Keltainen Jaffa
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Leijonat, Jokerit
Nyt tulit vihdoinkin keskustelun ytimeen, eli arvioimaan Tshekin ja Slovakian maajoukkueita Vancouverissa.
Nyt tulin ytimeen? Nyt vasta arvioin? Etko lue minun tekstejäni ollenkaan? Kummatkin minä olen jo arvioinut ja jos Slovakialle haluat lisäperusteluja, niin tässä tulee suoria lainauksia itse MESSIAS Kekäläisen tekstistä. Linkki alla.
"Maalivahdit Slovakialla ovat tämän turnauksen tasoon nähden keskinkertaiset". Olen samaa mieltä. Huom. Suomella parhaat maalivahdit.
"Slovakian puolustuksen taso putoaa selvästi kärkiviisikon Chara, Visnovsky, Meszaros, Jurcina, Sekera jälkeen, sillä Martin Strbak ja Ivan Baranka ovat tähän turnaukseen keskitason alapuolella olevia puolustajia." Verrattuna Suomeen meillä oli 4 huippu pakkia, jonka jälkeen taso putosi. Huom. valmennuksen mokien takia Pitkäsestä ja Lydmanista ei saatu kaikkea irti!
"Slovakian hyökkäyksessä toistuu sama kaksijakoisuus. Sieltä löytyy todellisia maailman huippuja ja alle keskitason täyttömiehiä, jotka todennäköisesti toteuttavat puolustavaa roolia ja hankkivat huippumiehille hengähdysaikaa."
Mielestäni kaudella vain 13 ottelua pelannut Satan ja slovakian liigassa pelaava pappa Palffy eivät kuulu keskitason täyttömiehiin, mutta ovat hyvin lähellä sitä. Mukana oli myös useampi 3-4 kentän NHL-jyrä (esmes Handzus ja Kopecky).
Hyökkäyksestä Suomella oli lähes kaikki 1-2 ketjun miehiä, poislukien Jarkko Ruutu ja mahdollisesti Peltonen. Eli meillä oli tasaisempi joukkue.
Minun mielestäni Suomi ja Slovakia olivat todella tasaisia pelaajamateriaaliin nähden. Me emme pärjänneet Ruotsille tai USA:lle, mutta Slovakia pärjäsi tai olisi pärjännyt. Ero oli valmennuksessa, joka oli Slovakialla paljon parempi.
Me voitimme uupuneen Slovakian Olli Jokisen ansiosta, ei pelikirjan.
Edit. ai niin se linkki
http://yle.fi/urheilu/suurtapahtumat/vancouver_2010/lajit/jaakiekko/2010/02/kekalaisen_analyysi_slovakialla_vaarallinen_ylivoima_1419447.html