Juhani Tamminen – Aurinkokuningas

  • 1 582 902
  • 7 287
Tila
Viestiketju on suljettu.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tepsiltä oli eilen sen verran pehmeä esitys Nordiksella, että onkohan Raipe saanut Kuusamakujalta jo vihaisen puhelun?
Kuusamakujalta on pikemminkin soitettu Santtu Jokiselle ja tarjouduttu projektihommiin loppukaudeksi.
 

Joope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Lyhyesti ; niin kesä kuin merikin ovat minulle tärkeitä ja ko. tärkeys on korostunut erityisesti ns. " ulkomaan vuosien " aikana!! Niitä kun urallani on kertynyt yli 20 vuotta ja vielä useammassa maassa työskennellen kiekkoammattilaisena!!
Ettei nyt ois pieni Tami-lisä lipsahtanut tuohon yli 20 ulkomaan vuoteen. Vaikka toisaalta onhan Turku Aurinkokuninkaan omaa valtakuntaa ja kaikki muu on ulkomaita.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Tepsiltä oli eilen sen verran pehmeä esitys Nordiksella, että onkohan Raipe saanut Kuusamakujalta jo vihaisen puhelun?
Eivätkö Raipe ja veljet todella ymmärrä mistä peliin valmistautumisessa on kyse!!! Tami on jo vuosikymmeniä puhunut että valmistautuminen koostuu neljästä elementistä -> fyysinen, tekninen, taktinen ja mentaalinen. In case asiassa on näille unisille jotain epäselvää, soittanevat Tamille, i assume.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Sammakon kirjakauppa (turkulainen) lähestyi minua sähköpostitse, olisi tarjolla Muistojen Heideken -kirja. Siis Tamin synnyinsairaalasta kertova teos, ja jumalauta jos kirjassa ei ole yhtä lukua omistettu synnyttämön suurimmalle pojalle (henkisesti ainakin), niin se on brändin päälle kakkaamista.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Ettei nyt ois pieni Tami-lisä lipsahtanut tuohon yli 20 ulkomaan vuoteen. Vaikka toisaalta onhan Turku Aurinkokuninkaan omaa valtakuntaa ja kaikki muu on ulkomaita.

Kyllä se on ulkomaan vuosi kun ensin pelataan kausi kotimaassa ja sitten on ohjelmassa MM-kisat Ruotsissa.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Antsa selosti, meidän ( Pekka & Lion # 79) työnimet "Ron & Don" olivat tuottajanero Ari Mennanderin aivopankista - simply great sanon minä!! Ari - ja silloinen Team MTV 3 Sport ymmärsi mistä on kysymys?? Kysymys on viihteen tekemisestä - take my word!!

Huoh. Aika paljon paskaa spede suoltaa, mutta onhan toi lainaamani pätkä taas kerran jotain ihan käsittämättömän katteetonta omakehua ja vitun tyhmää juttua. Enkä aio mennä metsään saati Pohjois-Koreaan itkemään. Koen olevani aika paljon isompi ihminen kuin tää somessa pullisteleva, jatkuvasti sata vuotta vanhoja meriittejään esille tuova itsetunto-ongelmainen egoilija.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tamia tuntuu nykyisin nyppivän jokainen jääkiekkouutinen tai lähetys. Tämä Johtuu varmaankin siitä, että häneltä ei kukaan kysy mitään, eikä häntä pyydetä mihinkään jääkiekkoon liittyvään studioon tms. Ei ole varmaan kysytty tai pyydetty enää pitkään aikaan. Tähän Tamin reaktio on haukkua kaikki ja perustella nämä haukut omilla 50v vanhoilla meriiteillä. Tami ei vaan pysty ymmärtämään sitä, että hänen junansa jääkiekon suhteen on jo mennyt aika päiviä sitten, eikä se juna peruuta toistelemalla jatkuvasti samoja ikivanhoja meriittejä.
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Kulttuuri on hukassa, kun head couchina häärii muualta tulleita veljiä, mutta se, että itse olen ollut headcouchina hifk, kärpät, sport, ässät, zurich, ranska to name a few on simply great!
Jos tämä oli suora lainaus merileijona#79 facesta niin hän on muuttanut tekstiään ilmeisen måkan jälkeen. Siis muuttanut- OMG!
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Huoh. Aika paljon paskaa spede suoltaa, mutta onhan toi lainaamani pätkä taas kerran jotain ihan käsittämättömän katteetonta omakehua ja vitun tyhmää juttua. Enkä aio mennä metsään saati Pohjois-Koreaan itkemään. Koen olevani aika paljon isompi ihminen kuin tää somessa pullisteleva, jatkuvasti sata vuotta vanhoja meriittejään esille tuova itsetunto-ongelmainen egoilija.

My God, etkö sä häpeä. Missä on kunnioitus, missä on ylpeys. Mä kysyn. Ja mä häpeän myös....


Mutta joo kyllähän toi on ihan farssi homma. Samat tarinat ( same jargons ) joka päivä ( everyday ) eri höysteillä. No kukin tavallaan, mutta on toi osittain jo aivan naurettavaa ja koomista. Miksi joka päivä pitää vetää päivitys ihan överiksi ( over the top )
Aluksi luulin kanssa että tää facehomma on joku vitun vitsi, mutta totta se on. Ja eihän toi face vois olla mikään feikkiprofiili, koska siitä ois varmaan jääny kiinni jos joku siellä koomailisi.
Nykyään tästä ketjusta ( line ) on tullut yksiseuratuimmistani ketjusta ( first line ) täällä.. surullista ( so sad ). Upeaa tykitystä monelta ( not name to anyone ).
Keep rocking to all. Have a nice May Day to all. Jos ei ois veli Korona, ois kohta mm-kisat. Yeah. Oonko kertonu et kun mä pelasin aikanaan mm. Vellun kaa niin olin El Kapitanona. Vedin mm-kisat x 13, 3 x olympialaiset, oli canada cup ja world cup. Pelejä tais olla joku 270 tjsp ja tehot jotain 164 tjsp. Aikana jolloin toinen syöttö oli tuntematon

Mutta nyt Jagge tulille, keula kohti rantaa. Buster XXL ja Yamaha liikkeelle. Kevään vikat ajot sillä, ens viikolla tulee Buster XXXL ja Evinrude 200 hv. Matka mökille kestää 2 min sijasta 1min 46,5 sek. MY God.
Täytyy tsekata vielä verkot, et tuleeko Turskaa paljon.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Huoh. Aika paljon paskaa spede suoltaa, mutta onhan toi lainaamani pätkä taas kerran jotain ihan käsittämättömän katteetonta omakehua ja vitun tyhmää juttua. Enkä aio mennä metsään saati Pohjois-Koreaan itkemään. Koen olevani aika paljon isompi ihminen kuin tää somessa pullisteleva, jatkuvasti sata vuotta vanhoja meriittejään esille tuova itsetunto-ongelmainen egoilija.
My holy God! Miten kehtaat tuollaista tänne kirjoittaa? Miten röyhkeää, miten häikäilemätöntä vittuilla vanhalle legendalle. Osoittaisit ennemmin suurta kunnioitusta ja arvostusta.

Ja sitten vähän asiaakin vielä. Mahtaakohan Tami tahallaan ja laskelmoidusti vetää nuo aivan överiksi, vai pitääkö mies oikeasti kaikkea kirjoittamaansa totena? On kai ihmismieli vähän sellainenkin että jos Tami tarpeeksi kauan uskottelee itsellensä että erilaisten juonenkäänteiden jälkeen hän oli se joka tavallaan nosti Sportin liigaan, niin jossain vaiheessa se asia voi päässään muuttua ainakin jonkinasteiseksi totuudeksi.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ja sitten vähän asiaakin vielä. Mahtaakohan Tami tahallaan ja laskelmoidusti vetää nuo aivan överiksi, vai pitääkö mies oikeasti kaikkea kirjoittamaansa totena? On kai ihmismieli vähän sellainenkin että jos Tami tarpeeksi kauan uskottelee itsellensä että erilaisten juonenkäänteiden jälkeen hän oli se joka tavallaan nosti Sportin liigaan, niin jossain vaiheessa se asia voi päässään muuttua ainakin jonkinasteiseksi totuudeksi.

Surullista tässä onkin, että aurinkovalaan, varsinkin omaan persoonaansa kohdistuvan huumorintajun tuntien, ukko on ihan tosissaan.
 

Suurmestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Käsikirjoitin Tammisen ensimmäisen puheen valtuustossa, kun keskustellaan Turun kaupungin rakennushankkeista. Monet ulkopaikkakuntalaisetkin ovat varmaan kuulleet lukuisista kaupungin pieleen menneistä ja myös turhista rakennushankkeista kuten Funikulaari, Logomon silta, Toriparkki ja Teatterin remontti. Viimeisen vuodenkin aikana on varmaan lähes päivittäin ollut juttua siitä, kuinka hankkeita ei ole osattu suunnitella ja toteuttaa ja veronmaksajien rahoja tuhlataan täysin turhiin juttuihin. Viime kesänä oli Turun Sanomissa isot jutut, kuinka amatöörimäistä puuhastelua ja suorastaan korruptoitunutta Turun rakennushankkeiden suunnittelu ja toteutus on. Logomon sillankin kohdalla ihan avoimesti myönnettiin, että lähdettiin vain rakentamaan, mutta ei suunniteltu etukäteen mitään. Torin alle suunnitellaan lämmitysjärjestelmää, jonka monet asiantuntijat ovat lytänneet ja ilmoittaneet vahvasti epäilevänsä sen toimivuutta. Lämmitysjärjestelmän rakentavan yhtiön edustajana häärää yksi merkittävässä asemassa oleva valtuutettu ja taitaa olla kaupungin hallituksen jäsenkin. Se on vaan jännä, kun kukaan ei joudu koskaan vastuusteen ja veronmaksajien piikki on aina vaan auki. No, mutta asiaan.

Tamminen: Jokainen, joka nyt hymyilee tässä tilaisuudessa saa mennä ulos. En kestä nyt yhtään hymyilevää naamaa. Tämä on vakava asia. Olen pelannut Gordie Howea ja Alexander Ragulinia vastaan, ja tiedän mitä tapahtumien keskipisteessä oleminen tarkoittaa : ”If you can’t stand the heat, stay out of the kitchen”. Back to basics ja TEHDÄÄN TYÖÖTÄ!! jotta jatkossa hommat hoituvat paremmin, eikä tunaroida entiseen malliin näiden rakennus- ja korjaushankkeiden kanssa. Jätetään hölmöilyt pois. No minä Aurinkokuningas tulin laittamaan asiat kuntoon kuten sanonta kuuluu: Great players light up the stadium.

Olen jääkiekkoleijona #79 ja hävettää näiden etujen antaminen, jos tätä toimintaa halutaan kehittää ja hoitaa jatkossa rakennus- ja korjaushankkeet kunnolla. Jos nämä vuoriset ja järvelät haluavat kehittää omaa juttuaan ja jatkaa tunarointia, suhmurointia sekä veronmaksajien rahojen tuhlaamista, niin kieltäkää Tammisia ja kumppaneita kokonaan toimimasta. Ei paska pöyhimällä parane, joten keep it simple ja toimitaan jatkossa fiksusti. Katse kohti tulevaisuutta. Tiedän, että suomalaisessa bisneksessä on oikeat ja väärät, Summanen ja Tamminen kuuluu niihin vääriin ja tää koko järjestelmä lyö hirvittävää poikittaista, kun edes yrität saada hommaan jotain järkeä ja yrität puuttua veronmaksajien rahojen tuhlaamiseen sek hyväveliverkoston toimintaan.

Valtuuston puheenjohtaja: Hei Tamminen, sinä olet ylittänyt puheeseen varatun ajan jo reilusti.

Tamminen: Minkäs teet, kun täällä tämä miljoonan markan näyttö ei näytä puheajan päättymistä. Minä olen kyllä entinen jumppamaikka ja olisin ottanut sekuntikellolla aikaa, jos olisin tiennyt.

Valtuuston puheenjohtaja: Voitte pyytää uutta puheenvuoroa.

Hetken päästä Tammisella on uusi puheenvuoro, kun hyväveliverkoston, suhmuroinnin ja tunaroinnin puolustajat ovat pitäneet puolustuspuheenvuoronsa, missä ei nähdä mitään ongelmia rakennushankkeiden toteuttamisessa ja suunnittelussa.

Tamminen: Keskustelun teema on Final Countdown. Kello tikittää meille koko ajan kohti vararikkoa, mutta täällä jotkut tuulettavat kuin Stanley Cupia, kaikki Möttöset ja muut. Pistäkää niille patsas tuonne noin, siinä olisi symboli kun tuulettavat tuolla tavalla tätä farssia. Olivat jo viime valtuustossa lähellä hävitä joukkueelle joka koottiin 600 000 eurolla, vaikka saivat kotiedun ja tuomariedun. Heidän pitäisi hävetä ennemmin kuin tuulettaa tuolla. Mutta meidän teemamme tähän peliin on The Big Steal. Täällä on helvetin vaikea voittaa, kun kotijoukkue saa täyden häkin taakseen. Se, että tämä ottelu on mennyt näin tiukaksi, johtuu joukkueeni rutiinin puutteesta. Ja siitä toisesta asiasta, mihin en enää ota kantaa, kun sakkoa ja kakkua tulee. Loppuu saatana kohta vaimonkin fyrkat, kun omat on loppuneet jo ajat sitten. Tiesin, että tämä saatanan peli alkaa jossain vaiheessa. Se alkoi meidän ensimmäisen sensaatiovoiton jälkeen, kun saatiin kuntalaiset hereille ja jäädytettyä tulevat hankkeet sisäisen tarkastuksen ajaksi. Tämä järjestelmä on nyt tullu niinku tiensä päähän. Onnittelen. My fuckingratulation.

Vanhana kapteenina sanon ihan suoraan, että näillä resursseilla on helvetin vaikea hoitaa hommaa huonommin. Kun aina jonkun täytyy vastata, niin avainpaikoilla on neljä kaveria: hallituksen puheenjohtaja, kaupunginjohtaja, valtuuston puheenjohtaja ja kansliapäällikkö. Siinä ovat ne äijät, jotka voivat katsoa syvälle peiliin. Jos sulla on nuo resurssit, tämä kaupunki, nämä perinteet ja olet rappiolla, niin silloin täytyy tulla uudet äijät – ei se sen merkillisempää ole. Jos veljet haluavat semmoisen, joka palauttaa uskottavuuden ja ennen kaikkea täyttää kaupungin kassan, niin uskon, että olen ympäri maailmaa omat näyttöni antanut. Jos veljillä ei ole puhelinnumeroa, niin Fonecta auttaa!

Valtuuston puheenjohtaja: Huomauttaisin käytöstavoista ja olette taas puhuneet, vaikka kuinka kauan.

Tamminen: Peiliin katsomisen paikka? Vaihdetaan klubitakkeja ja tuu sä tonne ruohonjuuritasolle koutsaamaan, luo se buumi sinne ja positiivinen vire ja mä tuun sinne jakamaan niit viisauksii sinne puheenjohtajan pehmeälle nahkatuolille. Täs on takki, tuu ihmees ja mä tuun jakaa noita viisauksii!

Aikaa on kulunut ja paljon on tapahtunut. Tiedotustilaisuudessa Tammisen kommentit siihen, miten ihmeessä onnistuttiin ikiaikainen Turun tauti hävittämään Turusta:

Tämä oli The Historic Win. Politiikka on the momentum game ja sillä periaatteella mentiin, että win the right games. Tämä oli myös mental game ja Tammisen 60 minuutin paine tappoi Turun taudin. Ei ollut minulle mikään yllätys. Ability may take you to the top, but it takes character to stay there. Kyky ja lahjakkuus saattavat viedä sinut huipun tuntumaan, oli sarja mikä tahansa; mutta siellä pysymiseen vaaditaan luonnetta ja kunnianhimoa ja sitä minulla on.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Ei kai se mikään ihme ole, että Turussa ovat asiat noinkin sekaisin, kun muuan Solkungen ei ole ollut asioista päättämässä. Muutenhan kaupungin ohjauspeli olisi ollut kunnossa jo aikoja sitten.

Syitä tilanteeseen etsiessä on kuitenkin palattava takaisin perusasioiden ääreen (back to basics):

Kuinka monta ottelua Turun uniset päättäjät ovat pelanneet, saati valmentaneet?
Kuinka monta maaottelua on vyöllä?
Kuinka moni on toiminut maajoukkueen kapteenina?
Kuinka moni on iskenyt mustaa pussiin vuonna -66 Kupittaalla kansan heittäessä lakkia ilmaan?
Kuinka moni on kaatanut Neuvostoliiton korkeimman omakätisesti joulukuussa -71?
Kuinka moni on pelannut ja valmentanut Japanissa?
Kuinka moni dominoi kaukaloita Clevelandissa ja Phoenixissa 70- luvulla häkin ollessa täysi?
Montako kiekkobuumia uniset valtuuston "veljet" ja "sisaret" ovat eläessään luoneet?
Onko kukaan heistä yksinään nostanut Sportia liigaan?
Onko kukaan heistä toiminut tasapuolisesti päävalmentajana Rauno Korven kanssa Canada Cupissa?
Onko kukaan heistä keksinyt koko lajia nimeltä jääkiekko? Kuinka moni voi sanoa, että ilman heitä Patrik Laine pelaisi jääpalloa Siperiassa?

Aivan. Lienee turha ihmetellä, miksei kellään ole kompetenssia hoitaa asioita. Tami valtuustoon, ja koko kaupunki saa kokea 60 minuutin paineen.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Veli @D.Santon sä unohdit koko puolen Suomen dynastian, Kärppien nostamisen liigaan. Etkö sä yhtään häpeä.

Veli @Niilo , oikeassa olet. Mitä tähän voi enää muuta sanoa kuin: Mä häpeän. Mä häpeän. Ja nimenomaan itseäni moisen unohduksen vuoksi. Olo on kuin kolmannella tietokonemiehellä, joka vittuili vanhalle legendalle.

Poistun tästä lähimetsään parkumaan elämän kovuutta, take my word!
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Veli @Niilo , oikeassa olet. Mitä tähän voi enää muuta sanoa kuin: Mä häpeän. Mä häpeän. Ja nimenomaan itseäni moisen unohduksen vuoksi. Olo on kuin kolmannella tietokonemiehellä, joka vittuili vanhalle legendalle.

Poistun tästä lähimetsään parkumaan elämän kovuutta, take my word!

Muista hävetä ja parkua oikein kunnolla! Muista myös mennä osoitteeseen www.eurotam.com ja tilata kaikki mahdollinen verkkokaupasta, i assume
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Onko tarpeeks haastava pesti Manulle? Oisko Manussa jopa ihan tulevaisuus maamme pääministerinä?
Ainakin kaikenlaiset riihet saataisiin valmiiksi päivässä, kun laitettaisiin vain mustaa paperille ja jätettäisiin viinerien mussuttamiset amatööreille.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Ainakin kaikenlaiset riihet saataisiin valmiiksi päivässä, kun laitettaisiin vain mustaa paperille ja jätettäisiin viinerien mussuttamiset amatööreille.

Ois mielenkiintoista nähdä mikä olisi Manun ensimmäinen päätös uralla. Olisiko se tämä "Pelaaminen kielletty" kylttien muuttaminen muotoon "Pelaaminen sallittu"?
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Veli @Niilo , oikeassa olet. Mitä tähän voi enää muuta sanoa kuin: Mä häpeän. Mä häpeän. Ja nimenomaan itseäni moisen unohduksen vuoksi. Olo on kuin kolmannella tietokonemiehellä, joka vittuili vanhalle legendalle.

Poistun tästä lähimetsään parkumaan elämän kovuutta, take my word!

No hei, ei se mitään. Mä annan sulle respect, tulit rehdisti, ulos... Nostit käden pystyyn ja tunnustit virheen. Mä en häpeä tuollaista ulostuloa. Sussa on selvästi potentiaalia ja näkyy että oot pelannu kovissakin paikoissa. Sun meriittilista oli kerrassaan valtava ja uskon et Veljet täällä palstalla tykkäs tästä näytelmästä, vaikka 8 tien varressa ei ehkä aina ole tykätty.
Mut kokeneena pelaajana ja myös valmentajana mä en ihan täysin ole varma, et voisinko mä laittaa sut jäälle tilanteessa kun ollaan vieraskentällä game 7:ssa. 10 sek aikaa jäljellä. Ollaan maali perässä, veskari on pois, kaveri alivoimalla ja aloitus on niiden puolustusaluella.
Jos mä laittaisin sut niinku extra miehenä askiin, niin voinko täysin luottaa et isket kiekon nuottaan ja hiljennät hallin kun peli menee jatkoajalle.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Ois mielenkiintoista nähdä mikä olisi Manun ensimmäinen päätös uralla. Olisiko se tämä "Pelaaminen kielletty" kylttien muuttaminen muotoon "Pelaaminen sallittu"?
Hyvin mahdollista. Toisaalta Tamillahan on muutenkin aina monta rautaa tulessa, joten kyllä siinä menisi samalla pääministerin- ja pormestarinvirat, kaikessahan on kysymys vain ajankäytön suunnittelusta. Viikonloppuisin ehtisi vielä hyvin Busterilla huvilalle ja kaloja naaraamaan.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
No hei, ei se mitään. Mä annan sulle respect, tulit rehdisti, ulos... Nostit käden pystyyn ja tunnustit virheen. Mä en häpeä tuollaista ulostuloa. Sussa on selvästi potentiaalia ja näkyy että oot pelannu kovissakin paikoissa. Sun meriittilista oli kerrassaan valtava ja uskon et Veljet täällä palstalla tykkäs tästä näytelmästä, vaikka 8 tien varressa ei ehkä aina ole tykätty.
Mut kokeneena pelaajana ja myös valmentajana mä en ihan täysin ole varma, et voisinko mä laittaa sut jäälle tilanteessa kun ollaan vieraskentällä game 7:ssa. 10 sek aikaa jäljellä. Ollaan maali perässä, veskari on pois, kaveri alivoimalla ja aloitus on niiden puolustusaluella.
Jos mä laittaisin sut niinku extra miehenä askiin, niin voinko täysin luottaa et isket kiekon nuottaan ja hiljennät hallin kun peli menee jatkoajalle.

Tuossa tilanteessa on tasan kaksi vaihtoehtoa: pistää mustaa pussiin tai parkua elämän kovuutta- simple as that! If you can't stand the heat- get out of the kitchen!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös