Juhani Tamminen – Aurinkokuningas

  • 1 573 424
  • 7 287
Tila
Viestiketju on suljettu.

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Katsoin Tamin statsit ja niiden mukaan hän ole koskaan pelannut tuossa joukkueessa eikä valmentanut sitä.

Onko joku tuon jengin nykyinen tai entinen pelaaja ollut Tammisen valmennuksessa?

Tamminen on tästä ehkä eri mieltä, mutta on ollut monia jääkiekon pelaajia jotka eivät ole pelanneet Tammisen kanssa tai hänen alaisuudessaan. Saattaa olla tällä hetkelläkin.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Tamminen on tästä ehkä eri mieltä, mutta on ollut monia jääkiekon pelaajia jotka eivät ole pelanneet Tammisen kanssa tai hänen alaisuudessaan. Saattaa olla tällä hetkelläkin.
Tammisen verifoitu kommentti oli että ei ole tiettävästi törmännyt homoihin toimiessaan ammattikiekon parissa. @vetin leuka asiassa oli että Tamille ei ole kerrottu tuon joukkueen olemassaolosta

Minä en ole koskaan työskennellyt Keskon kanssa työprojekteissa. Silti pitäisin hieman outona jos minulle alkaisi tulla yksityisviesteissä kuvia Plussa Kortin saldoista ja Pirkka-kahvipaketeista saatesanoin joissa vannotaan että kyllä K-Kauppa on olemassa ja miten selitän jääkaapissa olevan K Menu vanukkaan.

Siinä vähän niinkuin sekotetaan kaksi asiaa cathynewman-henkisesti - so you are saying ettei K-kauppoja ole olemassa?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Minä en ole koskaan työskennellyt Keskon kanssa työprojekteissa.

Sen sijaan väitän sen, että siitä huolimatta oletko työskennellyt Keskossa vai et, niin et menisi tänä päivänä ääneen sanomaan ettei Keskolla ole homoja töissä. Jo ihan todennäköisyyksienkin vuoksi.

Tami taasen ei osaa suodattaa ajatuksiaan, niin hänen heitto ei tullut yllätyksenä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Sen sijaan väitän sen, että siitä huolimatta oletko työskennellyt Keskossa vai et, niin et menisi ääneen sanomaan ettei Keskolla ole homoja töissä. Jo ihan todennäköisyyksienkin vuoksi.

Tai että Kesko on hiirulaisten firma.

""En tiedä millä kokemuksella sinä näitä kiekkoja heittelet, mutta jääkiekko on maskuliininen laji. olen tehnyt kymmeniä vuosia töitä junioritasolta ammattilaisiin ja voin kertoa, että siellä ei pikku hiirulaisiin törmää." - Tami Tamminen Lähde: "Tami" Tamminen kohautti: "En ole jääkiekossa homoja nähnyt!" - Jääkiekko - Ilta-Sanomat
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Sen sijaan väitän sen, että siitä huolimatta oletko työskennellyt Keskossa vai et, niin et menisi ääneen sanomaan ettei Keskolla ole homoja töissä. Jo ihan todennäköisyyksienkin vuoksi.
En menisikään eikä noin Tamminen ole myöskään sanonut etteikö homoja olisi ihan tilastollisesti jossain kiekkojoukkueissa, vaan ettei ole henkilökohtaisesti tiennyt sellaisten kanssa asioivansa. Vai aiotaanko me taas käydä tämä Roope Salmis-keskustelu uudestaan "pikku hiirulaisineen?

Minä en myöskään tunne ketään kuka olisi Keskolla töissä. Enkä oleta että kaikkki keskolaiset näyttävät siltä että niillä on K-kaupan essu päällä.

EDIT: näköjään aioitaan. @teppana ottaen huomioon tuossa ylläoleva kommentti niin oletko tosiaan samaa mieltä mitä olit kommentissasi #630 että tämä Roope Salmisen aiheuttama some-kohu on vaan minor detail koko "Tamminen on homofoobikko" jupakassa?
 
Viimeksi muokattu:

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
En menisikään eikä noin Tamminen ole myöskään sanonut etteikö homoja olisi ihan tilastollisesti jossain kiekkojoukkueissa, vaan ettei ole henkilökohtaisesti tiennyt sellaisten kanssa asioivansa.

Itse asiassa Tami viittasi nimenomaan omiin henkilökohtaisiin urastatseihin ettei jääkiekossa ole homoja.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Itse asiassa Tami viittasi nimenomaan omiin henkilökohtaisiin urastatseihin ettei jääkiekossa ole homoja.
Muistatko kun koetit kertoa minulle vähän samaa aihetta liipaten mitä Sinuhe Wallinheimo oli sanonut Radio Novan haastattelussa? Siinä sinä kerroit minulle missä järjestyksessä mitäkin oli sanottu vaikka et edes ollut kuunnellut haastattelua.

Jotenkin tuo keskustelu juohtui tässä mieleeni.

Koko ei homoja jääkiekossa ole koska hiirulaisia perustuu Roope Salmisen facebook postaukseen jonka olen kokonaisuudessaan linkittänyt tähän postaukseen. Salminen on medialle antanut ristiriitaisia tietoja esim sitä mikä se kysymys oli jonka hän Tammiselle esitti. Alkuperäisessä postauksessaan kysymys oli näin "mistä johtuu ettei Liigassa yksikään seksuaalivähemmistöä edustava pelaaja ole uskaltanut tulla julkisesti kaapista ja että mitä Liiga, Jääkiekkoliitto tai lajiyhteisö ovat viime vuosina tehneet ongelman ratkaisemiseksi". Iltalehdessä hän taas kertoi että kysymys oli "uskotko, ettei Liigassa ole yhtään homoseksuaalia pelaajaa?"

Ainoat mediat jotka vaivautuivat kysymään Tammisen kommenttia olivat Veikkajat.com (?) ja Ylex.

Veikkaajat.com: Tami kiistää kutsuneensa homoja hiirulaisiksi

Tässä Ylexin sivuilta löytyvät Tammisen kommentit

Tamminen sanoo, ettei ole kohdannut 48 vuoden jääkiekkourallaan, pelaajana tai valmentajana, yhtään lajin parissa olevaa homoa.

- Puhun omasta kokemuksestani ja siitä, mitä olen nähnyt. En yleistä.

Iltalehden mukaan Salminenkin oli sitä mieltä että saattoi olla että pikku hiirulainen oli otettu pois kontekstistaan.

"Tamminen väittää haastattelussa, että termi "pikkuhiirulainen" on otettu pois kontekstistaan eikä viittaa kenenkään seksuaaliseen suuntautumiseen.

Salminen oudoksuu tätä näkemystä.

- Toki Tami on voinut tarkoittaa jotain aivan muuta, mutta tuskin hän on yllättynyt siitä, että se luetaan niin, että Tami sanoo "homoseksuaalia ei ole, koska hiirulaiset eivät pärjää."

- Jos käyttää tuollaista retoriikka näin arassa aiheessa, niin pakko silloin on jonkunlainen vastuu sanoistaan kantaa.
Toki aika komeaa pontius pilatus moovia kaverilta joka nuo sanat Tammisen suuhun laittoi.

Toki se Salmisen lupaama tapahtuman videointi tulee ulos heti kun se on käsitelty. Ihan lähivuosina sillä eihän se ole ollut työn alla kuin vasta neljä vuotta.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Muistatko kun koetit kertoa minulle vähän samaa aihetta liipaten mitä Sinuhe Wallinheimo oli sanonut Radio Novan haastattelussa?

Suoraan sanottuna en muista. Nyt kun katsoin tuota linkkiä ja muistelen keskustelua neljän vuoden takaa, niin näyttäisi siltä että olin alkuun väärän tiedon varassa jonka jälkeen korjasinkin ajatukseni. Päinvastoin kuin Tamminen, niin minä saatan joskus erehtyä. Tosin en ymmärrä mitä tekemistä tuolla keskustelulla on tähän asiaan... olenko minä nyt ja jatkossa siinä tilanteessa etten voi kommentoida (sinun) viestejä?

Mutta tämän Tammiskeskustelun pihvi on tässä:

En menisikään

Tamminen meni jääkiekkovaikuttajan asemassa paneelikeskustelussa esittämään ehdotonta mielipidettään, vahvasti ilmaisten, käyttäen hyvin kyseenalaisia termejä niin ei pitäisi tulla yllätyksenä että siihen puututaan.

Tulee mieleen tämä kommentti Soinin tämän päivän kommentoinnista (IS):

– Tietysti se, mikä tekee hänen kannanotostaan problemaattisen, on hänen asemansa ulkoministerinä. Ulkoministerin pitäisi noudattaa vielä tavanomaista suurempaakin pidättyvyyttä kommentoidessaan tällaisia sentimentaalisia ja voimakkaita tunteita herättäviä, ristiriitaisia asioita.

Tammisenkin olisi ollut hyvä miettiä missä ympäristössä puhuu ja miten ilmaisee itseään.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Suoraan sanottuna en muista. Nyt kun katsoin tuota linkkiä ja muistelen keskustelua neljän vuoden takaa, niin näyttäisi siltä että olin alkuun väärän tiedon varassa jonka jälkeen korjasinkin ajatukseni. Päinvastoin kuin Tamminen, niin minä saatan joskus erehtyä. Tosin en ymmärrä mitä tekemistä tuolla keskustelulla on tähän asiaan... olenko minä nyt ja jatkossa siinä tilanteessa etten voi kommentoida (sinun) viestejä?
En tarkoita ettetkö voisi kommentoida viestejäni.

Tarkoitan sitä että samalla tavalla kuin Tammisen olisi pitänyt ymmärtää Wallinheimon Homelius-kohtelusta että tämä on aihe josta ei kannata puhua kovin varomattomasti niin tuon Wallinheimo-keskustelun perusteella sinun olisi pitänyt ymmärtää että tämä on aihe josta mediat kauhean mielellään haluaisivat ymmärtää asioita väärin ja nostaa kunnon somevihaa.

Eikö tällöin looginen ihminen tule johtopäätökseen ettei tee johtopäätöksiä vastaavista jutuista ilman että tutkinut tausta-aineiston?

Wallinheimon jutun otsikko oli jotain mitä hän itse ei ollut sanonut vaan perustui niihin sanoihin mitä vain toimittaja oli sanonut kysymyksen alustuksessaan. Nyt Tammisen tapauksessa et edes viitannut mihinkään juttuun. Yleensä Tammisen kiistäminen ollaan nollattu copy-pastaammalla Salmisen väite ja toteamalla ettei tuossa ole mitään epäselvää.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
...sinun olisi pitänyt ymmärtää että tämä on aihe josta mediat kauhean mielellään haluaisivat ymmärtää asioita väärin ja nostaa kunnon somevihaa.

En koe, että asialliset kirjoitukseni olisi mitenkään osallisena tai edesauttamassa mitään yleistä somevihaa.

Mielestäni on melko kärjistettyä väitttää näin, mutta se on sinun oikeus.
 

scholl

Jäsen
Minusta hiirulainen viittaa kokoon, eikä homoiluun. Tamin mielestä hiirulaiset ovat epämaskuliinisia. Oikeasti se vuoden homo on kyllä ulkomuodoltaan hiirulainen. Ainakin Euroviisut studiota kun katsoin joku 10 sekuntia, niin hän näytti sellaiselta, että hänet puhaltaa kumoon, mutta ei se nyt oikeasti ole ainoa maskuliinisuuden tai heterouden merkki. Joku punttijuntti tai bodibilderi voi olla kanssa homo. Minusta Tami yritti nostaa esille sellaisen ajatuksen, että lätkä on niin maskuliininen laji fyysisyytensä vuoksi, etteivät homot välttämättä hakeudu lajin pariin. Kaikki eivät halua taklata tai tulla taklatuksi tai muuten rymistellä kulmissa. Niissähän ei ole sinänsä seksuaalisuudesta kysymys, vaan siitä, että haluaa ottaa mustelmia ja kamppailla. Yleensä kamppailua ei ole pidetty feminiinisenä juttuna.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
En koe, että asialliset kirjoitukseni olisi mitenkään osallisena tai edesauttamassa mitään yleistä somevihaa.

Mielestäni on melko kärjistettyä väitttää näin, mutta se on sinun oikeus.
Talking pointisi on vaan suoraan Roope Salmisen väitteistä jotka Tamminen on kiistänyt ja joista Salminen lupauksista huolimatta ei ole neljän vuoden sisään tuottanut luvattua videota.

Seuraavaksi voitkin sanoa että voi olla että Tamminen ei välttämättä tarkoittanut mitä väitit hänen sanoneen mutta näin herkissä asioissa on syytä olla tarkkana sanojen kanssa vaikka et nyt ihan sanantarkkaan muista mitä Tamminen sanoikaan.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Talking pointisi on vaan suoraan Roope Salmisen väitteistä jotka Tamminen on kiistänyt ja joista Salminen lupauksista huolimatta ei ole neljän vuoden sisään tuottanut luvattua videota.

Minun talking point on siinä, että minulla ei ole sen enempää tarvetta lyödä Tammista/Salmista tai puolustaa häntä/heitä: kunhan jauhan niitä-näitä interwebin keskustelupalstalla. (Ja vaikka tulisikin videomateriaalia saataville, niin tässä tapauksessa ei saada ehdotonta todistusaineistoa millä saisi kaikki olemaan samaa mieltä.)

Ja mitä tulee minun sanomisiin, niin kirjoitan mitä kirjoitan niillä tiedoilla mitä on saatavilla tai sitten käyttäen nk educated guess-menetelmää. Tiedän, että tämä saattaa nyppiä tiettyjä keskustelijoita - ymmärrän, että tämä aihe (lue: herkkä asia) saa sinun pikkarit solmuun - ja jos tämä keskustelutyyli nyppii sinua niin laita minut ignoreen (toki sama koskee myös minuakin). Viime kädessä luotan, että @Moderaattorit on se taho joka arvioi kirjoituksiani, ja mahdollisia vaikutuksia vaikka someraivon luomiseen / ylläpitoon.
 

scholl

Jäsen
Jos joku on joskus viettänyt aikaa jääkiekkojoukkueen pukukopissa, niin siitä on kyllä maskuliinisuus kaukana.

Tuo voi olla mahdollista. En ole ikinä ollut jäähallissa kuin katsomossa on, joten tietoa ei ole. Joukkuelajeissa on potentiaalinen riski vähän muuhunkin meininkiin samalla tavalla kuin vankiloissa. Ainakin naisten jääkiekko- ja jalkapallojoukkueissa tuntuu olevan maskuliinisuutta, kun siellä pelaajia pakotetaan lesbosuhteisiin. Voihan se olla, että mieslätkäpelaajat ovat nynnyjä pajupillinsoittajia. Tästä pitäisi tehdä tutkimus. Ovatko lätkäpelaajat homoja vai heteroita, maskuliinisia vai nössöilijöitä.

Kyllä tamia harmittaisi, jos kuulisi joukkueen vilttiketjun pelaajien harrastaneen pukukopissa seksiä samaan aikaan, kun hän itse löi hattutempun tauluun Kupittaalla ja kansa heitti lakkia ilmaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Join just kahvia kun luin tämän:

Kyllä tamia harmittaisi, jos kuulisi joukkueen vilttiketjun pelaajien harrastaneen pukukopissa seksiä samaan aikaan, kun hän itse löi hattutempun tauluun Kupittaalla ja kansa heitti lakkia ilmaan.

Nyt, viisi minuuttia myöhemmin, kun näytöltä jälleen näkee, olen sitä mieltä että kenties nimitys "vilttiketju" tuleekin jostain muualta kuin siitä, että penkin päässä lämmitellään. Niin, mitäpä sitä viltin lämmöllä pukukopissa tekee. Kenties vilttiin on ollut jopa tunkua ja Tamillekin auennut paikka tulosyksikköön kun tosimiehet ovat jääneet pukukoppiin toisiaan naimaan.
 

scholl

Jäsen
Nyt, viisi minuuttia myöhemmin, kun näytöltä jälleen näkee, olen sitä mieltä että kenties nimitys "vilttiketju" tuleekin jostain muualta kuin siitä, että penkin päässä lämmitellään. Niin, mitäpä sitä viltin lämmöllä pukukopissa tekee. Kenties vilttiin on ollut jopa tunkua ja Tamillekin auennut paikka tulosyksikköön kun tosimiehet ovat jääneet pukukoppiin toisiaan naimaan.

Ulkojääaikaan varmasti kovassa pakkasessa vaihtopenkilläkin oli tarvetta lämmitellä viltin alla, mutta minusta aika romanttista tuo toinen vaihtoehto.

Tami taisi päästä Tepsin ykkösketjuun 16-vuotiaana sen takia, kun joku vanhempi äijä ei ehtinyt peliin. Se johtui muistaakseni jostain työkiireistä, mutta toki joku vaihtoehtoinenkin totuus voi olla olemassa.
 

scholl

Jäsen
Lisää Tami-mainoksia Tami ja Buster XXL - YouTube
Henkilökohtaisesti en ole koskaan ymmärtänyt noita Busterin peltiveneitä. Ne ovat aivan järkyttävän näköisiä. Ne vanhathan alkoivat jopa saumoistaan vuotaa.
Toki nyt jokainen lätkäjätkä kauppaan ja ostamaan Busterin, kun Tamillakin on. Erittäin hieno sääkin tuossa mainoksessa ja muutenkin ammattimaisesti tehty. Vaatinut varmaan sellaiset 10 tuntia editointia. Chapeau.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Usein olen miettinyt, että mitä ne Tamin luennot ja koulutustilaisuudet ovat. No nyt tuli tälläinen vastaan...

Mitä olen oppinut opettamisesta - Juhani Tamminen | Campus Helsinki 2014 - YouTube

Katsoin ton eilen ja yritin katsoa ajatuksen kanssa. En kyllä saanut tosta mitään irti siitäkään huolimatta. Edes takaisin kävelyä lavalla, joka toinen lause sisälsi "komealta" kuullostavia englanninkielisiä termejä ja kokonaisuutena sepustus on enemmän kuin sekava.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Lisää Tami-mainoksia Tami ja Buster XXL - YouTube
Henkilökohtaisesti en ole koskaan ymmärtänyt noita Busterin peltiveneitä. Ne ovat aivan järkyttävän näköisiä. Ne vanhathan alkoivat jopa saumoistaan vuotaa.
Toki nyt jokainen lätkäjätkä kauppaan ja ostamaan Busterin, kun Tamillakin on. Erittäin hieno sääkin tuossa mainoksessa ja muutenkin ammattimaisesti tehty. Vaatinut varmaan sellaiset 10 tuntia editointia. Chapeau.
Itse olen myös usein näihin yhteistyön kautta tehtyihin videoihin törmännyt, jonkinlaisen alennuksen varmasti ilmalämpöpumpulle saa kun lupaa toimia mannekiinina. Olisi kyllä hienoa toimia kauppiaana kun Tami alkaa tinkaamaan vedoten maksimaaliseen mainosarvoon ja brändin hetkelliseen lainaamiseen. Luultavasti tässäkin venemies on maksanut siitä että saa toimittaa Tamille Busterin ja hyödyntää mainoksessaan Tamin brändiä!
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tami on legenda. Nopean YT-skannauksen perusteella Tammisen kämpästä tai mökiltä ei löydy härpäkettä, jonka mainosmiehenä herra ei olisi toiminut.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Itse olen myös usein näihin yhteistyön kautta tehtyihin videoihin törmännyt, jonkinlaisen alennuksen varmasti ilmalämpöpumpulle saa kun lupaa toimia mannekiinina. Olisi kyllä hienoa toimia kauppiaana kun Tami alkaa tinkaamaan vedoten maksimaaliseen mainosarvoon ja brändin hetkelliseen lainaamiseen. Luultavasti tässäkin venemies on maksanut siitä että saa toimittaa Tamille Busterin ja hyödyntää mainoksessaan Tamin brändiä!

Kyllä merileijona #79 varmasti tietyssä ryhmässä resonoi melkoisestikin. Samaa ikäluokkaa merileijonan kanssa oleva pantteri pitänee Tamia varmasti melko kovanakin jätkänä - ei tietenkään kaikki mutta varmasti osa. Näillä kavereilla on sitten ostovoimaa hankkia vaikkapa tuollainen Buster ihan ca$hmobneyllä velan sijaan.

Muutaman vuosikymmenen nuoremmin silmiin Tamin touhu on toki...noh..melkoista. Mutta mikäs siinä jos mies siitä rahaa saa. Kyllä sitä hullumpiakin hommia ihmiset elääkseen tekee.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös