Ei huono vertaus. Meinasin itse kirjoittaa aiempaan viestiini, että rikkaan miehen Jesse Niinimäki.JMA on köyhän miehen Ville Leino, niin hyvyydessä kuin huonoudessa.
Joo, huonosti mäkin itseäni ilmaisin. Eihän se Juhiksen syy ole, että lyötiin suoraan ensi kauden paperi kouraan vaan nimenomaan sen valmennuksen. Ja eilen tappion jälkeen oli vitutus aika isosti pinnassa, kun mietti kuinka helvetin monta avopaikkaa Juhis missasi. Tästä kumpusi vitutus kausari-kommenttiin. En mä nyt oikeasti Aaltosen takia ole kausariani perumassa, mutta en myöskään ukkoa haluaisi nähdä ensi kauden Pelicansissa. Voin kyllä myöntää, että en ole pelaajatyyppinä ikinä varsinaisesti Aaltosesta innostunut. Radek Smolenak surffasi paljon vielä Aaltosta enemmän pelin ulkopuolella, mutta osasi sen tärkeimmän, tehdä maaleja. Aaltosesta on toki vielä muistissa myös kesän 2016 oharit.
Hei, sanoin jo aiemmassa viestissäni, että en syytä Juhista yksin Pelicansin konttauksesta. Pidän miestä vain suurimpana alisuorittajana odotuksiin ja saatuihin maalipaikkoihin nähden. Björnistä, Mankista ja Saarista en kyllä itse lähtisi tuomitsemaan. Mielestäni Jepestä etenkin huokui halu viedä Pelicans vaikka yksin välieriin vaikka ei täydellisesti pelannutkaan. Zohornasta on paha sanoa painoiko vielä EHT:lla saatu vamma otteissa, mutta kyllähän hänkin osittain esittäin melko luokatonta peliä.Pelicansin loppukauden huippulento alkoi siitä kun Juhis tuli seuraan ja tuona aikana hän teki 9 maalia ja 13 pistettä 11 otteluun. Pleijareissa kans melkeen piste per peli. Aika epäreilua suolata yhtä pelaajaa tuohon malliin koska edellä olevien tilastojen mukaan Juhis oli kiistatta tärkeä palanen - siksi on epäreilua vyöryttää kaikki hänen niskaansa. Saarinen, Zohorna, Mankinen, Kaski, Mustonen, Björninen yms on ihan yhtä syyllisiä, ehkä jopa enemmän.
Onko JMA pyhä lehmä? Eikö saa antaa kritiikkiä kun on paikka? 9maalia 11 otteluun =0,82 m/o runkosarjassa ja poff 1 maali 6 ottelua = 0,16m/o. Hänellä voisi olla helposti jos olisi tehnyt huippupaikoista edes 50% tehokkuudella niin kolme maalia lisää eli = 0,66m/o. Esim. Jeppe teki kaks vai kolme maalia JMA syötöistä, jos Jeppe olis jättänyt tekemättä JMA:lla olisi vain 1+2 tehot 6 otteluun. Muuten Jeppe teki runkosarjassa 14 maalia 54 otteluun = 0,26 m/o ja poff 4 maalia 6 otteluun =0,66 m/o. Hesan kaikista 4 maalista mitä pelsut teki Jeppe teki 3 kpl! hän halusi ratkaista tän sarjan Pelsuille. Itse kritisoin Jeppeä alkukaudesta kun oli vaan tehnyt n.20 otteluun 2 maalia ja vaadin enemmän vastuun kantamista ja pelien ratkaisemista, tästä sain siitä kuraa niskaan, loppu runkosarjaan n.40 otteluun 12 maalia!
En usko että kukaan täällä haluaa suolata JMAta huvikseen tai tarpeettomasti, eihän täällä keskustella yhdestä tilanteesta mistä ei tullut maalia, vaan noissa maalin otteluissa jotka pelsut hävisi JMAlla oli useampi hyvä paikka lyödä kiekko maaliin onnistumatta. Omalla tapaa on hienoa kuulla, että Pelsu faneja ei haittaa vaikka joukkueen terävin kärki ei tee maaleja ja sarja hävitään. Kuvitelkaa millainen tilanne olisi jos Sakari Salminenkin olisi jättänyt tekemättä maalinsa? Voitas keskustella miten Pelsut tulee kaatamaan Tapparan ja kukaan ei välittäis vaikka JMA ei tehnyt niitä maaleja. Tällaista on urheilu ja maalin pelit, se on pienestä kiinni.
Ylöseltä en muista, että olisi päässyt yhteenkä hyvään vetopaikkaan, ainakaan näissä kahdessa vikassa pelissä. Avaa toki mikä peli ja mihin peliaikaan? Eikä hän taida pelata edes yveetä?Mikäs oli Mankisen, Mustosen, Tyrväisen, Lahtisen tai Ylösen maalikeskiarvo pleijareissa verrattuna runkosarjaan?
Olin ajatellut etten tänne ketjuun enää kirjoita, mutta voi vittu ihan oikeasti. Lahtinen ja Ylönen pelasivat uransa ensimmäisiä pudotuspelejä ammattilaistasolla ja kaiken lisäksi Ylösellä jäi puolet otteluista väliin. JMA on voittanut maailmanmestaruuden, olympiapronssia ja useamman kerran Suomen mestaruuden. Ihanko tosissasi vertaat jotain junnuja Aaltoseen?Mikäs oli Mankisen, Mustosen, Tyrväisen, Lahtisen tai Ylösen maalikeskiarvo pleijareissa verrattuna runkosarjaan?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...e-kaudelle-lahdetaan-siita-liikkeelle/7518832
Juhiksen mietteitä alkavasta kaudesta ja CHL:stä. Tavoitteena pelata koko kausi Pelicansissa.
Linkki 6min videohaastikseen.
Ainakin Oulussa se pellaili runkosarjan mutta ratkas mestaruuden Kärpille lopulta lähes yksin. Game 5, 6 ja 7:ssa voittomaalit.Tuossa kun tuli vähän dissattua seurantaketjussa JMA:ta niin se perustuu kohdallani miehen viime vuosien tekemisiin ja myös viime kaudella nähtyyn. Vaikka niitä pisteitä ehti, usein pelien ratkettua, jonkun verran tullakin.
Toivottavasti Ville saa kaivettua JMA:sta sen nuoren miehen motivaation (tai edes sen viisi vuotta nykyistä nuoremman), joka on pystynyt ratkomaan myös tärkeitä peleja.
Peliaikaa tarjotaan paljon, siitä se ei jää kiinni.
Itse asiassa ei tehnyt game 6:n voittomaalia. Avausmaalin kylläkin teki, mutta 3-2 -voittomaalin teki Ivan Huml.Game 5, 6 ja 7:ssa voittomaalit.
Niin se aika kultaa muistot. Humlihan sen lämäs sydämen kyllyydestä. Aaltosella kuitenkin hemmetin iso rooli tuon sarjan kääntämisessä.Itse asiassa ei tehnyt game 6:n voittomaalia. Avausmaalin kylläkin teki, mutta 3-2 -voittomaalin teki Ivan Huml.
Juhis sai tänään aikaan 40. maalin Pelsu-paidassa(runkosarjassa). 72 peliä.