Taklaukset puuttuu kokonaan, mikä on erittäin yllättävää minulle, joka piti Vuoren Juhaa amerikkalaistyylisenä valmentajana.
Tätä minäkin olen ihmetellyt, odotin taklauksia ja kovaa peliä molempien maalien edessä. Puolustuksesta tosin puuttuu se isäntä.
Olen aiemmin kommentoinut, että Dufvan kiekosta siirtymä toisenlaiseen kiekkoon on todella vaikeaa.
Samaa sanoi muutama muukin jo ennen kauden alkua, vaikka toiset odottivatkin että tästä heti lähdetään laskettelemaan kohti mestaruutta.
Lukossa ei voi ikinä sanoa täysin varmaksi, onko organisaatiolla sama tahtotila kuin urheilupuolella. Dufva sai kyllä organisaation tuen, mutta saiko hän sen entisten vai tulevien meriittien perusteella, se ei ole varma.
Liipasinherkkyys valmentajien työpaikan suhteen on ainakin muuttunut, vaikka jostain syystä Lukko edelleen nähdään potentiaalisesti kärsimättömänä. Viimeisen kymmen (10) vuoden aikana monoa on saanut vain Urama, ja hänkin vasta viimeisellä neljästä kaudestaan.
Ei dufvalainen jääkiekko nyt niin vaikeaa ole, että siitä pois oppiminen veisi satoja harjoituksia. Varsinkin kun osa joukkueesta vaihtui.
No peterran ja muiden lisäksi myös Juujärvi kertoi Kiekkoareenan haastattelussa, että oppiminen erittäin puolustavasta pelitavasta kiekollisempaan nimenomaan on vaikeaa ja ottaa aikaa. Vuorta on "kasvatettu" kahdeksan kautta päävalmentajaksi, joten en usko että Rajala painaa liipasimesta kovin herkästi. Vaikka muutama tuttu nimimerkki on tapansa mukaan jo valmentajaa vaihtamassa. Ennemmin uskon, että marraskuussa joukkuetta vahvistetaan artistiveron piiriin kuuluvalla pelaajalla, tai pelaajilla.
Seura otti ison riskin, kun ison vaihtuvuuden ja uuden päävalmentajan kanssa samaan aikaan napattiin nuori veskaritandemi. Nyt se riski on realisoitunut, samalla kun joukkue hakee pelitapaansa, myös nuoret maalivahdit ovat hakeneet otettaan. Tässä varmaan vähän sellainen ketjureaktiokin, että kun veskareille on uponnut vähän helpompia, niin laiturit ovat ylipuolustaneet ja sitä kautta taas heidän miehiä päässyt vapaaksi ja omissa kolissut. Eihän se kivaa ole kun joukkue tarpoo, mutta minä annan ainakin työrauhan.