Hieman myöhäistä pohtia tätä, mutta osasikohan mikään taho tehdä markkinaselvitystä silloin ensimmäisellä liigakaudella, että mistä ne hallin täyttäneet n. 1500 henkeä enemmän silloin löytyivät vrt. nykytilanne ja millä konsteilla? Toki tuolloinhan bussit kiersivät maakuntaa (ainakin Puumalasta asti, tuskin sentään Savonlinnasta kun alkaisi matka olla jo melkoinen minkä päälle vittuilun maku hommassa) ja "ilmais"- tai vähintään puoli-ilmaislippuja jaettiin huhujen mukaan melko surutta (mistä toki ihan käypänä todisteena yleisötavoitteen rikkoutuminen puolitoistakertaisesti ja viivan alla ainoastaan 100k€ voittoa). Ja luonnollisesti se uutuudenviehätyskin oli melkoisen kovalla tasolla, mutta voiko sillä selittää yleisöryntäystä vielä kevättalven puolella kun vähintään kertaalleen oli jokainen ihmettelijä nähdä sitä liigavauhtia?
Yritettiinköhän tuolloin mitenkään pitkäjänteisemmin noita paikallesaapuneita sitouttaa seuraan? Melkein veikkaan että eipä juuri, markkina-Jonilla ja/tai pöhinä-Emellä (tai päätyönsä ohella ja kustannuksella osallistunueella RD:llä) ei ainakaan pitkäjänteisyys semmoiseen työhön ole tainnut koskaan piisata kun intoa on ainoastaan visioida ja toteuttaa koko ajan uusia tempauksia. Joka tapauksessa olisi siis hyvä tietää, onko niitä ihmisiä enää piirikunnassa (tai edes elossa) ketkä tuolloin jaksoivat kauden verran käydä puuhaa katsomassa, kun ehkä niistä olisi jonkun voinut saada jekutettua pysyväiskannattajaksi tai vähintään selvittää, mitä olisi pitänyt olla enemmän että jaksaisi jatkossakin hallille.
Koululaisliput olisi kyllä aika itsestäänselvä juttu, lapsi kun pääsee hallille kuluttamaan "ilmaiseksi" niin se tuo kuitenkin aika herkästi vanhemman mukana vahtaamaan ja kuluttamaan myös omalta osaltaan palveluita. Ne junnut olisi myös luonnollisesti sitä aktiivisimmin kannattavaa osastoa ikäluokkatasolla (siis jos arvalla pitäisi heittää ikäluokittain keskimäärin eniten ääntä pitävät, niin varmasti joku 10-19 on äänekkäämpi kuin 40-49 vaikka jälkimmäisessäkin olisi erittäin aktiivisia kannattajia) ja olisivat myös keskivertokannattajaa helpommin saatavilla päätyyn karkeloimaan.