viime päivinä. Jännityksellä odotamme.

Kiitos kaikille posteista ja vinkeistä.

Nähdään hallilla.
 

dexter__35

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks, sekä paikalliset.
En itsekkään sinikeltaista hurrikaania pidä mitenkään erityisen hyvänä biisinä, mutta se on kannattaja laulu, ymmärrän sen maalibiisinä käytön yhtä hyvin kuin nyt vaikka tepsin hunajata tai Ässien patasydän biisien käytön... Jostain ne perinteetkin on aloitettava.
Toki @Harppa-setä allekirjoittanee myös tämän, että jos paremman teette niin käyttöön otetaan.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Sinikeltainen hurrikaani on jukurijoukkueelle tehty ja joukkueeseen melko vahvasti liitetty kappale. Eikä tosiaan esim. hunajata -biisiä kornimpi (aika harva biisi kestää aikaa ja sinikeltainen hurrikaanikin taitaa olla jo 15 vuotta vanha biisi). Toisaalta jos kappale on vaihdettava uskottavammaksi, niin liigaan nousu olisi otollinen hetki päivitykselle (uusi sarja, uusi biisi).

En siis kuitenkaan ainakaan varauksetta olisi biisiä vaihtamassa, ei se edes loppupeleissä niin paska ole kun sen on omassa mielessään liittänyt jukureiden onnistumisiin (maalinteko, otteluvoitot ja mestaruudet, mitä jokaista seuraa ensimmäisenä "jii on jauhaa..."). Luonnollisesti ymmärrän ettei biisin itsensä musiikilliset arvot mitkään huikeat ole ja biisistä tykkääminen melko pitkälti vaatii joukkueesta pitämistä. Tuskin tuo aiempana mainittu hunajatakaan kovin hyvältä kenenkään ei-tepsiläisen korvaan kuulostaa.
 

azlakki#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Täytyy kyllä itsekin liittyä tähän hallimusiikki keskuteluun. Olen itse melkein koko ikäni asunut Mikkelissä ja nähnyt tätä Jukureitten menestystä ihan Mestiksen alkutaipaalelta asti. Jotenkin minustakin tuntuu, että tämä hallimusiikki on jäänyt vähän jälkeen ja sitä pitäisi vähän nykyaikaistaa. Varsinkin kun Liigassa Jukurit pelaa. Onhan se pikkukakkonen ihan hassu ja varmasti savolaiseen tapaan kuuluva, mutta silti siitä on jotenkin mennyt maku. Ainakin minulta. Ja tämä on siis vain minun mielipiteeni, jonka halusin ilmaista. En siis sano, että musiikki on aivan sontaa, vaan että vähän jos viilailisi ja päivittelisi listoja niin hyvä tulee.
 

Harppa-setä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
En siis kuitenkaan ainakaan varauksetta olisi biisiä vaihtamassa, ei se edes loppupeleissä niin paska ole kun sen on omassa mielessään liittänyt jukureiden onnistumisiin (maalinteko, otteluvoitot ja mestaruudet, mitä jokaista seuraa ensimmäisenä "jii on jauhaa...").
Tuot tosi hyvin esille juuri sitä kulmaa minkä vuoksi siihen ei kannata kajota.

Toisaalta jos kappale on vaihdettava uskottavammaksi, niin liigaan nousu olisi otollinen hetki päivitykselle (uusi sarja, uusi biisi).
Onhan tuossakin pointti, mutta en kyllä ihan helpolla lähtisi tuota muuttelemaan. Perinnettä se 15 vuottakin on ja eiväthän Jokeritkaan vaihtaneet maalibiisiään kun menivät ruplaliigaan pelailemaan.

...tekstiä...
Kiitoksia vinkistä soittolistoja koskien. Laitan korvan taakse.
Mitä tulee tuohon jäähyääneen, niin avaan vähän sitäkin.
Pikku Kakkosen taustat on sellaiset, että tuo hallilla soiva versio on tehty ja soitettu ihan meitä varten eikä se soi laillisesti missään muussa Suomen hallissa. Ko. kappaletta ei siis ole koskaan levytetty ja jos jossain muussa paikassa se soi, niin se on aika suurella todennäköisyydellä ladattu tubesta laittomasti.

Hallimusiikki lähes joka paikkakunnalla perustuu yleensä samaan kaavaan ja ns. saletit lätkälaulut soivat joka paikassa sarjatasosta riippumatta. Pikku Kakkonen on kuitenkin kaikesta ärsyttävyydestä huolimatta uniikki pala ja en ihan äkkiä enkä kevein perustein siitä luovu :)
 
Viimeksi muokattu:

Jayzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Golden Knights
Itsekin olen toistakymmentä vuotta Kalevankankaalla viihtynyt, eikä ikinä ole tuo hallimusiikki erityisesti tunteita herättänyt suuntaan taikka toiseen. Ehkä monet muut sitten kiinnittää siihen huomiota eri tavalla, ja ehkä se joillekin kuuluu lätkämatsikokemukseen vahvemmin. Itselleni se on lähinnä sellaista taustahälyä, jota ei oikeasti kuuntele. Joskus ennen kiekonpudotusta tulee joku rytmikkääseen taputukseen yllyttävä jytke, ja se on ihan ok. Mutta muuten se on mulle lähinnä sellaista äänimattoa.

Tosin pakko myöntää - Pikku Kakkonen on minusta 2 minuutin jäähyn merkkinä ollut aina hauska juttu. Ja minä pitkään luulin, että se on ihan yleinen muillakin paikkakunnilla, lähinnä tuon osuvuutensa takia. En koskaan ole ajatellut, että se olisi mitenkään provosoiva. Mutta ilmeisesti suurin osa lätkäfaneista on aika paljon herkkänahkaisempia kuin minä. ;)
 

paraspelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Sori mut nyt tulee noottia.

Mikä vittu siinä nyt on, että tuo Jukurien vidopuoli on noin paskaa? Virallisen "streamin" kuvanlaatu on edelleenkin surkea. Ihmettelen, miksei kukaan tee mitään.

Ja sitten nuo maalikoosteet, jotka alkaa mennä vain huonommiksi koko ajan. Milloin jää lehdistötilaisuus laittamatta mukaan, milloin puolet videosta on jotain pikselimössöä. Ja sanonpahan vaan, että itselleni eilisen aikaisin ratkenneen ottelun kohokohta oli Kalliolan tappelu. Ei Jukureiden 1-0-maali, ei 2-0, 3-0, 4-0 jne, vaan nykykiekossa harvinainen, rehti ja rehellinen nyrkkitappelu. No eihän sitä siellä tietenkään ole. Mutta ehkä olen vain outo, ja suuren yleisön mielestä on tärkeämpää nähdä perunalla kuvattu K-Vantaan 1-7 -kavennusmaali..?

Herätkää nyt siellä ylälauteilla.
 

Harppa-setä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Nootin lisäksi jotain hyvääkin.

Eilisessä pelissä esitettiin ensimmäistä kertaa uusi jäälletulovideo.

DJ-osasto tykkäsi uudesta pätkästä. Se oli vaihdikas ja rokkaava. MItä muut sanoo?
 

dexter__35

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks, sekä paikalliset.
Mikä vittu siinä nyt on, että tuo Jukurien vidopuoli on noin paskaa? Virallisen "streamin" kuvanlaatu on edelleenkin surkea. Ihmettelen, miksei kukaan tee mitään.
Tarkoitatko siis Fanseatin kuvaa? Itse en eilen hallille päässyt, niin katselin sieltä niin paria pätkäsyä lukuunottamatta aivan loistava kuvanlaatu.
Noista ottelukoosteista olen samaa mieltä, aivan heittelee taso paskan ja ok:n välillä tosi paljon. Tuntuu että viime ja toissavuonna koosteisiin tuli esim. maagisia torjuntoja ja juurikin suorat tappelut. Ja on hyvä että maali tulee hidastuksena mutta tarviiko selvässä maalissa 5 hidastusta? Mamk Tomi Numento taisi olla vastaavana opettajana näissä.
 
Viimeksi muokattu:

paraspelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tarkoitatko siis Fanseatin kuvaa?
Sitä tarkoitan, se on jotenkin utuinen/ei niin terävä se kuva. Tai "jotenkin" se vaan on huonompi, kuin edellisellä kaudella.

Juurikin pelisilmä on se, jota tuonne mediapuolelle kaipaisi tälle viimeiselle kaudelle lisää (enkä tälllä tarkoita sitä, että Pentti Nöyräsen sukunimeksi vaihdetaan Humble). Kameroiden ohjauksen osalta en vaadi opiskelijalta/ei-ammattilaiselta ihmeitä, mutta ainakin yksi nyrkkisääntö kannattaa pitää mielessä: jos et osaa, niin älä kikkaile vaan pidä kiekko näkyvissä. Ja onhan se totta, että esim. tyhjään maaliin tehdyn maalin katsominen uusintana 5 kertaa on aika raskasta. Näitä pelisilmäjuttuja löytyy paljon. Huomattavasti tietenkin auttaisi, jos ymmärtäisi lajista mahdollisimman paljon.

Jäälletulovideo on hyvä ja tarkoituksessaan(tunnelmannostatuksessa) jopa erinomainen. Tosin kun tietää Jesse Haajan kyvyt ja tarinan jota mikkeliläisessä jääkiekossa kirjoitetaan, niin kyllähän ensi kaudeksi voisi harkita sellaista "kylmät väreet"/"tunteet pintaan"-osaston teosta. Sopiiko sellainen sitten jääkiekkopelin alkuun, siitä minä en tiedä mitään.
 

dexter__35

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks, sekä paikalliset.
@paraspelaaja Joo mulla näky kirkkaana. Katselin äsken tuon ottelukoosteen niin kieltämättä aika sumea oli... Eilen kyllä kuvan laatu oli todella kirkas ja tarkka... Nyt avasin ottelutallenteen niin myös oli sumeaksi muuttunut kuva... Enkä kyllä myönnä ainakaan humalassa olleeni, tai muutenkaan mitään valaistusta saaneeni.

Tiedän tämän vuoden kuvausryhmässä kyllä olevan sellaisia, ketkä eivät ole kiekkoa pelanneet ja pari sellaista, ketkä näin nätisti sanottuna eivät arvosta jääkiekkoa tippaakaan...
 

Jukule

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Nootin lisäksi jotain hyvääkin.

Eilisessä pelissä esitettiin ensimmäistä kertaa uusi jäälletulovideo.

DJ-osasto tykkäsi uudesta pätkästä. Se oli vaihdikas ja rokkaava. MItä muut sanoo?

Onkohan tätä katsottavissa missään interneetissä tms? Kotiluolaan kun näin etäfanina ei pääse kuin satunnaisesti vkl iltoina.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/yrittaa-kiekkopomoksi--vaikka-oma-seura-rapakunnossa/gJYsmZNm

Tätä ei ilmeisesti kukaan ollut vielä linkittänyt. Linkitinpä nyt kuitenkin. Minulle uutisessa ei ole mitään uutta, mutta onhan tuo seuran henkilöriski aika kova. Pahimmassa tapauksessa henkilöriski voisi toteutua vaikkapa Jukan kolariin. Kukaan ei tietysti tuollaista toivo mutta kaikissa oikeissa yhtiöissä tuollaista henkilöriskiä kyllä vältetään ja riski hajautetaan.
Viljavuuspalvelu siellä lähellä on hyvä, surullinen, esimerkki siitä kun henkilöriskin hallinta on pettänyt.

Linnki Kauppalehteen
Ilmoittakaa jos tämä juttu on johonkin liitetty niin poista viestin.

Linkitän vielä YLEltä jutun tuohon esimerkkiini liittyen. Avainhenkilöiden kuolonturma voi suistaa yrityksen raiteiltaan | Yle Uutiset | yle.fi

Viittaan, että henkilöriski on suuri kun kaikki riskit ovat yhdessä henkilössä ja hänen antamissaan lainoissa.
 
Viimeksi muokattu:

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Saati jos Toivakka hoitaa uutta positiotaan kuten on Mestistä hoitanut. Paljon parempia palikoita tälle saatanan torvelolle ei olisi voinut antaa, ja silti kaveri sai tapettua sarjan muutamassa vuodessa.

Itse juttuhan oli täyttä asiaa ja jokaiselle valveutuneelle kiekkoihmiselle lähinnä vanhan kertausta. Mikkelin Jukureiden nostaminen liigaan on älyttömin suomalainen kiekkopäätös ihan hetkeen.
 
Suosikkijoukkue
KK
Saati jos Toivakka hoitaa uutta positiotaan kuten on Mestistä hoitanut. Paljon parempia palikoita tälle saatanan torvelolle ei olisi voinut antaa, ja silti kaveri sai tapettua sarjan muutamassa vuodessa.

Itse juttuhan oli täyttä asiaa ja jokaiselle valveutuneelle kiekkoihmiselle lähinnä vanhan kertausta. Mikkelin Jukureiden nostaminen liigaan on älyttömin suomalainen kiekkopäätös ihan hetkeen.
Olen kyllä samaa mieltä. Olisi ehkä parempi, ettei Liiga olisi hyväksynyt Jukurien hakemusta. Jos tai kun Blues tippuu konkurssin takia niin ilman Jukureita joukkueita Liigassa olisi 14. Nyt ne saattaa joutua nostamaan taas jonkun puoliksi uppoavan laivan. Tosin ei Mestiksessä taida olla enää joukkuetta, joka voisi realistisesti pelata Liigassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös