Näin kai voi sanoa JYPistäkin vuosi sitten. Rahoitus järjestyi kuitenkin ja panoksia nostettiin. Tuota "kuplaa" en oikein ymmärrä. Viittaatko siihen, että urheiluseuran oma bisnes on niin surkeaa, että sitä joutuu ulkopuolelta rahoittamaan?
Minusta tämä keskustelu on juuri näyttänyt hienoutensa!
Jos vastaan ensin lainattuun ja sitten ryhdyn aikamatkaan.
Tuolla kuplalla tarkoitin sitä, että talouden pohja rapistui jo aiemmin, eikä se kierre ihan pelkin omin toimin ja resurssein oijennut. Ilman onnistumista lisärahoitukseen joilla talous voitiin kuroa tasapainoon ja suunnitelmalliseksi resurssiin suhteutettuna, pyöriminen tuossa limbossa olisi ollut jatkumo, ei notkahdus. Tepsin onneksi se löysi ongelmaansa avut, kun tarve oli suurin.
Tästähän tässä on keskusteltu periaatteellisena kysymyksenä, että vain talousongelmaisena seurat joutuvat kuppaamaan nykyhetkeään, eikä kukaan sitä tee ellei ole siihen pakotettu. Näin minä ainakin olen ymmärtänyt dilemman jota puidaan. Ainoana kantana nykyhetken JYP osaan tässä olen kirjoittanut, että juuri tuon vuoksi toivon ettei JYP siihen joutuisi, koska kyllä sillä minulle ainakin olisi signaali, siitä missä kunnossa organisaation pohja toteuttaa prosessiaan uskottavasti on. Joku toinen voi saa ajatella kuinka haluaa, mutta toisten näkemyksiä minä en tänne kuitenkaan kirjoittele.
Mutta sitten, aikamatka ja tämä tosiaan ainakin minulle avaa sitä mikä on hienoa keskustelupalstalla, se taisi olla
@Ciccarelli joka tuon vuoden 2007 esiin toi, joten propsit sinne.
Nyt kuitenkin on pakko udella oliko focus -06 - 07, vai -07 - 08 ?
Hommaa, ja nämäkin muistot oli täysin hautautuneet tuonne vinttikerroksen pölyyn kuin isoisän olkihattu On nyt hiukka koluttava taaempaa, ihan sieltä -04 kaudesta lähtien, koska kaikkien liikkujen tuosta eteenpäin voi katsoa nikeltyvän toisiinsa, niin rosteripuolella, kuin varsinkin , mitä kulisseissa tuolloin puuhailtiin. Sillä kerralla onnistuttiin, kiitos rahahanojen lisääntymisestä ja järkevästä suunnittelusta. JYPpiä kuitenkin silloin auttoi isosti se, että se kallis kokonaistaso saatiin aika hyvin kokoon omista kasvateista ja sitten Holtarin Espoon tyhjentelystä. Tähän hetkeen ei JYPillä ikävä kyllä tätä etua ole.
Mutta lisätonkimisen vuoksi, jos voi pyytää, niin kumpi yllämainituista kausista on kyseessä. Syksyllä -07 tuli kumminkin Immosta ym. ja ulkopuolista rahoitusta hommaan, jolla rakennettiin, mutta katsotaan mitä löydetään. Aikamatkailu on kivaa välillä.