Argumenttini oli, että jos Vuori olisi vaihdettu aikaisemmin, voisi meillä hyvinkin ola muutama kriittinen piste enemmän. Jos me oltaisiin saavutettu esim. kymmenes sija, olisi tämä ollut hyvä asia niin budjetin kuin maineenkin kannalta. Silloin pudotuspelit kannattaa pelata tahtotilasta riippumatta. Tuskin kukaan kultaa tai edes välieräsijoja odotti.
Ja minun argumenttini oli sinun turha jossittelusi. Minun jossitteluni on se, että Lukko on pelannut myös Heikkilän aikana täysin tahdottomia ja surkeita pelejä, jotka voittamalla se olisi nyt kiinni pudotuspelipaikassa. Jos joukkueesta ei kerran ole voittamaan sille tärkeitä, esim. viime lauantain Ilves-peli, miksi se haluaisi voittaa pudotuspeleissä. Parempi lopettaa ajoissa kuin olla kiusaamatta maksavaa yleisöä lisää.
Olen todella helpottunut siinä vaiheessa, kun on matemaattisestikin selvää, että Lukon kausi päättyy runkosarjaan. Runkosarja on hyvä mittari, missä joukkueessa osataan ja tahdotaan pelata ja minusta on hyvä, että niitä pelejä pelaa ne joukkueet, joissa osaamista ja tahtoa on. Rauman Lukko Oy:lle jääkiekko on pidempään näyttänyt vähemmän tärkeämmältä kuin oheistoiminta, joten taitaa olla ihan hyvä, että kausi päättyy jo ensi viikolla, niin pääsevät keskittymään prioriteetteihinsa. Toivottavasti kuitenkin hankkivat siinä sivussa pätevän urheilutoimenjohtajan, mutta en ole tästäkään kovin vakuuttunut.