Gags niitä tuossa edellä jo hyvin luettelikin, mutta itse näen, että kakkoskoutsilla olisi hyvä olla juuri jotain erityisosaamista, jolla täydentää päävalmentajan osaamista. Nummisella se olisi todella vahva kokemus puolustuspelaamisesta ja todella mittava pelaajaura, jota kautta hän nauttii suurta arvostusta pelaajien keskuudessa. Tehtävänä olisi peluuttaa pakistoa ja seistä yhteisen linjan takana, joka määritellään yhdessä valmennusryhmän kanssa, mutta jossa isointa roolia näyttelee tottakai päävalmentaja. Olisi siis tavallaan päävalmentajan oikea käsi.
Joo tähän olin siis tarjonnut Ahvenjärveä, nimenomaan tuon erityisosaamisen pohjalta. Nummisen kyky hitsauttaa jengistä joukkue on minulle tuntematon, mutta ei tietenkään mahdotonkaan kyky. Nummisen siirtyessä pakkien peluuttamiseen, olisko ajatuksesi, että Lehkonen peluuttaisi hyökkääjät?
Eli mielestäsi RD ja Matikainen ovat samantyyppisiä valmentajia? Perusteletko hieman tätä näkemystä.
Haastattelujen, joissa kumpainenkin on itse asiaa sivunnut, myötä on välittynyt kuva, että herroilla on hyvin samanlainen käsitys jääkiekosta ja ovathan nuo kuulemma siviilissäkin hyviä kavereita kiekkoilun oppivuosien kautta. Ei minulla siis ole hiukkaakaan epäilystä, etteikö Matikainen soveltuisi loistavastikin mj-kakkoseksi, kaikkihan riippuu siitä mitä postin haltijalta halutaan.