Viittasin kevääseen 2007 kun JYP luopui Grünnistä, myi parhaan pistemiehensä Jyri Marttisen Ruotsiin ja ainakin Miikka Männikköä kaupattiin joka puolelle. Muistin mukaan myös Ilari Filppula oli siirtopuheiden kohteena mutta tästä en mene vannomaan.
Tuon kevään jälkeen JYP suorastaan palasi rytisten uskottavaksi seuraksi kun joukkueeseen tuli mm.Immonen, Pihlman, Virtanen, Helmiset.
Joo, samalla kun nimiä laitoit muutama harmaa pölyn keskeltä oikeni täälläkin. Minä en tiedä, enkä ala väittämään milloin on kyse tyhjennysmyynnistä, milloin jostain muusta liikusta, kun taitaa tuostakin määritelmä puuttua ja olla enemmän veteen piirretty viiva. Mieleen tuli kuitenkin tämän Marttisen kohdalla, että jotenkin homma ei toiminut siellä pukukopin puolella, enkä tästäkään mitään väitä, kun en kopissa ollut. Muistan itse ihmetelleeni päätöstä, kunnes sitten tuota kopin ongelmaa tuli esiin. Grunnin kohdalla voi muistikuva heittää, mutta ei JYPissä oikeen homma lähtenyt siihen lentoon, mitä odotettiin, itse pidin häntä kyllä pelimiehenä.
Ehkä sitten tunne on, että tuossa oli ennen muuta osastoa, jolle ei nähty arpaa silloisen projektin puitteissa, ei ehkä niinkään talouden pönkittämiseksi, mutta voin ilman pitkiä hampaita kuitata sinun olleen oikeassa tässä asiassa, kyllähän tuo tyhjennystä oli kuitenkin. Itseasiassa kiitos koko tämän debatin, jonnekin muistin kätköön oli jäänyt tämä ensimmäinen nousu ja siihen johtaneet kommervenkit 2004 - 2007 Aionpa noita arkistoja koluta ihan silläkin silmällä, että katselee onko mitään yhtäläisyyksiä tähän meneillään olevaan prosessiin, tyyliin, yritetäänkö samalla kikalla, vai onko millaisia eriäviä piirteitä 2020 - luvulla, ennen kaikkea, onnistuuko tällä kertaa.