Meitähän täällä on kahta koulukuntaa, pessimistit (pitää sisällään myös ääripessimistit) ja sinisilmäiset optimistit. Totuushan näissä kirjoituksissa on jostain näiden ryhmittymien väliltä. Pessimistien (itse kuuluhn ennemmin tähän ryhmään) mielestä kaikki on lähes perseestä tällä hetkellä, vaikka J Hagin sanoin, onhan meillä tällä hetkellä osia joukkueesta kunnossakin eli valmennus ja hyökkäys 90%:sti. Optimistit perustelevat, ettei me tarvita pari pakkia enempää pelaajia, kun muut pelaavat niin paljon enemmän otteluja tai tyyliin Keränen ja Holmberg nousevat ratkaiijoiden rooliin.
Yllätys yllätys, tännehän olisi mielettömän tylsää kirjoitella, jos kaikki olisivat samaa mieltä, että tarvitsemme kaksi pakkia ja hyökkääjän, Nokka hoitaa loput ja Pitkämäki tarvittaessa kaiken mitä Nokka ei hoida. Ei tätä pidä ottaa kovin vakavasti, nämä ovat mielipiteitä, joista kukaan ei tiedä oikeasti mikä olisi se oikea ja varmasti toimiva ratkaisu.
Itse haluaisin enemmän, mutta tyydyn siihenkin, että joukkueeseen tulee ennen kauden alkua kolme pakkia ja yksi joukkuetta selkeästi vahvistava hyökkääjä. Vähintään yksi ulkolaispaikka pitää jättää auki, mieluummin kaksi ja joukkuetta pyritään vahvistamaan kauden aikana tarpeiden mukaan, joita mitä suurimmalla todennäköisyydellä tulee vielä. Vaikka en näe vielä Holmbergia mestarijoukkueen kuuden ensimmäisen pakin joukossa, niin miksei hän voi aloittaa kautta ja katsotaan mihin se riittää tai nelosen hyökkäysketju on täysin junnupitoinen ja vahvistetaan sitä tarvittaessa kauden aikana. Mutta Nybondaksen on myös ilmoitettava kauden alkaessa, että tarvittaessa olemme valmiit täydentämään joukkuetta ja myös teemme sen. Unohtui vielä, että ennen kauden alkua meillä pitää olla vastine Heleniukselle, ei ole minun HIFK, jos emme ole valmiita tähän henkiseen sodankäyntiin.