Ei hyvää tuuria voi ansaita. Se on ainoastaan sattumaa. Tämä "hyvän tuurin muka ansaitseminen" on vain yksi kymmenistä idioottimaisista hokemista, mitä jopa huippupelaajat ja -valmentajat hokevat kuin opetetut marakatit..Ymmärrän sinua täysin, kun käytit tätä sanontaa juuri em. syystä. Useimmat vastaanottavat kritiikittömästi kaiken, mitä nämä ammatissaan huiput sanovat..Hokin maalilla taisi olla nyt se paljon puhuttu voittava maalivahti. Kun tolppien välissä on hyvässä vireessä oleva veskari, niin se antaa joukkueelle mahdollisuuden voittaa otteluita huonollakin pelillä. Yksittäisessä pelissä tai yksittäisissä tilanteissa voi Murphyn laki/huono tuuri vaikuttaakin lopputulokseen, mutta kyllä se tahtoo vaan mennä niin, että hyvä tuuri ansaitaan. Toivottavasti huomenna sitä hyvää tuuria sitten ansaitaan. Jospa Sami toisi sitä mukanaan tai ainakin maalintekotaitoa!
Hyvän tuurin ansaitsemisella tarkoitetaan, että joukkueen pelaajat tekevät pelissä toistuvasti oikeita ratkaisuja ja hyviä asioita, niin tätä kautta tulee onnistumisia ja pitkässäjouksussa ns. pomppukiekotkin kääntyy omaksi eduksi. Usein kuulee katsomossa puhuttavan esim. että olipa huonoa tuuria, kun kiekko osui tolppaan tai pelaaja ei saanut edes avopaikaista sisään. Nämä eivät ole huonoa tuuria vaan huonosti tehtyjä asioita. Jos pelaaja ampuu tolppaan, niin silloin hän on epäonnistunut.Ei hyvää tuuria voi ansaita. Se on ainoastaan sattumaa. Tämä "hyvän tuurin muka ansaitseminen" on vain yksi kymmenistä idioottimaisista hokemista, mitä jopa huippupelaajat ja -valmentajat hokevat kuin opetetut marakatit..Ymmärrän sinua täysin, kun käytit tätä sanontaa juuri em. syystä. Useimmat vastaanottavat kritiikittömästi kaiken, mitä nämä ammatissaan huiput sanovat..
Kokoonpanot tuli julki. Puolustuksesta poissa Kupiainen, Blomberg ja Joki. Tuliko edellisessä pelissä sitten vammoja?
Puolustuksesta on pois myös Pulkkinen. Voihan se olla, että ei ole mitään sen kummempia vammoja vaan kyseessä yksinkertaisesti kilpailu pelipaikoista?
Harjoituksista myös olleet poissa, jotain pikkuvammoja kyseessä. Tammela vielä pitkään poissa.Kokoonpanot tuli julki. Puolustuksesta poissa Kupiainen, Blomberg ja Joki. Tuliko edellisessä pelissa sitten vammoja?
Tuuriin/ onneen ei voi vaikuttaa millään tietoisella toiminnalla. Et ymmärtänyt kirjoitustani, kirjoitit ihan eri asiasta. Tottakai onnistumisia tulee pitkässä juoksussa enemmän laadukkaammin tekemällä, muttei tuuria. Pomppukiekkojakin kääntyy onnistumisiksi määrällisesti( muttei suhteellisesti) enemmän peliä hallitseville joukkueille, muttei se ole tuuria vaan matematiikkaa..Haluttomalla/ pelillisesti huonommalla joukkueella on ihan yhtä todennäköisesti hyvää tuuria kuin tsemppaavalla/ paremmalla joukkueella..Hyvän tuurin ansaitsemisella tarkoitetaan, että joukkueen pelaajat tekevät pelissä toistuvasti oikeita ratkaisuja ja hyviä asioita, niin tätä kautta tulee onnistumisia ja pitkässäjouksussa ns. pomppukiekotkin kääntyy omaksi eduksi. Usein kuulee katsomossa puhuttavan esim. että olipa huonoa tuuria, kun kiekko osui tolppaan tai pelaaja ei saanut edes avopaikaista sisään. Nämä eivät ole huonoa tuuria vaan huonosti tehtyjä asioita. Jos pelaaja ampuu tolppaan, niin silloin hän on epäonnistunut.
Jokipojilla on iso maalivahtiongelma. Jokainen kiekko pomppii, jokainen.
Myös samaa mieltä. Hyökkäyksiin lähdöt ei ole olleet tuolla tasolla moneen kauteen. Maalivahtipeli kun saadaan kuntoon niin hyvä tulee. Kokkola on kyllä todella vaisu.Samaa mieltä RetroRentun kanssa. Minulla kova usko, että tällä joukkueella voidaan mennä keväällä pitkälle riippumatta siitä, miten tänään käy. Tässä vaiheessa kautta oleellisempaa dataa antaa pelillinen ilme kuin pisteet..
Ymmärrän sinua täysin, tuo tuli sydämestä. Itse aion kuitenkin kannustaa jatkossakin Jokipoikia, enkä ole koskaan kirjoittanut negatiivisesti joukkueesta. Jos/ Kun olen ollut kriittinen, olen kohdistanut sen tämän palstan kirjoittajiin. En ymmärrä, miksi haukkuisin kannattamaani joukkuetta. Ei joukkue pelaa "pahuuttaan" huonosti. Tämän kauden joukkue on laadukas ja viimeiset matsit antavat uskoa kevääseen. 6 kierroksen jälkeen ei sarjataulukon perusteella paljon johtopäätöksiä voi tehdä; mahdollisuudet menestyä keväällä ovat yhtä hyvät, oletpa nyt ensimmäinen tai viimeinen- edellyttäen, että joukkue on laadukas. Maalivahtipelissä on kieltämättä ollut toivomisen varaa, muttei 6 matsia riitä siitäkään lopullista arviota antamaan. Itse uskon, että ainakin Kotkaniemi on pitkässä juoksussa ihan laadukas mokke mestikseen.Minä olen vuosia koettanut olla positiivinen ja kirjoittaa positiiviisesti vastapainoksi sille, että monet trollaavat. Olen koettanut edistää yhteisöllisyyttä kirjoittamalla Jokipoikien historiaketjuun Jatkoajassa ja Wikipediaan Jokipoikien historiaa pelikausittain. Niihin on mennyt jumalauta lukemattomia tunteja aikaa. Mutta nyt ei enää jaksa. Jos Sami Mutasen paluuottelu vetää 700 katsojaa, niin kaikkia me tiedämme, että tämä oli tässä. Ja tuollainen yleisömäärä on ihan vitsi. Vitsi. Jumalauta häpeä ja vitsi.
Jumalauta ei ole montaa vuotta siitä, kun yleisökeskiarvo oli Joensuussa monena kautena peräkkäin noin 2000 katsojan huudeilla. Joensuulaiset ovat nyt hylänneet jääkiekon ja Jokipojat lopullisesti. Minun mielestäni ilman suurempaa syytä, mutta näin se vaan on, enkä itse pysty siihen vaikuttamaan. Se on vaan fakta ja tosia-asia ja joensuulaisten valinta. Minä en jaksa päivitellä palstaa tai Wikipediaa, kun siitä ei ole mitään hyötyä eikä se ketään näytä kiinnostavan.
En ole mitään positiivista palautetta saanut Jokipoikien historian päivittämisestä. Päinvastoin, Wikipedia ilmoittaa, ettei laatu riitä, vaikka taatusti olen merkannut lähdeviitteet paremmin kuin kukaan muu suomenkielisen Wikipedian historiassa ja jumalauta on mennyt kymmenia tunteja aikaa, kehtaavat mokomat irvailla. Wikipedia voi pitää tunkkinsa. Jahka ehdin, poistan Wikipedian tekstit Jokipoikien historiasta. Kukaan ei niitä näköjään lue. Ne eivät kiinnosta ketään. Yksin ei jaksa.
Poistan tunnukseni Jatkoajasta tai jos se ei itseltä onnistu, niin pyydän ylläpitoa poistamaan minut täältä. Jokipoikia en moiti mistään vaan osoitan kiitokseni heille, mutta kun tämä joensuulainen jääkiekko ei näköjään ketään enää kiinnosta, niin minä vittu luovutan. Ihan tarpeeksi monta vuotta olen yrittänyt olla positiivinen, mutta enää ei jaksa. Sami Mutasen paluuottelussa 700 katsojaa. Vitsi, vitsi ja vitsi. Palstoilla trollit voittivat ja onnistuivat negailussaan ja onnea heille siitä. Jatkossa urheilun osalta kiinnostaa korkeintaan änäri ja huippujalkapallo.