Juhani Tamminen – Aurinkokuningas

  • 1 573 098
  • 7 287
Tila
Viestiketju on suljettu.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tamin elämäkerrat ovat kuin tietosanakirjoja. Siis silloin kun niitä vielä oli.

Jokaisen elämäkerran kohdalla on tuorein tilanne, mutta koska kaikkea merkittävää tapahtuu koko ajan, niin tarve uusille elämäkerroille on loputon. Niin yksinkertaista se on.

Omassa kirjahyllyssäni on kyllä ihan hävettävän vanhoja Tamin elämäkertoja. Ostan uusimman heti, kun se alelaariin ilmestyy.

Jonkinlainen kestotilaus näistä voisi myös olla kätevä. Juhanihan kirjoittaa näitä vielä Gubb Hemmetissäkin (turkulainen ukkokoti, toim. huom.).
 

Big Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, IPK, Manchester United, San Jose Sharks, NFL
Tänään vakavasti harkitsin kirpputorilla ostavani Tamin jonkun elämäkerran (en tiedä kuinka mones osa) eurolla mutta totesin että on sille eurolle parempaa käyttöä.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Kaiken kaikkiaan hyvin todennäköisesti huonoin lukemani urheiluaiheinen kirja.
Lyhensin lainausta mutta referaattisi perusteella tämä Tamin kirja meni kirjaston tilauslistalle. Nöyränä ihmisenä en voi kuvitellakaan hankkivani omaksi Aurajoen Suuren Ajattelijan Mahtiteosta. Kirjan arvolle olisi alentavaa joutua sijoitetuksi Konstan kirjahyllyyn pysyvästi.

P. S. Br. Lion #67 saa kyllä kirjastokorvauksen...
 

Lemiöö66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelikanat, änärin Pingviinit ja kaikki lätkä...
Ennen myytiin Unionin ja Esso huoltoasemilla ale ale ale korissa kahdella markalla ex-starojen C-kasetteja. Tässä on valitettavasti käynyt vähän sama ilmiö. Ja postikin kusi vielä postauksen mukaan brändin päälle..
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Tänään vakavasti harkitsin kirpputorilla ostavani Tamin jonkun elämäkerran (en tiedä kuinka mones osa) eurolla mutta totesin että on sille eurolle parempaa käyttöä.


Arvon puskistahuutelijat!! Ex maajoukkuekapteenin neuvo Teille moraalin vartijoille ja opettajille: " Take care of Your business- i take care of mine!! Br Tami, CEO Eurotam OY, Lion # 79 227 A- maaottelua!!
 

Janatuine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Tilatkaapa joku Turkkuses tuo Tamin kirja ja raportoikaa tuleeko se Jaggella kotio. Pidän todennäköisempänä jotta saatte joutuu ite hakeen kennoloungesta ja maksaan postituskulut
 

hege

Jäsen
Itseasissa sellainen vaihtoehtoisen historian teos Tamilta voisi olla tosi hyvä, joku mikä lähtisikin liikkeelle Moskovan tappiosta ja päätyisi sitten kuitenkin vaikka yksinkertaisen maailmanmestarin, olympiavoittajan sekä SC-mestarin elämänkerraksi. Siinä voisi olla vaikka mukana joku kansainvälinen salajuoni minkä seurauksena Tami valittaisiin YK-pääsihteeriksi ja hän sitten olisi samanaikaisesti sekä pääsihteeri, salainen agentti että vaikka Ranskan maajoukkueen valmentaja vaikka 80-luvun nousukauden huumassa.
Tästä voisi vaikka saada hyvän leffankin aikaiseksi, missä olisi Bond tyyliin kansainvälisiä kaunottaria, tiukkoja toiminta tilanteita kaukalossa ja sen ulkopuolella (mutta eroaisiko tämä oikeasti lainkaan todellisuudesta tai siis tamisuudesta?).
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Tamin uutukaista näyttäisi Tampereen kirjastoissa olevan saatavissa, eikä ensimmäistäkään varausta, Turussa on arvatenkin satoja halukkaita varausjonossa. Täällä vaan Seppo Jokisen uusinta Komisario Koskista jonotetaan kuin ilmaista ämpäriä. Mä häpeän!
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tamin uutukaista näyttäisi Tampereen kirjastoissa olevan saatavissa, eikä ensimmäistäkään varausta, Turussa on arvatenkin satoja halukkaita varausjonossa.
Tamin kirjathan kuuluu ostaa. Ne kuuluvat jokaiseen kirjahyllyyn Raamatun viereen. Kirjastosta lainaaminen on kommunismia, eikä se tuo Juhanille juurikaan tuloja.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Rauhallinen ma aamu Turun Kuusamakujalla!! aamun TS luettu huolella, aamuteeveet ( Yle & Mtv 3) vuorotellen auki , ainoana havaintona Ylen jälkihiki !! Aikanaan hyvä oivallus, joka nyt on jämähtänyt paikalleen lähinnä vierailijoiden intensiteetin ja tietämyksen rajallisuudesta johtuen!!
Nyt kohti Eurotam OY:n päämajaa ( kts. IT Point.fi) - siellä lisää!! Toimistoni sijaitsee loistavalla paikalla osoitteesa Postikatu 2, 20520 Turku, jossa kaikki fasiliteetit viimeisen päälle!! Parkkipaikat ( aina löytyy ) free of charge, hieno lounasravintola Nereidi alakerrassa ja alakerran reception myös todellinen palvelun esimerkki ja keskus, joka kyllä ohjaa perille vaikka asiakkaat / vierailijat tulisivat Afrikan savanneilta!! Joten - "be there; have a great business Day", br Tami, CEO Eurotam OY, Lion # 79, gsm: 050 4663701, lisää: www.eurotam.com


Ihmeellistä henkilövittuilua täällä Tamin kirjoista. Ilmeisesti Aurinkokuningas on avannut oman lämpimän officen Turun ytimeen, joten ihan huonosti ei voi mennä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tuli tsekattua tota Turkkusen karttaa kun Tami kehuu et office Postikatu 2 on loistava sijainti...
Ehkä mä vaan oon tyhmä, mut mun mielestä toi EI ole loistava sijainti, kartan mukaan?
Kun mä luin et loisrava sijainti, niin mä funtsin heti, et vittu leijonakuninkaan arvolle sopis et toimisto on siinä Aurajoen rannassa. Joku puisto siinä ikkunan olla missä gimmat patsastelee kesäauringossa. Onhan siinä hei Neuvostoliiton teloittaja ihan vieressä. Tami kaatoi ihan itse sen jota edes Aatu ei voittanu.
On se vaan kova.
Ja hei Tamiku puhuu noista parkkipaikoista, niin Turun kaupunki vois antaa Tamille vapaaparkkipaikkakortin. Kortin joka oikeuttaa pysäköimään Tamin ihan mihin haluaa... Tosin jos Tamin business ois oikeesti businesta, niin Tami ei itse ajaisi. Leijonakuninkaan paikka on takapenkillä. Mä laittaisin heti hakemuksen sisään, jos Tami etsisi kuljettajaa. Aina lämmin auto, ovelta ovelle, aamulla aina tuore ts hs em saatavilla. Skumppa, bollinger tai mom tottakai oikeassa lämpötilassa saatavilla
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuo Postikatu on Pitkämäessä, joka on 2-3 kilometriä Turun keskustasta. Eli ei Eurotam ihan kaupungin ytimessä sijaitse. Paikka on kuitenkin yksityisautolla helposti saavutettavissa, ja eihän Tami tai vieraansa nyt millään hikisellä bussilla liiku.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tuli tsekattua tota Turkkusen karttaa kun Tami kehuu et office Postikatu 2 on loistava sijainti...
Ehkä mä vaan oon tyhmä, mut mun mielestä toi EI ole loistava sijainti, kartan mukaan?
Kun mä luin et loisrava sijainti, niin mä funtsin heti, et vittu leijonakuninkaan arvolle sopis et toimisto on siinä Aurajoen rannassa. Joku puisto siinä ikkunan olla missä gimmat patsastelee kesäauringossa. Onhan siinä hei Neuvostoliiton teloittaja ihan vieressä. Tami kaatoi ihan itse sen jota edes Aatu ei voittanu.
On se vaan kova.
Ja hei Tamiku puhuu noista parkkipaikoista, niin Turun kaupunki vois antaa Tamille vapaaparkkipaikkakortin. Kortin joka oikeuttaa pysäköimään Tamin ihan mihin haluaa... Tosin jos Tamin business ois oikeesti businesta, niin Tami ei itse ajaisi. Leijonakuninkaan paikka on takapenkillä. Mä laittaisin heti hakemuksen sisään, jos Tami etsisi kuljettajaa. Aina lämmin auto, ovelta ovelle, aamulla aina tuore ts hs em saatavilla. Skumppa, bollinger tai mom tottakai oikeassa lämpötilassa saatavilla

Ei kai Tami voi vaarantaa liiketoimiaan hyppäämällä itseään huonomman rattimiehen ( tai -leidin !!) kyytiin?
 

Kivikukkaro

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Timo Jutilan nilkkatulehdus
Turun kaupunki vois antaa Tamille vapaaparkkipaikkakortin. Kortin joka oikeuttaa pysäköimään Tamin ihan mihin haluaa...


Senhän pitäisi olla kaikille itsestäänselvyys, ettei Tami tällaisia almuja tarvitse, vaan luonnollisesti Aurinkokuningas voi parkkeerata muutenkin, mihin huvittaa. Sen verran monta kertaa olen nähnyt Manu Juhanin sanaharkassa jalkakäytävälle, invapaikalle tai ihan vaan keskelle ajorataa parkkeeratun Jaguarinsa kimpussa olevan pysköinninvalvojan kanssa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Senhän pitäisi olla kaikille itsestäänselvyys, ettei Tami tällaisia almuja tarvitse, vaan luonnollisesti Aurinkokuningas voi parkkeerata muutenkin, mihin huvittaa. Sen verran monta kertaa olen nähnyt Manu Juhanin sanaharkassa jalkakäytävälle, invapaikalle tai ihan vaan keskelle ajorataa parkkeeratun Jaguarinsa kimpussa olevan pysköinninvalvojan kanssa.

Juhani maksaa pysäköintinsä suoraan valvojalle ilman välikäsiä. Jaguarin käytössä on muitakin häpeällisiä maajoukkuekapteenille vittuilumaksuja. Esimerkiksi nopeusominaisuuksien täysimittaisesta käytöstä joutuu säännöllisesti laittamaan suorituksen Turun poliisin tilille. Voisikin sanoa Turun poliisin ja pysäköinninvalvonnan olevan tietyllä tapaa tärkeimmät Eurotamin sidosryhmät.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Satuin stalkkaamaan legendaarista Kuusamakujaa googlemapsista. Street viewn perusteella Jagge (kts. jaguar.fi) on pysäköity aurinkokuninkaan elkein poikittain katokseen, pysäköintiveljien rangaistusasteikko ei siellä päde "ns. pelin sisällä" ja kuntokoulu 100x vatsa, 100x penkki 60kg valmiina 24/7 (take my word!!) liikunnanopettajan (since 1948) täsmällisyydellä. Kukat a al mme Tamminen chapeau!!!
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Veli @Turder tägäämä kuva Leijonan luolasta ( ei mm kisoista tuttu räkälä jossa Pepe ja Tiki heittää jargonia ) näyttää symppikseltä. Ihanan näköistä seutua. Ja kadun päässä lyö lempeät aallot jonne voi pulahtaa madamen kanssa vaikka mooonlight swim ( se oli muuten roger moore, joka meni erittäin salaisessa bondissä havelokin tytön kanssa naku-uinnille ).
Uinnin jälkeen buster ( ei keaton, vaan www.buster.fi ) tulille ja mökille paistaan kyrsää....
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Eipä mielestäni kenenkään enää tarvitse kirjakauppaan eikä kirjastoon lähteä. Itse luotan täysin @Valapatto n referaattiin Tamin uudesta kirjasta. @Valapatto otti jo luodin vastaan meidän muiden puolesta lukiessaan kirjan läpi (Take one for the team). Lopun kirja-arvostelu oli myös kuin ammattilaisen kynästä. Voisiko tuota enää paremmin kiteyttää (respect)!!
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Oikeasti tekisi mieli lukea kaikkia Tamin elämäkertoja samanaikaisesti niin pystyy tekemään sopivat vertailut kuinka saavutuksia hehkutetaan ja miten tarinat ovat muuttuneet vuosien saatossa.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Oikeasti tekisi mieli lukea kaikkia Tamin elämäkertoja samanaikaisesti niin pystyy tekemään sopivat vertailut kuinka saavutuksia hehkutetaan ja miten tarinat ovat muuttuneet vuosien saatossa.

Itse menen käänteisessä järjestyksessä ja seuraavana vuorossa on vuoden 2016 teos Tami - 50 vuotta jääkiekon ammattilaisena.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mikä vittu tätä yhteiskuntaa vaivaa, jos joku tilaa koulutuskeikan Juhani Tammiselta.
Anteeksi jos mielipiteeni on vähän epäkorrekti, mutta epäilen, että jotkut firmat tilaavat Tamin ihan vain viihdyttämään. Halvallahan Tami ei lähde, ja samaan hintaan lienee tarjolla jotain oikeaakin koulutusta, mutta ohjelmanumerona Tami on edelleen varmasti mainio. Miksi tilata jotain väkisin väännettyä standuppia, kun Tami hoitaa saman asian viihdyttävämmin?

Minusta olisi ainakin ihan perhanan hauskaa istua jossain firman juhlissa pikkukännissä katsomassa Tamin paasaamista. Viinat ja Tami firman piikkiin. Nauttisin varmasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös