Juhani Tamminen – Aurinkokuningas

  • 1 575 137
  • 7 287
Tila
Viestiketju on suljettu.

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Täällä me Kaikki inistään Tamin saavutuksista. Mä häpeän. Ei voida tehdä perässä
 

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Gävlestä Tukholmaan kuluu mapsin mukaan 1h 50 min, eli onhan siinä Ranskan joukkueelle melkoiset bussijalat ehtinyt kieltämättä kertyä. Siinä voi jokainen tauno tasalakkikin laskea yhden maalin (FIN - FRA 5-0) hinnan tuosta bussimatkasta. Jokainen 22 minuuttinen bussissa antoi aina yhden maalin Suomelle.

Samaan aikaan kun Tami pelaajineen hikoili jossain merkkivaloja vilkkuvassa bussissa, niin Currella oli aikaa viedä veljet merelle rentoutumaan. Eikä sekään nyt varmaan auttanut, kun Globen oli täynnä jotain pleksin takana roikkuvia humalaisia apinoita huutamassa Suomea voittoon.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Täällä me Kaikki inistään Tamin saavutuksista. Mä häpeän. Ei voida tehdä perässä
Ei voida ei, mutta jos minä olisin ollut Ranskan valmentajana tuolloin, niin olisi pyyhkinyt maestron saavutuksella roiskeet Globenin vessan lattialta. Olisin ottanut Jutilan 1-0 maalin jälkeen aikalisän, karjunut veljille "now you sleepy bitches, it`s time to fucking wake up and play" ja vetänyt pari varakohoa paskaksi vaihtoaition reunaan. Tämän jälkeen veli Bozon olisi heittänyt pari kertaa mustan pussiin ja Ylönen olisi torjunut kaikki. Siinä olisi mennyt Suomen ensimmäinen maailmanmestaruus. TAKE MY WORD!!
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Puolivälierät. Juttuhan on siinä että hammaslääkäri oli tehnyt otteluohjelman niin että Suomella oli enemmin lepoaikaa. Ilman tätä etua olisi Suomella pyyhitty pöytää ja Ranska olisi kävellyt mestaruuteen.

Puolivälierät? Pätkiikö Veli mustaoranssin muisti? Ranska eteni VÄLIERIIN, take my word! Ihme touhua, kun veli hiiret täällä mollaa ja moittii. Missä on kunnioitus ja arvostus veli Tammista kohtaan?
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Palstaveljet varmaankin seuraavat alkaneita MM-kisoja. I assume. Mitä luulette, ymmärtävätkö nämä nykyveljet mihin Lion #79:n, Vellun, Hexin, Laten etc. aikoinaan jättämä kiekkoperintö heitä Riigassa velvoittaa?

Huomenna vastassa USA. Mulla on vain yksi neuvo veljille. Tunne ylpeyttä vetäessäsi leijonapaita päälle, mene jäälle, iske ainakin 2+2 pöytään ja kaada ne jenkit omin käsin.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Ostin juuri HP:n tulostimen ja paketissa luki Keep it Simple!

Mietin, miksi toi kuulosti niin tutulta lausahdukselta, kunnes hoksasin, että ilman muuta Tami on käynyt HP:n konttorilla laittamassa heidän ohjauspelinsä kuntoon!
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Ostin juuri HP:n tulostimen ja paketissa luki Keep it Simple!

Mietin, miksi toi kuulosti niin tutulta lausahdukselta, kunnes hoksasin, että ilman muuta Tami on käynyt HP:n konttorilla laittamassa heidän ohjauspelinsä kuntoon!

Veljet HP:lla kuuluu ykköskenttään, take my word! Veljet jaguarilla taas ei mahdu edes jarrukenttään!
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tamilta ei ole tänään tullut päivitystä, mutta ymmärtäähän sen tuossa painekattilassa ja kiireessä - I assume. Nyt kuitenkin menossa isosti vaalityö ja tänään alkaneet MM-kisat todennäköisesti työllistävät myös, kun kaikki maailman isoimmat mediyhtiöt pyytävät Aurinkokuninkaan kommentteja. Samalla pitää hoitaa Jaguarin veljien kanssa autoasioita, niin johan on soppa valmis.

Onneksi Tami voi omasta kirjastaan tarvittaessa lukea miten painetaan eteenpäin - in case tulee väsymystä pintaan. Winners never quit, quitter never wins.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt täytyy sanoa, että MÄ HÄPEÄN -take my word!! Latvia on ottanut sensaatiomaisen voiton Kanadasta ja täällä ketjussa ( jossa kyllä normaalisti osataan antaa " komplimentteja" #79:LLE ja parkua elämänkovuutta in case ei osata!!) ei ole vielä sanallakaan ( a word) mainittu tätä urotekoa ja #79:N, #1 Airiston kalamiehen, CEO Eurotamin, buuminluojan, Suurimman Pudottajan ... " to name a few" merkittävää roolia asiassa, OH My God - sanon minä!! Siellä on Latvian kopissa leaderit nousseet esiin ja näillä hetkillä ( Kanada vastassa) se johtajuus punnitaan -take my word!! Ja in case epäselvää, että mistä se johtajuus tulee niin minäpä kerron arvon palstatoverit: PLEASE LISTEN: Tilanne on rauhoitettu, vähän ja selkeää infoa ( " Slow and steady- gets You ready) annettu, koppi vuorattu inspirationaalisilla ( " inspirational " ) kuvilla ( in case epäselvää näitä ovat mm. " to name a few" # 79 saunomassa, # 79:N Kuuma ( HOT) Saunatanssi, # 79 Airiston upeiden kalavesien äärellä, # 79 lyömässä mustaa pussiin " around the world" # 79 luomassa buumia ( "boom") around the world etc. ja kopin " leaderit" ovat antaneet selkeät askelmerkit menestykseen ( success)PLEASE, KEEP IT SIMPLE; kas näin: mustaa pussiin, pelipaitaa kannetaan ylpeydellä, muistetaan pohjoisen veljeskansan suurmiehen saavutukset ja tehdään perässä!! simple as that!! Tehdään itsestä suuria, eikä pelätä!! Annettu INFO on ennenkaikkea SELKEÄÄ ja ROHKAISEVAA Näiden - PERUSASIOIDEN-jälkeen: " Create success ja metodina : " Winner never quits- quitter never wins" !! Kohta taas tulossa Hieno, rauhallinen lauantaiaamu ( 22.05.2021) Kuusamakujan aamukahvin ja uunituoreen TS:n ääressä!!Stay tuned!! Siinä kaikille palstatovereille tsemppiä ja hyvää Viikonloppua teille kaikille " Have a Great Weekend " Br aurora borealis, Jatkoajan käyttäjä, - non stop - since 2015!!
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kuusamakujalla ollaan heräilty ja Aurinkokuningas kommentoi FB-käyttäjän kommenttia aiemman Jaguar-postauksen kommenteissa:

FB-käyttäjä: Tami, osta Volvo

Aurinkokuningas: Kiitos vihjeestä, kohta kokeilen ; Br JT

My God, tuleekohan Tamista Volvo-mies, elämme jännittäviä aikoja -take my word!!
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Hieno, rauhallinen la aamu nyt Haapaluodon maisemissa Airiston parhaiden vesien äärellä!! MM kiekkokin hurahtanut käyntiin ja " kuplassa pelataan ja eletään" - todellinen sääli - take my word!!Latvia ja Riga ovat todellisia jääkiekon helmiä, joiden perusfanit ovat tätä juhlaa odottaneet vuosikausia - take my word!! Olen siellä ollut niin pelaajana , coachina, kommentaattorina , koulutuskeikan luennoitsijana etc.. aina yhtä hieno, historiallinen ympäristö ja atmosfääri!! Sieltä ( Latvia ) on tullut myös joukkueisiini hienoja pelaajia , kärkenä " creme de la creme" Vjatcheslav Fandul, ilmiöimäinen pelintekijä , jonka syöttötaito oli maailmanluokkaa - take my word!! Pelasi " minun joukkueissani " niin Porissa ( Ässät ) kuin Oulussa ( Kärpät ) aina yhtä tehokkaana ja tyylikkäänä ( on & off the ice) !! Chapeau Fadu # 11 !! Tänään on sitten Leijonien vuoro- siitä myöhemmin!! Jääkiekon MM kisat ovat kautta historian saavuttaneet Suomessa maineen ja mielenkiinnon vailla vertaa!! Pelasin ensi kertaa MM kisat Tukholmassa 1970 ja millä tavalla!! Kirjoitin ylioppilaaksi samaan aikaan ( maaliskuu 1970 ) ja Suomen valmennusjohto Head Coach Seppo Liitsolan ( R.I.P.) ja joukkueenjohtaja Olli Pulkkasen ( R.I.P.) johdolla halusivat minut mukaan ehdottomasti ja niin löysimme kompromissin siitä, että pelaan 6 peliä kymmenestä ( 6/ 10) ja reissaan väliä Turku- Tukholma - Turku jatkuvasti, jotta molemmat haasteet voisivat toteutua!! Se oli huimaa leikkiä hienoin tuloksin!! Voitimme Ruotsin ensi kertaa MM kisoissa ja olin tekemässä meidän ensimmäistä maalia ikimuistoisella tavalla!! Ketjuna silloin ns." HIFK ketju " Linnonmaa - Murto ( R.I.P.) - Tamminen ja roolina silloin 3.ketju , koska ykkösessä taiteilivat Ilveksen veljet ( Leimu-Peltonen -Oksanen ) ja kakkosessa Vellu Ketolan johdolla " länsirannnikon ketju" Keinonen- Ketola -Vehmanen!! Ensimmäinen vaihtoni Johanneshovin jäällä ei hetkessä unohdu - take my word!! Kentallisemme ( Rantasila- Riihiranta - Linnonmaa - Murto -Lion # 79 ) toista kertaa jäällä ja Juha Rantasila antaa pystyyn ( laitaan ) Harri Linnonmaalle , Harri lyhyt syöttö Murrolle ja " Murtsi " sovitusti minulle ; olin leikannut Ruotsin pakin Nordlanderin selän taakse, läpiajo; bravuuriharhautus, Bäckman ( MV ) jäihin , nosto ylärimaan , kiekko putoaa maaliviivalle ja Harri lyö varmuuden vuoksi kiekon takarautaan niin että kolina kuuluu yläparvelle asti!! Nopea johto shokeeraa Ruotsin ja kun Mölli Keinonen ja Lasse Oksanen varmistavat lukemat niin lopussa Johanneshovin valotaululla : SWE 1- FIN 3 ja sensaatio ( ensimmäinen MM kisavoitto Ruotsista ) on valmis!! Hämmentävä tunnelma pukukopissamme pelin jälkeen!! Onnittelija satelee ja sitten Coach Liitsola keskeyttää infernon ja sanoo: " Pojat - pieni hetki " !! Jatkaa: " Tällä suomalaisella herrasmiehellä on asiaa" : Esiin ( keskelle pukukoppia ) astelee pienikokoinen mies, esittelee itsensä seuraavasti: " Nimeni on Mäkelä ja olen ollut töissä Ruotsissa sotavuosista lähtien !! Jatkaa : Vuodesta 1949 olen seurannut paikanpäällä Ruotsissa kaikki SWE vs FIN maaottelut ja minulla on AINA ollut salkussani shamppanjapullo , jonka olen halunnut nauttia sen joukkueen ( Leijonat) joka ensi kertaa lyö Ruotsin sen kotijäällä Ruotsissa!! Nyt ( maaliskuu 1970 ) se tapahtui ja ilo , hämmennys ja tunne pukukopissamme oli sensaatiomainen!! Opin silloin ( 19 v) ymmärtämään sen merkityksen, minkä leijonat erityisesti ns. " ulkosuomalaisille" antavat erityisesti menestyksen hetkinä!! !995 olin paikalla Ranskan päävalmentaja kun joukkueeni pelasi sensaatiomaiset kisat , oli oman lohkonsa toinen ( 2. ) ja putosimme vasta semifinaaleissa silloiselle mestarille (Leijonat ; Curre & Team) !! Jäin turnauksen jälkeen paikanpäälle vaimoni kanssa seuraamaan mitalipelejä ja siksi osasin odottaa sitä " tulivuoren purkausta " kun Juti & Team kuljettivat pokaalia Sergelin torin riehakkaissa tunnelmissa!! Siksi olen AINA korostanut omilleni ; niin seura kuin erityisesti maajoukkueissa ko. ilmiön mahdollisuutta ; koska erityisesti " vieraalla maalla" omien menestys tuntuu erityisen hyvältä - take my word!! Joten siinä hengessä nykyleijonille ja heidän kannattajilleen: " Enjoy Your Games", kleep rocking, Br Tami, Lion # 79 , 227 A maaottelua ; 5 years as Team Captain ( "C")

---

Huh Huh, mikä saarna. Ja koko setti tottakai yhtenä kappaleena. Simply Gret!

En tiennytkään että Tami on joskus pelannut kolmosketjussa. No, tämä oli sitten varmasti se ainoa kerta kun ei olla oltu ykkösessä. I assume.
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tamin ylärima on näköjään sama kuin suupaisu maassa makaavan maalivahdin logoon. No nimet ja tapahtumat muuten suunnilleen oikein ja musta löysi tiensä pussiin. Great!!
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tämän aamuiseen postaukseen liittyvä matsi tubessa:





...ja kyseinen läpiajo kohdasta 18:30 alkaen. Tamin bravuuriharhautus ja "ylärima". :D


My god, kuinka hienoa oli katsella tuota videota ja samalla kuvitella Aurinkokuninkaan itsensä lukevan tätä tekstinpätkäänsä.

" Ensimmäinen vaihtoni Johanneshovin jäällä ei hetkessä unohdu - take my word!! Kentallisemme ( Rantasila- Riihiranta - Linnonmaa - Murto -Lion # 79 ) toista kertaa jäällä ja Juha Rantasila antaa pystyyn ( laitaan ) Harri Linnonmaalle , Harri lyhyt syöttö Murrolle ja " Murtsi " sovitusti minulle ; olin leikannut Ruotsin pakin Nordlanderin selän taakse, läpiajo; bravuuriharhautus, Bäckman ( MV ) jäihin , nosto ylärimaan , kiekko putoaa maaliviivalle ja Harri lyö varmuuden vuoksi kiekon takarautaan niin että kolina kuuluu yläparvelle asti!! Nopea johto shokeeraa Ruotsin ja kun Mölli Keinonen ja Lasse Oksanen varmistavat lukemat niin lopussa Johanneshovin valotaululla : SWE 1- FIN 3 ja sensaatio ( ensimmäinen MM kisavoitto Ruotsista ) on valmis!!"

Siihen vielä päälle muistelut Ranskan välieriin -95 päättyneestä keväästä, niin jo on voittajien hengessä jälleen MM-kisafiilis tapissa.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Tamin ylärima on näköjään sama kuin suupaisu maassa makaavan maalivahdin logoon. No nimet ja tapahtumat muuten suunnilleen oikein ja musta löysi tiensä pussiin. Great!!
Ei saanut ripuliranne nostettua.

Mikähän oli Tamin numero äidinkielessä vai mikä kaunokirjoitus se sotien jälkeen olikaan? Veikkaisin että lähellä luokalle jäämistä oli, pallokentällä oli kuningas mutta äikän tunneilla saattoi tulla viivottimella näpeille.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Pelasin ensi kertaa MM kisat Tukholmassa 1970 ja millä tavalla!! Kirjoitin ylioppilaaksi samaan aikaan ( maaliskuu 1970 ) ja Suomen valmennusjohto Head Coach Seppo Liitsolan ( R.I.P.) ja joukkueenjohtaja Olli Pulkkasen ( R.I.P.) johdolla halusivat minut mukaan ehdottomasti ja niin löysimme kompromissin siitä, että pelaan 6 peliä kymmenestä ( 6/ 10) ja reissaan väliä Turku- Tukholma - Turku jatkuvasti, jotta molemmat haasteet voisivat toteutua!! Se oli huimaa leikkiä hienoin tuloksin!!

Liekö Tami siinä sivussa vuonna 1970 kirjoittanut montakin ällää? Jokuhan voisi kokeilla kepillä jäätä ja kysyä mestarilta: tuliko älliä ja kukkia?
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kuusamakujalla ollaan heräilty ja Aurinkokuningas kommentoi FB-käyttäjän kommenttia aiemman Jaguar-postauksen kommenteissa:

FB-käyttäjä: Tami, osta Volvo

Aurinkokuningas: Kiitos vihjeestä, kohta kokeilen ; Br JT

My God, tuleekohan Tamista Volvo-mies, elämme jännittäviä aikoja -take my word!!

Tää on jotenkin aivan loistavaa, Tamilla syttyy autossa vikavalo, joten ratkaisu on luonnollisesti vaihtaa auto.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Tää on jotenkin aivan loistavaa, Tamilla syttyy autossa vikavalo, joten ratkaisu on luonnollisesti vaihtaa auto.
My God, veli Knox!! Nyt ei ole kyse siitä että autossa syttyi vikavalo, kyllä niitä Taminkin autoissa voi syttyä, kun maestro ajaa miljoona kilometriä per year!!

Homman pihvi (beef, medium please) on se että Tami sai LUOKATONTA palvelua Inchape Motorsin veljiltä ja siskoilta. Olivat ajattamassa pomoa Helsinkiin, jossa vikakoodi oltaisiin luettu!! Luuletko sä että koulutusbisneksen kärkiveli ehtii lähteä Helsinkiin jotain vikakoodia luetuttamaan? Matka on 400 km sinne ja back!! Ja jos matkan ajaisi talla pohjassa, tulisi joku uninen nuorempi konstaapeli (0 maaottelua) ottamaan maestrolta kortin pois. Nyt jotain rajaa näihin juttuihin, mieti ennen kuin kirjoitat!!
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tää on jotenkin aivan loistavaa, Tamilla syttyy autossa vikavalo, joten ratkaisu on luonnollisesti vaihtaa auto.
Huvittavinta oli, että asiat järjestyivät ja vika saatiin korjattua, kun viitsi ottaa puhelimen käteen ja alkaa selvittää asiaa.

Monelle Tauno Tasalakille nuo ovat ihan normaaleja toimintatapoja, mutta mitä tekee meidän Kuningasleijona. Alkaa ensimmäisenä parkua elämän kurjuutta netissä.

Mä häpeän!!
 

Barney

Jäsen
Täällä taas uniset "veljet" , jotka eivät ole päivääkään pelanneet saatika koutsanneet tulevat neuvomaan entistä Leijonakapteenina (Lion #79)!! OMG sanon minä!! "Veli " @The Hawks ilman ylioppilaskirjoituksia en olisi pelannut "kolmosketjussa"- take my word!! "Veli" @Kuubextra , bravuuriharhautukseni katkaisi Ruotsin "veljien" selkärangan (kts.www.terveyskirjasto.fi) - take my word!!! Nyt aamun lehdet "rapid fire " tyyliin- illalla paremmin!! Br JT
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Tamin ylärima on näköjään sama kuin suupaisu maassa makaavan maalivahdin logoon.

Ylärimoja ne ovat ruotsalaisetkin ylärimat, ne vain ovat kirjottuina maalivahtien paitojen rintamuksiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös