Sama täällä. Vahva usko minullakin oli siihen että puolentoista, liki kahden viikon maaottelutauolla homma alkaa kääntymään ja siihenkin luotin että kun marraskuussa on kuusi kotipeliä, niin ne kaikki voittamalla ollaan ihan eri tilanteessa.
Nyt, vaikka ei marraskuun kaikkia kotipelejä olekaan vielä pelattu, voin jo sanoa että ei homma ole maaottelutauon aikana muuttunut miksikään. Ei tosin huonommaksikaan kun ei huonommaksi enää voi Liigassa muuttua, mutta ei myöskään paremmaksi.
Ainoastaan Tappara-peli oli kaikin tavoin poikkeuksellinen: Lukko teki peräti neljä maalia, niistä kaksi ylivoimalla ja yhden alivoimalla, ensimmäinen erä oli kauden parasta Lukon pelaamaa jääkiekkoa ja kolmaskin erä vielä kohtalaisen hyvää peliä, Lukko pelasi lopussa ilman maalivahtia mutta naapuri ei lyönyt tyhjiin jne.
Kuten eilen kirjoitin tähän ketjuun, ja nyt aamulla tuohon "Liigan valmentajaruletti"-ketjuun, niin minä olen sitä mieltä tännä tänään 17.11.2016 on käytännössä ihan pakko vaihtaa valmentajaa. Yhtään peliä ei tämän valmentajan irvikuvan johdolla enää voida pelata.
Mutta, tässä saattaa käydä niinkin että siitä huolimatta mitä mieltä minä ja moni muu kannattaja ollaan, Lukko ei vaihdakaan valmentajaa vielä.
Kyllähän Lukko vielä jokusen pelin sieltä täältä voittaa, vaikka erinomaisuus itse penkin takana pällisteleekin silmät pyöreinä ja monttu auki kuin Jeesuksen hauta pääsiäisaamuna. Ja jokainen voitto tuo lisäaikaa Vuorelle. Kenties lisäaikaa tuo sekin että Lukko saattaa jossain vaiheessa napata jostain pelaajan parikin vielä.
Ja sitten kun ollaan tammikuun lopulla, sitten vaihdetaan valmentajaa. Siinä vaiheessahan se olisi jo turhaa, mutta silloin tämä sikariporras pesee kätensä ja sanoo että "nyt on pakko vaihtaa kun joukkueen vahvistaminenkaan ei enää auta".