Juhani Tamminen – Aurinkokuningas

  • 1 571 821
  • 7 287
Tila
Viestiketju on suljettu.

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olitkos @Reverent Turusta, vai muistanko väärin? En nyt millään tavalla halua provota, mutta olen käsittänyt, että Turussa on edelleen kovin väkevä ja vihainen joukko Tamia vastaan. Oli jo silloin kun itse siellä asuin. Välillä on ollut hieman vaikea käsittää tuota. Tamihan on tottakai äänekäs ja näkyvä, mutta en näkisi Tamin olevan suuri uhka mihinkään suuntaan ainakaan enää. Ja Turussahan Tami on eristetty Tepsistä jo 80-luvun lopulta lähtien. Noista eristystoimenpiteistä voisi ottaa oppia koronaviruksen hoidossakin. TuTossa on toki pistäytynyt pariin otteeseen, mutta ei sekään ole varsinaisesti mannerlaattoja liikutellut.

Mistä tuo Tami-viha Turussa johtuu? Mitään kovin järkevää selitystä en ole sille ikinä kuullut. Ja voi joku muukin vastata.

Kyllä, turkulainen olen. Itse ainakaan en vihaa Tammista, mutta en myöskään voi sietää hänen narsistista persoonaansa. Vastauksistani sulle ja @Hexa :lle sekä @aurora borealis ja @palle fontän :in kirjoituksista löytyy kattavat perusteet antipatioihin. Silti aina kun Palloseura on kriisissä, (siis lähes jatkuvasti viime vuosina) Palloseura-osioon ilmestyy näitä epeleitä, jotka enemmän tai vähemmän vakavissaan ehdottelevat Tamia Palloseuran valmentajaksi perusteina juurikin tää "viihdearvo". En vaan ymmärrä edes huonona vitsinä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Mistä tuo Tami-viha Turussa johtuu? Mitään kovin järkevää selitystä en ole sille ikinä kuullut. Ja voi joku muukin vastata.

Tami-viha nyt on vahva sana mutta väittäisin, että Tammista ei arvosteta missään, missä hän on päässyt isommalti vaikuttamaan. Sillat ovat palaneet käytännössä kaikkiin seuroihin joissa on Suomessa toiminut.

Hetken huuma ja sen jälkeen tamista kasvaa joka paikassa edustamaansa seuraa suurempi asia.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Arroganssi, palaneet sillat joka paikkaan ja paska suoriutuminen Tepsin päävalmentajana mainittu. Olisi pitänyt muotoilla kysymys niin, että onko jotain muitakin syitä, nämähän on kuultu ties miten moneen kertaan.

Tarkentava kysymys varmaan kuuluisi, että kenet tai ketä Tami on suututtanut turkulaisissa kiekkopiireissä? Kenen varpaille on astuttu? Varmaan ainakin Ansas-vainaan, mutta epäsopua täytyy olla laajemminkin, jos se jatkuu pitkään. Ja sanottakoon, että kaikenlaisia arvailuja on, mutta en tohdi niitä julkisesti esittää.

Tämä silti kertoo paljon:

YLE: TPS:n ex-pomo potkujensa syistä IL:lle: "Erehdyin ehdottamaan Juhani Tammista valmentajaksi"

Jos ainoa vihan syy on Tamin näkyvyys, niin sitten kannattaisi miettiä, onko seuran omassa brezhneviläisessä viestintäpolitiikassa jotain korjaamista.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Tämä silti kertoo paljon:

YLE: TPS:n ex-pomo potkujensa syistä IL:lle: "Erehdyin ehdottamaan Juhani Tammista valmentajaksi"

Jos ainoa vihan syy on Tamin näkyvyys, niin sitten kannattaisi miettiä, onko seuran omassa brezhneviläisessä viestintäpolitiikassa jotain korjaamista.

Pitäisi ymmärtää myös konteksti tässä kohtaa. Jos on ehdottanut Tamia päävalmentajaksi esim. parin kauden sopparilla, niin saa mennä. Ja tässä tarkoitan siis sitä, että kyseessä ei ole mikään puolihuolimaton heitto, vaan tosissaan tehty ehdotus.
 

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
- Riitely MM-17 kisojen aikaan Juhamatti Aaltosen kanssa iltapäivälehtien välityksellä.
Hyvä nosto! Oli itsellä jo aikalailla jäänyt unholaan, mutta muistin virkistämiseksi piti kaivaa tämä case esiin uudelleen.

Hommahan lähti yllätys yllätys näköjään siitä, kun Tami itse oli aluksi pojitellut Lauri Marjamäkeä. IL:n haastattelema Juhis Aaltonen sitten vitsiniekkana heitti puolipehmoisen jutun vastapalloon Manun omasta iästä ja tämä sitten ei ollut todellakaan enää ok Aurinkokuninkaalle.

IL 14.5.2017
Iltalehti kertoi tiistaina Aaltoselle, Marjamäen Kärppä-vuosien luottomiehelle, miten Tamminen oli pojitellut Marjamäkeä.
- Tami on niin vanha, että se kutsuu kaikkia pojiksi. Tai sitten hän puhuu veljistä, Aaltonen sanoi ja nauroi päälle.


Muutama poiminta Tamin suusta kyseiseen jupakkaan liittyen:

- Mikä meidät erottaa, on se, että Aaltonen on huikaiseva pelaaja, siis yksilö. Minä olin sellainen, joka valittiin aina* joukkueen kapteeniksi. Mä olen aina nähnyt pelin eri tavalla. Ensisijaisesti me ollaan kaikki joukkueen palveluksessa.

* Tami on nopeasti laskettuna pelannut 24 kautta monissa eri seurajoukkueessa aikuisten tasolla ja ollut seurajoukkueen kapteenina koko urallaan neljä kautta yhteensä. Maajoukkueen arvokisoissa "aina kapteenina" ollut Tami onkin todellisuudessa ollut vain kolme kertaa kapteenina kahdestatoista miesten arvokisastaan.

- Aaltosen kannattaa olla hiljaa ja laittaa mustaa pussiin. Palataan asiaan Aaltosen kanssa, kun hän on painanut 105* tehopistettä MM-kisoissa niin kuin minä, Tamminen totesi ennen keskiviikon Slovenia-ottelua.

* Elite kertoo Juhani Tammisen pelanneen MM-kilpailuissa 88 peliä tehoin 23+26 =49.

- Olen valmentanut Kukkosta*. Tiedän, että hänen karismansa on maapallon kokoinen.

* Eliten mukaan Juhani Tamminen on ainoastaan kaudella 1998-1999 valmentanut 1-divarissa 17-vuotiasta Lasse Kukkosta 22 ottelun verran. Lasse on siis ollut melkoinen liideri jo nuorena poikana.

- Mut on valittu tehtävään (MTV3 kommentaattori) pelaaja- ja valmentajakokemukseni kautta. Olen pelaajana käynyt läpi kymmenet MM-kisat, Kanada-cupit ja olympiakisat. Olen painanut 105 pistettä aikakaudella, jolloin kakkossyötöistä ei tullut pisteitä. Kun Esa Peltonen painoi laattaa häkkiin, ja mulle oltaisiin laskettu kakkossyöttö, pinnoja olisi 150*.

* En oikein löytänyt infoa siitä, jaettiinko 70- ja 80-luvun MM-kisoissa kakkossyöttöjä. Hyvin Tami muistaa pisteettömätkin suorituksensa Suomen maaleihin, sama kuin nykyään joku kiekkoilija muistaisi omat kolmossyöttönsä maaleihin. Joka tapauksessa melkoinen suoritus kääntää 49 -> 105 -> 150 MM-pisteen tuntumaan, vähintäänkin moraalisissa MM-pisteissä.

Tamin muuta horinaa liittyen JMA-caseen:

- Mun ajan maajoukkueessa olisin laittanut pojan ruotuun. Pomminvarmasti. Jumalauta, tuus tänne nyt. Aaltosen toiminta ei olisi koskaan tullut kysymykseen Vellu Ketolan joukkueessa, eikä mun joukkueessa.

- Mä olen huippupelaaja, joten tiedän, että sisäinen raivo on kova. Mutta et sä pilaa muiden ilmapiiriä, jos on tuskaa. Älä saatana huutele asioita joukkueen ulkopuolelle. Siinä rikotaan joukkuetta.

- Kun painoin kolme kertaa mustan häkkiin, olin Turun Yliopistonkadulla kova jätkä. Kun tuli turpaan 1-18, pidin naamani kiinni ja menin Turussa Parkin kentälle harjoittelemaan. Suosittelen samaa veli Juhamatille.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
- Olen valmentanut Kukkosta*. Tiedän, että hänen karismansa on maapallon kokoinen.

* Eliten mukaan Juhani Tamminen on ainoastaan kaudella 1998-1999 valmentanut 1-divarissa 17-vuotiasta Lasse Kukkosta 22 ottelun verran. Lasse on siis ollut melkoinen liideri jo nuorena poikana.

Jumalauta, täällähän vääristellään kuin Tami konsanaan.

Lasse ei pelannut vielä kaudella 98-99, vaan nuo 22 ottelua olivat seuraavalla kaudella 99-00. Näiden lisäksi Tami valmensi suurimman osan kaudesta 00-01, jolloin Lasse oli jo runkopuolustaja, joten kyllä noita yhteisiä otteluita paljon enemmän oli kuin 22. Ja Tami oli tosiaan se, joka nosti Kukkosen edustusjoukkueeseen ja antoi nuorena vastuuta. Sen sijaan muistelen että Tami on ladellut samat jutut Pyörälästä, ja se taas ei pidä paikkaansa, sillä Spede debytoi vasta Kake Heikkilän tultua ruoriin. Varmaan Tami edustusjoukkueen valmennusrinkiin Pyörälän nosti mutta ei sen enempää.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Melko kovilla kierroksilla käy Kuusamakujan kuningas facebookissa.

Rauhallinen tiistai aamu Eurotam OY:n kotikonttorilla Turun Kuusamakujalla!! "Korona" on kova vastustaja , erityisesti koulutusyrittäjälle, koska kaikki koulutustilaisuudet on luonnollisesti peruttu/ siirretty ja nyt on muiden duunien aika!! "Rästihommat rocks" - take my word!! Niitä riittää -take my word!! Pelkkä autotalliin ja omaan kirjastooni ja vaatehuoneeseeni vilkaisu riittää - hommia yllin kyllin - siivousta ja organisointia erityisesti!! Samalla pienyrittäjän ( Eurotam OY ) on siirryttävä " byrokratian rattaisiin" , koska Business Finlandin sivuilla on toimintaohjeet, joihin pitää nyt päivän aikana syventyä, in case aion olla ko. veljien ( Business Finland) listoilla kun korvauspolitiikka lähtee liikkeelle!! !! Samalla on aika siirtyä " uuden kirjan" tekoon konkrettisesti, aihe kun on muhinut mielessäni jo pitkään, aikataulu vaan on ollut esteenä!! Nyt tuntuu, että " time is right" , joten tänään on siirryttävä niiihin " voittaviin rutiineihin" joita olen käyttänyt jo vuodesta 1999 jolloin aloitin " Aurinkokuningas" kirjan materiaalin keräämisen ja kun Team Kärpät sitten nousi johdollani Liigaan keväällä ( 11.04.2000) !! Silloin (kevät 2000) oli kiire siirtyä suunnittelusta toteutukseen- eli lyhyesti " aivopankista koviin kansiin" - lyhyesti : " Konkretiaa( tuotteita) suunnittelun sijaan!! !! Silloin Juhani Aromäki ( Ajatuskirjat TJ at a time) ) astui kuvaan mukaan ja sitten menoksi!!
Kun lisäksi kiihkeä " Oulun Aika" ( since 1.4 .1998) oli kasvattanut lyhyessä ajassa ison vaikuttajaverkoston yritysjohtajista median edustajiin , oli luonnollista , että pyysin Mika Kuljua , silloista innokasta mediaosaajaa ( " Media-Areena") mukaan projektiin!! Se - duo Kulju & Tamminen oli " Teamwork " - sen parhaasta päästä!! Minä kerroin , annoin kaiken " oman materiaalin" käyttöön ( lehtileikkeet, videot, dokumentit , haastattelut , muistelot.. etc..) käyttöön ja ennenkaikkea rauhallisen työtilan asaunnollani Oulun Jukkotiellä, poissa Oulun kaupungin melskeitä!! Jukkotien hienosta kolmiosta tuli hetkessä kirjanteon hermokeskus!!
Kärpät oli palannut valtakunnan eliittiin ja kun samaan syksyyn ( Liigakauden 2000-2001 ) - " first ever" - avaukseen ilmestyi Suomalaisiin kirjakauppoihin ja marketteihin , huoltoasemille etc.. kirja , oli succe pomminvarma!! Räjähdystä ( myynti) kiihdytti luonnollisesti se seikka, että SM-Liigan avauksessa kotijäällä ( Raksila) voitimme " istuvan mestarin" TPS:n 5-4 huikeassa taistelussa , jonka Brett Lievers ; ykköshankintamme - ratkaisi aivan ottelun lopulla!! Siitä oli hyvä jatkaa -take my word!! Miten se nyt menikään? " Timing is everything" !! Se -Aurinkokuningas" - oli edelläkävijä Suomalaisessa urhelukirjallisuudessa!! " Aurinkokuningas"- EI OLLUT - muistelmateos , elämänkerta etc..- EI SINNE PÄINKÄÄN , vaan kertomus siitä " KUINKA JOUKKUE RAKENNETAAN, KUINKA SIITÄ TEHDÄÄN " VOITTAVA JOUKKUE" ja ennenkaikkea kuinka joukkueesta TEHDÄÄN " ILMIÖ" !!! -Siitä - nimenomaan ILMIÖSTÄ- silloin oli kysymys!!!
Nyt -20 vuotta myöhemmin - Kärpät on ilmiö vailla vertaa - nyt myös Europpalaisella kiekkokartalla!! " Time flies"- take my word!!
Siinä ilmiöiden aikakauden hengessä: " Hava a Great Day" , Br Tami, CEO Eurotam OY, Lion # 79
 
Sikäli jos oikein muistan niin Kärpät nousi täysin ylivoimaisella joukkueella Tammisen johdolla vasta toisella yrittämällä ja menestys Liigassa alkoi vasta Tammisen lähdettyä.

Vai tarkoittaakohan Tamminen tuossa että joukkuesta tehdään voittava ja ilmiö sillä että tajuan lähteä pois.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Sikäli jos oikein muistan niin Kärpät nousi täysin ylivoimaisella joukkueella Tammisen johdolla vasta toisella yrittämällä ja menestys Liigassa alkoi vasta Tammisen lähdettyä.

Vai tarkoittaakohan Tamminen tuossa että joukkuesta tehdään voittava ja ilmiö sillä että tajuan lähteä pois.
Sitähän se tarkoittaa. Suurimmat johtajat tunnetaan itsensä uhraamisesta suuremman hyödyn edessä. Ja siitähän Tami tunnetaan: nostamassa pyyteettömästi muita parrasvaloihin. Take my word!
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
" Melko" runsas " lainausmerkkien" käyttö " hieman" häiritsee, syö kummasti " vähääkin uskottavuutta" tekstistä.

Laitoin vielä merkit samoin kuin " Aurinkokuningas" itse, ensin merkki ja sitten välilyönti, noin se varmasti sääntöjen mukaan oikein meneekin - take my word!!
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sankarimme Tami täyttää 70 vuotta tiistaina 26.5.2020. Mitenköhän juhlat nyt järjestetään? Normioloissahan Tamia olisi juhlittu Turkuhallissa ja häkki olisi ollut luonnollisesti täynnä.

Kärrätäänkö Tami nyt vain Airistolle valtavan ruokakuorman kanssa ja jätetään sinne? No, ehkä Mari Tamminen tulee mukaan.

Vilpittömästi toivon, että jonkinlaiset juhlat järjestetään ja niistä on myös livelähetys. Olisi kiva nähdä Tami kesäparatiisissaan grillailemassa kalaa ja tarinoimassa Neuvostoliiton kaatamisesta. Ja luonnollisesti myös tiedotusvälineet ympäri maailmaa seuraamassa tätä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tami on jälleen eilen päivitellyt tuntojaan Facebookiin ja erityisesti Mika Lintilä ja sähköiset palvelut tuntuvat nyt olevan kova sana - take my word!!

Rauhallinen perjantai Suomen Turussa!! Aamuteevee ( Yle) auki ja valtion tiedotustilaisuus " Case Koronan" aiheuttamien talous & muut ongelmien helpottamiseksi !! Nyt Yle oli ytimessä ja ministerit ( molemmat) hyvin valmistautuneita!! Simply great sanon minä!! Kriisi meillä kaikilla on sitä luokkaa, että johtajuutta tarvitaan ja sitä em ministerit osoiitivat - Mika Lintilä erityisesti!! Selkeää ohjeistusta, uskoa tulevaan ja ohjeistus ihmisille selkokielellä!! Simply great sanon minä!! Kyllä me yrittäjät - erityisesti pienyrittäjät , johon Eurotam OY kuuluu , tukea tarvitaan - eihän kukaan meistä ole vastuussa epidemioista, pandemioista etc..
Oma elämänalueeni ( huippu-urheilu ja valmennus) on opettanut sen tosiasian, ettäkriisin hetkellä johtajuus ja " coaching skills" mitataan - take my word!!
Nyt - erityisesti Mika Lintilä vakuuttii- take my word!!
Siksi tänään minunkin - pienyrittäjän askeleet suuntaavat Turun TE- keskuksen tiloihin, hyvin tietoisena ruuhkista , mutta kun business on - kiitos " Koronan"- kovinnhiljaista, on aikaa odottaa ja toimenpiteitä!! Toivottavasti ko. officen Turun toimistolla osaaminen on Lintilän mainitsemalla tasolla!! Jää nähtäväksi- take my word!!
Siihen - nopeuteen, selkokieleen ja ohjeitukseen palaan viimeistään huomenna!!
Koska varsinainen business on tauolla on satsattava sähköisiin palveluihin, joten arvon asiakkaat etc.. sivuiltani löytyy : www. eurotam.com ja eri " bolkkeja löytyy , koulutukset, " Don Tami" tuotteett etc. joten -Be There!! Br Tami, Lion # 79, CEO Eurotam OY
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
"Rauhallinen tiistai, vielä Eurotam OY:n kotikonttorilla!! Koulutusbusiness on ns." tauolla" veli Koronan johdosta, joten on sunnattava energiat sinne mihin pystyy näin poikkeusoloissakin vaikuttamaan!!"

Toden totta, "veli Korona". :D
Tää menee kyllä ihan meikän suosikkeihin. Ennen on veljitellyt vain jotain Kekkosta tai Neuvostoliiton päämiehiä, mutta että koronavirusta veljitellään. Mahtavaa Tami, tuotat mulle taas suurta iloa ja naurua.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tää menee kyllä ihan meikän suosikkeihin. Ennen on veljitellyt vain jotain Kekkosta tai Neuvostoliiton päämiehiä, mutta että koronavirusta veljitellään. Mahtavaa Tami, tuotat mulle taas suurta iloa ja naurua.

Me kaikki aina hyväntahtoisesti nauramme Tamin yliampuville jutuille, mutta sitten me kaikki samat seuraamme Tamia, mitä ikinä Tami sanookin. Aina me kyttäämme, mitä Tami sanoo.

Ihan sama mitä Juhanin suusta tulee, se on aina uutinen. Ja se todistaa Juhanin merkittävyyden.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Tami on jälleen eilen päivitellyt tuntojaan Facebookiin ja erityisesti Mika Lintilä ja sähköiset palvelut tuntuvat nyt olevan kova sana - take my word!!

Rauhallinen perjantai Suomen Turussa!! Aamuteevee ( Yle) auki ja valtion tiedotustilaisuus " Case Koronan" aiheuttamien talous & muut ongelmien helpottamiseksi !! Nyt Yle oli ytimessä ja ministerit ( molemmat) hyvin valmistautuneita!! Simply great sanon minä!! Kriisi meillä kaikilla on sitä luokkaa, että johtajuutta tarvitaan ja sitä em ministerit osoiitivat - Mika Lintilä erityisesti!! Selkeää ohjeistusta, uskoa tulevaan ja ohjeistus ihmisille selkokielellä!! Simply great sanon minä!! Kyllä me yrittäjät - erityisesti pienyrittäjät , johon Eurotam OY kuuluu , tukea tarvitaan - eihän kukaan meistä ole vastuussa epidemioista, pandemioista etc..
Oma elämänalueeni ( huippu-urheilu ja valmennus) on opettanut sen tosiasian, ettäkriisin hetkellä johtajuus ja " coaching skills" mitataan - take my word!!
Nyt - erityisesti Mika Lintilä vakuuttii- take my word!!
Siksi tänään minunkin - pienyrittäjän askeleet suuntaavat Turun TE- keskuksen tiloihin, hyvin tietoisena ruuhkista , mutta kun business on - kiitos " Koronan"- kovinnhiljaista, on aikaa odottaa ja toimenpiteitä!! Toivottavasti ko. officen Turun toimistolla osaaminen on Lintilän mainitsemalla tasolla!! Jää nähtäväksi- take my word!!
Siihen - nopeuteen, selkokieleen ja ohjeitukseen palaan viimeistään huomenna!!
Koska varsinainen business on tauolla on satsattava sähköisiin palveluihin, joten arvon asiakkaat etc.. sivuiltani löytyy : www. eurotam.com ja eri " bolkkeja löytyy , koulutukset, " Don Tami" tuotteett etc. joten -Be There!! Br Tami, Lion # 79, CEO Eurotam OY
On kyllä melkoisen ironista, että tuollaisen fb-päivityksen tekijä kehuu jotakuta selkokielisyydestä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tästä puuttu lopusta, "take my word".
Kirjoittamista harrastaville veljille ja siskoille tiedoksi, että välillä tuon "- take my word!!" -lopun voi korvata myös toteamalla "Simply great sanon minä!!" Tami selvästi ymmärtää, että teksti menisi helposti turhan yksitoikkoiseksi ilman pientä vaihtelua.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kirjoittamista harrastaville veljille ja siskoille tiedoksi, että välillä tuon "- take my word!!" -lopun voi korvata myös toteamalla "Simply great sanon minä!!" Tami selvästi ymmärtää, että teksti menisi helposti turhan yksitoikkoiseksi ilman pientä vaihtelua.


Ja jos tulee napinoita niin " mind your own business!!!"
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tami voisi ehdottaa itseään koronaryhmään asiantuntijaksi. Tuollaisella kokemuksella Veli Koronan aiheuttamat taloudelliset tappiot kääntyisivät voitoksi, take my word
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Tami voisi ehdottaa itseään koronaryhmään asiantuntijaksi. Tuollaisella kokemuksella Veli Koronan aiheuttamat taloudelliset tappiot kääntyisivät voitoksi, take my word
"Kiina. Tasapuolista? Mis teiän ylpeys? Vaihdetaan klubitakkeja. Tuu sä Xian Wo vetämään koulutusbisnestä, niin mä tuun sinne Wuhanin torille myymään Airiston parasta kalaa."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös