Jonne Virtanen – Monsterimonni

  • 529 522
  • 1 780

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat

12961

Jäsen
Sinä toivot, että päihdehoito tekisi Virtasesta nöyremmän ihmisen, mutta totuus on että Virtanen on joutunut jo nöyrtymään todella paljon kun on ongelmansa julkisesti tunnustanut ja hakenut siihen apua. Alkoholistien käytöstä ja toimintatapoja nähneenä tietää, että tuo on vaatinut paljon. Vielä on varmasti myös matkaa, kuten todennäköisesti meillä kaikilla. Sen verran pitäisi ainakin vielä nöyrtyä, että tunnustaisi sen tosiasian että alkoholisti ei voi hallita alkoholinkäyttöään. Se on joko tai, siinä ei ole mitään välimuotoja.

Ongelman julkisesti myöntämällä on todella pitkällä, muttei vielä maalissa.

Maali on jokaisella eri paikassa, eikä se nykyään välttämättä ole lopullinen täysraittius.

Nalmefeenilla on parilta ympärillä olevalta (työelämässä kiinni koko ajan olleelta, mutta selvästi riippuvaiselta) alkoholistilta lähtenyt nousuhumalasta fiilis niin, että kohtuukäyttö onnistuu. Toinen juuri hiljattain totesi, että on se nykyään kummallista juoda kun ei teekään ensimmäisen jälkeen heti mieli lisää.

Reseptin pyytäminenkin vaatii toki sen tunnustamista, että alkoholinkäyttö ei pysy ilman apua hanskassa.

En nyt yritä sanoa, ettei täysraittius olisi hyvä ja osalle ainoakin vaihtoehto. Mutta lääketiedekin on mennyt eteenpäin ja myös alkoholiriippuvuudet ovat omissa harmaan sävyissään todella erilaisia.
 

chubster

Jäsen
Täällä kennelläkään tietoa Monnin meiningeistä? Lähinnä kiinnostaa onko valmentajaura Indiansin penkin takana päässyt käyntiin vai katkesiko tuohon ratkeamiseen ja hoitoonohjaukseen (miten lie menikään)?

Jonne on omalaatuinen ja hieno persoona, toivottavasti saa asiansa asianmukaisesti kuntoon.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Täällä kennelläkään tietoa Monnin meiningeistä? Lähinnä kiinnostaa onko valmentajaura Indiansin penkin takana päässyt käyntiin vai katkesiko tuohon ratkeamiseen ja hoitoonohjaukseen (miten lie menikään)?

Jonne on omalaatuinen ja hieno persoona, toivottavasti saa asiansa asianmukaisesti kuntoon.
Kai hän valmentajana nyt on. Joku juttu oli tästä Turun Sanomissa vähän aikaa sitten. Ilmeisesti somehommat ovat kuitenkin täysin loppuneet.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jonne ollut taas äänessä alkoholiongelmistaan.

Jonne Virtanen lopetti uransa ja luuli, että kaikki oli hyvin – ”Alkoholi ei sovi minulle”

Vaikka pelaajaurallaan Jonne olikin yksi pidetyimmistä pelaajista minulle eikä minulla ole mitään henkilökohtaista kaveria vastaan, niin hieman kuitenkin nämä lausunnot sotivat minulle tärkeämpää tahoa eli TPS:ää vastaan. Jonnen käydessä taistelua TPS:ää vastaan useissa eri lähteissä Jonne vakuutteli, ettei alkoholi ole eikä ole koskaan ollutkaan hänelle ongelma.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Jonne ollut taas äänessä alkoholiongelmistaan.

Jonne Virtanen lopetti uransa ja luuli, että kaikki oli hyvin – ”Alkoholi ei sovi minulle”

Vaikka pelaajaurallaan Jonne olikin yksi pidetyimmistä pelaajista minulle eikä minulla ole mitään henkilökohtaista kaveria vastaan, niin hieman kuitenkin nämä lausunnot sotivat minulle tärkeämpää tahoa eli TPS:ää vastaan. Jonnen käydessä taistelua TPS:ää vastaan useissa eri lähteissä Jonne vakuutteli, ettei alkoholi ole eikä ole koskaan ollutkaan hänelle ongelma.

Ihminen jolla on alkoholiongelma vakuuttaa muille viimeiseen asti, että ei ole alkoholiongelmainen. Tuo kuuluu sairauteen. Vasta kun on saatu oikeaa hoitoa ja korkki kiinni, niin voi alkaa ymmärtämään kärsineensä ja kärsivänsä alkoholiongelmasta.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Jonne ollut taas äänessä alkoholiongelmistaan.

Jonne Virtanen lopetti uransa ja luuli, että kaikki oli hyvin – ”Alkoholi ei sovi minulle”

Vaikka pelaajaurallaan Jonne olikin yksi pidetyimmistä pelaajista minulle eikä minulla ole mitään henkilökohtaista kaveria vastaan, niin hieman kuitenkin nämä lausunnot sotivat minulle tärkeämpää tahoa eli TPS:ää vastaan. Jonnen käydessä taistelua TPS:ää vastaan useissa eri lähteissä Jonne vakuutteli, ettei alkoholi ole eikä ole koskaan ollutkaan hänelle ongelma.
Taisipa isäntä itse ihan telkkarissakin Päivärinnan ohjelmassa? kertoa silmät kirkkaina, ettei ole alkoholiongelmaa, kun toimittaja suoraan kysyi. TPS oli tässä se paha, kun jostain yhdestä kaljasta lentoasemalla vaahtosi.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Ei nyt ole mikään yllätys tai ihme jos alkoholisti kertoo ettei mitään ongelmaa ole. Eikö tuo nyt olennainen osa kyseistä sairautta?
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Monni ei juo kovin paljon olutta, ehkä vaan kaksi-kolme kertaa päivässä
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Ei nyt ole mikään yllätys tai ihme jos alkoholisti kertoo ettei mitään ongelmaa ole. Eikö tuo nyt olennainen osa kyseistä sairautta?
Niin, mutta tästä huolimatta palstallakin useampi nimimerkki osasi tuon potkukeissin jälkeen kertoa, että TPS rankaisi Jonnea ihan turhaan ja uskoivat kaiken minkä Jonne sepusti mediassa. TPS oli se yksi ja ainoa paha, joka toimi väärin tilanteessa.

Juu, potkut olivat laittomat, sen kertoi jo tuomioistuin. Olivatko ne kuitenkin oikea valinta Palloseuralta? Ehdottomasti. Ainoa ja oikea valinta.
 

Nati

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Eetu Liukas
Niin, mutta tästä huolimatta palstallakin useampi nimimerkki osasi tuon potkukeissin jälkeen kertoa, että TPS rankaisi Jonnea ihan turhaan ja uskoivat kaiken minkä Jonne sepusti mediassa. TPS oli se yksi ja ainoa paha, joka toimi väärin tilanteessa.

Juu, potkut olivat laittomat, sen kertoi jo tuomioistuin. Olivatko ne kuitenkin oikea valinta Palloseuralta? Ehdottomasti. Ainoa ja oikea valinta.

Hoitoonohjaus ja jos se ei onnistu niin lopuksi irtisanominen lain määrittelemällä tavalla olisi ollut se oikea valinta.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Niin, mutta tästä huolimatta palstallakin useampi nimimerkki osasi tuon potkukeissin jälkeen kertoa, että TPS rankaisi Jonnea ihan turhaan ja uskoivat kaiken minkä Jonne sepusti mediassa. TPS oli se yksi ja ainoa paha, joka toimi väärin tilanteessa.

Juu, potkut olivat laittomat, sen kertoi jo tuomioistuin. Olivatko ne kuitenkin oikea valinta Palloseuralta? Ehdottomasti. Ainoa ja oikea valinta.

Ei laittomat potkut ole ikinä oikea valinta. Jonne olisi pitänyt ensin ohjata asianmukaiseen hoitoon, jonka jälkeen oltaisiin voitu antaa fudut.
 

Ikurin Vireä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves talvella ja Ilves kesällä, Ikurin Vire
Hoitoonohjaus ja jos se ei onnistu niin lopuksi irtisanominen lain määrittelemällä tavalla olisi ollut se oikea valinta.
Tämähän se. Jääkiekko- ja yleisemmin urheilumaailma ei ole vieläkään suostunut moderniin rooliinsa, jossa on työpaikkoja, työnantajia ja -tekijöitä, sekä esimiehiä ja alaisia. Melkein kuin muussakin yhteiskunnassa. Täällä on joukkueita, UTJ:a, valmentajia ja pelaajia, ja asiat ratkotaan joko nyrkeillä, sakkokassalla, tuomarin tai kurinpidon toimilla, tai sitten heittämällä "epäkelvot" yksilöt porukasta ulos. Ymmärrän kyllä, että työelämä kuulostaa kauhean tylsältä kaveriporukan jäkisvuoroon verrattuna, mutta ei auta. Tervetuloa aikuisuuteen.
 

Wanhajalka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Isot Totovoitot, Gracefull Swamp
Hoitoonohjaus ja jos se ei onnistu niin lopuksi irtisanominen lain määrittelemällä tavalla olisi ollut se oikea valinta.
Ongelman tässä muodostaa sopimuksen määräaikaisuus, jota ei voida irtisanoa, ellei se sisällä sen mahdollistavaa klausulia. Näin ollen sopimuksen purkaminen on ainoa vaihtoehto. Pelaajayhdistys haistoi rahan, ja Jonne sopivasti sepitti tarinaa. Lopputuloksen tiedämmekin. En nähnyt yhtään julkituloa pelaajayhdistykseltä, jossa olisi oltu huolissaan itse pelaajan alkoholin käytöstä. Kysymys olikin vain muotoseikan puuttumisen johdosta mahdollisuudesta rahastaa seuraa.
 

Ikurin Vireä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves talvella ja Ilves kesällä, Ikurin Vire
Ongelman tässä muodostaa sopimuksen määräaikaisuus, jota ei voida irtisanoa, ellei se sisällä sen mahdollistavaa klausulia. Näin ollen sopimuksen purkaminen on ainoa vaihtoehto. Pelaajayhdistys haistoi rahan, ja Jonne sopivasti sepitti tarinaa. Lopputuloksen tiedämmekin. En nähnyt yhtään julkituloa pelaajayhdistykseltä, jossa olisi oltu huolissaan itse pelaajan alkoholin käytöstä. Kysymys olikin vain muotoseikan puuttumisen johdosta mahdollisuudesta rahastaa seuraa.
Muutetaan sana "irtisanoa" muotoon "purkaa". Jos päihdeongelma vaikuttaa työntekoon, ihan varmasti sillä perusteella voidaan myös määräaikainen sopimus purkaa, kuten itsekin sanoit. Silloinkin pitää (tai kannattaa, jollei halua hävitä oikeudessa) noudattaa varoitus-hoitoonohjaus-purku -ketjua, olettaen että parannusta ei ole tapahtunut. Juuri kuten lainaamassasi viestissä oli esitetty oikeana tapana toimia. Toimia siis siten kuin työnantajan kuuluu lain mukaan toimia. Miksi tuo olisi "ongelma" ?

Edit: Se, että seuralla ei ole esittää todisteita annetuista varoituksista tai työtä haittaavasta alkoholin käytöstä, ei ole ongelma, vaan osaamattomuutta. "Sepitykset" joko pitivät paikkaansa tai mahdollistuivat osaamattomuuden johdosta.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
No eikö tämä ole jo taputeltu juttu?

Jonne oli tepsin aikana jo aivan sekaisin ja tepsiä ei enää kiinnostanut enää hoitoon ohjaukset. Jonne pääsi toipumaan ja tepsi pääsi katsomaan tulevaisuuteen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ei muuta kun kaikkea hyvää ja tsemppiä Jonnelle valmentajan hommiin. Nyt jysähti! SM-liigan entinen kohupelaaja yllättäen päävalmentajaksi Mestikseen
Onnea vaan Jonnelle valmennusuralle, ihan nousujohteiselta ja tasapainoiselta Virtasen suhtautuminen hommaan vaikuttaa podcast haastattelujenkin perusteella. Toivottavasti vanhat möröt on lopullisesti selätetty, sillä Jonnella varmasti olisi annettavaa valmennusuralla ihan ainakin liigassa asti.
Jonne Virtasta huhutaan ensi kaudeksi TUTOn uudeksi päävalmentajaksi Mestikseen. Tällä hetkellä Virtanen valmentaa Suomi-Sarjan Kaarina Indianssia, mutta Jonnella on omin sanoin tähtäin huipulle. Ehkä me saadaan joskus kokea Perrin - Virtanen tai Virtanen - Perrin kaksikko JYPin valmentajana, sen verran hyvää pataa keskenään ovat siviilissä. Noh katsotaan, tapahtuuko tuo koskaan, mutta hyviä askeleita Jonnella valmennuspuolella, kaikki tsempit sinne.







 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös