Jukka Rautakorven aikakausi – perämiehinä ”Nemo” & ”Pönö”

  • 115 464
  • 765

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En itsekään varsinaisesti mitään valmentajamuutoksia kannata mutta kohta alkaa olemaan hyvä kysymys että onko pelaajisto enää valmennuksen hallinnassa?
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En vissiin eloni aikana ole koskaan törmännyt moiseen, että vakavarainen taloudellisesti kestävällä pohjalla oleva seura olisi moiseen päätynyt suomessa. Mutta laita ihmeessä esimerkki, joka minulta on jäänyt noteeraamatta.
Sulla on tietysti niin tarkka tieto kaikkien seurojen taloudesta, että voit päinvastaista väittää. Itse asiassa minusta vähän tuntuu, että tämä talouspuoli näyttäytyy sinulle kovin mustavalkoisena.

Kunhan tuossa ehdin, voin vähän penkoa historiaa esimerkkien toivossa. Toki täälläkin oli jo mainittu ihan omasta organisaatiosta Sinkku. Pihström myytiin myös. Ei näitä voi tyhjennysmyynniksi kutsua, mutta eipä näitä kassavajeenkaan takia tehty.

Toki jos olet suuressa viisaudessa päättänyt, että tyhjennysmyyntitermiä saa käyttää vain silloin, talous on kuralla, niin tämä keskustelu on vähän turha.

Sitten taas toisaalta, jos sulla on ylimääräistä tilillä, eikä kuluilla on niin väliä, niin mulle voi kyllä laittaa. Mitään ei toki vastineeksi tule :).
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kunhan tuossa ehdin, voin vähän penkoa historiaa esimerkkien toivossa. Toki täälläkin oli jo mainittu ihan omasta organisaatiosta Sinkku. Pihström myytiin myös. Ei näitä voi tyhjennysmyynniksi kutsua, mutta eipä näitä kassavajeenkaan takia tehty.

laita ihmeessä, jos jotain löydät. En minä kysymystäni mitenkään trollaten tarkoittanut, en vaan ole törmännyt tilanteeseen, jossa seura, jolla talous on tasapainossa ja asiat kunnossa olisi moiseen ryhtynyt, ehkä siksi osin, ettei ne seurat ole keväisin asemassa jossa moisia tarvitsisi edes pohtia. Ihan kuten lainatussa sanot, se kohelolla rahan keruu oli vähän eri juttu, kuin varsinaiset tyhjennysmyynnit, silloin se vaikutti oikeasti seuran talouteen, tässä tilanteessa en moista etua seuralle näe, että se kannattaisi, ellei ole pakko.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Se fakta, että pelaajapolitiikka on lainsäädäntöjen täysin erilainen se, että ovat suljettuja ei tee nisstä mitenkään verrannollisia. Ei täällä ole mitään Euroopan draft tilaisuuksia, eikä pelaajat ole siinä mielessä kauppatavaraa kuin pa:ssa, jossa muut kuin pelaaja päättää missä pelaa. Toisaalta, ei siellä ole minkään sortin tyhjennysmyyntejäkään, vaan pelaajat kauppatavaraa ja rahan arvoisia pelinappuloita, joilla joukkueita rakennetaan koko ajan ja samoin niillä drafteillä ja varausvuoroillakin voi tehdä kauppaa myös.

Se, että kumpikin on ns. suljettu sarja ei minusta riitä niiden yhteneväisyyden perusteeksi. Vähän niin kuin amerikoissa jalkapallo on rugbyn variaatio ja muualla maailmassa ihan muuta, vaikka nimi on sama.
Kiitos faktoista! En silti jaksa keskustella tässä sarjojen eroavaisuuksista. Halusin vain käyttää toista suljettua sarjaa vertailukohtana. Lopetan tämän osaltani tähän. Ne jotka halusivat ymmärtää pointtini, luultavasti ymmärsivät.
 

Kideradio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kiitos faktoista! En silti jaksa keskustella tässä sarjojen eroavaisuuksista. Halusin vain käyttää toista suljettua sarjaa vertailukohtana. Lopetan tämän osaltani tähän. Ne jotka halusivat ymmärtää pointtini, luultavasti ymmärsivät.
Onhan noissa isot erot, kun huomioidaan palkkakatot ja tulevat varausvuorot, jotka noissa vaikuttavat.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
laita ihmeessä, jos jotain löydät.
Ei tämä ehkä esimerkiksi kelpaa, mutta entäs JYP viime kaudella?

Oliko kassa tyhjä? Todennäköisesti.
Jatkettiinko rahallisesti seuraavaan kauteen samalla linjalla? Ei. Panostettiin merkittävästi lisää.

Melkein uskaltaisin väittää, että pelaajia laitettiin pois, jotta tälle kaudelle on enempi paalua käytössä, eikä siksi, että selvitään hengissä. Kyllä hallipuheiden perusteella on panostusten lisäämisestä tiedetty jo hyvissä ajoin, ennen kuin esim. Reiska punanuttuun pukeutui.

Jos noita rahoja ei olisi säästetty tuolloin, olisi tällä kaudella joukkueeseen jäänyt hankkimatta Suhonen ja Teves. Eiku, hetkinen...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei tämä ehkä esimerkiksi kelpaa, mutta entäs JYP viime kaudella?

Oliko kassa tyhjä? Todennäköisesti.
Jatkettiinko rahallisesti seuraavaan kauteen samalla linjalla? Ei. Panostettiin merkittävästi lisää.

Melkein uskaltaisin väittää, että pelaajia laitettiin pois, jotta tälle kaudelle on enempi paalua käytössä, eikä siksi, että selvitään hengissä. Kyllä hallipuheiden perusteella on panostusten lisäämisestä tiedetty jo hyvissä ajoin, ennen kuin esim. Reiska punanuttuun pukeutui.

Jos noita rahoja ei olisi säästetty tuolloin, olisi tällä kaudella joukkueeseen jäänyt hankkimatta Suhonen ja Teves. Eiku, hetkinen...


Viimekaudella tuli niin iso taloudellinen voitto että pelkästään rahan takia ketään ei olisi ollut pakko myydä, mutta uskon että jokaisella myydyllä/vuokratulla oli myös oma tahtotila lähteä muualle (Kalapudas, Ruusu, Gardiner, Lambert jne..). Jos nyt esimerkiksi Gardiner ilmoittaisi että haluaa HIFK:n mennä loppukaudeksi vaikea sitä varsinaisesti alkaa estämäänkään (olettaen että rahallinen korvaus on järkevä).
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
NHL:ssä kaikki pudotuspelien ulkopuolelle varmuudella jäävät ovat vuosikymmeniä myyneet ulos kalliita pelaajiaan rakentaakseen tulevaisuutta. En näe mitää syytä, miksi täällä ei tehtäisi samoin, koska sarjan formaatti on sama. Täällä toki myymisen lisäksi myös vuokrataan.
No mikä se sun pointti sitten mahdollisesti oli suhteessa puhuttuun asiaan? Änärissä pelaajat on valuuttaa, jolla käydään kauppaa, huolimatta mikä on sarjasijoitus, siihen liittyen vaihdellaan myös varausvuoroja joilla tulevaisuutta rakennellaan. Ostetaan pelaajia jopa taktisesti kauppatavaraksi, ilman mitään tarkoitusta omalle joukkueelle. Varausvuoroilla tehdään toki kauppaa taloutta paikkaamaan ja sekin pakon edessä ymmärrettävästi.

En minä kyllä oikeasti löydä noista formaateista semmoista tangenttia, jolla noita voisi kutsua samaksi vaikka miten yrittäisi. Änärissä, jos homma joukkueelta kusee, se kaupataan kokonaisena toisaalle, jos ostaja jolla kuve riittää, löytyy, eikä niinkään rimpuilla tuottamattoman sammon kanssa.

Edes formaatti ei ole vähääkään sama taustoiltaan ja taustathan ne määrää toimintakulttuurin ja formaatin.
 
Suosikkijoukkue
JYP
No mikä se sun pointti sitten mahdollisesti oli suhteessa puhuttuun asiaan?
Lupasin lopettaa keskustelun, mutta vastaan nyt kuitenkin, kun suoraan kysyt.

Pointti on se, että molemmat sarjat ovat suljettuja, minkä vuoksi kummassakaan ei ole putoamisvaaraa. Siksi ne joukkueet, joilla ei ole mahdollisuutta pudotuspeleihin päästävät irti osasta pelaajiaan rakentaakseen tulevaisuuttaan.

Näen tämän toiminnan järkevänä, vaikka onhan tässäkin asiassa kääntöpuolensa, kuten monessa muussakin asiassa elämässä.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
laita ihmeessä, jos jotain löydät. En minä kysymystäni mitenkään trollaten tarkoittanut, en vaan ole törmännyt tilanteeseen, jossa seura, jolla talous on tasapainossa ja asiat kunnossa olisi moiseen ryhtynyt, ehkä siksi osin, ettei ne seurat ole keväisin asemassa jossa moisia tarvitsisi edes pohtia. Ihan kuten lainatussa sanot, se kohelolla rahan keruu oli vähän eri juttu, kuin varsinaiset tyhjennysmyynnit, silloin se vaikutti oikeasti seuran talouteen, tässä tilanteessa en moista etua seuralle näe, että se kannattaisi, ellei ole pakko.
JYP 2007, runkopelaajia myytiin mutta seuraavalle kaudelle budjetti moninkertaistettiin ja joukkuetta vahvistettiin enemmän kuin 15 vuoteen. Tarjosin tätä vaihtoehtoa jo pari päivää sitten mutta ilmeisesti tämä ei käy kun se osoittaisi mahdollisuuden sinun olleen väärässä?
TPS ei sopinut vuodelta 2015 kun selitit että eri asia koska siellä oli rahamiehet jotka pelasti ja JYPissä ei sellaisia kuulemma ole.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
TPS ei sopinut vuodelta 2015 kun selitit että eri asia koska siellä oli rahamiehet jotka pelasti ja JYPissä ei sellaisia kuulemma ole.
Juu tuntuu aina löytyvän syy millä bunkata toisten näkemykset, mutta omia mielipiteitään syöttää täällä jatkuvalla syötöllö ainoana totuutena, sanoi kuka mitä tahansa. Niinkun aiemminkin sanonut, turha on trollia ruokkia yhtään sen enempää. Kasetti ei tuosta tule muuttumaan mihinkään.

Sanon tämän nyt yhden ainoan kerran. Jos/kun lauantaina tampereelta ei ole kolmea pistettä tuomisina, niin alkaa organisaatio suorittamaan neljän kärkipelaajan vuokraamisen/myymisen ja sillä ei tule olemaan ensi kaudelle mitään muuta vaikutusta kuin se, että ne palikat jotka tästä säästetään, ovat käytössä ensi kaudella. Piste.
 

koutsikaitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juu tuntuu aina löytyvän syy millä bunkata toisten näkemykset, mutta omia mielipiteitään syöttää täällä jatkuvalla syötöllö ainoana totuutena, sanoi kuka mitä tahansa. Niinkun aiemminkin sanonut, turha on trollia ruokkia yhtään sen enempää. Kasetti ei tuosta tule muuttumaan mihinkään.

Sanon tämän nyt yhden ainoan kerran. Jos/kun lauantaina tampereelta ei ole kolmea pistettä tuomisina, niin alkaa organisaatio suorittamaan neljän kärkipelaajan vuokraamisen/myymisen ja sillä ei tule olemaan ensi kaudelle mitään muuta vaikutusta kuin se, että ne palikat jotka tästä säästetään, ovat käytössä ensi kaudella. Piste.
TÄMÄ mitä @ToBey juuri kirjoitti !
Kaikella ystävyydellä @JypFabu, pidäppäs nyt vähän taukoa, please !!!
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
JYP 2007, runkopelaajia myytiin mutta seuraavalle kaudelle budjetti moninkertaistettiin ja joukkuetta vahvistettiin enemmän kuin 15 vuoteen. Tarjosin tätä vaihtoehtoa jo pari päivää sitten mutta ilmeisesti tämä ei käy kun se osoittaisi mahdollisuuden sinun olleen väärässä?
TPS ei sopinut vuodelta 2015 kun selitit että eri asia koska siellä oli rahamiehet jotka pelasti ja JYPissä ei sellaisia kuulemma ole.

Jaa, miten mä olen ton JYP 2007 päässyt unohtamaan! ton mä tongin kun tässä on aikaa pari päivää ilman muita vastuita.

Sen sijaan TPS oli tuokkoin tilanteessaan lievästi sanottuna rahallisesti todella kusessa, velka oli muistaakseni toista milliä, eikä rahoituspohja auennut yleisöllä tai pelkin mainosmyynnein. Sieltä sitten löytyi järjestelmät rahoitukseen ulkopuolelta, joiden avulla selvisivät. Tuon vuoksi en tätä TPS esimerkkiä ostanut, kun tiesin mikä kupla siellä taustalla muhi.

Tattis tuon JYPin nostamisesta esiin, oliko se sitten millainen siihen tutustun lähemmin. Voisiko olla, että ammoin oli itse niin epärehellinen itselleen, että moisen olisi mielestään kokonaan sulkenut. Tutkitaan sano hutkija.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
TÄMÄ mitä @ToBey juuri kirjoitti !
Kaikella ystävyydellä @JypFabu, pidäppäs nyt vähän taukoa, please !!!

No, no onkos käynyt niin, että omat näkemykset perusteineen ei kelpaa keskustelulle?

En ole tuominnut ainoatakaan, edes kyseistä nikkiä mielipiteistään, vaikken suuresti näe tyylissään arvostettavaa.

Minun mielipiteeni tyhjennysmyynneistä ja niiden perusteista lienee yhtä validi kuin kenen muun tahansa, keskusteluun luulen olevani kykenevä, mutta kenenkään selkään taputtelijaksi en ryhdy.

Olen edelleen tasan sitä mieltä, että tyhjennysmyynnit indikoi organisaation ongelmia, eivätkä ole mikään välitila vaan olotila. Edelleen toivon, että JYP olisi tilanteessa, jossa tulevaisuus olisi mahdollista rakentaa nykyisyyttä rokottamatta, se loisi uskoa, että niillä puheilla on oikeasti katetta ja minä uskon myös siihen että sillä on merkitystä myös pelaajamarkkinassa joukkuetta kasattaessa.

Jos tämä on liian kerettiläistä ilmaista mielipiteenä keskustelussa keskustelupalstalla, niin laittaa viestiä ylläpitoon, eiköhän nuo osaa asian ratkoa.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Olen edelleen tasan sitä mieltä, että tyhjennysmyynnit indikoi organisaation ongelmia, eivätkä ole mikään välitila vaan olotila. Edelleen toivon, että JYP olisi tilanteessa, jossa tulevaisuus olisi mahdollista rakentaa nykyisyyttä rokottamatta, se loisi uskoa, että niillä puheilla on oikeasti katetta ja minä uskon myös siihen että sillä on merkitystä myös pelaajamarkkinassa joukkuetta kasattaessa.
JYP on siinä tilanteessa sitten kun pelaamalla ollaan sääleissä tai varsinaisissa playoffeissa. Silloin suljetun liigan lainalaisuudet eivät tule tarpeeseen. Yksinkertaista. En tiedä miten se on niin vaikea ymmärtää.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sen sijaan TPS oli tuokkoin tilanteessaan lievästi sanottuna rahallisesti todella kusessa, velka oli muistaakseni toista milliä, eikä rahoituspohja auennut yleisöllä tai pelkin mainosmyynnein. Sieltä sitten löytyi järjestelmät rahoitukseen ulkopuolelta, joiden avulla selvisivät. Tuon vuoksi en tätä TPS esimerkkiä ostanut, kun tiesin mikä kupla siellä taustalla muhi.
Näin kai voi sanoa JYPistäkin vuosi sitten. Rahoitus järjestyi kuitenkin ja panoksia nostettiin. Tuota "kuplaa" en oikein ymmärrä. Viittaatko siihen, että urheiluseuran oma bisnes on niin surkeaa, että sitä joutuu ulkopuolelta rahoittamaan?

Jos tästä on kyse, niin en minä sitä kuplaksi sano. Normisettiä. Massimiehillä on haluja joukkuetta pitää pystyssä ja rakentaa (kaks finaalipaikkaa, hei). Ei sekään ole turkulaisten tapauksessa onneksi tarkoittanut sitä, että pelkällä rahalla mennään. On siellä käsittääkseni omistajillakin omat odotuksensa.

Samalla tavalla "kupla" on Raumallakin, kun RTK rahoittaa urheilupuolta. Tai vaikka Oulussa, jossa urheilupuolta rahoittamaan on fiksusti kasattu muita bisneksiä. Loppujen lopuksi kyse on vain rahoituksen järjestämisestä tavalla tai toisella. Itse asiassa olisi kyllä kiinnostavaa tietää puhtaasti urheilubisneksen kannattavuus Liigassa ilman mitään sivubisneksiä tai omistajien panostuksia. Ei välttämättä löydy kannattavaa urheilubisnestä edes yhden käden sormille laskettavaksi. Mutua tämä.

Se on toki selvä, että Turun pojilla on aika monta kertaa syvemmät taskut kuin täällä. Voi vaikka verotiedoista pohtia, kun katsoo omistajien edellisvuoden tuloja (joka sekään ei tietenkään kaikkea kerro).
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Meillähän on myös JYP-osion Juupas-Eipäs -ketju, jossa voi jatkaa vääntämistä loputtomasti ;)

Valmennuksesta vielä huomio: eilisen pelin otteluennakossa Nieminen oli jo maansa myynyt ja puhui tavoitteena vain pelaajien omasta kehittymisestä ja työpaikasta pelaamisesta. Ottelun jälkeen Rautakorpi kuitenkin varovaisesti vielä tuntui puhuvan seuraavista peleistä ja voittamiesta.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Valmennuksesta vielä huomio: eilisen pelin otteluennakossa Nieminen oli jo maansa myynyt ja puhui tavoitteena vain pelaajien omasta kehittymisestä ja työpaikasta pelaamisesta. Ottelun jälkeen Rautakorpi kuitenkin varovaisesti vielä tuntui puhuvan seuraavista peleistä ja voittamiesta.
Samaa olin aistivinani Nemon puheista. Eikös tuo tosiaan vähän siihenkin viittaavaa puhellut, että tässä nyt voi tarkastella huolella, mitä muutoksia pitäisi tehdä. Ymmärsin tuon koskevan myös pelaajistoa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Näin kai voi sanoa JYPistäkin vuosi sitten. Rahoitus järjestyi kuitenkin ja panoksia nostettiin. Tuota "kuplaa" en oikein ymmärrä. Viittaatko siihen, että urheiluseuran oma bisnes on niin surkeaa, että sitä joutuu ulkopuolelta rahoittamaan?

Minusta tämä keskustelu on juuri näyttänyt hienoutensa!

Jos vastaan ensin lainattuun ja sitten ryhdyn aikamatkaan.

Tuolla kuplalla tarkoitin sitä, että talouden pohja rapistui jo aiemmin, eikä se kierre ihan pelkin omin toimin ja resurssein oijennut. Ilman onnistumista lisärahoitukseen joilla talous voitiin kuroa tasapainoon ja suunnitelmalliseksi resurssiin suhteutettuna, pyöriminen tuossa limbossa olisi ollut jatkumo, ei notkahdus. Tepsin onneksi se löysi ongelmaansa avut, kun tarve oli suurin.

Tästähän tässä on keskusteltu periaatteellisena kysymyksenä, että vain talousongelmaisena seurat joutuvat kuppaamaan nykyhetkeään, eikä kukaan sitä tee ellei ole siihen pakotettu. Näin minä ainakin olen ymmärtänyt dilemman jota puidaan. Ainoana kantana nykyhetken JYP osaan tässä olen kirjoittanut, että juuri tuon vuoksi toivon ettei JYP siihen joutuisi, koska kyllä sillä minulle ainakin olisi signaali, siitä missä kunnossa organisaation pohja toteuttaa prosessiaan uskottavasti on. Joku toinen voi saa ajatella kuinka haluaa, mutta toisten näkemyksiä minä en tänne kuitenkaan kirjoittele.

Mutta sitten, aikamatka ja tämä tosiaan ainakin minulle avaa sitä mikä on hienoa keskustelupalstalla, se taisi olla @Ciccarelli joka tuon vuoden 2007 esiin toi, joten propsit sinne.

Nyt kuitenkin on pakko udella oliko focus -06 - 07, vai -07 - 08 ?

Hommaa, ja nämäkin muistot oli täysin hautautuneet tuonne vinttikerroksen pölyyn kuin isoisän olkihattu On nyt hiukka koluttava taaempaa, ihan sieltä -04 kaudesta lähtien, koska kaikkien liikkujen tuosta eteenpäin voi katsoa nikeltyvän toisiinsa, niin rosteripuolella, kuin varsinkin , mitä kulisseissa tuolloin puuhailtiin. Sillä kerralla onnistuttiin, kiitos rahahanojen lisääntymisestä ja järkevästä suunnittelusta. JYPpiä kuitenkin silloin auttoi isosti se, että se kallis kokonaistaso saatiin aika hyvin kokoon omista kasvateista ja sitten Holtarin Espoon tyhjentelystä. Tähän hetkeen ei JYPillä ikävä kyllä tätä etua ole.

Mutta lisätonkimisen vuoksi, jos voi pyytää, niin kumpi yllämainituista kausista on kyseessä. Syksyllä -07 tuli kumminkin Immosta ym. ja ulkopuolista rahoitusta hommaan, jolla rakennettiin, mutta katsotaan mitä löydetään. Aikamatkailu on kivaa välillä.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Meillähän on myös JYP-osion Juupas-Eipäs -ketju, jossa voi jatkaa vääntämistä loputtomasti ;)

Valmennuksesta vielä huomio: eilisen pelin otteluennakossa Nieminen oli jo maansa myynyt ja puhui tavoitteena vain pelaajien omasta kehittymisestä ja työpaikasta pelaamisesta. Ottelun jälkeen Rautakorpi kuitenkin varovaisesti vielä tuntui puhuvan seuraavista peleistä ja voittamiesta.

Jos tässä tuota sarjataulukkoa nyt katselee niin voi olla että jopa kolmen kymmenen pisteen potilla lopuista matseista tekee tiukkaa päästä jatkoon. Jos HPK voittaa edes viisi peliä jäljellä olevista 11:sta niin, JYP tarvitsee 26 pojoa mennäkseen ohi. Ja en usko että Jukurit, KooKoo tai Sportkaan on varsinaisesti hyytymässä. Ja kun JYPillä on mm. jäljellä kaksi Tampereen, yksi Porin ja yksi Hämeenlinnan vierailu, niin niistä voi käytännössä varmasti piirtää häviösarakkeeseen neljä viivaa.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Jos tässä tuota sarjataulukkoa nyt katselee niin voi olla että jopa kolmen kymmenen pisteen potilla lopuista matseista tekee tiukkaa päästä jatkoon. Jos HPK voittaa edes viisi peliä jäljellä olevista 11:sta niin, JYP tarvitsee 26 pojoa mennäkseen ohi. Ja en usko että Jukurit, KooKoo tai Sportkaan on varsinaisesti hyytymässä. Ja kun JYPillä on mm. jäljellä kaksi Tampereen, yksi Porin ja yksi Hämeenlinnan vierailu, niin niistä voi käytännössä varmasti piirtää häviösarakkeeseen neljä viivaa.
Jep, en usko, että kukaan sivustakatsoja tai joukkueessa olevakaan enää tosissaan uskoo jatkoonpääsyyn. Mutta sentään päävalmentaja ei vielä suoraan tunnustanut, että fokus on jo ensi kaudessa, ei lauantain pelissä.
 

Hyytiäinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KeuPa & Ottawa
Ja onhan tässä kaikessa huomioitava myös se vaihtoehto et esim. Gardiner antoi ehdon jatkosopimukselleen. Pääsee tyyliin pelaamaan Liigaa toisessakin seurassa jolla on mahdollista menestyä. Ja jos Jyp ei olis suostunut vuokraamiseen niin Gardiner saattais pelata tällä hetkellä punanutussa. Ei nuo kaikki ulkomaalaispelaajat varmaan ihan niin seurauskollisia ole kuin Eki ja RR88.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta sitten, aikamatka ja tämä tosiaan ainakin minulle avaa sitä mikä on hienoa keskustelupalstalla, se taisi olla @Ciccarelli joka tuon vuoden 2007 esiin toi, joten propsit sinne.

Nyt kuitenkin on pakko udella oliko focus -06 - 07, vai -07 - 08 ?

Hommaa, ja nämäkin muistot oli täysin hautautuneet tuonne vinttikerroksen pölyyn kuin isoisän olkihattu On nyt hiukka koluttava taaempaa, ihan sieltä -04 kaudesta lähtien, koska kaikkien liikkujen tuosta eteenpäin voi katsoa nikeltyvän toisiinsa, niin rosteripuolella, kuin varsinkin , mitä kulisseissa tuolloin puuhailtiin. Sillä kerralla onnistuttiin, kiitos rahahanojen lisääntymisestä ja järkevästä suunnittelusta. JYPpiä kuitenkin silloin auttoi isosti se, että se kallis kokonaistaso saatiin aika hyvin kokoon omista kasvateista ja sitten Holtarin Espoon tyhjentelystä. Tähän hetkeen ei JYPillä ikävä kyllä tätä etua ole.

Mutta lisätonkimisen vuoksi, jos voi pyytää, niin kumpi yllämainituista kausista on kyseessä. Syksyllä -07 tuli kumminkin Immosta ym. ja ulkopuolista rahoitusta hommaan, jolla rakennettiin, mutta katsotaan mitä löydetään. Aikamatkailu on kivaa välillä.
Viittasin kevääseen 2007 kun JYP luopui Grünnistä, myi parhaan pistemiehensä Jyri Marttisen Ruotsiin ja ainakin Miikka Männikköä kaupattiin joka puolelle. Muistin mukaan myös Ilari Filppula oli siirtopuheiden kohteena mutta tästä en mene vannomaan.
Tuon kevään jälkeen JYP suorastaan palasi rytisten uskottavaksi seuraksi kun joukkueeseen tuli mm.Immonen, Pihlman, Virtanen, Helmiset.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja onhan tässä kaikessa huomioitava myös se vaihtoehto et esim. Gardiner antoi ehdon jatkosopimukselleen. Pääsee tyyliin pelaamaan Liigaa toisessakin seurassa jolla on mahdollista menestyä. Ja jos Jyp ei olis suostunut vuokraamiseen niin Gardiner saattais pelata tällä hetkellä punanutussa. Ei nuo kaikki ulkomaalaispelaajat varmaan ihan niin seurauskollisia ole kuin Eki ja RR88.
Eikös Kaartisen tapauksessa vaan käytetty optio vuosi sitten vai muistanko väärin?
 

Hyytiäinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KeuPa & Ottawa
Eikös Kaartisen tapauksessa vaan käytetty optio vuosi sitten vai muistanko väärin?
Optio käytettiin näköjään. Sotkin vissiin viime syksyseen jatkosoppariin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös