Juhani Tamminen – Aurinkokuningas

  • 1 577 909
  • 7 287
Tila
Viestiketju on suljettu.

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onko Busteri jo vesillä? Oliko Haapaluodon faciliteetit kunnossa? Verkot ja siimat meressä? Vai onko tuo uuden kirjan aiheuttama positiivinen pöhinä taas siirtänyt veneprojektia?
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Kun katsoin viime viikonloppuna pelkästään jokemme alajuoksun jäätilannetta, mietin väkisin miltä merellä näyttää. Edelliskeväänä tällaiseen aikaan katselin varsin läheltä Tamin kotia Pitkäsalmea ja Rauvolanlahtea, enkä venettä olisi liikkeelle saanut. Okei, en ole veneilijä muutenkaan, en vaan osaa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kuusamakujalla ollu kyllä hiljsista tänään. Ettei ny vaan veneillessä ois sattunu mitään, vakavaa
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hieno, rauhallinen torstai , nyt jo iltapäivän puolella!! Aamun lehdet ( TS & HS ) luettuna kertaalleen , illalla tarkemmin!! Nyt fokus on jo Haapaluodon- hienon kesäpaikkamme maisemissa!! Etäyhteys näyttää kaiken talvehtineen hyvin, mutta vasta fyysinen paikallaolo on statement asialle!! Veneeni ( Buster XXL & Yamaha 150 HP) on vielä " talvisäilytyksessä", joten pitää käydä veljien ( telakka) luona tiedustelemassa vesillelaskua!! Toivottavasti onnistuu asap, koska polte erityisesti verkkokalastuksen kimppuun on kova ja reilut 70 v meren äärellä viettäneenä tiedän , että ko. aika ( varhaiskevät) on todellinen " momentum" mitä tulee kalojen määrään ja laatuun!! Joten siinä voittavan kalastuksen hengessä: Have A Great Fishing Day", Br Tami, Lion # 79, CEO Eurotam OY, Haapaluodon Fisherman # 1 !!

Eli ei ole tapahtunut mitään tämän projektin suhteen. No huolellisesti suunniteltu on puoliksi tehty. Jännä että nyt ollaan vasta menossa tiedusteleen telakan veljiltä vesillelaskua, kun siitä on jo kohta viikko höpisty.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sitä " tikulla " ( Koho 221 ) silmään ( kts. 5 mins major for high sticking ) joka vanhoja muistelee, mutta tässä " veli " Tami puhuu vuoden -95 kisoista samana vuonna " veli " Rantalaisen " piinapenkissä " ( hot seat brought to you by Narvia bros ).
Tässäkin ketjussa kun on brändin päälle kuseskelusta puhuttu ja niitä kuseskelijoita aiheellisesti esiin nostettu, niin kyllähän tämä 90-luvulla Juhani Tammisen nimellä esiintynyt ja itseään valmentajaksi tituleerannut kaveri on yks niistä pahimpia Don Tamin brändin päälle kuseskelijoita, my god!

Missä lukemaanoppiminen 5-vuotiaana? Missä TPS:n ykkösketjuun nouseminen vuonna -66? Missä 70-luvun alun uroteot Moskovassa? Missä tarinat siitä miten Studio 54:een ja muihin legendaarisiin yökerhoihin ja ravintoloihin ympäri maailman ei tarvinnut jonottaa kun kaikki tunsivat Neuvostoliiton kaatajan? Missä viheltelyt ja vimmattu käsien heilutteleminen, että sanoma uppoaa varmasti unisimmankin veljen tajuntaan?

Mä kysyn, mä ihmettelen ja mä häpeän!
 

kepardi

Jäsen
Kyllä taas meinasi mennä aamukahvit henkeen kun erehdyin lukemaan kommentteja Tamin facesta. Joku siellä sanoo että

"Keskiviikkona menen piikille .
Onko sen jälkeen tulevaisuus taattu ?"

Johon monsieur Tamminen vastaa että

"Kiitos kysymästä, on tietysti!! Olen toki itse enemmän verkko, pitkäsiima & heittouistin miehiä!! Keep rocking, JT"

Tää oli hyvä nosto. Luin samalla tavalla väärin tuon FB:sta kuin Tami. Sujuvasti nää kaverukset silti toisiaan selkään taputtelee vastauksista huolimatta.

Ilman mitään pilkkaamista olis kyllä mielenkiintoista nähdä Tamilta "my day" -tyyppinen video. Ihmettelin aiemmin kuinka hänellä riittää vuorokaudessa tunnit, mutta selittynee sillä että kaikki "tärkeät" toimet luetellaan vaikka niihin kuluisi muutama minuutti. Vaikutelma kuitenkin syntyy että isommistakin projekteista olisi kysymys. En tiedä onko Tamin kirjoista äänikirjaversiota. Nämä päivitykset olisi ainakin kovaa kamaa kuulla suoraan Tamin suusta. Sen verran hengästyttävää materiaalia jo ihan luettunakin.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo




My god!

" Seuraava: Varsinkin salin nuoremmat teitä tullaan pukkaamaan perseelleen , take my word! Eli tarkoittaa mitä? Olette polvellanne, sieltä daamit kerää vehkeensä, hakee sen käsilaukun, eiks niin. Veljet sieltä paikkaa farmarinsa. Nousee toiselta polvelta pikku hiljaa ylös. Miten suhtaudut? Annanko mä(vihellys) niille sun kilpailijoille poikittaista mailaa vai rupeanko parkumaan elämän kovuutta, make your choise!"


On muuten huikee luento. Tami on lukenut jonkun sisäinen sankari for dummies (tai from dummy) kirjan ja sitten kouluttaa itsestään selvyyksiä. Ei kai siinä kun joku maksaa
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
reilut 70 v meren äärellä viettäneenä
Eikö Don ole syntynyt vuonna 1950?
Eli 71v tänä vuonna?
Siihen nähden reilut 70 vuotta meren äärellä on kova suoritus, kun ottaa huomioon mm. vuodet Sveitsissä ja USA:ssa, joissa ei oltu ihan meren äärellä.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Legendaarinen " Pitkäperjantai" menossa Turun Kuusamakujalla!! Aamun lehdet ( TS & HS ) menossa ns. " rapid fire" tyyliin illalla paremmin !! Kohta on aika mennä lähitelakalle ( Hirvensalo) tsekkaamaan, jos veljet saisivat veneeni ( Buster XXL & Yamaha 150 HP) vesille!! Jos onnistuu on aika lähteä kohti Haapaluodon maisemia!! Siellä ( Haapaluodon maisemissa ) hommaa riittää, sen tietää jokainen kesämökin omistaja , erityisesti ne, joiden paikka on suoraan meren rannalla!!
Erityisjännitys koskee laituriamme , joka -kiitos Airiston talvimyrskyjen - tarvitsee fixausta, i assume!! Toivottavasti remontti on sen verran pientä , että pärjään omilla kirvesmiestaidoilla ja työkaluilla!! Jos menee vaikeaksi, on ammattiveljien aika!! Onneksi viime vuosina apu on ollut lähellä !! Raustvuoren "The King" Rami Koivunen & Team tai sitten " veljekset" Moisio kehiin , toivottavasti , menee pienemmän remontin kaavalla!! Who knows?, kohta se nähdään!! Siinä kovien carpenterien hengessä: " Have A Great Construction Day" , br Tami, Lion # 79 , CEO Eurotam OY, amateur carpenter & fisherman , Turku, Finland!! Have A Great Day, JT
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Joo, kovien carpenterien hengessä. Mukava yllätys voisi olla, jos kuuraketti olisi parkkeerattu Tamin paikalle laituriin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Voisko joku valveutunut henkilö käydä kysymässä et miten kauan voi kestää Busterin ja Yamahan kuntoon laitossa. MY GOD. Missä nopeus,missä ammattitaito. Mä kysyn vaan. Ja mä häpeän.
Tolla tahdilla jos ois Neuvostoliittoa vastaan pelattu,niin ei tosiaan ois voitettu. Majussa sentäön 250 peliä ja tehot 150 pistettä, vaikka tilastot sanois et 105. Pelasin aikana jolloin kakkossyöttöä ei laskettu. Mä laskin. Siksi 150, voi olla kyllä 175 kanssa. Missä kunnioitus, missä ylpeys.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Odotan innolla päivitystä Tamin ensimmäisestä kevään kalareissusta. Siellä pistetään vedenelävät parkumaan elämän kovuutta kuten Tami teki Neuvostoliitolle joulukuussa -71, Take my word!
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Odotan innolla päivitystä Tamin ensimmäisestä kevään kalareissusta. Siellä pistetään vedenelävät parkumaan elämän kovuutta kuten Tami teki Neuvostoliitolle joulukuussa -71, Take my word!
Tami voisi kirjoitella ajankulukseen parit kala aiheiset kirjatkin, i assume. 100 hooks& fishing nets. Tuo opus kertoisi meille amatööreille, kuinka seisovilla pyyhdyksillä oikein kalastetaan. Tokihan saadut kalat pitää jalostaa ruoaksikin, johon tarpeeseen tarjoillaan opusta: Kalaherkut by mme Tamminen.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Tami voisi kirjoitella ajankulukseen parit kala aiheiset kirjatkin, i assume. 100 hooks& fishing nets. Tuo opus kertoisi meille amatööreille, kuinka seisovilla pyyhdyksillä oikein kalastetaan. Tokihan saadut kalat pitää jalostaa ruoaksikin, johon tarpeeseen tarjoillaan opusta: Kalaherkut by mme Tamminen.
Pitkäsiima nostaa 200 kalaa, joka koukussa on kaksi ja verkot valittaa kuin Kupittaalla muinoin. Haapaluodon Pietari näyttää mallia kunhan uniset veljet saa laskettua Busterin vesille.

Sen kuuraketin pitäisi yön pimeydessä ilmestyä mökin laituriin, millaiset viikinkihautajaiset se saisikaan, laituri palaisi samassa rytäkässä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Pitäiskö jonkun laittaa Tamille viestiä, et vois lähteä Gastiksi veneeseen kalastukseen. Tosin gasti tais olla purjehtimiseen liittyvä henkilö, mutta melki sama asia.
Toi vaan tuli mieleen ku Tamillahan on jo Golfaukseen se Bägin kantaja.
Tami vois vaan vetää sitä siimaa kun toinen ajaa venettä
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Nyt kun taitaa mennä kännin puolelle tänään, niin pitäisköhän ottaa yhteys itse Kuusamakujan legendaan? Veikkaan, että ei oo pokkaa tosin, i assume.

MY GOD! Montako peliä oot ite pelannut, saatika couchannut? Oletko kaatanut Neuvostoliiton (yksin tietysti, take my word!) ja luotsannut Ranskan (melkein) maailmanmestariksi? Jos et- hiiret vinkuu, karavaani kulkee! Simple as that!

Mutta tosissaan, kannattaa todennäköisesti varautua täyteen 60 minuutin paineeseen, jos Tamiin henk.koht. yhteyttä ottaa. Riippuen toki, montako Kukkoa Solkungen on ehtinyt jo nauttia.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
MY GOD! Montako peliä oot ite pelannut, saatika couchannut? Oletko kaatanut Neuvostoliiton (yksin tietysti, take my word!) ja luotsannut Ranskan (melkein) maailmanmestariksi? Jos et- hiiret vinkuu, karavaani kulkee! Simple as that!

Mutta tosissaan, kannattaa todennäköisesti varautua täyteen 60 minuutin paineeseen, jos Tamiin henk.koht. yhteyttä ottaa. Riippuen toki, montako Kukkoa Solkungen on ehtinyt jo nauttia.

Tällänen kateellinen hiiri, kun olen, niin peliäkään ei ole pelattu saati koutsattu, my god!
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Mikäli tässä ketjussa monesti julki tullut numero on oikeasti tamin, niin i assume, että moni veli on kaljapäissään rohkaistunut soittamaan itse aurinkokuninkaalle. Kertokaat nyt tänne kokemuksianne noista "kännipuheluista". Lyökö tami luurin korvaan, vai jaksaako kuunnella humalaisen mussutusta?
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Mikäli tässä ketjussa monesti julki tullut numero on oikeasti tamin, niin i assume, että moni veli on kaljapäissään rohkaistunut soittamaan itse aurinkokuninkaalle. Kertokaat nyt tänne kokemuksianne noista "kännipuheluista". Lyökö tami luurin korvaan, vai jaksaako kuunnella humalaisen mussutusta?

Paskat kukaan jatkoajan hiiristä on uskaltanut soittaa aurinkokuninkaalle. Sehän löis hiirille heti luun kurkkuun ensimmäisen kymmenen sekunnin aikana.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tämä ketju on muuten moderaattorien valvovan silmän alla. Henkilövittuilua on siis havaittu ja siitä sitten raportoitu.
Mikäli näin olisi, niin banaanisaaret kutsuisivat ihan helvetin montaa palstaveljeä.

Vaikka kuinka täällä Tamia vedetään alta kölin, niin itse arvostan herraa ihan oikeasti. Vaikka paljon sekoilua näppäimistöltänsä tuleekin, niin paljon oikeita asioitakin tami ajaa. Erityisesti arvostan herran taistelua suljettua liigaa vastaan. Miusta tämä on suurin yksittäinen ongelma kotimaisessa liigassa. Tami varmaan äänekkäin suljetun liigan vastustaja ollut niin kauan kuin muistan.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Nyt kun taitaa mennä kännin puolelle tänään, niin pitäisköhän ottaa yhteys itse Kuusamakujan legendaan? Veikkaan, että ei oo pokkaa tosin, i assume.

Ei se mitään piipittäviä hiiriä kuuntele keskikaljapöhnissään. soita selvinpäin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös