On kyllä hienoa tekemistä. Näkyy, että seuralla on varaa pitää erikseen viiden hengen sometiimiä muun markkinoinnin päälle.Jos haluaa "kilpailija"-analyysiä tehdä niin nyt hyvä esimerkki löytyy Ilveksen Haapala-julkistuksesta, ei terve miten hienoa settiä kun käy ig:n ja vaikka fb:n katsomassa.
Allekirjoitan kyllä palstaoletetun @Viath ideat. Putcola on jympyttänyt sen verran "ilmaista" silmäparia ja sisältöä että jonkinlaisen patsaan voisi Kankaalle pystyttää. Ideaalitilannehan olisi se että tätä tarinaa ja yhteisöä saataisiin rakenneltua samaan aikaan tuon joukkueen kanssa. Sisältöä saataisiin sitten sitoutuneiden fanien kautta joka taas ruokkisi itseään.
Ongelmahan tuossa on ehkä vähän se että bare mininum ei vaan riitä ammattilaistasolla, ja toinen ongelma on ehkä se että taso on aikaisemmilla kausilla ollut huomattavasti parempi. Ensimmäisten kausien ilmiö on hiipunut ja nyt uudesta noususta ei olla saatu mitään irti.
Mikkelin talousalue kokonaisuudessaan on n 75.000 henkeä, joten tuo 80-100 000 on vielä hieman yläkanttiin. #4200 tarkoittaa siis n.5,5% osuutta koko talousalueen asukkaista. Mikkelin asukkaista se tarkoittaa noin 8% osuutta ja nämä luvut on vauvasta vaariin lukuja. Nuo on hyvä muistaa, kun tarkkailee realistisesti lukuja. En missään nimessä tarkoita, etteikö ne ole saavutettavissa, mutta markkinointipanos on huikea, jos tuo on tavoite.Niin, riittävyys voitaneen kai määritellä panos-tuotto -suhteen kautta? Jos lisätään panoksia, pitäisi niiden näkyä selkeästi lipunmyynnissä, oheismyynnissä sekä sieltä valua tulokseen tai ainakin liikevaihdon kasvuun ilman tuloksen heikentymistä? Uskon itsekin, että laadukkaammin ja isommin tekemällä saataisiin omat takaisin vähintään 1,5 -kertaisesti, JOS markkina on riittävän suuri. Nythän Jukurit houkuttelee lehtereille sen 2000 - 2500 katsojaa nykyisillä panostuksilla n. 80 000 - 100 000 hengen markkinasta. Se vastaa siis jotain 2-3 % kokonaispotentiaalista. HIFK:llä sen pitäisi tarkoittaa esimerkiksi 20 - 30 000 henkeä per peli ja Tampereellakin täysi halli joka pelissä, ei ole markkinasta sen suurempi siivu. Toki sitä markkinaa jakaa kaksi pääsarjatason joukkuetta.
Toinen on se, että "tuottamattomien" resurssien lisääminen on investointi, johon ensiksi pitää sitoa pääomaa ja tulokset seuraavat ehkä 2-3 kauden päästä. Ilves siis kasvatti somepreesensiään esimerkiksi useamman vuoden ennen kunnon breikkiä ja jos noille maksetaan sivukuluineen vaikkapa 40 000€/hlö/kausi, niin viiden hengen tiimi vastaa 200k investointia kaudessa. Kun tulos on nolla, pitää investointiin löytää rahat pienentämällä pelaajabudua tai omistajan taskusta. Itse en haluaisi lähteä kumpaankaan, vaan kasvattaa tasaisesti joukkueesta liigatasolla keskitason joukkueen ja lähes joka kaudella poffeissa pelaavan organisaation, joka sitten tulorahoituksella kasvattaa toimistoa kirkkaiden valojen (ja ennen kaikkea jatkoajan keskustelupalstan) vaatimuksia vastaamaan.
Edit: lisätty maininta keskustelupalstasta.
Joo, käytin pohjana Etelä-Savoa, kun alueella ei ole kilpailevaa liigaseuraa.Mikkelin talousalue kokonaisuudessaan on n 75.000 henkeä, joten tuo 80-100 000 on vielä hieman yläkanttiin. #4200 tarkoittaa siis n.5,5% osuutta koko talousalueen asukkaista. Mikkelin asukkaista se tarkoittaa noin 8% osuutta ja nämä luvut on vauvasta vaariin lukuja. Nuo on hyvä muistaa, kun tarkkailee realistisesti lukuja. En missään nimessä tarkoita, etteikö ne ole saavutettavissa, mutta markkinointipanos on huikea, jos tuo on tavoite.
Mietin tässä, että todella hyvä mainos pitää olla jos tavoittaa tuon 5-8% alueen kaikista ihmisistä. Tässä tapauksessa pitäisi tavoittamisen lisäksi johtaa vielä kauppaan ja tämä pitää toistaa 30+ kertaa vuodessa. Eli haasteita piisaa ja tämä tarkoittaa pitkälti sitä, että pelkkä yhtiön oma markkinointi ei mitenkään riitä. Tässä tarvitaan meidän, jo ostoon sitoutuneiden, omaa markkinointia ja aktiivista myyntiin johtavaa työtä. Positiivinen kuva meidän joukkueesta ja sen levittäminen on tärkeää.Joo, käytin pohjana Etelä-Savoa, kun alueella ei ole kilpailevaa liigaseuraa.
Älä nyt liikoja pyydä,onhan siellä jo yksi Piitulaisen tervehdysvideo instassa..Koulut alkoi tänään.. Muksuille lukujärjestyksiä, shopille tarjoukseen lastentavarat, reput yms vähänkään aiheeseen liittyvä. Pelaajia kaupungille koulujen lähelle "suojatievahdeiksi" - mukaan muutamat ilmaisliput ja vaikka ilmapallot?
Sekin Liigan tekemänäÄlä nyt liikoja pyydä,onhan siellä jo yksi Piitulaisen tervehdysvideo instassa..
Kyllä, Tuohimaa on äärimmäisen asiallinen kaveri. Oli myös aamulla mukava yllätys nähdä kyseinen juttu myös paperisessa Hesarissa ;)Tuohimaan haastattelu Hesarin sivuilla. Kannattaa lukea. Mukava ja fiksu kaveri tämä meijän oma Fränä.
Jääkiekko | Olympiavoittaja Frans Tuohimaa ottaa mielellään kantaa asioihin – mutta yksi väittämä aiheuttaa hänessä heti raivon
Olympiavoittaja ja maailmanmestari Frans Tuohimaa löysi pelipaikan Jukureista ja näkee seuran hyvänä paikkana kehittyä.www.hs.fi
Tästä helppo jatkumo ja jokaiseen/kerran viikkoon/kerran kuukauteen kotipeliin keräys käyntiin. "Ostaessasi lipun saat ostettua toisen puoleen hintaan hyväntekeväisyyteen" Kohteita löytyy varmasti ja -50% ei ole keltään pois tai vaikka täyteen hintaankin. Hyvää ja helppoa julkisuutta, somessa haastetaan porukkaa mukaan, ostaminen helpoksi ja liput jakoon = maximumprofit. Never stop the madness ja kohta pelataan taas #kalevakangas22Kalevankankaan koulun erityisopetukseen lahjoitettiin Jukurien kausikortteja – Tv:stä tutut Jani Alkio ja Tuomas Nyholm vierailivat koululla: lue lätkäkaksikon analyysi Jukureista
Lahjoitustempaus alkoi huulenheitosta sosiaalisessa mediassa. Idean heitti ilmoille jääkiekkovalmentaja Elmo Aittola.www.lansi-savo.fi
Hienoja juttuja tälläiset!
Tämä oli kyllä todella hyvin tehty.Pitää kyllä antaa mediatekijöille tunnustusta tuosta kapteenistovideosta, oli todella hienosti tehty ja vieläpä muita näkemiäni tyylikkäämpi.