Jouni puhuu taas puppua

  • 11 791
  • 125
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
wili

Viestin lähettänyt käyttäjä vilpertti
"ensinnäkin, mikä sulla oikein on? enkö mä saa ajatella miten mä ite haluan? haluat kumota kaiken järkevyyden kaikesta mitä täällä palstalla esitetään? fine with me, vaikutat jotenkin neuroottiselta kaverilta."

Vai niin. Sä vaan vaikutat kaverilta, joka ajautuu aina sivuun pääpointeista. Esitin mielipiteenäni, ettei "monipuolisempi pelaaja" mun mielestä tarkoita samaa kuin "parempi pelaaja(kokonaisuutena, silleen niinku jos jokaisella pelaajalla ois joku numeroarvo tyyliin NHLpeleissä pleikkarilla). Sitten vastaukseksi tulee tällasta sauhuamista, joo-o.....

"gretzky on varmasti yksi kaikkien aikojen monipuolisimmista pelaajista, vaikka ei fyysistä peliä harrastanutkaan. toivottavasti tulet nyt järkiisi ja lopetat tuon pelleilyn."

Omien mielipiteiteni esittäminen on siis pelleilyä? Toivottavasti et ollut yksi niistä, jotka haukku Jagsia muitten nimittelystä, toi on meinaan hieman samoilla linjoilla....

"menetätkö yöunesi, jos olen edelleenkin sitä mieltä, että nolan, shanahan ja kumppanit ovat parempia pelaajia kuin esim. bure? oletko sitä mieltä, että minulla ei ole oikeutta omaan mielipiteeseeni? jos et, niin mitäköhän se sinua liikuttaa, jos minä ajattelen erilailla jääkiekosta kuin sinä?"

Mä en vaan ymmärrä miksi pitää kuumentua tolla tavoin. EN menetä yöuniani, yritin vaihtaa ajatuksia...mutta täällä on kyllä aika helvetin herkkänahkaista porukkaa, ei voi muuta todeta. EIHÄN TÄÄLLÄ VOISI KÄYDÄ MITÄÄN KESKUSTELUA JOS JOKAINEN VASTAISI NOIN: "MITÄ SE SUA LIIKUTTAA, JOS AJATTELEN ERI TAVALLA KUIN SÄ?" HALOO. Sori kapslokit....haluan vain, että tämä ihminen tajuaisi edes ton pointin.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
huoh

vielä nyt tämä viimeinen tähän threadiin.

muistaakseni en ole koskaan haukkunut jagsia, korkeintaan kutsunut venäläisihannoijaksi ja jääräpääksi. kumpaakaan kukaan tuskin voi kiistää :)

kyllä se vähän kuumentaa, kun aletaan joka käänteessä kyseenalaistaa täysjärkisyys jos arvostaa tietyn tyyliset pelaajat korkeammalle kuin toiset.

"Yritin siis kumota väitteesi järkevyyden..."

miksi? mun mielestä se oli aivan täysin järkevä väite. vai vertaatko gretzkyä bureen? virhe.

olenkohan ainoa tällä palstalla, joka ajautuu pois pääpointeista? tämäkin keskustelu on rönsynnyt jo niin laajalle, että siitä on aivan mahdoton keskustella. veikkaan, että tajuan silti pointit siinä missä muutkin. vaikka kanadalaiskiekon ihannointi todennäköisesti rajoittaa aivojeni käyttökapasiteettia (kiitos, jags, muistan tuon aina).

tämän keskustelun pääpointit (suluissa mielipiteeni) taisi olla

1. Onko Bure universumin toisiksi paras jääkiekkoilija?

(no ei ihan kuitenkaan)

2. Osaako Bure puolustaa?

(no ei sanan varsinaisessa merkityksessä, jos aletaan saivartelemaan ja vääntelemään merkityksiä, saadaan jokaisesta hyvästä hyökkääjästä loistava puolustaja)

3. Kuinka kiehtovia tilastot ovat jos niitä käytetään valikoiden.

(olisi todellakin pitänyt kirjoittaa siihen tilastooni sen tarkoitus. unohdin vain, etten ole aivan samalla aaltopituudella kaikkien kanssa tällä palstalla)

4. Keskustelusta tulee huomattavasti mielenkiintoisempaa, kun ei mennä henkilökohtaisuuksiin. samalla pyydänkin anteeksi neuroottinen -läppääni, vaikutti vaan siltä, että vastaat puolustellen joka viestiin jossa on kriittinen äänensävy hra buretta kohtaan. mielestäni se on vain neuroottista, aivan kuin häntä ei saisi kritisoida.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Vielä kerran.

Eiköhän suurin osa keskustelijoista ole siitä samaa mieltä että Bure on todella hyvä maalintekijä, joita perjaatteessa joka joukkue tarvitsee. Mielestäni esim. Selänne, Bure, Bondra perjaatteessa vievät vastustajalta yhden puolustajan pois. Mutta kun mietitään esim. Floridaa pelaamssa jotain joukkuetta millä on kova hyökkäys(otan nyt esimerkkinä oman suosikkijoukkueeni). Jos Floridan ykköskenttä(Buren kenttä siis) pelaa Marion kentällistä vastaa, niin Buren surfaillessa puolessa kentässä tulee lisää tilaa Mariolle& Jagr:lle, tämä tila on juuri se mistä Mario ja Jagr nauttivat(myös muut taitopelaajat, esim. Adam Oates), heitä ei haittaa jos yksi puolustaja varmistaa Bureta, koska tilaa on tullut lisää. Joten Buren surfaus kyllä mielestäni suoraan vaarantaa oman joukkueen puolustuspeliä.

Itse lähinnä tartuin tähän keskusteluun, kun näin Jags:n nostavan Buren maailman toiseksi parhaaksi pelaajaksi, jos hän tosissaan sitä väitti, tahdoin perustella miksi noi ei todellakaan ole. Luulisin että tästä moni muukin älähti, tuskin kukaan kiistää Buren taitoja.

Mitä tulee Buren henkiseen puoleen, en tiedä onko Bure huono pukukoppipelaaja. Toisaalta hän on aika hiljainen kaveri(mitä olen joskus saanut kuulla), joten hän ei välttämättä vaikuta pelaajiin mitenkään. Näkisin että hän on kuten esim. Jagr enemmänkin kentällä esimerkkiä näyttävä pelaaja(siis maaleillaan) ja Bure ei ikinä tule olemaan johtajaluonne. Hänestä ei minusta sillä tavalla säteile ulos sitä magiaa, mitä esim. Mariosta ja Gretzkysta.

Lopuksi vielä kertaan, Bure on varmasti NHL:n yksi parhaimmista, ellei paras puhdas maalintekijä. Oikeassa joukkueessa ja hyvillä ketjukavereilla Bure voisi tavoitella Stanley Cuppia. Bure ei kuitenkaan ole monipuolinen pelaaja, eikä hän pysty rakentamaan peliä paljoakaan, ei pysty fyysiseen peliin, eikä puolustamaan kovinkaan erityisesti(joskus ei edes yritä). Pelaajien paremmuutta on vaikea määritellä, mutta hyökkääjiä katsoessa Bure on NHL:n 20 parhaan hyökkääjän joukossa, mutta ei suinkaan 5 parhaan. Buren kannalta toivoisin, että hän pääsisi hyvään joukkueeseen vielä joskus.
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Vai ei pelikavereiden peliesitykseen negatiivisesti vaikuttavalle pelaajalle anneta A:ta rintaan? BoBo Mironov on tästä surullinen esimerkki, ei oikein meinaan suju edes ylivoima...
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
dingus hyvä, jos minulle kohdistit tuon, niin voitko olla 100% varma että Bure vaikuttaa negatiivisesti pelikavereihin? Oletko itse käynyt tai joku kaverisi pukukopissa kuulemassa millainen Bure on tai oletko kenties livenä kuullut Buren juttuja? Tiedän että et pidä venäläisistä, melkein yhtä paljon kuin Jags heitä palvoo. Asetelmat naurattavat, ihan samanlaisia ne ihmiset on meistä itään, kuin länteenkin, kulttuurierot vain muovaavat erilaiset kuvat heistä. Molemmissa siis on ns.kusipäitä, samoin suomalaisissa, ruotsalaisissa, jne. Itselleni on ainakin hämäränpeitossa Buren vaikutus muihin pelaajiin, jos sinulla siis on FAKTAtietoa, niin olisi kiva kuulla. FAKTAtiedoksi en hyväksy "Bure on ryssä", tai vastaavia juttuja.

Lopuksi, jotta et vetäisi hernettä nenään, tekstini varmaankin sanoikin että arvostukseni kärkeen Bure ei pääse, edelle on monta kanadalaista, siinä missä tsekkejä ja ruotsalaisiakin. Henkilökohtaisesti, kun en vihaa tietyn maalaisia.
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Eagle, olet käsittänyt väärin. En tiedä miksi olen saanut ryssävihaajan maineen, on toki joskus kirjoittanut jotain venäläisvastaista, mutta en vihaa venäläisiä kansana, vain tiettyjä yksilöitä. Lähinnä olen joutunut mukaan näihin venäläiskeskusteluihin siksi etten voi hyväksyä Jagsin ajatusmaailmaa siitä että venäläiset olisivat joka asiassa parhaita.

En ole kiistänyt Buren enkä Kovalevin taitoja kertaakaan, lähinnä Mironovin sillä en pidä siitä että 10 kg ylipainoinen pelaaja saa joukkueessa super-palkkaa. Eikä tuo viittaukseni A:sta koskenut mitenkään Burea vaan nimenomaan Mironovia vai voiko joku väittää että BoBo on A:nsä ansainnut.

Ja loppuun vielä etten minä venäläisiä rakastakaan, sen verran olen historiaa lukenut.
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Eagle, kyllä Bure minusta voisi tuohon viiden joukkoon mahtua. Lemieux, Jagr ja Sakic ovat edellä, mutta ketä muita voi Buren edelle sijoittaa? Kyllä maailman paras maalintekijä sentään viiden joukossa on, vaikkei paljon muuta osaakaan. Joku voi sijoittaa Buren edelle Kovalevin, Modanon, Shanahanin, Nolan, Fedorovin, Oatesin... mutta kuitenkin vain nuo kolme edellä mainittua ovat mielestäni selvästi Bureta parempia, muut mainitsemani eivät ole mainittavasti parempia tai huonompia ja on mielipidekysymys, kuka kenetkin laittaa Buren edelle.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Dingus, oukei, no Bobosta olen kyllä samaa mieltä. Ja uskon, jos sanot että et vihaa venäläisiä. Joten oikeastaan se siitä aiheesta. Se on tottakai selvä, ettei 10kg ylipainoiselle pelaajalle kuulu A:ta, eikä huippupalkkaa.

Abu, niin no makuasia laittaa Sakicin, Marion ja Jagr:n jälkeen pelaajia järjestykseen. Mutta sen verran voisin huomauttaa listastasi, että muista myös puolustajat ja maalivahdit. Arvostan kyllä todella huippu maalivahdin yksipuolisen Sniperin edelle. Mutta sekin on tietenkin makuasia ja vähän kiinni joukkueesta. Se ehkä vähän täysin huippujen jälkeen vaikuttaa mielipiteeseen miten pelaaja sopii joukkueeseen. Esim. Pronger on todella kovan luokan puolustaja, mutta olisiko hän niin kovassa arvossa vaikkapa nykyisen Coloradon puolustuksen jatkona. Tai kärjistettynä esimerkkinä Martin Brodeaur on todella kova maalivahti, mutta jos hän loukkaantuu Jerseyn peli ei kaatuisi siihen, mutta taas Penguinsin taso nousisi aivan toiselle tasolle Brodeurin tasoisen maalivahdin kanssa. Ja esim. Bure on todella kova pelaaja, mutta Penguins ei häntä suoraan sanottuna tarvitsisi, siis ainakaan kovasti. Huomasi tämän seikan Kovalevin osalta, kun Penguinsin hyökkäys on niin kova, että ilman Kovaleviakin melkeinpä samaa tasoa.
Mutta siis siinä Abu olet oikessa, että riippuen kuka katsoo Buren voi laittaa viiden joukkoon, itse niin en näe.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Re: huoh

Viestin lähettänyt käyttäjä vilpertti
vielä nyt tämä viimeinen tähän threadiin.

"muistaakseni en ole koskaan haukkunut jagsia, korkeintaan kutsunut venäläisihannoijaksi ja jääräpääksi. kumpaakaan kukaan tuskin voi kiistää :)"

Sanoinkin että toivottavasti et....no hyvä jos et oo.

"kyllä se vähän kuumentaa, kun aletaan joka käänteessä kyseenalaistaa täysjärkisyys jos arvostaa tietyn tyyliset pelaajat korkeammalle kuin toiset.
"Yritin siis kumota väitteesi järkevyyden..."
miksi? mun mielestä se oli aivan täysin järkevä väite. vai vertaatko gretzkyä bureen? virhe."

OK, olisi pitänyt käyttää toisenlaisia sananvalintoja tossa lauseessa. Mutta mun nähdäkseni toikaan lause ei tarkoita samaa kuin "Vipertti, minä kyseenalaistan täysjärkisyytesi!"

"veikkaan, että tajuan silti pointit siinä missä muutkin."

No mun mielestä tossa yhdessä jutussa et tajunnut, koska reagoit ihan vääriin juttuihin siinä. Mutta antaa sen olla.

"4. Keskustelusta tulee huomattavasti mielenkiintoisempaa, kun ei mennä henkilökohtaisuuksiin. samalla pyydänkin anteeksi neuroottinen -läppääni, vaikutti vaan siltä, että vastaat puolustellen joka viestiin jossa on kriittinen äänensävy hra buretta kohtaan. mielestäni se on vain neuroottista, aivan kuin häntä ei saisi kritisoida. [/B"

En käsittääkseni ole mennyt henkkohtaisuuksiin. Ainakaan semmoisiin, miksi minä henkilökohtaisuudet ymmärrän. En tod ole mikään Bure-fani, oikeastaan päinvastoin (nähtyäni sen mafiadokkarin), mutta yritän silti puolustaa äijää, jos se saa aiheetonta kritiikkiä. Jos olen vastannut puolustellen jokaiseen viestiin, jossa on kriittinen äänensävy hra buretta kohtaan, se johtuu siitä, että nyt on esitetty semmosia pointteja, joissa olen kokenut että burea on puolustettava (ei se raukka ite sieltä miamista käsin pysty). Ja tuohon äidinkielen opettajille sydänkohtauksia antavaan lausehirviöön voinkin lopettaa tältä erää.
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Eagle, eikö nyt kuitenkin puhuttu vain hyökkääjistä? Sanoit:"Hyökkääjiä katsoessa Bure on NHL:n 20 parhaan hyökkääjän joukossa, mutta ei suinkaan 5 parhaan."

Kuitenkaan puolustajat maalivahdit eivät paljon vaikuta tuohon listaan, tulee vain muutama nimi listan jatkoksi, koska kukaan maalivahti tai puolustaja ei ole Jagrin, Marion tai Sakicin tasolla.

Olet oikeassa, Pittsburgh ei todellakaan tarvitse Bureta, mutta ajattelepa mitä Bure tekisi vaikkapa Philadelphian kädettömälle hyökkäykselle. Flyerssin osakkeet nousisivat kertaheitolla todella paljon, tosin vielä enemmän niitä nostaisi Forsbergin kaltainen pelinrakentaja. Myöskin Torontolle olisi Buresta huikeasti hyötyä, huippumaalintekijää ei sieltä löydy.

Sergei Gonchar ei ole maailman paras pelaaja, mutta Pittsburghissa hän voisi melkein näyttää siltä, hyvälle kiekolliselle puolustajalle kun on niin suurta tilausta Pingviineissä. Coloradon puolustuksen jatkona Gonchar ei näyttäisi ollenkan niin hyvältä kuin Pittsburghin.

Brodeurin puuttuminen ei tosiaan kaataisi Jerseyn peliä, kuten ei Belfourin puuttuminen Dallasin peliä, olisi ihan mielenkiintoista nähdä kyseiset herrat vaikkapa Floridan tai Islanderssin maalilla, miten paljon heidän hyvyydestään on joukkueen ansiota. Paljonhan näissä asioissa riippuu kuka tulee tilalle, mutta esim. Hasek vuosina 97-99 ei olisi ollut korvattavissa millään, ihan sama kuka tilalle olisi tullut, joukkue olisi huonontunut ratkaisevasti.

Tämä on tilanne myös Jagrilla, Sakicilla ja Lemieux´lla, kuka tahansa tilalle tulee, joukkue huonontuu. Paitsi tietenkin jos Sakic korvaa Jagrin tai päinvastoin.

Näiden kolmen takana onkin sitten todella pitkä jono pelaajia, jotka ovat korvattavissa ilman että joukkue sen kummemmin huonontuu. Jos vaikka Bure korvataan Bondralla, kumpi siitä hyötyy? Ei kumpikaan, mutta treidin tapahtuessa tietysti Florida saisi yhtä hyvän mutta halvemman ja voittaisi treidin.

Tästähän voi saivarrella maailman tappiin asti, mutta jos joku sijoittaa Buren maailman neljänneksi parhaaksi pelaajaksi Lemieux´n, Jagrin ja Sakicin jälkeen, en minä sitä suuresti vastusta, perusteluita voi löytää puolesta tai vastaan ihan yhtä lailla, samoin Buren voi sijoittaa vaikkapa sijalle kaksikymmentä, enkä minä siihenkään paljoa vastaan sanoisi. Kuten jo alussa tuli todettua: mielipidekysymys mitä suurimmassa määrin.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Niinpä taisin sanoa, pahoittelen että itse en huomannut tuota hyökkäjä sanaa myöhemmin. Ja juuri noin ajattelinkin asian, kun sanoit. Mukava että toinen ihminen saa sanottua omat ajatukseni, kun itse siihen en taida pystyä. Nyt kauppaan ja sitten tv:n ääreen.

Eiköhän tämä asia on nyt käsitelty tarpeeksi kattavasti.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
oikeestaan

miksi pelaajia pitää asetella paremmuusjärjestykseen, miksei vain voi todeta, että huippuluokan pelaaja/hyökkääjä/puolustaja/maalivahti jonka erityisen mainittavan hyvä ominaisuus on sejase, huonona puolena mainittakoon tämäjatämä.

kuka pystyy ihan oikeasti vakavalla naamalla sanomaan, että "voin laittaa nhl-pelaajat paremmuusjärjestykseen"?
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Buren ja Canucksien finaalivuosi 1994

Minun oli pakko kirjoittaa vielä tuosta Canucksien finaalivuodesta 94, vaikka päätin edellisessä Bure keskustelussa, etten väittele Jagsin kanssa Buresta enää. Jos Jags pitää Burea maailman kolmanneksi parhaana pelaajana, minun puolestani pitäkööt.
Mutta ettei jatkoajan lukijoille jäisi sellaista kuvaa noista play-offeista, että Canucksin play-off menestys tuolloin oli pääosin Buren ansiota, niinkuin Jags väitti, minun oli pakko kirjoittaa vielä ja "kaivaa hautaa".

Buren arvosta Canucksien joukkueelle kertoo hyvin se, että hänen eronsa sisäisessä Canucksien pistepörsissä kakkoseen Geoff Courtnaliin oli runkosarjassa 37 pistettä. Toisaalta Canucksien teho kokonaisuudessaan lepäsi tasaisen kovassa hyökkäyksessä, jonka piikkinä Bure oli. Canucksin pistepörssissä peräti viisi pelaajaa pääsi yli 60:nen pisteen. (Bure, Courtnall, Ronning, Linden, ja Brown)

Tässa viestiketjussa paljon melua herättänyt +/- tilasto näytti Buren osalta runkosarjassa +1:tä. Hänen kanssaan paljon pelanneet Odjick ja Craven saivat +/- tilastoikseen +13 ja +5.
Tässä jälleen yksi osoitus siitä, kuinka epäluotettava tilasto tuo on. (Canucksin poliisi kerää pääosin samassa kentässä pelaamalla +12 enemmän kuin joukkueen paras maalintekijä...) Samaa voidaan sanoa tältäkin kaudelta, Buren puolustustaitoja ei todellakaan voi mitata +/- tilastolla.

Buren +/- saldo on tällä hetkellä +2. Se on kieltämättä hyvä Floridassa, mutta voiko joku todellakin sanoa, että Bure on hyvä puolustamaan. Jos asiaa kysytään Burelta, hän todennäköisesti vastaisi, että mitä se on...? Tilastot kertovat yhtä ja toista, mutta aivan eriasia on sitten se, miten pelaajat todellisuudessa pelaavat. Buren hyvä +/- saldo tällä kaudella johtuu pitkälti hänen onnistuneesta maalinteosta, ei onnistuneesta puolustuspelistä.
Hyvä esimerkki +/- tilastojen tarpeellisuudesta ja "oikeellisuudesta" on Canucksien Todd Bertuzzi. Kun Canucksien valmentajalta Marc Crawfordilta kysyttiin, miten Todin +/- on noin huono ja aikooko hän sanoa siitä Todille, Crawford vastasi jotenkin näin: "Minulle on aivan sama, mitä Todin tilastot näyttävät, pääasia on se, että hän tekee töitä molemmissa päissä. Todd on pelaaja, jolla on käynyt myös paljon epäonnea tällä kaudella omassa päässä ja hänen jäähyjensä aikana vastustaja on päässyt tekemään maaleja".

Mutta toisaalta tiedän, että itse pelaajille +/- tilastot eivät ole vähäpätöisiä...

Mitä tulee Canucksien joukkueeseen tuona keväänä/kesänä, niin joukkue ei ollut ehkä taitavin Canucks yhdistelmä Canucksien historiassa, mutta suurin sydän sillä ainakin oli. Canucksit selvisivät finaaleihin nimenomaan kovalla taistelulla ja hurjalla määrällä työtä. Lisäksi tärkeät tekijät joukkueen menestyksessä olivat onnistunut roolitus ja roolipelaajien fysiikka. Canucks voitti Dallasin ja Toronton nimenomaan hyvän taklaus- ja karvauspelinsä ansiosta.

Yksilöistä nostaisin esille ehdottomana ykkösenä maalivahti McLeanin, joka pelasi elämänsä parhaat ottelut. Hänen loistavien peliensä ansiosta Canucksit saivat koko play-off sarjaan uskomattomasti lisää energiaa ja määrätietoisuutta tekemiseen. McLeanin ansiosta Canucksit selvisivät ensimmäisestä vastustajastaan Calgarystä ja loppu olikin finaaleita lukuunottamatta helpompaa.

McLeanin ohella kenttäpelaajien kiistaton ykkönen oli kapteeni Trevor Linden. Play-off sarjoissa pienet tekijät (kuten aloitukset, taklaukset, kiekonriistot ym) nousevat entistä tärkeämpään rooliin. Pelaajat ovat niin väsyneitä, että pienet asiat usein ratkaisevat. Juuri näissä Linden oli ehdottomasti paras. Hän voitti aloitukset tuon play-off sarjan aikana 59%:sesti omille ja helpotti muiden oloa kentällä. Hän taisteli, raatoi, riisti kiekkoja, karvasi, puolusti, ja taklasi. Hän loi uskoa kentällä ja kopissa muihin ja teki siinä "sivussa" 25 pistettä. En ole koskaan nähnyt kenenkään muun Canucks pelaajan antavan yhtä paljon joukkueelle kuin Linden silloin antoi.

Muu Canucks joukkue pelasi kykyjensä ylärajoilla ja monet jopa ylittivät ne. Tuosta joukkueesta löytyy monia, jotka pelasivat tuolloin uransa parasta kiekkoa. Yksi näistä oli Bure, mutta en pidä Buren peliä yhtään parempana kuin vaikka Courtnalin, joka onnistui tekemään useita maaleja otteluiden kriittisillä hetkillä ja pelasi koko play-offien ajan erittäin kovaa.

Canuckseilta onnistui tuolloin yksinkertaisesti (melkein) kaikki ja tuo kevät/kesä tulee säilymään aina yhtenä hienona hetkenä Canucksien jääkiekkohistoriassa.

Jags: Voit edelleen väittää Buren vieneen Canucksit finaaliin lähes yksin, mutta toivon, että teet sen perustellusti.

Kolumni Buren ja Canucksien finaalivuodesta löytyy täältä:
http://www.jatkoaika.net/nhl.php?joukkue=Vancouver&sivu=kolumnit&id=238

Jags: Ja muuten, ei ole todellakaan hyvän maun mukaista, että kirjoitat toisista kirjoittajista keskustelupalstan sivulle henkilökohtaisuuksia. Kaikilla on omat mielipiteensä, joista voi kiistellä, mutta henkilökohtaisuuksiin menemiset eivät ole tälle palstalle kuuluvaa keskustelua. Menit mielestäni liian pitkälle kirjoittaessasi tuon viestin avausrepliikin.

Ja sanon aivan suoraan: En ole koskaan pitänyt Buresta, vaikka seurasin hänen tuloaan Vancouveriin ja hänen seitsemän kautta kestävää uraansa tarkkaan. Mielestäni Bure on loistava maalintekijä, mutta mielummin ottasin vaikka kaksi Näslundia kuin yhden Buren. (Itseasiassa ottaisin mielummin yhden Näslundin kuin Buren!)
Pidän yleensä vain enemmän monipuolisemmista pelaajista.

Ja vielä. En ole Venäläisvihaaja. Chubarovilla on mahdollisuudet nousta Canucksien nelosketjuun ensi kaudella ja toivon, että hän sen tekee, Larionov oli loistava Canuckseissa (Krutov täysi floppi) ja Mogilny monipuolisempi kuin Bure, joskaan ei loukkaantumisista johtuen yhtä tehokas.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Nuckhead,

Hyvä kun sanoit ettet pidä Buresta. Ainakin se selvitti ettei mielipiteesi ole objektiivinen.

En jaksa enkä ehdi nyt kirjoittaa paljon. Mutta palaan lyhyesti finaalivuoteen 1994.

Et kai sinäkään voi kiistää sitä että ilman Burea Vancouverin tie olisi katkennut jo avauskierroksella Calgarya vastaan. Vaikka et Buresta pidäkään niin et varmaan ole unohtanut hänen upeaa läpiajomaaliaan 7. ottelun jatkoajalla.

Myöhemmin hän ratkaisi maaleillaan ottelusarjat Dallasia ja Torontoa vastaan. Canucks ei olisi koskaan voiittanut näitä kolmea sarjaa ilman Burea. Et voi väittää muuta vaikka Burea vihaatkin.

16 maalia ja 32 pistettä playoffseissa oli mahtava saavutus. Kaikki kunnia Lindenille ja McLeanille, mutta Bure oli tuon joukkueen ylivoimainen tähti, johtohahmo ja arvokkain pelaaja.
 
Viimeksi muokattu:

Jusa #91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rossiya
Kyllä Bure oli Canucksien ehdoton ykköstähti sinä keväänä. Teki paljon tärkeitä maaleja ja minkälaisia!!! Mieliin jäi se läpiajomaali Richterille 7.pelissä. Bure uitti kiekon längistä sisään todella riskialttiilla kikalla, vaikka oli 7.finaali. Hienoin läpiajomaali minkä olen nähnyt.
 

ipaz

Jäsen
Oli kuka tahansa pelaaja vaikka kuinka loistava yksilö, niin ei hän silti voita yhtään jääkiekko-ottelua yksin. Voi tehdä kylläkin tärkeän maalin tai loistotorjunnan tiukassa paikassa, mutta kaikkea kunniaa ei jääkiekossa voi koskaan antaa yhdelle miehelle. Jääkiekko on ja tulee olemaan joukkuelaji.

NHL:ssä 20 paidan päälleen pukenutta miestä voittaa ja häviää ottelut. Möys ne jotka eivät sinä iltana pelaa. Yksi pelaaja on vain palanen tässä palapelissä. Joku pala vain on tärkeämpi kuin toinen.

Ei olisi lainkaan (itsellenikään) pahitteeksi lätkästä kiinnostuneiden päästä kärpäseksi kattoon huipputason lätkä- tai muun huippu-urheilujoukkueen pukukoppiin ennen pelinalkua ja erätauoilla. Vasta silloin voi todella ymmärtää mitä tarkoitetaan käsityksellä Joukkueurheilu.
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Jags,

toisaalta voisi myös sano, että Canuksien pudotuspelit olisivat päättyneet lyhyeen myös ilman Trevor Lindeniä tai Kirk MacLeania? Tuskin voit tätä kieltää.

Nuckhead, minun tietojeni mukaan Bure ketjukaverit olivat suurimman osan kaudesta Grag Adams ja Craven. Eihän tämä nyt oikeastaan mitään tärkeää jutun kannalta ole, mutta kunhan mainitsin. Nimittäin katsoin Game7:n Jagsin väitettyä Odjickia Buren ketjukaveriksi tuolta kaudelta ja ottelussa selostajat ja kommentaattorit puhuivat Buren ketjukavereista. Siinä he mainitsivat Adamsin ja Cravenin "regular linemateseina".
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Odjick ja Craven olivat Buren pääasialliset ketjukaverit runkosarjassa, jolloin Bure teki 60 maalia vain 76 ottelussa.

Pudotuspelit Bure aloitti Trevor Lindenin ja Geoff Courtnallin ketjussa, mutta jostain syystä finaaleissa Pat Quinn hajoitti hyvin pelanneen ketjun. Muistaakseni Linden pelasi finaalit pääasiassa Cliff Ronningin ja Greg Adamsin kanssa ja Bure Cravenin ja Sergio Momesson/Geoff Courtnallin kanssa. Gino Odjick istui finaalit penkillä. Hänen tilalleen Quinn oli pistänyt Shawn Antoskin. Varsin mielenkiintoinen nelosketju muuten Canuckseilla tuolloin: Antosti, Tim Hunter ja John MacIntyre! Ei mikään taitoketju siis. Eivät miehet juuri jäällä käyneet muuta kuin parin kolmen vaihdon verran erässä.
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Objektiivisuus ja subjektiivisuus

Onko mielipide objektiivinen, jos sanoo <b>pitävänsä</b> jostakin? Tällöin mielipide on yhtä lailla subjektiivinen kuin silloin, jos ilmoittaa, <b>ettei</b> pidä jostakin. Jagsilla lienee käsitteet hiukan hukassa. Ja jokin asia (en nyt sano, että Bure) voi todellakin olla objektiivisesti tarkastellen huono. Jags, tarkista käsitteesi, sillä on jo tullut huomattua, ettet sinä ainakaan ole objektiivinen.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
MonteKriston Kreivi

Tähän voisi yhtä hyvin heittää, että mikään minkään ihmisolennon suoltama lausahdus ei ole objektiivinen, koska se tulee aina ihmiseltä, jolla on omat kokemuksensa, arvomaailmansa ja ajatuksensa. Tarkoituksenani ei ole tällä herättää mitään filosofista pohdintaa, kunhan vaan muistutan, että noista kahdesta käsitteestä kisaaminen ei yleensä johda mihinkään.
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Tuukka TapaEnemmän

Olet täysin oikeassa, mutta Jags oli asian suhteen kommentissaan täysin hakoteillä. Sitä korjasin.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Jagsille vääristelystä

Tässä kun lueskelin juttuasi koskien Nuckheadia ja huomioni kiinnittyi tähän sanojen vääntelyyn. Nuck mielestäni sanoi ettei hän pidä Buresta. Sinun tekstissäsi Nuck vihaa Burea. Liekö sitten kesän tulon myötä minullekin tulossa jonkin sortin yliherkkyyttä, mielestäni sanoja on turha alkaa vääntelemään omaan tekstiinsä sopivaksi. Eikä tämä ole edes ainoita kertoja kun olen väännellyt näitä sanoja.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Vielä Buresta

Jags: Niinkuin varmaan muistat, Bure teki finaalivuonna Canucksien eniten maaleja ja pisteitä niin runkosarjassa kuin myös play-offeissa. Pelkkiin näihin kahteen faktaan vedoten olisi helppo sanoa Buren olleen Canucksin arvokkain pelaaja.
Mutta onneksi jääkiekossa on paljon muutakin. Ja juuri tässä ”muussa” Bure ei ole koskaan ollut hyvä. Tarkoitan ”muulla” useita voittamiseen tarvittavia pelin pieniä, mutta tärkeitä yksityiskohtia, kuten puolustaminen, aloitukset, kulmapeli, maalinedustaväännöt ja maskina oleminen, joukkuehengen nostaminen ja joukkueen ”tsemppaus”, muiden huomioiminen ja käyttäminen, taklaaminen, kiekkojen blokkaaminen ja riistäminen, voima, "ilkeys", koko, jne.
Näissä ”muissa” joukkueen pitkäaikainen kapteeni Trevor Linden oli/on loistava. Linden ei tehnyt koskaan Canuckseissa lähellekään sitä pistemäärää (kaudessa) kuin Bure parhaimmillaan, mutta oli joukkueelle varmasti tärkeämpi.
Uskon, että Lindenin ollessa Canucksien kapteeni, jokainen pelaaja tunsi olonsa tärkeäksi ja sitä kautta jokaisen 19:sta pelaajan peliesitykset kentällä paranivat. Kun näin tapahtuu, joukkueen henkinen vireystila paranee, suoritukset paranevat ja sitä kautta joukkueen peliesitykset nousevat.
Valitettavasti Burella on kuuleman mukaan päinvastainen vaikutus joukkueen sisällä.

Sitten mitä tulee tuohon play-off sarjaan, Bure teki Calgaryä vastaan seitsemännessä ottelussa ratkaisumaalin jatkoajalla. Se maali oli, niinkuin kolumnissani kirjoitin, hänen tärkein maalinsa Canuckseissa koskaan ja ratkaisi tuon ottelun.
Mutta Bure ei olisi koskaan päässyt tekemään tuota maalia, ellei McLean olisi pelannut tuolloin elämänsä kevättä. Tuossa pelissä McLean torjui kaiken mahdollisen ja monta mahdotontakin laukausta. En tiedä, mitä Kirkille tapahtui tuona keväänä, mutta mies ei ollut se sama mies, joka pelasi samalla kaudella runkosarjassa. Runkosarjassa hän ei pelannut mitenkään erikoisen hyvin (89.1%, 2.99), mutta play-offeissa...loistavasti (92.8%, 2.29).
Lisäksi tuohon maaliin antoi loistavan syötön Jeff Brown, mies, joka pelasi myös loistavat play-offit tuona kesänä, tehden mm. finaaleiden kuudennessa ottelussa kaksi tärkeää maalia. Ilman McLeanin loistotorjuntaa Reichelin avopaikassa juuri ennen tuota ratkaisumaalia ja Brownin loistavaa syöttöä Burelle, Canucksien play-off menestys kirjoitettaisiin nyt erilailla...

Canucksien fanit äänestivät muuten tuon kauden jälkeen Canucksien arvokkainta pelaajaa. Mediana oli Vancouver Sun (Vancouverin suurin sanomalehti) ja ääniä tuli yli 20 000. Äänestyksen ylivoimainen voittaja oli McLean! (huolimatta hänelle keskinkertaisesta runkosarjasta) Tämä kertoo mielestäni aika paljon hänen tuona keväänä/kesänä pelaamistaan play-off sarjoistaan.
Canucksien joukkueen sisäisen ”MVP” äänestyksen ykkönen oli Linden, kakkonen McLean ja kolmonen Bure...

Canucksin kentistä sen verran, että Quinn vaihteli joukkueen kenttiä runkosarjassa useimmin kuin sukkiaan. Välillä Bure pelasi Odjickin ja Cravenin, välillä taas Adamsin ja Cravenin, välillä Lindenin ja Courtnalin kanssa... Tosin paljon mentiin Jagsin mainitsemassa kokoonpanossa Craven-Bure-Odjick.
Bure pelasi yleensä Cravenin kanssa runkosarjassa, mutta Odjickin kanssa hieman vähemmän. Tämä johtui pääasiassa Odjickin jää-ajasta, joka oli 14 minuuttia/ottelu, Buren saadessa 22-25 minuuttia ottelussa. Tosin usein kun Odjick oli jäällä, siellä oli myös Bure.
Play-offeissa mentiin pitkälti kokoonpanossa: Craven-Bure-Courtnall, Linden-Adams-Gelinas/Ronning(PP), Ronning-Momesso-Lafayette ja McIntyre-Antoski-Hunter.

Lindenhän aloitti laidalla Ronningin ketjussa, mutta Cravenin loukkaannuttua kolmannessa Calgary ottelussa neljän pelin ajaksi, Linden siirtyi keskelle ja pelasi play-offit siinä loppuun saakka. Cravenin poissaollessa Canucks käytti ketjua Linden-Bure-Courtnall, mutta palasi tuttuun koostumukseen jälleen Cravenin palatessa.
Viimeisessä seitsemännessä ottelussa Quinn peluutti vakiona paljon ketjua, jossa sentterinä pelasi Linden ja laidoilla Courtnall ja Ronning.
 
Viimeksi muokattu:

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Kiitos nuckhead! Toivottavasti homma selkenee myös Jagsille. Tuo joukkueen sisäinen MVP-valinta kertoo jotain Buren asemasta joukkueessa. Tai fanien valinta.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Re: Vielä Buresta

"
Viestin lähettänyt käyttäjä nuckhead
Jags: Niinkuin varmaan muistat, Bure teki finaalivuonna Canucksien eniten maaleja ja pisteitä niin runkosarjassa kuin myös play-offeissa. Pelkkiin näihin kahteen faktaan vedoten olisi helppo sanoa Buren olleen Canucksin arvokkain pelaaja. Mutta onneksi jääkiekossa on paljon muutakin. Ja juuri tässä ”muussa” Bure ei ole koskaan ollut hyvä. Tarkoitan ”muulla” useita voittamiseen tarvittavia pelin pieniä, mutta tärkeitä yksityiskohtia, kuten puolustaminen, aloitukset, kulmapeli, maalinedustaväännöt ja maskina oleminen, joukkuehengen nostaminen ja joukkueen ”tsemppaus”, muiden huomioiminen ja käyttäminen, taklaaminen, kiekkojen blokkaaminen ja riistäminen, voima, "ilkeys", koko, jne."

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että jääkiekko on joukkuepeli ja kaikkien pelaajien ei tarvitse osata kaikkea? Gretzkyä kait pidetään ihan OK pelaajan, vaikka hän ei ollut hyvä puolustamisessa, maalinedustaväännössä, taklaamisessa, voimassa....get it? Käsittääkseni myöskin Pavel on laituri....muisteles vähän, minkä pelipaikan pelaaja yleensä hoitelee noi aloitukset. Ja Pavel ei hyvä voimassa, siis heikko? Näin. Muistaakseni mies oli ainakin Canucksin ykkönen penkkipunnerruksen saralla, 160 kiloa. Että semmonen riisitikku.

>Valitettavasti Burella on kuuleman mukaan päinvastainen >vaikutus joukkueen sisällä.

Keneltäs kuulit? Kumman kauan Bure sai tuonkin kauden jälkeen vielä Canucksissa pelata, ottaen hänen negatiivisen vaikutuksensa pukukopissa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös