Kurri maajoukkueen manageriksi.

  • 2 654
  • 16

JokeriJoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Montreal Canadiens
Tietyllä tavalla odotettu uutinen ja omasta mielestäni ihan positiivinen päätös. Kurri itsekin sanoo, että tämä on rooli mihin aina hän on halunnut päästä ja tuntuu siltä, että osaamistakin löytyy.


Leijonat Kurrin komentoon
7.3.2005 6:59
Jari Kurri valitsee jatkossa Leijoniin sekä valmentajat että pelaajat. Suomen kaikkien aikojen paras jääkiekkoilija on A-maajoukkueen historian ensimmäinen manageri.

KURRIN rooli Leijonien managerina on herättänyt vilkasta keskustelua kiekkopiireissä. Jääkiekkoliiton puheenjohtaja Kalervo Kummola vahvistaa Iltalehdelle, että 44-vuotiaan Kurrin manageriksi nimeäminen ei ole mikään palkintovirka.

- Jarin tehtävänä on valita jatkossa Leijonien valmennusjohto ja pelaajat.

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Kummola ei enää päätä, kuka on päävalmentaja eikä päävalmentaja valitse pelaajia. Kurrille on räätälöity todella kova pesti liiton ylimmän johdon ja suomalaisen kiekkoilun lippulaivan A-maajoukkueen väliin.

NHL:n arvostetuin maalintekijä

Kurri on kypsynyt managerin rooliin Leijonien apulaisvalmentajana. Pelaajana viisi jääkiekkoilun arvostetuinta mestaruutta, Stanley Cupia, voittanut Kurri oli uransa parhaina vuosina 1980-luvulla samaan aikaan sekä NHL:n arvostetuin maalintekijä että puolustava hyökkääjä.

Lopetettuaan peliuransa keväällä 1998 Kurri tarkkaili tilannetta muutaman vuoden ja lähti Leijonien apulaisvalmentajaksi kaudelle 2001-02. Hän on seurannut aitiopaikalta A-maajoukkueen toimintaa Hannu Aravirran, Raimo Summasen ja Erkka Westerlundin päävalmentajakausilla olympiakisoissa, kolmissa MM-kisoissa ja World Cupissa.

Managerin työ unelmien täyttymys

MANAGERIN eli kiekkokielellä GM:n (General Manager) tarve ei syntynyt viime syksynä, kuten yleisesti uskotaan. Kurri muistelee puhuneensa asiasta Kummolan kanssa monta kertaa vuosien varrella.

- A-maajoukkueen pyörittäminen on vaativaa hommaa. Liiton toimitusjohtajan aika ei millään riitä siihen, ja valmentajien pitää saada keskittyä valmennusprosessiin ja sen kehittämiseen.

- Kun lopetin pelaajaurani, ajattelin, että tämäntyyppinen managerin toimenkuva kiinnostaisi minua eniten jatkossa. En kuitenkaan kokenut olevani tehtävään valmis ilman minkäänlaista valmentajakokemusta ja näkemystä joukkueen kokoamisesta.

Summasen erottaminen World Cupin jälkeen johti uusiin käänteisiin Leijonissa. Johtoryhmä oli rakennettava uudestaan. Kun Kurrille ehdotettiin managerin tehtävää, vastaus oli selvä.

- Kyllä se oli eräänlainen unelmien täyttymys, Kurri sanoo.

Dufva oli saatava mukaan

Liittohallitus nimesi Erkka Westerlundin päävalmentajaksi ja Hannu Virran apulaisvalmentajaksi. Timo Jutila jatkoi joukkueenjohtajana. Palapeli ei kuitenkaan ollut valmis. Siitä puuttui yksi valmentaja. Siksi päätettiin, että Kurri jatkaa valmennustehtävissä, kunnes puuttuva palanen on paikallaan.

- Halusimme Risto Dufvan. Se oli selvää koko ajan, mutta vasta kun hän päätti ottaa haasteen vastaan, pääsimme määrittelemään johtoryhmän toimenkuvat, Kurri kertaa tapahtumien kulkua.

Lopullisen muotonsa Kurrin managerin rooli sai viime perjantaina, kun liiton johto ja Leijonien johtoryhmä kokoontuivat Helsingissä.

Tehtävänä muodostaa joukkue

MITKÄ sitten ovat Leijonien managerin vastuualueet? Kurri valitsee jatkossa A-maajoukkueen päävalmentajan, johtoryhmän ja pelaajat. Hänen tehtävänään on pitää yhteyttä pelaajiin ja koordinoida nuorisomaajoukkueiden toimintaa.

- Tehtäväni on muodostaa joukkue, ei pelaajien kehittäminen. Pelaajavalinnat teemme toki yhdessä valmentajien kanssa, Kurri painottaa.

- Tarkoitukseni on seurata erittäin tarkkaan myös nuorten sarjoja eli tulevia A-maajoukkueen pelaajia, hän jatkaa.

Aitiossa mukana

Westerlundin toivomuksesta Kurri jatkaa osittain yhä myös valmennustehtävissä. Hän toimii Leijonien pelaaja-aitiossa ottelutilanteissa yhdessä Westerlundin, Virran ja Dufvan kanssa. Joukkueenjohtaja Jutila on katsomossa.

- Otteluissa minulla on selkeitä valmennuksellisia tehtäviä ainakin tämän kevään ajan.

Westerlundin mielestä suomalaiseen huippukiekkoiluun on saatava lisää urheilullista näkemystä.

- Koko kiekkobisnes pyörii niin paljon talouden ympärillä. Sitä osaamista meillä on ihan riittävästi. Jari on juuri oikea henkilö toimimaan liiton johdon ja valmennuksen välissä.

- Jarilla on lisäksi niin valtava kokemus pelaajana, että haluamme ehdottomasti kaiken hänen osaamisensa mukaan myös ottelutapahtumiin, Westerlund sanoo.

Kurri ei pane hanttiin.

- Olen nauttinut roolistani aitiossa.

Gretzky seuraavan kerran vastaan Torinossa

JOKERIEN kasvatti hyökkäsi valtaosan urastaan maailman kaikkien aikojen parhaan kiekkoilijan Wayne Gretzkyn rinnalla Edmonton Oilerissa ja Los Angeles Kingsissä. Kurri voitti legendojen viimeisen väännön maajoukkuetehtävissä Naganon olympiakisoissa 1998, kun Suomi löi pronssiottelussa Kanadan.

Gretzky on toiminut sen jälkeen Kanadan maajoukkueen managerina ja johtanut vaahteralehtiset olympiakultaan 2002 ja World Cup -voittoon 2004. Näillä näkymin vanhat ketjukaverit kohtaavat seuraavan kerran Torinon olympiakisoissa ensi kaudella.

- Edessä on kolme kovaa turnausta vuoden sisällä: tämän kevään MM-kisat Itävallassa, Torino ensi helmikuussa ja Latvian MM-kisat 2006. Olemme saaneet todella hyvää palautetta pelaajilta joukkueen työmoraalista ja ilmapiiristä, eikä kukaan ole kieltäytynyt MM-ehdokkuudesta.

MM-kisoista kovatasoiset

- Erkka on tehnyt loistavaa työtä. Se oli kova pettymys, että emme selviytyneet EM-sarjan loppuotteluun, mutta joukkueen ilme on ollut todella hyvä. Ruotsin turnaus antoi viitteitä siitä, että MM-kisoista on tulossa todella kovatasoiset, kun mukana on niin paljon NHL-pelaajia, Kurri arvioi.

Kurrin tavoitteena on yhä saada mahdollisimman moni Leijonien viime vuosien avainpelaaja, kuten Teemu Selänne, Teppo Numminen ja Jere Lehtinen, mukaan MM-leirille, vaikka monen pelituntuma on olematon.

- Olen sanonut pelaajille, että nyt kannattaa nauttia siitä että jokaisella on hyvät mahdollisuudet pelata MM-kisoissa. Jatkossa se voi olla taas vaikeampaa, jos NHL:ssä palataan tositoimiin.

KOK-pesti loppuu vuoden päästä

TORINON kisojen jälkeen Kurrin kalenterista vapautuu entistä enemmän aikaa suomalaisen kiekkoilun kehittämiseen. Kurrin neljän vuoden pesti Kansainvälisen Olympiakomitean (KOK) urheilijakomissiossa päättyy ensi helmikuussa.

- Olemme onnistuneet tavoitteissamme. Urheilijoiden ääntä kuunnellaan paremmin kuin koskaan ennen. KOK-aika on ollut minulle valtava elämänkoulu. Olen saanut paljon arvokkaita kansainvälisiä kontakteja.

- Suomalaisen urheilun kannalta olisi tärkeää, että saisimme tilalleni jonkun toisen suomalaisurheilijan, Kurri sanoo.

Urheilijakomissiota johtaa entinen seiväshyppääjä, ukrainalainen Sergei Bubka. Urheilijat äänestävät itse edustajansa komissioon. Valituista tulee samalla KOK:n jäseniä. Kurrin valinta neljä vuotta sitten Salt Lake Cityn talvikisoissa oli suuri kunnianosoitus Suomen urheilulle.

Kurri on kuulunut KOK:ssa Torinon kisojen seurantaryhmään. Hän on vakuuttunut siitä, että italialaiset järjestävät hyvät kisat.

- Jääkiekkoilun puitteet ovat loistavat. Suurimmat ongelmat tulevat vuoristossa, missä on vaikeuksia liikenteen ja majoitusten kanssa.

Suomalaisen kiekkoilun kasvot

SUOMALAINEN kiekkoilu on saanut Kurrista jo toisen kerran virallisen keulakuvan. Hän oli sitä pelaajaurallaan ja nyt Leijonien managerina. Kurri antaa suomalaiselle kiekkoilulle kasvot, jotka tunnetaan maailmalla yli lajirajojen.

Puheenjohtaja Kummolan tärkein pelikenttä on Kansainvälisessä Jääkiekkoliitossa (IIHF), jonka varapuheenjohtajana tamperelainen toimii. Toimitusjohtaja, hämeenlinnalainen Heikki Hietanen, vastaa liiton operatiivisesta toiminnasta. Leijonien, suomalaisen kiekkoilun tärkeimmän näyteikkunan, päällikkö on espoolainen Kurri.

Vierumäkeläisellä päävalmentaja Westerlundilla on lähimmän esimiehensä täysi luottamus.

- Erkalla on vuosien kokemus kansainvälisestä kiekkoilusta ja ennen kaikkea halu kehittää suomalaista kiekkoilua. Leijonat on hyvissä käsissä, Kurri vakuuttaa.

"Palauttaisin punaviivan"

Manageri toivoo, että syksyn värikkäiden tapahtumien jälkeen koko suomalainen kiekkoväki puhaltaisi yhteen hiileen, ja katseet käännettäisiin tulevaisuuteen.

- Edessä on mielenkiintoinen kiekkokevät. Itävallan kisoista saattaa tulla kaikkien aikojen kovatasoisin MM-turnaus.

Mitä muuttaisit suomalaisessa kiekkoilussa, jos voisit?

- Palauttaisin punaviivan, ilman muuta. Nyt näyttää siltä, että osa junioreista ei näe koskaan omaa päätä jäädessään ylös kyttäämään pitkiä syöttöjä.

Leijonakuningas on puhunut.

ARI MENNANDER

Lähde iltalehti.

No, mielipiteitä, mielipiteitä..
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JokeriJoska
Suomen kaikkien aikojen paras jääkiekkoilija on A-maajoukkueen historian ensimmäinen manageri.
Näin äkkiseltään olen sitä mieltä, että tämä väite on paskapuhetta. Kaudella 1976-77 A-maajoukkueen managerina toimi Raimo Wasama. Muistan vain kuinka, maajoukkueessa lopettanut Lalli Partinen saatiin tuolloin suostuteltua MM-kisoihin joukkueen managerin toimesta. Lallihan ei sitten lähtenyt kisoihin saatuaan pitkän pelikiellon. Managerin tuolloinen tehtävä on jäänyt minulle hämäräksi.
 

onomoro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Lyhyesti sanottuna: virhe. Joskus vuosien päästä mietitään, että mitä ihmettä nyt tehdään kun on saatu suomikiekko ajettua näin alas.
 
Suosikkijoukkue
Suomi
Viestin lähetti onomoro
Lyhyesti sanottuna: virhe. Joskus vuosien päästä mietitään, että mitä ihmettä nyt tehdään kun on saatu suomikiekko ajettua näin alas.

Kurriko nyt valitsee pelaajat? Tunteeko Kurri edes kaikkia pelaajia? Kuka on nähnyt Kurrin SM-liigakatsomossa -- koskaan?

Tuo Iltalehden juttuhan oli muuten melkein suoraan Hockey-lehden viime numerosta uusiksi kirjoitettu. Että sikäli ei mitään uutta. Ja sepä tässä taitaa se uutinen ollakin. Kurri on nostettu palkintotyöhön, jostain syystä, eikä kukaan tiedä, miksi. Sitten ihmetellään, että miksei homma toimi.

Hauska nähdä, kuinka siististi homma lopussa hoidetaan.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Enemmän kuin Kurrin nimitys minua ihmetyttää koko manageri-systeemin idea. Mitä virkaa valmentajalla enää on lyhyissä turnauksissa? Valmentajalle isketään paperi kouraan, että tässä on joukkueesi, tee kivat ketjut huomiseksi. Joukkue saattaa olla täysin väärin kasattu valmentajan pelisysteemeihin tai ideologiaan verrattuna. No ainakaan valmentajaa ei tarvitse enää kritisoida pelaajavalinnoista jos pelaajille ei löydykkään joukkueessa oikeaa roolia kun sopivampia miehiä ei valittu.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Mies laidan takaa
Enemmän kuin Kurrin nimitys minua ihmetyttää koko manageri-systeemin idea. Mitä virkaa valmentajalla enää on lyhyissä turnauksissa? Valmentajalle isketään paperi kouraan, että tässä on joukkueesi, tee kivat ketjut huomiseksi. Joukkue saattaa olla täysin väärin kasattu valmentajan pelisysteemeihin tai ideologiaan verrattuna. No ainakaan valmentajaa ei tarvitse enää kritisoida pelaajavalinnoista jos pelaajille ei löydykkään joukkueessa oikeaa roolia kun sopivampia miehiä ei valittu.

Managerisysteemi sinänsä ei ole huono, mikäli managerin toimenkuva on määritelty pitkäjänteisesti kokonaisuutta palvelevaksi. Maajoukkue on suomalaisen kiekkoilun näyteikkuna, ja jos managerin työhön kuuluu valmentajien ja pelaajien valitsemisen lisäksi maajoukkueen linjojen vetäminen (ja niiden toteutumisen valvominen), riittää hyvälle miehelle kyllä peltoja kynnettäväksi. Tässä mallissa managerin tulee kyllä jalkautua ympärivuotisesti muuallekin kuin A-maajoukkueen pariin turnausten ajaksi, mutta työstähän siinä onkin kysymys.

Miten Jari Kurri tässä toimessaan pärjää, jää vielä nähtäväksi. Itse en lähtisi vielä povaamaan epäonnistumista vain siksi, ettei hänen tapoihinsa kuulu karjua naama punaisena omia turhaumiaan vaihtoaitiossa. Hänellä on kuitenkin kokemusta ja perspektiiviä, jonka oikeanlaisella hyödyntämisellä voi olla paljon annettavaa suomalaiselle jääkiekkoilulle.
 

onomoro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Viestin lähetti Maple Leaf
. Itse en lähtisi vielä povaamaan epäonnistumista vain siksi, ettei hänen tapoihinsa kuulu karjua naama punaisena omia turhaumiaan vaihtoaitiossa.

No niin, päästiinhän sitä asiaan.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti onomoro
No niin, päästiinhän sitä asiaan.

Siis spekulaatioon managerin toimenkuvasta ja sen kokonaisvaltaisesta merkityksestä suomalaiselle jääkiekkoilulle? Sehän ei toteudu huutamalla naama punaisena - vai toteutuuko?
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Maple Leaf
Managerisysteemi sinänsä ei ole huono, mikäli managerin toimenkuva on määritelty pitkäjänteisesti kokonaisuutta palvelevaksi. Maajoukkue on suomalaisen kiekkoilun näyteikkuna, ja jos managerin työhön kuuluu valmentajien ja pelaajien valitsemisen lisäksi maajoukkueen linjojen vetäminen (ja niiden toteutumisen valvominen), riittää hyvälle miehelle kyllä peltoja kynnettäväksi. Tässä mallissa managerin tulee kyllä jalkautua ympärivuotisesti muuallekin kuin A-maajoukkueen pariin turnausten ajaksi, mutta työstähän siinä onkin kysymys.

Miten Jari Kurri tässä toimessaan pärjää, jää vielä nähtäväksi. Itse en lähtisi vielä povaamaan epäonnistumista vain siksi, ettei hänen tapoihinsa kuulu karjua naama punaisena omia turhaumiaan vaihtoaitiossa. Hänellä on kuitenkin kokemusta ja perspektiiviä, jonka oikeanlaisella hyödyntämisellä voi olla paljon annettavaa suomalaiselle jääkiekkoilulle.

Managerisysteemi on varmasti nykypäivää. Jääkiekkoliiton tiedote managerin tehtävistä on ollut luettavissa täällä Jatkoajassa ja ainakin Iltalehdessä.
Managerille on sälytetty valtaa ja vastuuta suomalaisen jääkiekon kehittämiseksi ennenkokemattoman paljon.
Kuten Maple Leaf kirjoittaa, jää nähtäväksi, miten Jari Kurri tulee uuden tehtävänsä hoitamaan.
Jotenkin minulle on jäänyt Jari Kurrista mielikuva, ettei hän ole jääkiekon analyytikkona ja johtajana samaa luokkaa kuin Kurri on kaikkien aikojen parhaana suomalaisena jääkiekkoilijana.
Jarille kuitenkin menestystä vaativassa tehtävässään! Ehkä tehtävä kasvattaa hänestä myös luotettavan johtajan, jota suomalainen jääkiekko World Cup sotkujen jälkeen tarvitsee.
 

onomoro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Viestin lähetti Maple Leaf
Siis spekulaatioon managerin toimenkuvasta ja sen kokonaisvaltaisesta merkityksestä suomalaiselle jääkiekkoilulle? Sehän ei toteudu huutamalla naama punaisena - vai toteutuuko?

Älä viitsi saivarrella.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti onomoro
Älä viitsi saivarrella.

En ymmärrä, miten managerin roolilla spekuloimisen voi ymmärtää saivarteluksi. Toisaalta - itse kirjoitat tässä ketjussa yksiselitteisesti, että Kurrin nimeäminen maajoukkueen manageriksi on...

"Lyhyesti sanottuna: virhe. Joskus vuosien päästä mietitään, että mitä ihmettä nyt tehdään kun on saatu suomikiekko ajettua näin alas."

...tarjoamatta tälle näkemyksellesi sen kummempia perusteluja (elleivät sitten juuri "perustelut" - tai niiden pyytäminen - ole mielestäsi "saivartelua"). Olet kuitenkin valmis tuomitsemaan Kurrin toiminnan maajoukkueen managerina jo ennen kuin hän on tätä tointa ehtinyt käytännössä päivääkään tehdä. Saivartelusyytöksien uhallakin uskallan epäillä, ettei tämä vankkumaton näkemyksesi voi perustua ainakaan faktoihin Kurrin tähänastisen manageritoiminnan epäonnistumisesta.
 

onomoro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Juu, kyllä varsin hyvin tiedät mitä tarkoitin.
Ja tuo minun toteamus on pelkkää spekulaatiota, joka ei puolestaan kaipaa perusteluja, ilkeä tulevaisuuden visio, vähän niin kuin mad max -elokuvat. Toivoin kyllä että olisin väärässä.

En ymmärrä sitä joo joo -meininkiä ja hyvävelijärjestelmän hyväksymistä, jonka Summasen erottaminen sai aikaan joissakin yleisön jäsenissä pelkästään sen vuoksi ettei tykätä Summasen punaisena huutavasta naamasta. No tulipahan nyt sanottua tuokin niin ei jäänyt epäselvyyksiä.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti onomoro
En ymmärrä sitä joo joo -meininkiä ja hyvävelijärjestelmän hyväksymistä, jonka Summasen erottaminen sai aikaan joissakin yleisön jäsenissä pelkästään sen vuoksi ettei tykätä Summasen punaisena huutavasta naamasta. No tulipahan nyt sanottua tuokin niin ei jäänyt epäselvyyksiä.

Sinä itse mainitsit Summasen tässä yhteydessä, ei kukaan muu. Kurrin tulevan manageriuden laadusta, sen mahdollisesta "joo joo -meiningistä ja hyvävelijärjestelmästä" minulla ei ole tietoa. Onko Sinulla?
 

onomoro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Katos, vielä jaksat väittää etteivät nämä ajatukset olleet omiesi taustalla.

Hyvävelijärjestelmästä ei ole tietoa minulla. Mutta väitätkö oikeasti ettet ole kuullut puhuttavan noiden nimityksien luonteesta aiemmin? Miksi pitää yrittää hämärtää asioita, joista jatkoajassa on jauhettu kolumnia myöten viime syksyn tapahtumien jälkeen? Veikkaan, että kyseessä on omien vääriksi osuneiden mielipiteiden asenteellista peittelyä näin jälkikäteen.

Nyt häivyn koneen äärestä muutamaksi päiväksi, joten hyvää viikonloppua. Jatketaan keskustelua ensi viikolla.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti onomoro
Katos, vielä jaksat väittää etteivät nämä ajatukset olleet omiesi taustalla.

Hyvävelijärjestelmästä ei ole tietoa minulla. Mutta väitätkö oikeasti ettet ole kuullut puhuttavan noiden nimityksien luonteesta aiemmin? Miksi pitää yrittää hämärtää asioita, joista jatkoajassa on jauhettu kolumnia myöten viime syksyn tapahtumien jälkeen? Veikkaan, että kyseessä on omien vääriksi osuneiden mielipiteiden asenteellista peittelyä näin jälkikäteen.

Kun kirjoitin "naama punaisena huutavista" toimijoista, en tarkoittanut yksinomaan Summasta, vaan Kurrin tyylille vastakkaista toimintatapaa - Kurria kun tunnutaan pitävän huonona managerina maajoukkueelle lähinnä siksi, etteivät hänen kitarisansa heilu keskustelukumppanin naamalla. Se on itse asiassa aika pinnallinen tapa määrittää managerin "hyvyys" tai "huonous". Jos energinen sauhuaminen on "hyvän" managerin mitta, tulee tuohon toimeen palkata välittömästi kaikkein keskittymiskyvyttömin ADHD-tapaus.

En oikein ymmärrä, mitä tarkoitat "asioiden hämärtämisellä". Olenko siis minä viesteissäni "hämärtänyt" jotain? Onko Kurri hämärtänyt? Jääkiekkoliitto? Kuka "peittelee asenteellisesti vääriksi osuneita mielipiteitään"? Minä? Kurri? Jääkiekkoliitto? Mitä mielipiteitä? Millä asenteilla? Jos tarkoitat minua, ymmärrän vielä vähemmän. Mitä "asenteellista peittelyä" on se, että toivoo Kurrin kokemuksen tuovan lisäperspektiivejä suomalaiseen jääkiekkotoimintaan?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Eräs pitkänlinjan Jokeri-vaikuttaja on todennut (molemmat pienessä tuiskeessa) Jarille että "olet paras suomalainen lätkänpelaaja koskaan mutta hyvää valmentajaa susta ei tule"

Fakta.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Viestin lähetti Daespoo
Eräs pitkänlinjan Jokeri-vaikuttaja on todennut (molemmat pienessä tuiskeessa) Jarille että "olet paras suomalainen lätkänpelaaja koskaan mutta hyvää valmentajaa susta ei tule"

Fakta.

Faktahan se on ilman sanomistakin. Kurria en tunne henkilökohtaisesti, joten on tietenkin toivoa, että tämä managerointi häneltä hoituisi ja siellä päässä on sittenkin analyyttisempaa näkemystä kuin tyhjänpäiväiset vastaukset suoriinkin(ja usein myös tyhjänpäiväisiin) kysymyksiin antavat olettaa.

Toistaiseksi pidän Kurrin valintaa lähinnä diplomaattisena vetona NHL-miesten suuntaan: Koutsin kanssa ensin "neuvotellaan" haluttavat pelimiehet, joiden ei ole sitten niin helppo kieltäytyä tekosyillä kun itse Jari Kurri kysyy mukaan. Ja muutenkin ovet aukeavat NHL-skouttireissuilla joka suuntaan helpommin Kurrin kanssa kuin ilman.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös