Kovasti väitetään prosessin etenevän, mutta sen etenemistahti on todella hidas.
Olisin kanssasi monesta asiasta samaa mieltä, jos JYPin tilanne olisi pelitavan rakenteen/rakentamisen suhteen toinen. Tuskastuttavat konttaamiset ja detaljeissa tasoituksen antaminen ikävä kyllä on sitä prosessia ja prosessi, kun se joudutaan kivijalasta myöten rakentamaan uusiksi ikävä kyllä on aikaa viepä hupi.
Minäkin miettisin kuitenkin esim. noissa ylivoimissa pyrkiä rakentamaan toisen yv koostumuksen toteuttamaan erilaista yv - peliä, jopa ihan perus viisikolla ja kahdella pakilla, mutta valmennus tuon varmaan miettii toisin kun minä. Näin kun mennään niin eihän se vaadi puolustavalta joukkueelta juuri linjojen peittämistä enempää, kun tietävät tasan mitä JYP yrittää.
Av sitten on oma lukunsa, JYP nelikko on huono paineistamaan, koska tiedostavat varmaan itsekin, ettei se toimi ja iso on riski jos paineistus ei toimikaan halutusti ja irrotaan nelikosta kykenemättä varmistuksiin. Siksi vissiin pyritään syöttösuunnat peittämään vaihtelevalla menestyksellä. Itseluottamus on myös osa tekemistä ja näkyy kyllä pelaamisessa av:lla minun mielestä.
Minun huomiota eilen noordiksella kiinnitti pelin puolivälin jälkeen jatkuva kenttien sekoittaminen ja jopa mietin, että vaikuttaako tuo siihen tekemiseen, kun mistään ei tunnu tulevan mitään.
Tiedän, ettei se kovin yleisöystävällistä ole, mutta JYP sai kuitenkin tulostakin tuolla hitaalla hiipimisellä, kun keskusta pidettiin tukossa vastustajan käännöille näin ja murtautuminen ei kovin usein tuottanut mitään, silti itse katselisin edelleen mieluummin tuota kurin alaista viisikkotyötä, joka voi pisteitä tuottaa, kun tätä kahden viime pelin tilanne vaihtopeliä, jossa tempo sekoittaa ainoastaan oman viisikon, eikä tuota yhtään sen enempää maali odottamaa.
Teves oli kuitenkin eilenkin oikeasti hyvä tontillaan, yksi mokkelointi ei mielipidettäni hänestä muuta, mutta minunkin silmään tekeminen Kakkosen kanssa oli jotenkin tasapainoisempaa, ehkä siinä roolitus osuu kohdilleen näiden kahden työmaalla.
Jos mikä, niin luonnollisesti sen kuuluisan prosessin myötä, toivoisi näkevän viisikon yhtä aikaista reagointia eri tilanteissa, ei niin kuin nyt tuppaa olemaan, että joku viisikossa reagoi ja muut katselee sivusta reagoimatta, tähän minusta kulminoitui se Tevesin mokkelointikin Hifkin voittomaalissa. Asiana ehkä kaikkein ärsyttävin itselle, mutta toisaalta, pakko niellä tai niellä ja itkeä, kun tuo ei työmäärättä voi toiseksi muuttua.