Joukkomielenilmaus la 2.3.2013 kierroksella SM-Liigan hallitusta vastaan

  • 162 609
  • 659

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
FASlapsi ja Jari Porttila
Pori pois Suomen kartalla kun eivät ymmärrä ennen kuin joku kuolee. SAATANA!

Ei kannata nyt yleistää. Tuli katsottua nuo pätkät nyt vasta läpi, jotka olikos se nyt Powerplay oli ansiokkaasti niputtanut yhteen. Kerrassaan upeita olivat jotkut niistä, varsinkin tuo HIFK/Lukko kannattien vuoropuhelu SM-Liigasta jääkiekon "tappajana". Julkisuuttakin tipahtanut kiitettävä määrä. Porissa Jokerikannattajien lakanat olivat myös hyvin esillä.

Sitten tähän mielenilmauksen aikaan saamaan mielen pahoitukseen. Alatyylisiä huutoja viljellään jäällä, vaihtoaitiossa ja katsomossa. Jos nyt tähän mielenilmaukseen osallistuneiden kannattajien toimesta jotkut huudot ja chäntit vai mikä sana se nyt onkaan olivat hiukan mauttomia niin ainakaan minulla ei ole minkäänlaista kompetenssia lähteä niitä tuomitsemaan.

Miksi ihmeessä kannattajilla tulisi olla joku ratkaisumalli esittää ennen kuin on lupa kritisoida todella huonosti hoidettua organisaatiota, joka osittain on jo sen itsekin tajunnut erottaessaan päätöksentekijöitä ja uudistaen sitä?

Enhän minä ole sanonut että protestointi on tarpeetonta. Enkä minä ole välttämättä sitä mieltä, että kurinpidon kehitykseen tulisi olla tyytyväinen. Mutta kun minä menen vaikkapa Ässien peliin 13 ja 5 vuotiaitten poikieni kanssa en välttämättä tahtoisi selittää varsinkaan viisi vuotiaalle mitä tarkoittaa, kun vaikkapa 500 ihmistä metelöi "poskeenotosta".

BTW, kukaan ei vielä ole vastannut kysymykseeni mitä tällä protestoinnilla saavutettiin? Ja tuskin vastaakaan, melko noloja juttuja joutuis kirjoittamaan.

Ei hyvänen aika. Jos tälle selittämislinjalle lähdet niin aika paljon olet varmaan sitten jo joutunut selittämään kun peleissä olette käyneet, siksi moraalisesti arveluttavia asioita siellä huudetaan ja on huudettu.

Prostetoinnilla on saavutettu näkyvyyttä, jota media on tukenut yllättävän hyvin. Muutama aika sarkastinenkin juttu kierroksen päätyttyä julkaistiin. En näe tällä julkisuudella mitään haittapuolia. Tyytymättömyyttä on julkisesti osoitettu myös pelaajien ja muutaman jääkiekkovaikuttajan toimesta. Mielestäni erittäin hyvin on viesti näkyvissä että muutosta ja linjakkuutta halutaan, eikä viimeaikaiset päätökset/toimet ole hyväksyttäviä.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Jos yhtään olen ymmärtänyt protestointinne syytä niin ette ole tyytyväisiä SM liigan kurinpito-organisaation päätöksiin. Voisitteko ystävällisesti valaista hieman mikä tässä nykyisessä linjassa mättää?

Oletko lainkaan lukenut edes tämän ketjun viestejä?
 

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Arvoisat protestoijat joita yllätyksekseni oli muitakin kuin vain Jokerifaneja.
Jos yhtään olen ymmärtänyt protestointinne syytä niin ette ole tyytyväisiä SM liigan kurinpito-organisaation päätöksiin. Voisitteko ystävällisesti valaista hieman mikä tässä nykyisessä linjassa mättää?
Sen ymmärrän että Jokerien kannattajat tunsivat kärsineensä vääryyttä Nordlundin tapauksessa ja että HIFK:n kannattajat tunsivat että Summanen sai liian monta ottelua pelikieltoa mutta mistä pirusta esim. Palloseuran kannattajat purnaavat?

Mä en sitten taas ymmärrä, että miksi tää tempaus mielletään pelkästään jokeri-fanien protestiksi Nordlundin kohtelun takia. Onhan esimerkiksi SM-liigan kurinpito vetänyt koko kauden aivan älyttömiä tuomioita. Lisäksi varmaan jokaisella kierroksella tuomarit paskoo housuunsa ainakin yhdessä pelissä.

Ainakin omasta mielestä tää Nordlundin tapaus oli vain se viimeinen pisara tässä asiassa. Minä olen ainakin vahvasti näiden protestien kannalla.
 

Janecky78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Arvoisat protestoijat joita yllätyksekseni oli muitakin kuin vain Jokerifaneja.
Jos yhtään olen ymmärtänyt protestointinne syytä niin ette ole tyytyväisiä SM liigan kurinpito-organisaation päätöksiin. Voisitteko ystävällisesti valaista hieman mikä tässä nykyisessä linjassa mättää?

Kuinka idiootti ihmisen pitää olla ettei nyt tajua tässä asiassa että protestoijat purnasivat sitä että Norlundin saamalla kahden ottelun pelikiellolla sm liiga linjasi käytännössä niin ettei puhtaatkaan taklaukset ole enää sallittuja. Ja kun et ilmeisesti lukemasi perusteella hyväksy asiaa täällä tavisten kirjoittamana niin käyppä lukasemassa vaikka liigakiekkoilijoiden twiittauksia aiheesta. Ei todellakaan koske pelkästään helsinkiläisjoukkueiden huolta.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Oletko lainkaan lukenut edes tämän ketjun viestejä?

Olen lukenut aivan jokaisen viestin ja silti minulle on jäänyt epäselväksi mikä teidän protestoijien vastaehdotus tähän tilanteeseen on?
Voisitko siis nimimerkki DanC ystävällisesti kertoa minulle vaikka viisi kohtaa mitä te haluatte saavuttaa tuolla protestoinnilla.
Pelkkä SM liiga on vitsi tai ota poskeen tai Haista v... huutelu ei kauheasti anna päättäjille viestiä siitä miten liigaa teidän mielestänne pitäisi kehittää.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Isomäessä sai ainakin eilen taklata. Ehkä siinä on yksi syy miksi ässäfaneja ei kiinnostanut lähteä mukaan tuohon huutamiseen.
Tuomarit vihelsivät hyvän pelin ja matsi oli mukavan fyysinen. Siihen vielä lisänä se ottelun alku kun vastustajan fanit eivät kunnioittaneet yhtään tilannetta jossa kotijoukkueen kapteeni palkitaan, siihen vielä sentterit kotiyleisölle kun ei jostain kumman syystä lähteneet mukaan huutoon.

Olen edelleen sillä linjalla että mun mielestä paras tapa olisi jäätävä vihellyskonsertti mainostauon aikana. Mainostauko tulee 6x ottelussa ja jokaisella niistä hurja vihellys/buuaus, kenellekkään ei tule mitään mielipahaa ja viesti ymmärretään aivan varmasti.

Seuraavana lauantaina uudestaan protestit ilmoille?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Kuten sanottua protesti koskee aivan kaikkia seuroja ja kannattajia. Kyse ei ole pelkästään Nordlund-casesta, vaan puuhastelusta joka on huipentunut tämän kauden farsseihin. Nordlund- case on kirsikka kakun päällä.

IMO yksi asia on tärkeä ja riittävä saavutus protestilla : viesti liigalle, että emme hyväksy lajin polkemista kaupallisuuden, hyvä veli - kerhojen ja median painostuksen alla.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Ja kun et ilmeisesti lukemasi perusteella hyväksy asiaa täällä tavisten kirjoittamana niin käyppä lukasemassa vaikka liigakiekkoilijoiden twiittauksia aiheesta. Ei todellakaan koske pelkästään helsinkiläisjoukkueiden huolta.

Anteeksi OT, mutta löytyykö jostain listaa kiekkoilijoiden twiitteihin. Kiinnostais vähän lukaista minkälaista mielipidettä jätkiltä löytyy tähän keissiin.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Päivän Hesarissa iso kuva, jossa Jokerifanien R.I.P Jääkiekko ja Eroa Vuorinen lakanat näkyvät hyvin. Itse jutussa kommentteja yhdeltä Jokerifanilta sekä Antti Raannalta. Raanta tuntui hyvin ymmärtävän miksi protestoitiin ja antoikin lisäpontta kommentoimalla ettei kentällä oikein tiedetä mitä saa tehdä ja mitä ei.
Lämsä ei ollut halunnut ottaa kantaa, mutta hymy oli löytynyt kun oli kuullut mitä oli protestoitu.


Huono puoli tässä on se, että missään ei mainita että myös muualla protestoitiin. Nyt tuosta jää sellainen kuva, että Jokerifanit protestoivat vain koska heidän pelaajansa koki vääryyttä pelikiellon muodossa. Ei välity se fakta, että SM-liigan toimintaa kritisoitiin näkyvästi myös muilla paikkakunnilla, ettei kyse ole vain yhdestä tapauksesta tuohtuneista Jokerifaneista.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Pikkuisen menee ohi tämän protestin mielekkyys. Kuitenkin sekä Summanen että Norlund pääsivät selvästi liian vähällä. Protesti ei kai kuitenkaan vaatinut kovempia rangaistuksia vai kuinka? Liiga on reagoinut jatkuviin loukkaantumisiin ainoalla oikealla tavalla. Tutkimusten mukaan jääkiekkoseuraavien mielestä yli 80% halluaa kovempia rangaistuksia, ja liiga on tottakai samaa mieltä. Toivotaan, että koska ymmärtävät asian, eikä ainoastaan yleisön paineen takia.

Jos taklauksen seurauksena joku saa aivovamman on taklauksessa jotain vikaa. Rangaistus olisi saanut olla pidempi. Summasen tapauksessa taas ei kyse ole pelkästään ala-arvoisesta kielenkäytöstä, vaan lähes täydellisestä hermokontrollin pettämisestä. Jos hänellä olisi ollut ase, hän olisi ampunut. On vaikeaa käsittää, miksi hänet päästettiin noin vähällä varsinkin kun historiaakin on. Hän on hermoherkkä pommi, jonka paikka ei missään nimessä ole yleisötilaisuuksissa. Ja liigan lepsuilu on ymmärrettävissä vain, koska kyse on Helsinkiläisistä, joita eivät yhteiskunnan normaalit säännöt kosketa. Protesteja olisi voinut ymmärtää, jos ne olisivat vaatineet kovempia rangaistuksia. Nyt ei voi kun ihmetellä mitä siellä pienissä mielissä oikein liikkui, jos mitään.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen lukenut aivan jokaisen viestin ja silti minulle on jäänyt epäselväksi mikä teidän protestoijien vastaehdotus tähän tilanteeseen on?

Sääntökirjan noudattaminen voisi olla ihan hyvä alku. Jokainen jääkiekkoa joskus seurannut ja säännöt tunteva ihminen tietää, ettei Markus Nordlundin taklaus ollut laitataklaus.

Fanien yhtenäiset protestihuudot otteluissa ovat näkyvä ja yksinkertainen tapa tuoda mielipide ja tyytymättömyys esille. Liigan kurinpito koskettaa luonnollisesti kaikkia joukkueita ja muokkaa yleisesti liigassa pelattavaa jääkiekkoa - vaikka esimerkkitapaus Nordlund koski Jokereita, niin kyseessä on kaikkien liigaseurojen fanien yhteinen asia.
 
Viimeksi muokattu:

Larbatchov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pikkuisen menee ohi tämän protestin mielekkyys. Kuitenkin sekä Summanen että Norlund pääsivät selvästi liian vähällä. Protesti ei kai kuitenkaan vaatinut kovempia rangaistuksia vai kuinka? Liiga on reagoinut jatkuviin loukkaantumisiin ainoalla oikealla tavalla. Tutkimusten mukaan jääkiekkoseuraavien mielestä yli 80% halluaa kovempia rangaistuksia, ja liiga on tottakai samaa mieltä. Toivotaan, että koska ymmärtävät asian, eikä ainoastaan yleisön paineen takia.

80% jääkiekkoa seuraavista henkilöistä varmasti haluaa törkeistä tempuista suurempia rangaistuksia, muttei sitä nyt voi mitenkään niin yleistää että niitä rangaistuksia haluttaisiin mistä tahansa. Minun nähdäkseni sääntöjen mukaisesta taklauksesta ei tule antaa rangaistusta vaikka sen kohde vietäisiin kilon paloina pois. Jos nämä puhtaista taklauksista seuranneet vammat tulevat jatkuvaksi ongelmaksi on sääntöjä muutettava, ei rankaistava sääntöjen mukaan pelaamisesta.

Tavallaan on jopa nurinkurista edellyttää pelaajien tekevän ratkaisuja sekunnin murto-osissa ja tuomarien sekunneissa, jos SM-Liigan hallitus ei tunnista puhdasta taklausta varmaan sadasta käytettävästä olevasta videosta neljässä päivässä.
 
Viimeksi muokattu:

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Tehkää oikeasti joku rakentava esitys siitä millainen mielestänne SM liigan mielestänne pitäisi olla jotta tuote olisi taas se sama mielenkiintoinen mitä se oli esim. 10 vuotta sitten?

Itse en koe olevani mikään ultra-kannattaja, mutta kyllä minustakin tämä kausi on monella tavalla ollut pohjanoteeraus. Kyllä, olen todellakin huolissani tykkäämästäni lajista ja mihin suuntaan se on menossa yleisemminkin.

Jos yritän tiivistää missä ongelma on, niin kuvaava ovat tämän viikon SM-liigan hallituksen reagointitapa Nordlundin taklaukseen. Tehdään miettimättä ja hätäillen isoja suunnanmuutoksia, vaika hyvin paljon on mennyt sitä ennen niin sanotusti vihkoon.

Itse koin, että nyt fanit ottivat kantaa sitä mielivaltaa kohtaan millä asioihin reagoidaan. Tärkeätä on näyttää, ettei mitä vain voi tehdä keskusjohtoisesti ja luulla sen toimivan 2010-luvulla.

SM-liigassa on mielestäni kasa puuhastelijoita johdossa ja perustan väitteeni seuraaviin asioihin:

On annettu mennä läpi, että turvakaukaloita ei suunnitelmallisesti ole asennettu kaikkiin liigahalleihin. Peli on nopeutunut, varusteet parantuneet, pelaajat eivät ole sellaisia pullapuskia kuin 90-luvulla ja taklauksen osuessa se todellakin sattuu. Miksei SM-liiga ole ottanut tässä ohjaavaa roolia, ottanut vaikka lainaa ja sopinut joukkueiden kanssa takaisinmaksuaikataulusta? Joudutaanko oikeasti odottamaan vuoteen 2015?

Tuomarit ovat amatöörejä, ilman tukea ja tekevät lukuisia räikeitä virheitä viikosta toiseen. Ongelmat pelin linjauksissa lähtevät jo siitä, että kaikki muut kaukalossa ovat ammattilaisia, mutta tuomarit eivät. Peli on nopeutunut ja reagointiaika on vähentynyt entisestään. Suomessa pitäisi tuomarin työ pitäisi ammattimaistaa tai ainakin tehdä selvä suunnitelma siitä. Jos viheltää oikeasti huonosti, niin sen pitäisi näkyä ja tulla yleisöllekin selväksi.

Miltä tuomareista mahtaa tuntua kaiken tämän kohun keskellä? Nyt kun suunnitelmallisuus sekä tuomaritoiminassa että sm-liigan johtoryhmässä puuttuu, niin joku liigan hallitus yhdessä kokouksessa mielivaltaisesti käskyttää linjan muutokset (vertaa case Tommi Välimaa) tässä vaiheessa kautta.

Ihan hyväkin, että joku reagoi tuommoiseen mielivaltaan.

Kurinpitotoiminta on mielivaltaista ja 90-luvun dinosaurusten temmellyskenttä. Liusjärven perjantaisesta julkisesta ulostulosta tuli selkeästi ilmi, että melkoinen DDR jyllää sillä puolella. Tässä muutamia räikeitä esimerkkejä tältä kaudelta:
- SM-liiga yllätetään housut kintuissa kun jossain toisessa kilpailusarjassa jotain tapahtuu ja reagointi senkin jälkeen on amatöörimäistä (case Jokerit ja IFK)
- Huhtalan tuomaritaklaus, johon ei voinut puuttua kun Pietilä ei sitä eteenpäin vienyt.
- Tom Laaksonen laukoo kommentteja yleisöstä ja housuunpaskomisesta selkeän tuomarivirheen jälkeen. Mitään selkeää anteeksipyyntöä liigan puolelta tai erotuomareilta ei tule, vaan homma lakaistaan vain pöydän alle.
- lukuisat epäselvät tulkinnat, joista on hankala mitään linjaa löytää.
- Viimeisin tämä Nordlundin tapauksen nosto hallitukseen ja koko kurinpitoryhmän vaihtaminen ilman ajatusta, että mitä ja miksi vaihdetaan.

PR-asioissa on jääty todella pahasti jälkeen. Samaan aikaan kun SM-liigan viestintä on sekavaa ja näyttäytyy vanhojen ukkojen hyväveli-kerhona, niin ollaan myymässä brändi jollekin firmalle - niin kuin 90-luvulla oli tapana.

Kun kaikki yllmainitut asiat ovat levällään, niin onko tämä tosiaankin juuri se tärkein asia, minkä SM-liiga haluaa ratkaista? Tuntuu siltä, että johdolla on sellainen käsitys, että kaikki on kunnossa, mutta jotkut ikävät fanit protestoivat "väärin". Jotenkin homma haisee siltä, että "Eikö fanit tajua kuinka paljon hankalampaa on myydä nimeä pois, kun on tällaisia turhia protesteja?"

Voin sanoa, että joukkueen kannattaminen ei ole kauhean halpa harrastus, vaan itsellänikin menee siihen useampi sata euroa vuodessa. Samoin käytän siihen paljon aikaani. Tuskin olen ainoa. Siksi haluankin sellaisen tuotteen, jossa myös turvallisuus, suhtautuminen asiakkaisiin, tuomarointi ja rangaistusjärjestelmä olisivat odotuksieni tasalla. Nyt ne eivät sitä ole ja haluan siihen muutoksen.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Pikkuisen menee ohi tämän protestin mielekkyys. Kuitenkin sekä Summanen että Norlund pääsivät selvästi liian vähällä. Protesti ei kai kuitenkaan vaatinut kovempia rangaistuksia vai kuinka? Liiga on reagoinut jatkuviin loukkaantumisiin ainoalla oikealla tavalla. Tutkimusten mukaan jääkiekkoseuraavien mielestä yli 80% halluaa kovempia rangaistuksia, ja liiga on tottakai samaa mieltä. Toivotaan, että koska ymmärtävät asian, eikä ainoastaan yleisön paineen takia.

Jos taklauksen seurauksena joku saa aivovamman on taklauksessa jotain vikaa. Rangaistus olisi saanut olla pidempi. Summasen tapauksessa taas ei kyse ole pelkästään ala-arvoisesta kielenkäytöstä, vaan lähes täydellisestä hermokontrollin pettämisestä. Jos hänellä olisi ollut ase, hän olisi ampunut. On vaikeaa käsittää, miksi hänet päästettiin noin vähällä varsinkin kun historiaakin on. Hän on hermoherkkä pommi, jonka paikka ei missään nimessä ole yleisötilaisuuksissa. Ja liigan lepsuilu on ymmärrettävissä vain, koska kyse on Helsinkiläisistä, joita eivät yhteiskunnan normaalit säännöt kosketa. Protesteja olisi voinut ymmärtää, jos ne olisivat vaatineet kovempia rangaistuksia. Nyt ei voi kun ihmetellä mitä siellä pienissä mielissä oikein liikkui, jos mitään.

Eihän kovempien rangaistusten toivominen sikailuista voi tarkoittaa sitä, että asia kuitataan antamalla penaltya Välimaa-Tuulola -episodista tai muista samankaltaisista? Siinä ontuu jo junnunkin logiikka Oulussa.

Summasen kohdalla kannattaa kuitenkin muistaa se, että lehdistötilaisuuteen kokosi esiintymisensä. Käskytyssyytöksistä voidaan olla ihan mieltä tahansa, mutta Raimo Summanen ei tehnyt seuraavia asioita:

a) riehunut (tyyliin roskiksia heittelevä Tapparan tj)
b) kohdistanut kritiikkiä Lämsän persoonaan (pl. hämmästely siitä, kuinka sattumalta sama mies kärsiin saman joukkueen toimesta)
c) huudellut hävyttömyyksiä paikalla olleille

Pelin aikana tapahtunut kommentointi oli erittäin asiatonta, sitä mies pahoitteli jo itsekin.

------

Mitä tulee itse mielenilmaukseen, niin olen sitä mieltä, että jotain on tehtävä. Lakanat olivat liigan päättäjien itsensä ansaitsemia. Mihinkään haista v.. -huuteluun en lähde mukaan kuitenkaan. No, en ehtinyt eilen peliin, olin junnusählyn parissa Noormarkussa, joten se siitä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jaahas mielensä pahoittajat ovat löytäneet tiensä tännekin. Fakta nyt on kuitenkin se, että näitä alatyylin huutoja on kuultu liigamatseissa vuosikymmenten ajan, mutta syystä tai toisesta ne ollaan nostettu esiin vasta viime aikoina...
(boldaus oma)

Ihan näin yleisestikin ottaen: eikö asiat voisi sitten tältä osin jo hieman muuttua? Miksi alatyylin huutoja tarvitaan hallilla? Mitä iloa ja hyötyä saat alatyylisestä käyttäytymisestä?

Itse olen pikkupojasta lähtien, noin 20 vuoden ajan käynyt hallilla. Jääkiekko (ja tällä tarkoitan vain ja ainoastaan sm-liigaa) on aina ollut minulle elämää suurempi asia ja olen ilman kukkahattuilua elänyt otteluissa suurella tunteella.

Vittua en ole huutanut koskaan tai sentteriä näytellyt. En ole kokenut sellaiseen tarvetta. Olen kyllä taputtanut ja kannustanut omia sekä huutanut nuijaa.

Taas tänne on tullut kommentteja, jossa pyritään ikään kuin irrottamaan jääkiekko muusta yhteiskunnasta. Jotkut myöntävät suoraan, että heidän protestinsa on suunnattu niitä kohtaan, jotka "eivät ymmärrä" jääkiekkoa.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tehkää oikeasti joku rakentava esitys siitä millainen mielestänne SM liigan mielestänne pitäisi olla jotta tuote olisi taas se sama mielenkiintoinen mitä se oli esim. 10 vuotta sitten?
Vai kuulutteko siihen ikäluokkaan että 10 v sitten jääkiekon sijaan seurasitte vielä pikkukakkosen lähetyksiä?


Ensi alkuun dumarit voisivat antaa sääntöjen mukaan rangaistuksen oli taklattava tai taklaava kuka tahansa samoin kuin oli taklattava tai taklaava joukkue mikä tahansa. Lisäksi samanlaisista tilanteista voisi antaa samanlaisen rangaistuksen kummallekin joukkueelle koko pelin sisällä. Eikä jättää viheltämättä toiselle joukkueelle rangaistusta kun vastaavasta tilanteesta heti viheltää hetken kuluttua toiselle rangaistuksen.

Tietysti rangaistuskäytännön pitäisi olla sama joka ottelussa....

Pelikielloista sama juttu kun toisen joukkueen pelaajille tulee samanlaisesta tilanteesta pitempi kakku kuin toiselle on jossain jotain vikaa. Enkä nyt tarkoita tilannetta jossa toinen tilanne on uusijan tekemä ja toinen ei. rankaisun määrittävät taulukot läpinäkyviksi.

Nämä nyyt ensi alkuun. Tuon toteuttamiseen tietysti auttaisi ammatti dumarit....

En kyllä itsekään tykännyt alatyylisistä huuteluista.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos taklauksen seurauksena joku saa aivovamman on taklauksessa jotain vikaa.

Sääntöjen mukainen taklaus voi johtaa aivotärähdykseen eli aivovammaan - tämä on aina ollut tilanne jääkiekon tapaisessa nopeassa kontaktilajissa.

Tämän hetken sääntöjen mukaan loukkaantuminen/vamma on rangaistusta koventava tekijä, jos taklaus on ollut sääntöjen vastainen. IIHF:n ja SM-liigan säännöt eivät sisällä kohtaa, jonka mukaan loukkaantuminen tarkoittaisi automaattisesti kontaktin olleen laiton.

Ihmiset toivovat kovempia rangaistuksia laittomille taklauksille, jotka johtavat pään alueen vammoihin ja muihin vakaviin vammoihin. Tämä on täysin eri asia kuin toivoa kovempia rangaistuksia KAIKISTA vammoihin johtaneista taklauksista.

Toki on varmasti hyvin mahdollista, että ainakin SM-liigassa lähitulevaisuudessa sääntöjä muokataan sen verran, että kaikki kontaktitilanteet, joista seuraa loukkaantuminen, ovat sääntöjen vastaisia.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Pikkuisen menee ohi tämän protestin mielekkyys. Kuitenkin sekä Summanen että Norlund pääsivät selvästi liian vähällä.
Satutko asumaan Kuopiossa, entä löytyykö terveydenhuoltoalan koulutusta?

Varmasti menee protestien mielekkyys ohi, jos oikesti on sitä mieltä että Nordlund selvisi liian vähällä. Ihan vaan tiedoksesi: kuulut todella pieneen vähemmistöön, sikäli mikäli kuulut siihen joukkoon joka ymmärtää jääkiekosta edes ripausta. Taklauksen ovat puhtaaksi todenneet monet jääkiekkoihmiset, mukana pelaajia ja valmentajia sekä SM-liigan kurinpitäjä ja kurinpitoryhmän uusi puheenjohtaja. Ainut puolueeton taho, jonka mielestä Nordlundia piti rangaista millään tavalla, on SM-liigan hallitus.

Seuraavaksi menen hakkaamaan päätäni betoniseinään, todennäköisemmin se murtuu kuin nämä muutamat "ymmärtämättömät" ymmärttävät miksi protestoidaan ja mikä on pielessä.

------------



Protestin muodosta vielä sen verran, että toivoin alatyylisyyksien jäävän pois repertuaarista. Haistattelut ja poskeenottohuutelut eivät kuitenkaan aja asiaa aivan yhtä suoraviivaisesti kuin esimerkiksi "SM-liiga - Jääkiekon tappaja!" huuto. Osa yleisöstä voi niistä närkästyä jo pelkästään ilmaisun perusteella, toinen puoli on se etteivät kaikki välttämättä osaa yhdistää sellaista huutoa isompaan kuvaan. Viesti menee paljon huonommin perille ja riskinä on, että se kääntyy kannattajia vastaan.
 

Larbatchov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On annettu mennä läpi, että turvakaukaloita ei suunnitelmallisesti ole asennettu kaikkiin liigahalleihin. Peli on nopeutunut, varusteet parantuneet, pelaajat eivät ole sellaisia pullapuskia kuin 90-luvulla ja taklauksen osuessa se todellakin sattuu. Miksei SM-liiga ole ottanut tässä ohjaavaa roolia, ottanut vaikka lainaa ja sopinut joukkueiden kanssa takaisinmaksuaikataulusta? Joudutaanko oikeasti odottamaan vuoteen 2015?

Oikeastaan liigassa ja kaikkialla muuallakin oli silloin 90-luvulla "turvakaukalot" eli muovipleksit, jotka kyllä antoivat periksi niin paljon että niihin saattoi hypätä huvikseenkin vaikka maalia tuulettaessa.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sm-Liiga jääkiekon tappaja.

Eipä jokerifanitkaan tuota montaa kertaa huutanut. Helvetin iso miinus siitä alusta, kun kotijoukkueen kapteeni saa palkinnon 400. liigaottelun ansiosta, silloin ei kuulu huutaa mitään sm-liiga jääkiekontappaja ja näyttää sentteriä porilaisyleisölle kun ei lähtenyt mukaan tuossa kohtaa...

Ehkä seuraavana lauantaina saataisiin se että jokaisella paikkakunnalla vihelletään jokainen sm-liigan timeout.

Ei kyllä ihmetytä yhtään että kyseisellä ryhmällä ei ole ollut taas yhtään pelisilmää milloin huudetaan ja milloin ei.

Samoin kritiikkiä HIFK:n sekä muiden joukkueiden faneille jotka ovat alatyylisiä huutoja viljelleet. Todella mauttomia nuo vitun ja poskeen ottamisen huutellut. Miksi pitää perheille suunnatussa tapahtumassa alentua moiseen käytökseen, en käsitä. On aivan varmaa että siellä on joku perheellinen päättänyt että nyt oli vika kerta kun lasten kanssa tullaan matsia kattomaan. Turha lässyttää, että kuulee ne lapset tuommoista muuallakin.

Sen sijaan isoa plussaa noista SM-liiga - täysi vitsi-huudoista ja vastaavista millä sen viestin saa myös perille menemään ja säilytetään oma arvokkuus eikä vajota täysin vajakki asteelle.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Miksi protestoivat naiset vetävät tissit paljaaksi?

Omasta mielestä tässä huutelussa on nyt samasta kysymys.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Hivenen meni kyllä maku hyvästä protestista noiden haistatteluiden ja poskihoitojen takia. Mekin tehtiin Lahdessa mielestämme erinomainen työ ja nyt tuntuu siltä, että se oli turhaa.

Opetelkaa aikuisiksi! Jääkiekkokatsomossa ei huudella hävyttömyyksiä! Ja kyllä, illalla kun ajeltiin takaisin Turkuun, niin oltiin ylpeitä itsestämme. Nyt tuntuu siltä, että meidät leimataan samaan hävyttömyyksien huutamiseen. Se vituttaa!

Vituttaa myös nämä kaksinaamaiset porilaiset... Kusi kihahtelee siellä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Samaa mieltä alatyylisistä huudoista. En myöskään hyväksy Porissa tapahtunutta huutelua ja viheltelyä kun pelaajaa palkittiin. Nämä osoittavat selkeästi pelisilmän puutetta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Miksi protestoivat naiset vetävät tissit paljaaksi?

Omasta mielestä tässä huutelussa on nyt samasta kysymys.

Annoit tahtomattasi (?) hyvän esimerkin, joka on hyvin rinnastettavissa näihin eilisiin alatyylisiin huuteluihin liigassa.

Muistan hyvin, että tissiä on vilautettu (=haistatettu vittua)

Mutta en minä ainakaan enää muista, MIKSI nämä naiset paljastivat tissinsä. Jotain hataria mielikuvia: ihmisoikeudet, naisten asema jne..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös