Jukka Jalosen Suomi

  • 745 396
  • 2 867

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Gags niitä tuossa edellä jo hyvin luettelikin, mutta itse näen, että kakkoskoutsilla olisi hyvä olla juuri jotain erityisosaamista, jolla täydentää päävalmentajan osaamista. Nummisella se olisi todella vahva kokemus puolustuspelaamisesta ja todella mittava pelaajaura, jota kautta hän nauttii suurta arvostusta pelaajien keskuudessa. Tehtävänä olisi peluuttaa pakistoa ja seistä yhteisen linjan takana, joka määritellään yhdessä valmennusryhmän kanssa, mutta jossa isointa roolia näyttelee tottakai päävalmentaja. Olisi siis tavallaan päävalmentajan oikea käsi.

Joo tähän olin siis tarjonnut Ahvenjärveä, nimenomaan tuon erityisosaamisen pohjalta. Nummisen kyky hitsauttaa jengistä joukkue on minulle tuntematon, mutta ei tietenkään mahdotonkaan kyky. Nummisen siirtyessä pakkien peluuttamiseen, olisko ajatuksesi, että Lehkonen peluuttaisi hyökkääjät?

Eli mielestäsi RD ja Matikainen ovat samantyyppisiä valmentajia? Perusteletko hieman tätä näkemystä.

Haastattelujen, joissa kumpainenkin on itse asiaa sivunnut, myötä on välittynyt kuva, että herroilla on hyvin samanlainen käsitys jääkiekosta ja ovathan nuo kuulemma siviilissäkin hyviä kavereita kiekkoilun oppivuosien kautta. Ei minulla siis ole hiukkaakaan epäilystä, etteikö Matikainen soveltuisi loistavastikin mj-kakkoseksi, kaikkihan riippuu siitä mitä postin haltijalta halutaan.
 

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
Onhan se pelkkä hyökkääminen ja kauniiden kuvioiden rakentelu ihan nättiä, mutta jos se joka vuosi päättyy joihinkin pronssi"juhliin" tai viidennelle sijalle niin se ei tule tyydyttämään yhtäkään suomalaista lätkäfania. Ei minua, eikä ketään muutakaan. Itseäni ei haittaa pätkääkään vaikka pelataan puolustuksen kautta jos tulosta tulee. 5. sija, kaksi runkosarjavoittoa, mestaruus sekä toista mahdollista mestaruutta kohti menossa. Ei valittamista.

Tuo on kyllä niin hirveää kuultavaa, että tyylillä ei väliä kunhan tulosta tulee. Esim. vaikka Jokerit olisi voittanut kultaa Hanlonin alaisuudessa, en olisi sitä juhlinut ja olisin vaatinut potkuja. Tämä kertoo siitä, että Suomi on menestyshullu ei jääkiekkohullu maa.Totta kai tiivis puolustuspeli on tärkeää, mutta Dufvan kaltaiseen ylivarovaiseen peliin ei voida lähteä. Ja sitä tulosta ei tule vaikka Suomi sumputtaisi viidellä miehellä. Nyt kun kahvaaminen on poistettu hyökkäyspeli on noussut pääosaan. Täytyy rohkeasti hyökätä ja haastaa pakkeja, jotta he joutuvat ottamaan jäähyjä ja sitten isketään YV:llä. Nyt saataisiin paras tulos varmasti Dufvan tyylillä,mutta mestaruudesta on turha unelmoida. Sen sijaan jos jatketaan hyökkäävällä tyylillä ja ajetaan nuoria sisään, 5 vuoden päästä voidaan oikeasti taistella kullasta mm kisoissa Granlundin ja Lehterän tapaisten hyökkäävien pelaajien avulla. Puolustamalla ei ikinä voiteta, sen sijaan jos lähdetään pelaamaan rohkeasti ja pelaajien taitoja kehittävällä tavalla voimme vielä joskus voittaa kultaa. Tästä johtuu juniori tuotannonkin alennustila. Valmentajat ovat lähteneet hakemaan ikäluokkien mestaruuksia puolustamalla, sen sijaan että kehittäisivät yksilöiden taitoja ja antaisivat näiden pelata hyökkäävästi, joka kehittää heitä eniten.
 

Fordél

Jäsen
Nummisen siirtyessä pakkien peluuttamiseen, olisko ajatuksesi, että Lehkonen peluuttaisi hyökkääjät?

Kuten kirjoitin, Numminen korvaisi Lehkosen eikä RD:tä. Jos joku korvaa Lehkosen, ei Lehkonen ole enää valmennusryhmässä. Matikaista olen ehdottanut puolestaan korvaamaan RD:tä.

Haastattelujen, joissa kumpainenkin on itse asiaa sivunnut, myötä on välittynyt kuva, että herroilla on hyvin samanlainen käsitys jääkiekosta ja ovathan nuo kuulemma siviilissäkin hyviä kavereita kiekkoilun oppivuosien kautta. Ei minulla siis ole hiukkaakaan epäilystä, etteikö Matikainen soveltuisi loistavastikin mj-kakkoseksi, kaikkihan riippuu siitä mitä postin haltijalta halutaan.

Varmasti on samanlainen käsitys jääkiekosta, mutta nyt oli kyse osaamisesta ja vahvuuksista, jotka koen olevan heillä erilaiset.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Varmasti on samanlainen käsitys jääkiekosta, mutta nyt oli kyse osaamisesta ja vahvuuksista, jotka koen olevan heillä erilaiset.

Olisko mun lie ollut syytä kirjata tohon asia laveammin, eli pelifilosofia, taktinen näkemys, pyrkimys samankaltaiseen joukkueharmoniaan, nopeat kontraamiset, viisikkojen liike jne. ei liene sattumaa, että Duffan JYPille nimenomaan blues on se kanto kaskessa, kun vastassa on kaveri, joka "tietää" miten vastapeluri ajattelee. Kyllä mää nuo osaamiset ja vahvuudetkin aika samanlaisina nään kummallakin, kaksi modernia kiekkovalkkua nämä.

Eli Numminen peluuttaisi pakit ja Matikainen hyökkäystä, jalosen vetäessä palettia. Kyllä mulle tuokin kelpais, ei siinä mitään.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Valmentaja myöntää oppineensa jotain ensimmäisestä Olympiaturnauksestaan = kyseessä oli turistireissu.

Yksi helmi antifanipoikien ehtymättömästä pankista.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
UL/Petteri Sihvonen teki monen sivun jutun jokunen viikko sitten Urheilulehteen, joka otsikoitiin "Punakaarti". Etsi se juttu käsiisi, jos kaipaat yhden näkemyksen valmennusjohdon ongelmista Vancouverissa NHL-pelaajien kanssa. Toinen juttu oli Jukka Jalosen oma haastattelu IS-Veikkaajassa kisojen jälkeen, jossa Jalonen itse kertoi ongelmista kisojen aikana. Se on otiskoitu: "Johdin joukkuetta liikaa pelitapa edellä"
Minulla on parhaillaan Veikkaaja edessäni. Siitä ei käy mistään ilmi, että Jalosella olisi ollut minkäänlaista luottamuspulaa joukkueessa. Ongelmia oli, mutta jostain syystä ne on käännetty nyt niin, että Jalonen ei muka olisi osannut käsitellä joukkuetta, tai että jopa jonkin sortin kapina olisi noussut pelaajien keskuudessa. Niihin kaipaan sitä lähdekritiikkiä. Tai edes todisteita. Mutua on kyllä riittänyt.

Jalonen itse kertoi ongelmistaan niin, että turnauksen alussa liiallinen taktiikan korostaminen vei energiaa Ruotsi-pelistä. Miten tuo pitää sinun mielestäsi tulkita?

Jalonen itse kuvaili Vancouveria oppimisprosessiksi. Vaikuttaa ikävä kyllä siltä, että itse nyt tässä syyllistyt niihin kehäpäätelmiin tämän keskustelun sisällä, josta minua syytät.
Niin? Missä kohtaa tein kehäpäätelmän? Ei se ole mikään negatiivinen asia, jos ilmoittaa ottavansa oppia kokemuksistaan. Jotain asioita tehtiin ihan varmasti myös oikein Vancouverissa. Se ei turistilta onnistu. Taisit vaihteeksi väsätä olkiukon. Vai luuletko oikeasti, että Jalonen lähti ihan pelkästään oppimaan asioita NHL-miesten valmentamisesta? Eikös se ole melkoisesti ristiriidassa sen kanssa, että virallinen tavoite oli kultamitali? (mikä oli minusta aika korni tavoite, vaikka joku sitä perustelikin tuossa aiemmin)
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Minulla on parhaillaan Veikkaaja edessäni. Siitä ei käy mistään ilmi, että Jalosella olisi ollut minkäänlaista luottamuspulaa joukkueessa. Ongelmia oli, mutta jostain syystä ne on käännetty nyt niin, että Jalonen ei muka olisi osannut käsitellä joukkuetta, tai että jopa jonkin sortin kapina olisi noussut pelaajien keskuudessa. Niihin kaipaan sitä lähdekritiikkiä. Tai edes todisteita. Mutua on kyllä riittänyt.

Jalonen itse kertoi ongelmistaan niin, että turnauksen alussa liiallinen taktiikan korostaminen vei energiaa Ruotsi-pelistä. Miten tuo pitää sinun mielestäsi tulkita?
En ymmärrä edes mitä minun pitäisi tulkita, joten antaa jo olla. En ymmärrä edes koko lauseen merkitystä, "taktiikan korostaminen vie energiaa pelistä".

Sihvosen UL-jutussa "punakaarti" oli kuvattuna eripuraa NHL-pappojen kanssa. Jalosen omassa IS-Veikkaajan haastattelussa kerrottiin muita asioita, jossa Jalonen esim. kaipasi terävöitymistä av-peliin tulevissa kisoissa, ihan fiksusti. Minusta Jalonen onnistui hienosti Vancouverissa päävalmentajana ja voitti Suomen joukkueen pelaajille pronssimitalit päävalmentajana. En edes väitä aikaisemmassa jutussani, että IS-Veikkaajan haastattelussa Jalonen kertoisi ongelmista nimenomaan NHL-pelaajien kanssa, vaan ongelmakohdista ihan yleisesti. Väität siis sellaista, jota en ole edes kirjoittanut.

Koko valmennusryhmä ei ilmeisesti ollut optimaalinen Vancouverissa, kun sitä nyt muutetaan "Dufvan perhesyiden" takia keväällä vai pitääkö tätäkin kirjoitustani taas pian tulkita jotenkin ja käsittää kaikki muutosten ja tapahtumien kuvaamiset joksikin omituiseksi Jalosen anti-fanittamiseksi. : )

Olet itse Leon jo niin Jukka Jalonen-fani, että uskon oikean Jukka Jalosen toivovan vähemmän tyylisiäsi perässähiihtäjiä itselleen, kun Jukka Jalonen on ihan asiajätkä, joka ymmärtää työhönsä kuuluvan myös asiallisen kritiikin ja osittain provokatiiviset lehtikirjoitukset.
 
Viimeksi muokattu:
Jalonen voisi ottaa oppia kaksikosta Aravirta-Nokelainen, joka oli ihanteellinen parivaljakko, kunnes Kummola teki virheen ja korvasi Esko Nokelaisen Jari Kurrilla.

Onko Jari Kurri oikeasti toiminut Suomen maajoukkueen kakkosvalmentajana? Pakko kysyä ihan näin kun oma muistini ei ulotu ihan niin pitkälle.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Onko Jari Kurri oikeasti toiminut Suomen maajoukkueen kakkosvalmentajana? Pakko kysyä ihan näin kun oma muistini ei ulotu ihan niin pitkälle.

Sinnehän se Kale Kurrin lykkäsi ja kun kaveri ei pärjännyt siellä(-kään) niin sitten keksittiin tämä kaikkien suojatyöpaikkojen äiti => GM!! Työtehtävien selkiintymistä odotellessa...
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kotoani löytyy sellainen kirja kuin "Leijonien tarina, Suomen jääkiekkoliiton historia 1929-2004" ja Suomen Helsingin mm-kisojen valmentajat ovat Hannu Aravirta, Jari Kurri ja Hannu Virta. Kurri on siis valmentanut Suomen maajoukkuetta mm-kisoissa 2003 ja SLC:n olympiakisoissa 2002. Hannu Aravirta kertoo kirjassaan - Leijonan osa - sivulla 183 Jari Kurrista tähän tyyliin: "Siirto pelaajistosta valmennukseen onnistui sataprosenttisesti. Jari oli mukana kaikessa taustatyössä ja teki kaiken olellisen, mutta ei mitään turhaan eli toimi aivan kuin pelaajaurallakin. Kurri liittyi Aravirran kirjan mukaan valmennusryhmään jo maaliskuun loppupuolella 2001 (sivu 176).

Raimo Summanen taas kertoo keskustelustaan Jari Kurrin kanssa "Meidän päivä"-kirjassaan Tapiola Gardenissa syksyllä 2003, jolloin Kurrin tehtäviksi sovittiin maajoukkueessa "tukea, jos maajoukkuetta tai valmennusta arvosteltaisiin" ja "toiseksi Kurrin pitää auttaa saamaan kaikki NHL-pelaajat, joita tarvittiin". Lisäksi Summanen kysyi Kurrilta onko hän aidosti kiinnostunut valmentamisesta. Lopulta Summanen antoi Kurrille valmennuspuolen tehtävistä "muutamien erityisjuttujen opettaminen hyökkääjille" ja "henkilökohtaisen palautteen antamisen pelaajille". Näin kerrotaan "Meidän päivä"-kirjassa sivuilla 20-23. Sivulla 163 Summanen kertoo syksyn 2004 WC-turnauksen Suomi-Ruotsi pelin 1. erätauon keskustelusta Kurrin kanssa, kun Ruotsi oli tullut pelissä 3-1 tilanteesta eräsn lopussa 3-3 tasatilanteeseen: "Otin tauolla puhutteluun Jari Kurrin. Sanoin hänelle todella tiukasti, että nyt pitää toimia. Kurri oli muumioitunut erän aikana pahoin. Hän ei ollut toiminut. Sanoin selvästi Jarille, että nyt ei voi vain istua kädet ristissä ja toivoa parasta."

Kurri on käsittäkseni ollut yksi maajoukkueen valmentaja keväästä 2001 syksyyn 2004 saakka, jonka jälkeen tuli nimitys GM:n tehtäviin ennen 2005 mm-kisoja. Täällä on keskustelua asiasta: http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=26681
Näin on Kummola kertonut 7.3.2005: "Jarin tehtävänä on valita jatkossa Leijonien valmennusjohto ja pelaajat.

Kurri kertoo itse:
"Westerlundin toivomuksesta Kurri jatkaa osittain yhä myös valmennustehtävissä. Hän toimii Leijonien pelaaja-aitiossa ottelutilanteissa yhdessä Westerlundin, Virran ja Dufvan kanssa. Joukkueenjohtaja Jutila on katsomossa.

- Otteluissa minulla on selkeitä valmennuksellisia tehtäviä ainakin tämän kevään ajan."

Kurri oli siis sittenkin vielä mukana myös kevään 2005 mm-kisoissa vaihtoaitiossa ja osittain valmennustehtävissä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sinnehän se Kale Kurrin lykkäsi ja kun kaveri ei pärjännyt siellä(-kään) niin sitten keksittiin tämä kaikkien suojatyöpaikkojen äiti => GM!! Työtehtävien selkiintymistä odotellessa...

Ihan mielenkiinnosta kysyisin mihin perustuu minun boldaama sana? Mielestäni Kurri on hoitanut aika hyvällä menestyksellä aikaisemman työuransa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Jari Kurri osallistui maajoukkueen toimintaan myös valmentajana, ilman aikaisempaa valmennuskokemusta, 2001-2005. Jos nyt Teppo Numminen tulisi mukaan Leijonien valmennukseen kevään 2010 mm-kisojen jälkeen, niin ei se olisi mitenkään poikkeuksellista maajoukkueen toiminnassa. Se on ainakin oma pointtini ja en ota itse kantaa Kurrin onnistumiseen valmentajana maajoukkueessa, mutta Kurri oli kuitenkin Aravirran, Summasen ja Westerlundin taustaryhmissä mukana myös valmentajan tehtävissä.
 
Viimeksi muokattu:

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Ihan mielenkiinnosta kysyisin mihin perustuu minun boldaama sana? Mielestäni Kurri on hoitanut aika hyvällä menestyksellä aikaisemman työuransa.

Aiempi työura (jääkiekkoilija) oli suorastaan maaginen => tarkoitin lähinnä tuota GM:n hommaa, mutta nyt huomaan itsekin ristiriitaisuuden tuossa sulkuihin kirjoittamassani "-kään" lisäyksessä.

Maajoukkueen kakkoskoutsina toimimisen onnistumisesta olen kuullut asianosaisilta tarpeeksi, ei yksinkertaisesti tuonut likimain mitään lisäarvoa penkin taaksen pelin johtamiseen liittyvissä asioissa ja saikin sitten myöhemmin "ylennyksen" katsomokoutsiksi...

Mutta enough of this OT !
 
Kiitokset ennen kaikkea Johannekselle kattavasta selvennyksestä Jari Kurrin maajoukkuevalmentajan uralta. Seuraava kysymys liittyy myös Kurriin. Mitä tehtäviä ja vastuualueita hänelle on annettu GM:n rooliin liittyen? Ennen kuin itse voin arvostella Kurrin tekemisiä GM:nä, pitäisi tietää mitä hänen vastuulleen kuuluu. Kaiketi ainakin toimii jonkinlaisena linkkinä maajoukkuevalmennuksen ja Pohjois-Amerikassa pelaavien suomalaisten välillä. Suomessahan GM ei kokoa valmennusta, joukkueen pelaajista puhumattakaan, toisin kuin Kanadassa ja USA:ssa.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Näin on Kummola kertonut 7.3.2005: "Jarin tehtävänä on valita jatkossa Leijonien valmennusjohto ja pelaajat.

Tämä on perin kummallista juttua, mitäköhän sumutusta Kummola tässä yritti. Milloin Kurri olisi päättänyt valmennusjohdosta? Tuosta päivämäärästä seuraava valmentajavalinta oli Shedden, joka siis oli Kummolan, per Kummolan haastattelu Urheilulehdessä, yksimielinen päätös. Toki tuossa tuli sitten Jalonen mukana samassa paketissa, sitä en tiedä kenen päätös Jalonen oli.

Milloin, ja mihin kisoihin, Kurri olisi pelaajat valinnut? Vancouverin kisoja ennen ja jälkeen Jalonen otti kantaa Jussi Jokisen valitsematta jättämiseen, joka viittaa siihen että juurikin hän teki pelaajavalinnat, muutenhan olisi siirtänyt nämä kysymykset Kurrille vastattaviksi, tai oletettavasti ainakin ilmoittanut että hän itse ei valintoja tehnyt. Onko Kurri ehkä joihinkin kisoihin valinnut pelaajat, siitä minulla ei varmaa tietoa ole.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
http://yle.fi/urheilu/lajit/jaakiek...ei_erityista_nuorennusleikkausta_1556297.html

Kummola kertoo esim. näin tänään 24.3.2010:

"- Olemme Jukka Jalosen kanssa keskustelleet, että emme pidä Dufvan paikkaajan suhteen mitään kiirettä. Varmaan MM-kisojen aikana tai sen jälkeen tehdään päätöksiä. Odottelen Jaloselta nimiä, mennään sitten ne läpi ja sen jälkeen tehdään päätöksiä, Kummola totesi.

Kummola kaipasi Leijonien valmennusorganisaatioon kokemusta jo Vancouverin olympiakisojen aikana.

- Pelaajatarkkailuun meidän pitäisi saada vakituiset ihmiset. Nyt katsotaan, miten se järjestyy, mutta Teppo Numminen on varmasti yksi vaihtoehto. Ymmärsin keskusteluista, että Numminen viettää ainakin ensi vuoden perheensä kanssa USA:n puolella."

Kummola siis keskustelee Dufvan korvaajasta Jukka Jalosen kanssa, kun saa Jaloselta "nimiä".

Teppo Numminen ei nähtävästi ole tulossa mukaan, ainakaan vielä 2010-11 kaudella ja silloinhan on vain yhdet mm-kisat keväällä. Kausi 2011-12 on iso kausi jo pelkkien osittaisten kotikisojen takia ja mahdollisen WC-turnauksen syksyllä 2011.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Tämä on perin kummallista juttua, mitäköhän sumutusta Kummola tässä yritti. Milloin Kurri olisi päättänyt valmennusjohdosta? Tuosta päivämäärästä seuraava valmentajavalinta oli Shedden, joka siis oli Kummolan, per Kummolan haastattelu Urheilulehdessä, yksimielinen päätös. Toki tuossa tuli sitten Jalonen mukana samassa paketissa, sitä en tiedä kenen päätös Jalonen oli.

Milloin, ja mihin kisoihin, Kurri olisi pelaajat valinnut? Vancouverin kisoja ennen ja jälkeen Jalonen otti kantaa Jussi Jokisen valitsematta jättämiseen, joka viittaa siihen että juurikin hän teki pelaajavalinnat, muutenhan olisi siirtänyt nämä kysymykset Kurrille vastattaviksi, tai oletettavasti ainakin ilmoittanut että hän itse ei valintoja tehnyt. Onko Kurri ehkä joihinkin kisoihin valinnut pelaajat, siitä minulla ei varmaa tietoa ole.

Näin kerrottiin Iltalehdessä 7.3.2005, kun Ari Mennander haastatteli Kalervo Kummolaa.

"Leijonat Kurrin komentoon
7.3.2005 6:59
Jari Kurri valitsee jatkossa Leijoniin sekä valmentajat että pelaajat."
 
Suosikkijoukkue
Suomi
Puolustamalla ei ikinä voiteta, sen sijaan jos lähdetään pelaamaan rohkeasti ja pelaajien taitoja kehittävällä tavalla voimme vielä joskus voittaa kultaa. Tästä johtuu juniori tuotannonkin alennustila. Valmentajat ovat lähteneet hakemaan ikäluokkien mestaruuksia puolustamalla, sen sijaan että kehittäisivät yksilöiden taitoja ja antaisivat näiden pelata hyökkäävästi, joka kehittää heitä eniten.
Hetki. Puolustamalla ei ikinä voiteta, mutta valmentajat ovat kuitenkin keskittynee puolustuspeliin, koska ovat halunneet voittaa mestaruuksia?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
- Pelaajatarkkailuun meidän pitäisi saada vakituiset ihmiset. Nyt katsotaan, miten se järjestyy, mutta Teppo Numminen on varmasti yksi vaihtoehto. Ymmärsin keskusteluista, että Numminen viettää ainakin ensi vuoden perheensä kanssa USA:n puolella."
No tuossa on pesti, missä Nummisesta olisi jopa hyötyä. Eli siis Pohjois-Amerikan pelaajatarkkailu. Kukas sitä muuten nykyään hoitaa, vai onko jollain otona?
 

Ronning

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Vancouver Canucks, Cliff Ronning
Kekäläistä käytetään otona myös.

Tämä on kyllä kokonaan uutta tietoa itselleni. Kekäläinen siis on maajoukkueen listoilla? Itse olin ymmärtänyt että miehellä ei ole minkäänlaista roolia Leijonissa. No, se on vähän mutta hyvä jos on kuitenkin jalka oven välissä.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Tämä on kyllä kokonaan uutta tietoa itselleni. Kekäläinen siis on maajoukkueen listoilla? Itse olin ymmärtänyt että miehellä ei ole minkäänlaista roolia Leijonissa. No, se on vähän mutta hyvä jos on kuitenkin jalka oven välissä.

Ei virallisesti olekaan, mutta molemmat (Jalonen ja Kurri) ovat ainakin sanoneet käyttävänsä J.K:n tietotaitoa apunaan NHL-miesten seurannassa. Yhteyttä pidetään ilmeisesti kauden aikana eniten puhelimitse.
 

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Risto Dufva sanoi uusimassa jääkiekkolehdessä, että maajoukkueen pelitapa Torinossa ja Vancouverissa olivat täysin samat...
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Suomen jääkiekkoilussa on yksi nimi, jolla on valtaa häiritä päävalmentajaa toteuttamasta täysipainoisesti omaa visiotaa – ja joka on sitä valtaa myös käyttänyt: Kalervo Kummola. Olympialaisten jälkeen Kummola antoi käsittämättömän lausunnon siitä, että maajoukkueen johtoa on syytä täydentää koska ”jotain siitä puuttuu”. Eihän nyt herranjestas ole luottamusjohdon tehtävä valita toimitusjohtajalle hänen omaa lähipiiriä! Jos päävalmentaja on sitä mieltä että jossakin (puolustuksen tai hyökkäyksen peluuttamisessa, skouttaamisessa, joukkueen johtamisessa tms.) on ongelmia, niin on hänen tehtävä miettiä niihin tehtäviin pätevämpiä nimiä.

Jos jotain kiekkoeliitistä puuttuu, niin osaavia jääkiekkoihmisiä. Siellä kyllä pyörii Kummolan kavereita, sekä porukkaa jotka sekoittavat urheilun ja politiikan. Miten Suomella voi olla varaa olla käyttämättä Jarmo Kekäläisen asiantuntemusta? Hänen olisi pitänyt olla Kurrin sijasta joukkueen GM:nä eikä kommentoimassa otteluja yleisölle.

Jukka Jalonen kyllä tietää, miten yhdelle hänen edeltäjistään, Raimo Summaselle, kävi kun hän ryhtyi kyseenalaistamaan Kummolan kaverien (Timo Jutilan ja Jari Kurrin) leijonajoukkueessa mukanaolon mielekkyyttä. Kenkäähän Kummolalta tuli. Kurri ja Jutila ovat suuria Suomikiekon ikoneja, mutta eihän se edellytä heille työpaikkoja jääkiekkoliitosta, jotta saavat istua lehtoparvella arvovieraiden kanssa.

Suomen joukkue tulee muuttumaan rajusti jo kevään MM-kisoihin. 90-luvun tähtipelaajien poistuminen, olkoonkin että heidän panoksensa viimeisissä kisoissa jäi vaisuksi, tulee näyttämään raadollisesti sen millä tasolla Suomen kiekkoilu heidän jälkeensä on. Maailmassa on viisi maata (P-Amerikan maat, Venäjä, Ruotsi ja Tshekki) jotka ovat tasoltaan Suomea edellä. Slovakia on suunnilleen samalla tasolla ja Sveitsikin puuskuttaa jo niskaan. Nyt pitäisi kaikkien – luottamusjohdon, median ja yleisön – antaa täysi tuki ja työrauha Jukka Jaloselle. Tarvitaan kärsivällisyyttä, sillä huippuja ei tehdä vuodessa eikä kahdessa. On syytä joksikin aikaa lopettaa jokakeväinen ”voittaako Suomi kultaa?” –hehkutus. Pitää tyytyä siihen jos pelillisesti mennään eteenpäin. Siinä sivussa ja hyvällä tuurilla saattaa joskus tulla jopa mitalikin.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Pitää tyytyä siihen jos pelillisesti mennään eteenpäin. Siinä sivussa ja hyvällä tuurilla saattaa joskus tulla jopa mitalikin.

Ei pdä tyytyä, aina pitää lähteä voittamaan mitali. Meillä on sellainen perinne mitalien voittamisesta vuodesta 1988, että sitä ei saa päästää katkeamaan, edes ajatusten tasolla. En ainakaan minä liity tuollaiseen "kehitetään peliä"-itkumuuri porukkaan. Jukka Jalonen on luuseri, jos ei voita vielä ainakin yhtä mitalia ennen kuin lopettaa päävalmentajan hommat kevään 2012 mm-kisojen jälkeen ja joka kerta on lähdettävä voittamaan mitalia isoihin kisoihin ihan sata lasissa. Suomi on ylpeä ja menestyvä kiekkomaa, paras eurooppalainen joukkue Vancouverissa ja ainoa tältä mantereelta, joka sai mitalin. Miksi me nyt luovuttaisiin paikastamme huippujen ryhmässä ihan suosiolla "peliä kehittämään". Alkaa melkein ketuttamaan koko prkl:n "pelin kehittäminen". Kehitetään ennemmin esim. valokuvia Suomen mitalijuhlista isojen kisojen jälkeen kuin jotain imaginääristä "peliä". Tämä nyt ihan ystävyydellä Pavlovin Koira. En suuntaa kirjoitustani sinulle, vaan puolustan sitä, että Suomen maajoukkue on ollut menestyvä joukkue 22 vuotta, oli sitä Vancouverissa 2010 ja sitä sen tulee olla jatkossakin. Peliä kehitetään siinä sivussa, kun voitetaan mitaleita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös