Joulu kohta ohi, miten uusivuosi vastaanotetaan?

  • 17 251
  • 173

Miten vaihdat vuoden?


  • Äänestäjiä
    184
  • Poll closed .

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ollaan sovittu, että selvinpäin ollaan, kun seurueessa on toipuva alkoholisti. Sellainen oikea mikä ei vain voi dokata.
Tuo on kyllä ihan mukava "käden ojennus"... Meillä taas juodaan alkoholia vaikka porukassa on alkoholisti. Olen sitä mieltä, että se että on hankkinut alkoholismin, ei voi olla muille este juoda alkoholia. Koska se on oma moka jos on viinan kanssa niin lätrännyt että aivot ovat tulleet riippuvaisiksi alkoholista. Sitä en kyllä pidä hyvänä enkä hyväksyttävänä että alkoholistille tuputetaan alkoholia jos tiedetään että kaveri on sairas. No nämä on vähän hankalia juttuja ja toisille sopii toiset jutut ja toisille jotkut muut (viitaten siihen voiko muut juoda jos paikalla on alkoholisti).
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Perinteisesti möksälle mökää pakoon. Tuli aikoinaan tavaksi kun oli vielä koiria.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Niin, voin vaan kuvitella. Onneksi ei olla mökkinaapureita, en jaksaisi mokomaa apinalaumaa. Ota banaani.

Harmillisesti on niitä naapureita, kun se on siinä Lahen seudulla lähellä Stadia ja nykyään täyteen rakennettu. Ennen ei ollutkaan.

Siellä on juurikin vakituistakin asutusta. Jotkut kai haluaa siellä asua, luulevat varmaan sen olevan halvempaa.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Veljen perhe saapuu noin klo. 16. Noin klo. 17:30 on rantasaunalla miehet ja pojat, 18:45 saunalla on naiset ja yksi tyttö. Noin 19:30 syödään ja noin klo. 21 paukutellaan pari sataa egeä taivaalle ja vähän ennen sitä rantasaunan takkatuvassa valetaan tinat.
Pommituksen jälkeen veljen perhe kotiutuu, omat pojat menee nukkumaan ja vaimon kanssa naukataan viiniä. Klo 00:00 käydään vielä ampumassa yksi pata ja sen jälkeen naidaan aika railakkaasti.
Sisältö on tuttu jo parilta vuodelta taaksepäin. Kaikki lapset ovat alle 5 vuotiaita ja siksi isompi ilotulitus on aiemmin.
Mutta kun 2009 rakennettiin niin siitä lähtien on ollut erilaisia paljussa istujaisia sun muita ohjelmassa tässä kotosalla. Nyt kun monilla on pieniä lapsia niin juhlat ovat muuttaneet samalla muotoaan. Ainoa mikä on pysynyt ja pysyy, on ilotulitteiden ampuminen.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Mitä tekee jatkoaikalainen?

-Lupaa turhuuksia?
-Ottaa lärvit
-Ottaa lärvit ja lupaa turhuuksia
-Someraivoaa, kun raketteja ei löydy mistään?
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Pienessä seurueessa meillä. Ilotulitteista patoja piisaa pariksi tunniksi. Ne on meillä kova juttu. Vähän safkaa ja hyvää mieltä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jouluun panostettiin taas tänäkin vuonna paljon. Siitäkin johtuen uuteen vuoteen ei ole juurikaan varaa panostaa. Kuukauden viimeinen päivä joten hädin tuskin kaupasta on varaa enää siinä vaiheessa ostaa edes nakkipakettia ja perunasalaattia.

Eli erittäin miedot juhlat täällä luvassa. Niin kuin ennenkin. Jos on rahaa tilillä niin niitä nakkeja voin ostaa. Raketteja en ammu enkä alkoholia juo. Vuosi ja vuosikymmen vaihtuvat ilman juhlimistakin. Toisten raketteja voin ihailla jos näkyy taivaalla...

Lisäys: Voisin juhlia uuttavuotta jos olisi varaa. Raketteja en uskaltaisi siltikään itse ampua enkä joisi alkoholia mutta tekisin jotain parempaa ruokaa. Kuten vaikka itse tehtyjä hampurilaisia. Nyt kuitenkin taas tänäkin vuonna jouluun tuli panostettua niin paljon että uutta vuotta ei ole juurikaan varaa juhlia. Tämä on minulle normaalia, tämä joulukuu mennään joulun ehdoilla.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Pitääkö se ottaa vastaan? En ikinä ole ymmärtänyt. Aina se on sieltä tullut ihan vastaanottamattakin.

Enkä koskaan ole ampunut yhtään rakettia. Ei mulla ole niin paljoa rahaa, että ne pitäisi ampua taivaalle. Ilmaiseksikin näkee. Ääliöiden hommaa.
 
K

Kiekkokatsoja

Lähinnä odottelen, että turha "juhla" eli vuodevaihde menee ohi.
Muistaakseni aattoiltana on U20 kiekkopeli, niin sen voisin katsoa.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Tässä kohta lähdössä Viikoksi Leville. Paikka on varmasti täynnä meininkiä....
 
K

Kiekkokatsoja

Uusi vuosi otetaan vastaan ihan samoin kuin mikä tahansa alkava päivä. Illalla katson kyllä U20-matsin, mutta eipä tuo jääkiekon katselukaan normaalista arjesta poikkea. Kaapissa olisi kyllä kuoharipullo, joka on jo tovin odotellut juojaansa, mutta en mä sitä yksin jaksa tai viitsi tyhjentää.
Erikoista, sillä teen juuri samoin. Ja kaapista löytyy kuohuviini, johon en koske.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Meillä alkoi uuden vuoden vietto perinteisesti karvojen ajelulla. Opin tämän tavan kun olin avustustyöntekijänä Afrikassa. Varpaiden karvoista aina nenäkarvoihin asti, kaikki siitä väliltä lähti. Sama kuin käärmeen nahkanluonti. Otetaan uusi vuosi vastaan puhdistuneena.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Meillä alkoi uuden vuoden vietto perinteisesti karvojen ajelulla. Opin tämän tavan kun olin avustustyöntekijänä Afrikassa. Varpaiden karvoista aina nenäkarvoihin asti, kaikki siitä väliltä lähti. Sama kuin käärmeen nahkanluonti. Otetaan uusi vuosi vastaan puhdistuneena.
Katohan. Meillä on samat jutut. Tosin varpaissa ei ole karvoja ja en meinaa kun siistiä nenän ja varpaiden väliltä.
Jos menis håmålaan tänään neitien seuran jälkeen ja irtois. Todennäköisesti ei, kun olen liian kranttu. Halukkaitahan olis, mut ei vaan kelpaa. Ja en mä ekana iltana muutenkaan anna. Mut siisti pitää oleman.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Joulu meni tänä vuonna kivasti, vaikka olikin tietyllä tapaa kiireistä, mutta oli mukavaa ja ihan jouluista vaikkei lunta etelässä ollutkaan. Vähän näin lunta, kun kävin Hämeenlinnassa, mikä oli kivaa.

Uusivuosi tuntuu taas pakkopullalta eikä hirveästi kiinnostaisi juhlistaa sitä, koska se nyt vaan on sellainen kalenterijuhla niin kuin juhannus tai pääsiäinen eikä mikään saavutus tai henkilökohtainen merkkipäivä. Joulu on myös kalenterijuhla, mutta minulle se on sellainen perhejuhla ja pidän jouluruuasta ja siitä tunnelmasta. Lisäksi joululoma on itsessään palkinto syksyn päätteeksi. Kalenterijuhlat tulevat uudestaan ja uudestaan eikä niissä sinänsä ole mitään niin erityistä.

Uudenvuoden juhlimisessa risoo ehkä sen alkoholipainotteisuus ja minua ei kiinnosta sekoilla sen kunniaksi, että kalenteri vaihtuu. Raketeista en ole ollut kiinnostunut varmaan ala-asteen jälkeen enkä todellakaan aio niihin käyttää rahaa ja jännittävin asia rakettien räjäyttelyssä on olla valppaana ettei joku ammu niitä kohti. Taivaalla poksahtelevat eriväriset pommit eivät tee enää vaikutusta. Useampana vuodenvaihteena olen ollut kotosalla ja katsonut jääkiekkoa tai leffaa ja olen havahtunut vuoden vaihtumiseen, kun raketit ovat alkaneet paukkumaan ja laittanut vain ääntä televisiosta kovemmalle.

Näillä näkymin tänä vuonna menemme ensiksi vanhempieni luokse syömään ja juhlistamaan äitini syntymäpäivää, minkä jälkeen menemme tyttöystävän kaverin juhliin. Jos en seurustelisi niin kävisin vain vanhemmilla ja menisin kotiin katsomaan Suomen peliä ja myöhemmin illalla Anaheimin ottelua, mutta nyt pitää jättää molemmat pelit välistä. Pitää varmaan näytellä edes hieman innostunutta illalla, jotta en ole bileiden lannistaja.

Nojoo, hyvää uutta vuotta kaikille tasapuolisesti!
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Ajattelin ilman alkoholin pisaraakaan juhlistaa vuosikymmenen vaihtumista. Haen kaupasta hyvää ruokaa, varmaan jonkun jätti-ison pihvin ja maistuvat lisukkeet, teen illan kotona duunia ja sitten sivistyneesti kiipeän läheisen vuoren juurelle josta näkynee aika komeasti kun raketit välkkyy laaksossa ympärillä.

Kun ajatukset nyt kirjoitti ylös niin voittaa kyllä 1000-0 monet kännihuuruiset bailubailut mitä tullut joskus Suomessa vietettyä tappopakkasissa palellen.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Miten otat uuden vuoden vastaan? Tai teknisesti vuosi vaihtuu ilman kenenkään ottamistakin. Tai voit ottaa lärvit, sehän on yksi vaihtoehtokin tuolla.
 

Glove

Jäsen
Ei ole vielä mitään suunnitelmia. Ehkä otan, ehkä en. Raketteja ja muita räjähteitä en osta, katselen ikkunasta jos joku sattuu ampumaan rahojaan taivaalle. En vala tinoja enkä tee lupauksia. Eli helpoimman kautta.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Aattona menossa porukoille syömään ja illaksi kotiin. 01.01.2021 sitten suunnataan suosikki hotelliin rentoutuu
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kotona taaskin ja selvin päin. EHKÄ hankin yhden edullisen rakettilajitelman ja pamautan tämän paskan vuoden vertauskuvainnollisesti ilmaan. Ruuaksi puoliso ehdotti naudan sisäfilettä ja uunijuureksia, mutta saas kattoo. Mä kallistuisin Karjalanpaistin ja muusin puolelle. Tinoja ei valeta, eikä lupauksia tehdä. Toivon vain tulevalta vuodelta, ettei olisi niin murheellinen, kuin tää vuosi on ollut. Liikaa lähtenyt kamuja viimeiselle matkalle. Ja sit tää saakelin kulkutauti.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Taitaa olla neljäs uusivuosi putkeen, jonka vietän töissä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vähän auki, ei pitäisi olla töissä, mutta saattaa joutua. Lärvit tuskin on siihen aikaan kun vuosi vaihtuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös