No nyt meitä "saunakavereita" on kolme.
Ensiksi sanottakoon, että olen aina pitänyt Tamia pehmeänä päästään, vaikka ympärilläni olevat ihmiset, ketkä hänet henk. koht. tuntevat, ovat olleet jyrkästi eri mieltä. Oma näkemykseni on perustunut siihen, ettei kukaan täysin "selväjärkinen" käyttäydy niin pöykeästi maailmassa, joka puristaa sovinnaisuuden muottiin. Eli olen pitänyt käytöstä luonnevikana. Lisäksi senkin takia, että se on osittain niin humoristista, että kääntyy Tamia itseään vastaan. Ei viisas näin toimi, vaan ainakin ajan kanssa tajuaa ampuvansa itseään nilkkaan ja muokkaa käytöstään? Eli "pystyy näkemään itsensä ulkoapäin".
En nähnyt Tamin kommentteja livenä, mutta tuosta Youtube-pätkästä päätellen Tami esitti ihan asiallista kritiikkiä, joka on osittain ollut esillä aiemminkin, tosin ilman näin vahvaa Mestis-vivahdetta. Eli kritiikki oli asiallista.
Toimittajaa vastaan lauottu komentti oli asiaton, mutta sen ymmärtää, kun tietää mistä tunnemyrskystä mies juuri oli tulossa ja minkä keskellä hän oli. Täällä vain on turhan monta poliittista korrektismia joka tilanteessa vaativaa besserwisseriä, joilta ironisesti puuttuu empatian kyky tässä tilanteessa. Reaktio oli täysin luonnollinen, varsinkin kun toimittaja ihan tietoisesti provosoi raskaassa tilanteessa.
Tuosta tekstistä voi päätellä, mitä mieltä olen esim. nimimerkki Näkkärin vuodatuksesta.