Kiinnostaisi tietää kuinka moni kirjaston opuksista on Tamin omia kirjoja.
Uskoisin suuren osan olevan Tamin omia, laadukkaampaa urheilukirjallisuutta ei ole ainakaan herran omasta mielestä julkaistu.
Kiinnostaisi tietää kuinka moni kirjaston opuksista on Tamin omia kirjoja.
Kannattaa aina nuo päivitykset kuvitella Tamin äänellä hänen itsensä kertomana. Sitä kautta se tunnelma ja sävy välittyy parhaiten.Mä luulin että mulla on vähän heikot kirjoitustaidot, mutta eihän tuossakaan päivityksessä ole yhtään lausetta jossa ei jotain olisi väärin. Helvetin raskasta luettavaa ja minkä v...n takia noita lainausmerkkejä pitää tunkea joka väliin? Vaikka on muka olevinaan kansainvälinen mies, menee nuo englannin kielen "heitot" järjestäen ihan päin sitä itteään.
Totta, hyvä huomio. Siinä mielessä onkin tavallaan harmi, että tuossa Tamin hulppeassa määrässä kirjoja, joiden aiheet pitävät sisällään mm. menneiden saavutusten muistelua ja toisten arvostelua/neuvomista, näytetään noudattavan ainakin jossain määrin tylsiä kieliopin lainalaisuuksia kuten välimerkkejä perinteisillä paikoillaan ja kappalejakoa. Jos kokonainen kirja olisi kirjoitettu tuolla kieliasulla kuin Aurinkokuninkaan somepäivitykset niin 60 minuutin paine olisi saavuttanut aivan uusia tasoja ja kenties muutama tajuntakin olisi räjäytetty -take my word!!Kannattaa aina nuo päivitykset kuvitella Tamin äänellä hänen itsensä kertomana. Sitä kautta se tunnelma ja sävy välittyy parhaiten.
Kuten joku nimimerkki (en nyt muista) hyvin jo sanoi, se on juuri se täysi 60 minuutin paine mikä ei normaalilla tekstillä välittyisi lukijoille.
Totta, hyvä huomio. Siinä mielessä onkin tavallaan harmi, että tuossa Tamin hulppeassa määrässä kirjoja, joiden aiheet pitävät sisällään mm. menneiden saavutusten muistelua ja toisten arvostelua/neuvomista, näytetään noudattavan ainakin jossain määrin tylsiä kieliopin lainalaisuuksia kuten välimerkkejä perinteisillä paikoillaan ja kappalejakoa. Jos kokonainen kirja olisi kirjoitettu tuolla kieliasulla kuin Aurinkokuninkaan somepäivitykset niin 60 minuutin paine olisi saavuttanut aivan uusia tasoja ja kenties muutama tajuntakin olisi räjäytetty -take my word!!
Sen olen tiennyt että Rauno Korvella on vähän perkeleesti jääkiekko- ja urheilukirjoja, Tamihan ei toiseksi jää Canada Cupin tasavertaiselle koutsiparilleen. 10 000 nidettä, pistäisi ukko kuvan kokoelmasta niin voitaisiin vähän arvioida, totuus taitaa olla lähempänä sataa ja niistäkin puolet omaa tuotantoa.
No tuo todellakin selittää sen, miksi vierailijoiden täytyy turvautua jatkuvalla syötöllä alakerran timanttisen ja ystävällisen Ladyn ( reception) apuun löytääkseen Aurinkokuninkaan luolan!!Järkytys oli kuitenkin suuri, sillä missään ei näkynyt minkäänlaista merkintää siitä, että Eurotam Oy:n pääkonttori sijaitsee täällä!? Mä häpeän! Nyt pitäisi Business gardenin veljien ottaa vasara ja naulat käteen ja tehdä asialle jotain!!
Ei mahdu kirjasto kuvaan ihan niin vaan. Ei toki asuntoonkaan. 10 000 nidettä tarkoittaa käytännössä 100m/keskimääräinen niteen paksuus senteissä. Parisenttiset opukset vaatisivat 200 metriä hyllytilaa, joka on kyllä aika paljon kotikirjastoon.10 000 nidettä on muuten vähän perkeleen iso kotikirjasto. Tamilla pelkkää urheilua sen verran. Ja kyllähän Tamilla varmaan urheilun lisäksi löytyy kohtuullinen kokoelma muutakin kirjallisuutta.
Tässäkin joku saattaisi epäillä lukuun livahtaneen muutama ylimääräinen nolla. Mutta tokihan jos niistä on lähes kaikki niitä omia myymättä jääneitä, niin sitten luku voisi osua.
Kuva Tamin kirjastosta olisi tosiaan kiva.
Täytyy muistaa, että Tami lukee rapid fire-tyyliin. Kyllä siinä kirja jos toinenkin on saanut kyytiä vuosikymmenten mittaan. Joo, voisi sanoa, että on taas Lionmaista liioittelua ilmassa.Kyllä tuo 10 kiloa kirjoja on varmasti aivan täyttä paskaa. Jos/kun Tami on kova lukumies, niin tuhat kappaletta voisi löytyä, mutta niistäkin valtaosa on vanhoja tietosanakirjoja, luontokirjoja jne. joita tuon ikäpolven ihmisillä ihan yleisesti vielä kirjahyllyissään on. Ja toki Päätalon Iijoki-sarja.
Ensimmäisen kerran luetaan läpi rapid fire ja toisella kertaa tarkemmin? I assume.Täytyy muistaa, että Tami lukee rapid fire-tyyliin. Kyllä siinä kirja jos toinenkin on saanut kyytiä vuosikymmenten mittaan. Joo, voisi sanoa, että on taas Lionmaista liioittelua ilmassa.
Järkytys oli kuitenkin suuri, sillä missään ei näkynyt minkäänlaista merkintää siitä, että Eurotam Oy:n pääkonttori sijaitsee täällä!? Mä häpeän! Nyt pitäisi Business gardenin veljien ottaa vasara ja naulat käteen ja tehdä asialle jotain!!
Business gardenin ovessa oli myös lappu, joka antaa ymmärtää, että rakennuksen parkkipaikkoja on joku käyttänyt väärin. Ei kai vaan... No ei tietenkään, Juhani tunnetusti noudattaa jokaista sääntöä ja ohjetta prikulleen Jaggella liikkuessaan.
Vitun dille. Tamilta voi kyllä odottaa juuri tuollaista minä-minä käytöstä. Joku voisi hinauttaa Jaggen tossa tapauksessa pois tai laittaa rengaslukot.Välillä myös Jaguar on nähty parkkeerattuna invapaikalle
Tami ja Väyrynen ovat näitä rapid-fire -tyylin lukijoita. Olen pitänyt itseäni kohtalaisen nopeana lukijana, mutta noihin sankareihin nähden olen todella uninen piipittäjä.Täytyy muistaa, että Tami lukee rapid fire-tyyliin. Kyllä siinä kirja jos toinenkin on saanut kyytiä vuosikymmenten mittaan. Joo, voisi sanoa, että on taas Lionmaista liioittelua ilmassa.
Ja nekin valmiiksi väritetty, luku-urakka etenee paljon nopeammin.Paavon Dostojevskin tuotannon lukemisen rinnalla Tamin luku-urakkaa helpottaa se, että suuri osa hänen lukemistaan kirjoista sisältänee aika paljon kuvia.
Tässä FB-käyttäjä on astunut areenalle punaiseen vaatteeseen sonnustautuneena. Respect! Eikä Tamin vastauksessa ole järjen hippustakaan.Tamin kotikirjaston hulppea koko on noussut esiin myös postauksen alapuolisissa kommenteissa:
FB-käyttäjä: 10 000 nidettä tarkoittaa 150 hyllymetriä jos keskimääräinen kirja olisi vaikkapa 1,5 cm paksu. Missähän Don Tami mahtaa noita kaikkia säilyttää? Ei taida Kuusamankujalla seinätila ainakaan riittää.
Jos hankkisi joka toinen päivä uuden kirjan, niin 10 000 nidettä tulisi täyteen vajaassa 55 vuodessa.
Aurinkokuningas: Kiitos viestistä, tuli todistettua - aivan kuten peli- ja jääkiekkovalmennusaikoina!! Paras expertiisi on aina katsomossa, siksi valitsin jo aikanaan menon kentälle ( 19 years as pro) ja kaukalon laidalle ( 30 v ) as Head Coach !! Sieltä oppii yksinkertaisen asian Espanjalaisen sananlaskun mukaan: " Häristä puhuminen ja areenalle meneminen ovat 2 ERI ASIAA!! M.O.T. , Br Tami
Vielä enemmän helpottaa että kirjasto koostuu myymättä jääneistä omista kirjoista ja Mennanderin konkurssipesästä nyysityistä T88mu-opuksista.Paavon Dostojevskin tuotannon lukemisen rinnalla Tamin luku-urakkaa helpottaa se, että suuri osa hänen lukemistaan kirjoista sisältänee aika paljon kuvia.