Jokipojat 2019–2020

  • 215 857
  • 907
Suosikkijoukkue
JoKP
Tiukkaa on, kentällä ja sen ulkopuolella. Ehkä Joensuussa olisi lähitulevaisuudessa palaverin paikka, jossa kaupungin kaikki kiekkovaikuttajat ja yhteistyökumppanit miettisivät porukalla tulevaisuutta.

Ei lajin suosio paikkakunnalta ole kadonnut mihinkään, syyt tämänhetkiseen tilanteeseen on mainittu täällä jo ties kuinka useasti.
 

TeMee_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Jokp
Itseäni kyllä kiinnostaa ja olen kannattanut Jokipoikia ihan pikkupojasta asti. Vaikkakin Jokipojat on pyörähtänyt 1. divarissa ja Suomi-sarjassa, mutta aina on Jokipojat noussut Mestikseen. Kannatan ja seuraan Jokipoikia pelasi joukkue sitten missä sarjassa tahansa.

Kuitenkin Joensuussa on yksi Jokipojat joukkue. Kyllä olisin mieluusti nähnyt kesän siirroissa hieman toisenlaisia pelaajasiirtoja. Esimerkiksi Jokipoikien kasvatti Ville Räsänen, toinen maalivahdeista olisi saanut olla kokeneempi ja Jokipoikien junioreja olisin nähnyt kokoonpanossa ennemmin kuin jotain Suomi-sarjapelaajia.

Käyn edelleen pelejä katsomassa, vaikka alkukausi onkin ollut huolestuttava, mutta uskon silti, että Jokipojat vielä nousee. :)
 

Martzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekkopojat
Minä olen vuosia koettanut olla positiivinen ja kirjoittaa positiiviisesti vastapainoksi sille, että monet trollaavat. Olen koettanut edistää yhteisöllisyyttä kirjoittamalla Jokipoikien historiaketjuun Jatkoajassa ja Wikipediaan Jokipoikien historiaa pelikausittain. Niihin on mennyt jumalauta lukemattomia tunteja aikaa. Mutta nyt ei enää jaksa. Jos Sami Mutasen paluuottelu vetää 700 katsojaa, niin kaikkia me tiedämme, että tämä oli tässä. Ja tuollainen yleisömäärä on ihan vitsi. Vitsi. Jumalauta häpeä ja vitsi.

Jumalauta ei ole montaa vuotta siitä, kun yleisökeskiarvo oli Joensuussa monena kautena peräkkäin noin 2000 katsojan huudeilla. Joensuulaiset ovat nyt hylänneet jääkiekon ja Jokipojat lopullisesti. Minun mielestäni ilman suurempaa syytä, mutta näin se vaan on, enkä itse pysty siihen vaikuttamaan. Se on vaan fakta ja tosia-asia ja joensuulaisten valinta. Minä en jaksa päivitellä palstaa tai Wikipediaa, kun siitä ei ole mitään hyötyä eikä se ketään näytä kiinnostavan.

En ole mitään positiivista palautetta saanut Jokipoikien historian päivittämisestä. Päinvastoin, Wikipedia ilmoittaa, ettei laatu riitä, vaikka taatusti olen merkannut lähdeviitteet paremmin kuin kukaan muu suomenkielisen Wikipedian historiassa ja jumalauta on mennyt kymmenia tunteja aikaa, kehtaavat mokomat irvailla. Wikipedia voi pitää tunkkinsa. Jahka ehdin, poistan Wikipedian tekstit Jokipoikien historiasta. Kukaan ei niitä näköjään lue. Ne eivät kiinnosta ketään. Yksin ei jaksa.

Poistan tunnukseni Jatkoajasta tai jos se ei itseltä onnistu, niin pyydän ylläpitoa poistamaan minut täältä. Jokipoikia en moiti mistään vaan osoitan kiitokseni heille, mutta kun tämä joensuulainen jääkiekko ei näköjään ketään enää kiinnosta, niin minä vittu luovutan. Ihan tarpeeksi monta vuotta olen yrittänyt olla positiivinen, mutta enää ei jaksa. Sami Mutasen paluuottelussa 700 katsojaa. Vitsi, vitsi ja vitsi. Palstoilla trollit voittivat ja onnistuivat negailussaan ja onnea heille siitä. Jatkossa urheilun osalta kiinnostaa korkeintaan änäri ja huippujalkapallo.
Minä olen vuosia lukenut kirjoituksiasi ja olen monesti miettinyt että hattua pitää kaverille nostaa kun jaksaa kirjoittaa asiallista tekstiä tänne palstoille. Itseäni nyppii myös nämä trollaajat jotka kirjoittelevat negatiiviseen sävyyn Jokipojista, se ei todellakaan edesauta jotta porukkaa saataisiin käymään peleissä.
Maalivahtipeli on mielestäni kyllä pieni huolenaihe tällä kaudella. Se ei anna tiukoissa peleissä mahdollisuuksia voittaviin lopputuloksiin. Hyviä vapaita mokkeja olisi näemmä tarjolla joten mahdollisuuksien mukaan niitä kyllä kannattaisi tiedustella.
Itse olin eilen ottelussa ja kyllä yllätti tuo yleisömäärä....aivan ala-arvoinen HELVETTI!. Kyllä yleisö näyttää äänestävän jaloillaan ja yksi suuri syy on varmaan tämä sarjan mauttomuus. Itse tulen käymään suurimmassa osassa pelejä kun tuli tuo kausari hommattua.
Elä Peci luovuta vielä, kokeillaan kaikesta huolimatta pitää vielä fiilistä yllä!
 
Suosikkijoukkue
JoKP
Samaa mieltä, Pecinjsh on tuonut merkittävää lisäarvoa Jokipojat-aiheiseen keskusteluun ja kirjoitteluun. Niitä tekstejä on ollut mukavaa lukea ja toivottavasti et heitä oikeasti kirvestä kaivoon asian suhteen.

Sitten.. On ihan älyttömän hankala juttu seurankin kannalta kun porukka äänestää jaloillaan. Yleisökato pahentaa ennestään huonoa tilannetta. Toki asioita voisi yrittää tehdä paremmin, mutta mitkä olisivat ne houkutteet joilla saataisiin edes se +1000 ihmistä hallille illasta toiseen?

Ps. Itse käyn katsomassa pelejä aina kun pystyn.
 

Wildforever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Olen seurannut Joensuulaista jääkiekkoa pitkään ja minun syyttävä sormeni osoittaa nykyistä hallitusta joka on tappanut Jokipojista joensuulaisuuden. Edes omia junioreita ei enää kiinnosta. Ei ole aikaakaan kun ns junnukatsomo oli melkein täynnä junnuja ja heidän vanhempiaan. Nykyään se ammottaa tyhjyyttä. Kovasti sanotaan että suljettu sarja sitä ja suljettu sarja tätä. Tekosyitä sanon minä. Kaiken tulisi lähteä paikallisuudesta. Sen kautta tulee katsojat, tukijat ja menestys.
Ps. Immoselle hamekangasta!
 

Alikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Boston
Samaa mieltä, Pecinjsh on tuonut merkittävää lisäarvoa Jokipojat-aiheiseen keskusteluun ja kirjoitteluun. Niitä tekstejä on ollut mukavaa lukea ja toivottavasti et heitä oikeasti kirvestä kaivoon asian suhteen.

Sitten.. On ihan älyttömän hankala juttu seurankin kannalta kun porukka äänestää jaloillaan. Yleisökato pahentaa ennestään huonoa tilannetta. Toki asioita voisi yrittää tehdä paremmin, mutta mitkä olisivat ne houkutteet joilla saataisiin edes se +1000 ihmistä hallille illasta toiseen?

Ps. Itse käyn katsomassa pelejä aina kun pystyn.
Täällä sama. Jatkoajan keskustelua on tullut seurailtua mielenkiinnolla pitkään ja nyt sain jopa ajoiksi hommata tunnukset. Syväanalyysia täältä ei ole tulossa mutta eipä ole vara joukkuetta tai valmentajia haukkuakkaan. Historiaosion jutut on tullut selailtua ja kyllä niihin on varmasti aikaa joutunut käyttämään. Kiitos siitä.Itse olen sitä ikäluokkaa,että ensimmäinen peli hallilla on tullut nähtyä 90-luvun alkupuolella. Vastassa Ketterä ja muistelen sen päättyneen suunnilleen 3-3. Hallissa oli ääntä niin että ei meinannut vieressä seisovalle isälle saada mitään puheäänellä perille. Oltiin muuten nykyisen ärjykylman kohdilla. oikestaan viimeiset n. 15 vuotta ollen seurannut aktiivisemmin. Sen verta on matkaa hallille,että jokaiseen peliin ei pysty lähtemään. Koovee-peliin kyllä ajelen.
 

miraculeux

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Joskus olen miettinyt, että mitäs jos Jokipojat oliskin kaatanut Ilveksen karsinnoissa ja noussut liigaan ja talousasiat olis saatu kuntoon. Voi pojat...
 
Suosikkijoukkue
JoKP
Joskus olen miettinyt, että mitäs jos Jokipojat oliskin kaatanut Ilveksen karsinnoissa ja noussut liigaan ja talousasiat olis saatu kuntoon. Voi pojat...

Sama käynyt joskus mielessä, mutta taisi olla silloin talous niin huonossa jamassa että ihme olisi ollut jos siitä olis noustu jaloilleen. Yleisön kannalta silloin elettiin hienoa aikaa, ah, niitä fiiliksiä.
 
Suosikkijoukkue
JoKP
Jokipojat on jäänyt väliinputoajan rooliin tässä nykyisessä systeemissä, entiset kilpakumppanit Vaasassa, Kouvolassa ja Mikkelissä saivat "pelastettua perseensä", koska hoitivat hommansa paremmin.

Joensuussa homma ei ole oikein missään vaiheessa lähtenyt kunnolla rullaamaan, vaikka kaikesta huolimatta ihmisille jääkiekko vaikuttaakin olevan jääkiekkoa suurempi asia täällä.
 

LoneWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Jokipojat on jäänyt väliinputoajan rooliin tässä nykyisessä systeemissä, entiset kilpakumppanit Vaasassa, Kouvolassa ja Mikkelissä saivat "pelastettua perseensä", koska hoitivat hommansa paremmin.

Joensuussa homma ei ole oikein missään vaiheessa lähtenyt kunnolla rullaamaan, vaikka kaikesta huolimatta ihmisille jääkiekko vaikuttaakin olevan jääkiekkoa suurempi asia täällä.
Silloin kun kyseisissä kaupungeissa pelattiin vielä Mestistä, oli Jokipojat monena vuotena peräkkäin yleisömäärin mitattuna sarjan toiseksi kiinnostavin joukkue heti Vaasan Sportin vanavedessä. Jotain outoa siis on tapahtunut toimiston puolella, mikä nyt on sarjasta putoamisen ja muiden asioiden vuoksi melko ilmeistä. Sitä en tiedä mikä nykypäivänä on toimintamalli.

Katsojamääriin vaikuttavista tekijöistä kun on arvuuteltu täällä, niin kyllä tuo Ruutu+ palvelu näyttelee varmasti isoa roolia. Moni ihminen maksaisi 10 euroa kuussa kyseistä palvelusta ilman Mestis näkyvyyttäkin. Marraskuisena keskiviikko iltana on itsellekin aika suuri houkutus jäädä kotisohvalle pelin ääreen.

Siitä päästäänkin aasin sillalla siihen, että katsoin vielä tuon maalikoosteen äsken. Mielipide vankistui siitä, en sano että kaikki maalit oli Kotkaniemen, mutta sanon että kaikki maalit oli torjuttavissa. Jos Mutasen loppukauden sopimukseen saadaan kolehti kerättyä, en usko että maalivahtiosastolle on vahvistusta tulossa. Ainut vaihtoehto onkin siirtää katseet Liigan puolelle ja sieltä loppukauden lainasopimuksella Joensuuhun. Tulisi aika paljon halvemmaksi, ja monia tahoja palvelevaksi kuvioksi. Sitä taas en tiedä onko niitä joutavia maalivahteja sielläkään.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Olen seurannut Joensuulaista jääkiekkoa pitkään ja minun syyttävä sormeni osoittaa nykyistä hallitusta joka on tappanut Jokipojista joensuulaisuuden. Edes omia junioreita ei enää kiinnosta. Ei ole aikaakaan kun ns junnukatsomo oli melkein täynnä junnuja ja heidän vanhempiaan. Nykyään se ammottaa tyhjyyttä. Kovasti sanotaan että suljettu sarja sitä ja suljettu sarja tätä. Tekosyitä sanon minä. Kaiken tulisi lähteä paikallisuudesta. Sen kautta tulee katsojat, tukijat ja menestys.
Ps. Immoselle hamekangasta!

Junioreiden kiinnostumattomuus taitaa olla aika lailla valtakunnallinen ilmiö. Ennen fanitettiin ja katsottiin ylöspäin oman kotikylän joukkueen pelaajia, oli sarjatasona sitten SM-Liiga tai 3-divari. Gretzkyt, Lemieuxit ja kumppanit olivat jotain kaukaisia hahmoja.

Nykyisin junnujen esikuvat löytyvät parilla klikkauksella NHL:n puolelta, eikä ne oman kotikylän joukkueen "tähdet" jaksa kiinnostaa vähää alusta.

Ei toki poista sitä, mikä kaikki Mestiksessä on pielessä, mutta ei tuo mainitsemasi juttu pelkästään Mestiksen tai Jokipoikien ongelma ole. Aika surullisia yleisömääriä on myös muun muassa Liigan puolella.
 

TeMee_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Jokp
Se täytyy sanoa, että pisteitä ei tule jos ei ole voittavaa maalivahtia ja se täytyy olla, mikäli meinataan mennä pitkälle kevättä. Toinen juttu on Mutasen sopimus loppukaudeksi, mistä rahat siihen? Nyt on pitkä tauko Jokipoikien joukkueella otteluista, kovaa treeniä ja lepoa jos ensi perjantaina voitto tulisi. :)
 

TeMee_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Jokp
Jokohan ensi viikolla Elias Ulander olisi tulossa lainalle Jokipoikiin? Muutamalla pakilla on vammoja ja Ulander on saanut muutamia liigaotteluita alle, joten olisi hyvä lisä puolustukseen.
 

TeMee_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Jokp
Vieläköhän Joonas Harald asustelee Joensuussa? Harald voisi olla parempi valinta maalinsuulle kuin Kotkaniemi/Salama ja tuskin olisi kalliskaan.
 

RetroRenttu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarjasta riippuen
Itseäni näin etäkannattajana kiinnostaa että mikä itse ottelutapahtumassa muuttunut huonompaan suuntaan nyt verrattuna esim 2-4 vuoden takaisiin aikoihin? Lisäksi mietin että miten asioita voisi tehdä paremmin että yleisöä tulisi hallille enenmän (enkä nyt tässä tarkoita pelaaja valintoja niistä lisää alhaalla)?

Olen ihmetellyt paljon fanien tyytymättömyyttä joukkueen Joenlaisuuteen tai muuhun rakenteeseen. Ns omiakasvatteja on ilmeisesti vähemmän kuin aikaisemmilla kausilla, muttei nyt aivan nollassa mennä. Puolustuksesta löytyy Hämäläinen ja Kupiainen ihan puhtaita oman juniorimyllyn kasvatteja. Sitten on ikoni Lehikoinen ja mielenkiintoinen paluumuuttaja Silvennoinen. Hyökkäyksestäkin löytyy Väänänen ja nyt Mutanen. Haapalainen pelasi edellisen sesongin Jokipoikien junioreissa ja päätti myös jatkaa Joensuussa joka on hieno homma. Puhdas oman myllyn poika Aleksi Inkinen odottelee myös näytön paikkaa edustuksessa. Tähän päälle voi myös mainita Larinmaan vaikkei ole oma kasvatti niin harvinaislaatuinen seurauskollinen kaveri nyky Mestksessä.

Mielestäni joukkueessa on riittävä määrä oman kylän poikia, varsinkin kun Petrell on sanonut muutamaan otteeseen että muitakin Joensuulais taustaisia pelaajia kyseltiin mukaan, mutta syystä tai toisesta porukkaa jäi pois kelkasta. Itse en ole myöskään pettynyt näiden paljon puhuttaneiden Suomi-sarja hankintojen tekemiseen. Ovat mielestäni omat tonttinsan täyttäneet ihan ok. Toki töitä ja pelejä pitää saada vielä alle Bryggerille, Räisäselle ja kumppaneille että he olisivat valmiita isompiin rooleihin joukkueessa. Otteita saa ja pitää kehittää niin kuin jokaisen joukkueessa, jotta saadaan kurssi käännettyä.

Tulokset totta kai kuuden pelin jälkeen kyrpivät, mutta uskoa on vielä että laiva saadaan käännettyä parempaan suuntaan. Seuraavat neljä peliä ovat todella tärkeitä paikkoja näyttää että tässä sarjassa pystytään myös tuloksen tekoon.

P.S pahoittelut ylipitkittyneestä jauhannasta.
 

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Täsmälleen samaa mieltä RetroRentun kanssa. Aivan käsittämätöntä ruikutusta "oman kylän poikien" vähäisyydestä ja siitä, että valmentaja tuo haluamiaan pelaajia joukkueeseen. 6 matsin jälkeen tehdään "lopullisia" johtopäätöksiä.. Liigassa on pelattu toistakymmentä kierrosta ja HIFK on Jukurien ja KooKoon alapuolella sarjataulukossa..uskotteko olevan loppukeväästä..? St Louis oli vuodenvaihteessa NHL-n viimeisenä ja voitti keväällä kannun..
 
Suosikkijoukkue
JoKP
Varmaan tällä hetkellä pelillinen tulos ja ajautuminen sarjataulukon häntäpäähän on aiheuttanut eniten yleistä negatiivisuutta fanien keskuudessa. Jos joka ottelussa oltaisiin oltu alakynnessä ja hävitty sen takia, olisi tilanne pahempi. Ei masennuta vielä.
 

Alikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Boston
Täsmälleen samaa mieltä RetroRentun kanssa. Aivan käsittämätöntä ruikutusta "oman kylän poikien" vähäisyydestä ja siitä, että valmentaja tuo haluamiaan pelaajia joukkueeseen. 6 matsin jälkeen tehdään "lopullisia" johtopäätöksiä..
Omia junnuja varmasti olisi enemmän jos sieltä olisi riittävän laadukkaita pelaajia käytettävissä. Jos pelattaisiin pelkillä omilla junnuilla oltaisiin melko varmasti sarjan hännillä, myös maaliskuussa.

Uskon,että tällä porukalla taistellaan edelleen kotiedusta. Turha nyt olisi alkaa panikoimaan ja alkaa kärrätä uusia ukkoja, koska pelissä on melko paljon hyvää, kuten Petrellkin sanoi. Kun Muutama kärkiukko saa hanat auki niin peli varmasti vapautuu myös muilla.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos pelattaisiin pelkillä omilla junnuilla oltaisiin melko varmasti sarjan hännillä, myös maaliskuussa.

Jos ykköskenttään heittäisi Miro Aaltosen, Petrus Palmun ja Jesse Paukun sekä pakkipariksi Aleksi Elorinteen ja Urho Vaakanaisen, niin kyllä minä melkein menestystä veikkaisin...

Mutta joo, jos hassuttelut jättää sikseen, niin hyvän tason Mestis-pelaajia omista olisivat Väänänen, Lehikoinen, Mutanen, Oula Uski, Teemu Väyrynen, Toivo Pennanen ja Santeri Koponen. Ehkä saatoin jonkun unohtaa listasta, mutta ei noista vielä täyttä joukkuetta kuitenkaan saisi aikaiseksi.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Kyllähän noiden lippujen hinnoittelu suhteessa Mestiksen nykytilanteeseen varmasti yksi syy siihen, miksei porukka käy pelissä: Liiga kiinni ja tämän vuoksi liigakarsintoja ei käydä. Lisäksi kovinkaan monella ei ole varaa jatkuvasti maksaa tuota 13 euroa seisomapaikkalipusta, kun rahaa on käytettävä myös muuhun elämään. Kuitenkin on hyvä, että Jokipoikien hallituksessa on tajuttu tuo opiskelijalipun laittaminen noinkin alhaiseksi ja lisäksi tuo perhelippu.

Nuo kausikortit voisivat olla myös tavalliselle kuluttajalle halvempia. Yli 200 euroa seisomakausikortista on vähän liikaa tavalliselle työttömälle ja opiskelijat, eläkeläiset ja työttömät saavat kausikorteista pelkästään 20 euron alennuksen, mikä on aivan liian vähän. Mieluummin joko -50 euron alennus tai puoleen hintaan kausikortit kyseenomaisille ryhmille. Väittäisin jopa, että jos kausikorttien hinnoittelua muutettaisiin vaikka 9-10 takaisiin hintoihin (taisi olla noin 100 euron luokkaa ainakin seisomapaikkakortti), tavallinen kuluttaja varmasti ostaisi kausikortin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös