Joulukinkku

  • 198 369
  • 888

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Noniin. Kinkku uuniin aamulla 8:30 ja sadassa asteessa paisteltiin 16:30 saakka about, 82 oli mittarissa ulos otettaessa. Kinkku ulos jäähtymään reilu tunniksi ennen työstämistä ja nyt menossa kuorrutuksen kera uuniin.

Toki on jo koemaistettu tyttären kanssa ja hyvää oli.
 

Majoneesi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki voijjaan tuhota
Tunteroinen vielä ja pääsee koepalojen maistamiseen. Ai että tämä tuoksu on taivaallinen!

Odotellessa muutama koesiivu jouluolusista. Maistuu!
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Anoppi paistaa kinkun, on ollut aiemmin erittäin mureaa, suorastaan hajoavaa ja sellaista olen aina suosinut itsekin paistaessani.

Olen itse tässä vähän leivoskellut ja kuivakakkusuosikkini sitruunakakku onnistui täydellisesti, mutta suklaisen jouluhalon ohjeen tekijää halolla korvan taakse kovaa, oli nimittäin ihan tyhmä ohje ja se meni ihan ketuiksi.

Rouva vaan nauraa, otan oluen harmitukseen, niin eiköhän tämä tästä.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Pariin vuoteen ei tullut kinkkua lämmiteltyäkään, mutta nyt uuniissa 1060 grammainen sikapallero. 72 näyttäs mittari eli kohta pihalle. Lohi savustuu tuurillaan samoille hetkille. Niitä sitten Porokylän Pikku Tuliaisen päällä tähän iltaan, niin eiköhän tohdi vattansa alla makailla.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kilon kalkkunafilerulla on valmis. Mureana pysyi kaksi tuntia 150 asteessa paistuttuaan. Terveelliseen sapuskaan siirtyminen*
on poistanut kinkun jouluruokaosastolta.
* lääkärin määräys
 

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pariin vuoteen ei tullut kinkkua lämmiteltyäkään, mutta nyt uuniissa 1060 grammainen sikapallero. 72 näyttäs mittari eli kohta pihalle. Lohi savustuu tuurillaan samoille hetkille. Niitä sitten Porokylän Pikku Tuliaisen päällä tähän iltaan, niin eiköhän tohdi vattansa alla makailla.
Itsellä myös uunissa pienempi kinkku, 1120 grammaan. Ylivoimaisesti pienin koskaan ostamani ja paistamani kinkku. Tähän syynä se luonnollinen syy että syöjiä on vähän ja syöntipäiviäkin vain pari. Noin tunti vielä ja sitten valmista.
 

Con Tsales

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Huuhkajat, Ahveniston ampumahiihtäjät
Minä paistelin kinkun paistopussin sisällä reippaaseen 85- asteeseen ja tuli oikein murea ja maistuva tuote eikä lainkaan kuivaa kuten moni varmasti luulee. Itse en voi sietää punertavaa ja "märkää" kinkkua johon monet kinkkunsa paistavat. Kaikille kinkunsyöjille rauhaisaa joulua.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kinkku meni aamuyöstä uuniin ja reilu 12 kiloinen läski paistui yllättävän nopeasti, 11 tunnissa 78 asteiseksi. Koemaisto tehty ja kyllä siitä taas hyvää tuli. Nyt saunaan ja yksi viski huomista odotellessa.
 

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
Ai jumalauta, just sain muksut nukkumaan ja bissen auki. Tuu tänne, sauna on lämmin ja olutta on!
No tuu äkkiä aukaseen ovi. @Simolainen paleltuu tuonne hankeen, sillä on varmaan hypotermia. Se otti lämmikkeeksi huikan jostain pullosta. Sillä lähti näkö, tuli maha kipeäksi ja tajukin meni. Odota, mä katon tän pullon. Tää on jotain Lasolia. Ihan outoa brenkkua mulle. Ei hitto, sillä kasvaa karvaa kämmenissä. En mä minkään runkkarin kans tuu lauteille. AUKAISE ÄKKIÄ SE OVI ENNEN KUIN @Simolainen HERÄÄ!!!!
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
No tuu äkkiä aukaseen ovi. @Simolainen paleltuu tuonne hankeen, sillä on varmaan hypotermia. Se otti lämmikkeeksi huikan jostain pullosta. Sillä lähti näkö, tuli maha kipeäksi ja tajukin meni. Odota, mä katon tän pullon. Tää on jotain Lasolia. Ihan outoa brenkkua mulle. Ei hitto, sillä kasvaa karvaa kämmenissä. En mä minkään runkkarin kans tuu lauteille. AUKAISE ÄKKIÄ SE OVI ENNEN KUIN @Simolainen HERÄÄ!!!!
Mitä? Häh? Ny rillataan! Eiku…
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Villisikakinkku kypsä. Nyt pähkäilen vedänkö tuohon kuorrutuksen vai en.

En ole ennen villisiasta kinkkua tehnyt ja nyt jouduin itse suolaamaankin. Jännä nähdä millainen on.

Pakko oli kokeilla kun mahdollisuus tuli.
 

Con Tsales

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Huuhkajat, Ahveniston ampumahiihtäjät
Villisikakinkku kypsä. Nyt pähkäilen vedänkö tuohon kuorrutuksen vai en.

En ole ennen villisiasta kinkkua tehnyt ja nyt jouduin itse suolaamaankin. Jännä nähdä millainen on.

Pakko oli kokeilla kun mahdollisuus tuli.
Trikiinit ok ?
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mainiota. En halua, että sairastut. Hyvää joulua ja mureaa villisikaa !

En tosiaan minäkään. Nyt jos sairastutaan niin on paha homma, syöjiä on monta. Syyllinen on sitten laboratoriossa. :D

Kiitos samoin, kohta selviää minkälainen siitä tuli.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ai ai, kateellisena täällä seurataan kun muut saanut tehdä harrastuksesta parasta eli valvoa (juomien kanssa?) kinkun paistumista. N. Joka toinen vuosi ”joutuu” menemään äidin lihapatojen ääreen eikä pääse itse harrastamaan. Oikeasti paha, koska helppous ja valmis hyvä kinkku on hyvä, mutta silti tuntuu että jää homma vajaaksi. Ja koska kinkkua saa aina mukaan enkä jaksa sitä kilokaupalla syödä ei viitsi paistaa omaakaan.

Mutta ensi jouluna taas mennään, ja isosti! Savustus alkanut kiinnostamaan, olisiko weberillä tai ehkä tulevalla savustuspömpelillä seuraava nasu? Mutta nautitaan kinkuista, oli lämpötila mikä tahansa!
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ai ai, kateellisena täällä seurataan kun muut saanut tehdä harrastuksesta parasta eli valvoa (juomien kanssa?) kinkun paistumista.
Suosittelen sinulle ja kaikille muillekin, että joulun jälkeen haette kaupasta oman kinkun alennushintaan (ehkä 3€/kg?), niin pääsee sitten myös itse valvomaan valmistusta ja saa samaan hintaan myös erittäin halpaa ravintoa välipäiville. Itse aion toimia näin tänäkin vuonna.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Kahden aikaan yöllä tuli leivinuunista viisikiloinen nasu ulos, sisälämpö juuri sopivasti 86 astetta. Varmaan on jonkun mielestä kypsennetty pilalle, mutta omaan makuun parhaimmillaan, kun menee lähelle 90 astetta. Kerran lipsahti ylikin, mutta hyvää oli silti :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös