Jokipojat 2019–2020

  • 216 098
  • 907

TeMee_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Jokp
Huomisesta ottelusta on kotisivulla ennakko ja Mutanen on uusitussa ykköskentässä Väänäsen ja Larinmaan kanssa :) Kokkola pelaa siis Varttisen ja Kuusiston kanssa kakkosketjussa.
 

Pecinjsh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Latvia
Taitaa olla kaikilla Mestis-joukkueilla sama juttu, että jos ostaa lipun ovelta, niin lipunmyyjä Ticketmasterin kautta netistä kliksuttelee ja tulostaa lipun. Minusta tämä on vähän hidas ja kömpelö tuo Ticketmasterin verkkopalvelu. Siinä kun myyjä hallin ovella sitten ostelee kaikille jonottajille jokaiselle erikseen lipun netistä, niin onhan se vähän hidasta ja jengi siinä näpyttelee pinkoodejaan maksupäätteeseen jokainen erikseen. Kun ennen vanhaan lippu revittiin lippuvihkosta ja tasaraha kouraan ja siinä meni aikaa pari sekuntia.

Paljon kätevämpää on ostaa itse lippu jo kotona Ticketmasterista, niin ei tarvitse ulkona seisoa jonossa ja kuunnella, kun eka erä on jo menossa etenkin jos meinaa viime hetkellä saapua hallille.

Toivottavasti Mestis etsisi ensi kaudeksi jonkun modernimman lippupalvelun, ettei olisi hidasta kliksuttelua ja sitten tulostetaan vielä lippua ihan turhaa paperille jne. Tai sitten palata vanhan ajan systeemeihin, lippuvihkosta lippujen repimiseen.
 

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Hokin maalilla taisi olla nyt se paljon puhuttu voittava maalivahti. Kun tolppien välissä on hyvässä vireessä oleva veskari, niin se antaa joukkueelle mahdollisuuden voittaa otteluita huonollakin pelillä. Yksittäisessä pelissä tai yksittäisissä tilanteissa voi Murphyn laki/huono tuuri vaikuttaakin lopputulokseen, mutta kyllä se tahtoo vaan mennä niin, että hyvä tuuri ansaitaan. Toivottavasti huomenna sitä hyvää tuuria sitten ansaitaan. Jospa Sami toisi sitä mukanaan tai ainakin maalintekotaitoa!
Ei hyvää tuuria voi ansaita. Se on ainoastaan sattumaa. Tämä "hyvän tuurin muka ansaitseminen" on vain yksi kymmenistä idioottimaisista hokemista, mitä jopa huippupelaajat ja -valmentajat hokevat kuin opetetut marakatit..Ymmärrän sinua täysin, kun käytit tätä sanontaa juuri em. syystä. Useimmat vastaanottavat kritiikittömästi kaiken, mitä nämä ammatissaan huiput sanovat..
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Ei hyvää tuuria voi ansaita. Se on ainoastaan sattumaa. Tämä "hyvän tuurin muka ansaitseminen" on vain yksi kymmenistä idioottimaisista hokemista, mitä jopa huippupelaajat ja -valmentajat hokevat kuin opetetut marakatit..Ymmärrän sinua täysin, kun käytit tätä sanontaa juuri em. syystä. Useimmat vastaanottavat kritiikittömästi kaiken, mitä nämä ammatissaan huiput sanovat..
Hyvän tuurin ansaitsemisella tarkoitetaan, että joukkueen pelaajat tekevät pelissä toistuvasti oikeita ratkaisuja ja hyviä asioita, niin tätä kautta tulee onnistumisia ja pitkässäjouksussa ns. pomppukiekotkin kääntyy omaksi eduksi. Usein kuulee katsomossa puhuttavan esim. että olipa huonoa tuuria, kun kiekko osui tolppaan tai pelaaja ei saanut edes avopaikaista sisään. Nämä eivät ole huonoa tuuria vaan huonosti tehtyjä asioita. Jos pelaaja ampuu tolppaan, niin silloin hän on epäonnistunut.
 

TeMee_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Jokp
Tänään Jokipojat-KeuPa ottelu PKS-Areenalla ja varmasti mielenkiinto kohdistuu uusittuun ykkösketjuun (Mutanen-Väänänen-Larinmaa). Tänään toivottavasti halli tulee täyteen ja Ärjyt saavat kunnon kannustushuutonsa. :)

Alkukausi on ollut huono, mutta Hokkia vastaan oli hyvää viisikkopelaamista ja 42-8 oli laukaukset, joten yritystä ei ole puuttunut. Ei siis heitetä pyyhettä kehään, vaan annetaan oma tukemme ärjylaumalle. :)

Itse ainakin menen hallille katsomaan pelin. Tänä iltana varmasti Mutanen tuo vauhtia peliin.
 

TeMee_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Jokp
Kokoonpanot tuli julki. Puolustuksesta poissa Kupiainen, Blomberg ja Joki. Tuliko edellisessä pelissä sitten vammoja?
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Kokoonpanot tuli julki. Puolustuksesta poissa Kupiainen, Blomberg ja Joki. Tuliko edellisessä pelissä sitten vammoja?

Puolustuksesta on pois myös Pulkkinen. Voihan se olla, että ei ole mitään sen kummempia vammoja vaan kyseessä yksinkertaisesti kilpailu pelipaikoista?
 

TeMee_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Jokp
Puolustuksesta on pois myös Pulkkinen. Voihan se olla, että ei ole mitään sen kummempia vammoja vaan kyseessä yksinkertaisesti kilpailu pelipaikoista?

Sitten olisi outoa toimintaa Petrelliltä sillä esimerkiksi Blomberg on hyvä pakki, joka on hyvä alivoimapelaamisessa. Vieläpä KeuPa vastassa.
 

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Hyvän tuurin ansaitsemisella tarkoitetaan, että joukkueen pelaajat tekevät pelissä toistuvasti oikeita ratkaisuja ja hyviä asioita, niin tätä kautta tulee onnistumisia ja pitkässäjouksussa ns. pomppukiekotkin kääntyy omaksi eduksi. Usein kuulee katsomossa puhuttavan esim. että olipa huonoa tuuria, kun kiekko osui tolppaan tai pelaaja ei saanut edes avopaikaista sisään. Nämä eivät ole huonoa tuuria vaan huonosti tehtyjä asioita. Jos pelaaja ampuu tolppaan, niin silloin hän on epäonnistunut.
Tuuriin/ onneen ei voi vaikuttaa millään tietoisella toiminnalla. Et ymmärtänyt kirjoitustani, kirjoitit ihan eri asiasta. Tottakai onnistumisia tulee pitkässä juoksussa enemmän laadukkaammin tekemällä, muttei tuuria. Pomppukiekkojakin kääntyy onnistumisiksi määrällisesti( muttei suhteellisesti) enemmän peliä hallitseville joukkueille, muttei se ole tuuria vaan matematiikkaa..Haluttomalla/ pelillisesti huonommalla joukkueella on ihan yhtä todennäköisesti hyvää tuuria kuin tsemppaavalla/ paremmalla joukkueella..
 

RetroRenttu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarjasta riippuen
Toivottavasti tänään saadaan PKS areenalle kauden ennätys yleisö tähän mennessä. Joukkueessa on hyvä tekemisen meininkin ainakin näin ulkopuolisen tuntumalla. Pienistä asioista ovat pelit olleet kiinni. Joka tapauksessa tulosta pitäisi pikku hiljaa saada pöytään ettei tilanne ala ajautumaan heikoille jäille. Tässä on hyvä pätkä vielä pelejä ennen Karjala turnaus taukoa, joiden aikana kurssia on hyvä kääntää.

Joululahjaksi joukkueelle toivoisi Mutasen loppukauden sopimusta. Sanottakoon jos mies haluaa vielä panostaa pidempään pelaamiseen ja asettua kotiseuduilleen niin jostain toivottavasti löytyisi varat tehdä sopimus samointein myös ensi kautta koskevaksi.
 

TeMee_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Jokp
Jokipojilla on iso maalivahtiongelma. Jokainen kiekko pomppii, jokainen.

Olen huomannut saman. Taas Kotkaniemelle lipsahti helppo ja näyttää, että pomppii kiekko jatkuvasti. Kotkaniemi/Salama ei ole vakuuttanut.

Positiivista, että Varttinen on saanut maalihanat auki. Mutanen ollut pirteä ja tuonut pirteyttä myös Larinmaahan ja Väänäseen. Taistele Jokipo!
 

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Samaa mieltä RetroRentun kanssa. Minulla kova usko, että tällä joukkueella voidaan mennä keväällä pitkälle riippumatta siitä, miten tänään käy. Tässä vaiheessa kautta oleellisempaa dataa antaa pelillinen ilme kuin pisteet..
 

TeMee_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Jokp
Mitä olen seurannut peliä tänään, niin aikamoista roiskimista. KeuPan pelaajat saavat pysäytettyä kiekon jatkuvasti Jokipoikien puolustusalueelle ja niistä on syntynyt paljon vaaratilanteita.
 

Alikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Boston
Samaa mieltä RetroRentun kanssa. Minulla kova usko, että tällä joukkueella voidaan mennä keväällä pitkälle riippumatta siitä, miten tänään käy. Tässä vaiheessa kautta oleellisempaa dataa antaa pelillinen ilme kuin pisteet..
Myös samaa mieltä. Hyökkäyksiin lähdöt ei ole olleet tuolla tasolla moneen kauteen. Maalivahtipeli kun saadaan kuntoon niin hyvä tulee. Kokkola on kyllä todella vaisu.
 

Pecinjsh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Latvia
Tää oli vissiin tässä. Ei yleisöä, ei jääkiekkoa. Pillit pussiin. Tää oli tässä. En minäkään jaksa enää. Moi.
 

hessum63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Jokipojat ja SuKiKa
Jotain tartteis tehdä! Minulle joukkue on täysin hajuton ja mauton. Maalivahtipeli ei anna mahdollisuutta pisteisiin kun luvattoman helppoja lirahtaa pelistä toiseen.
 

TeMee_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Jokp
Kyllähän tämä tappio korventaa, mutta Jokipojat oli jälleen ahkerampi laukomaan, muttei mene sisään. :( Maalivahtipeli huolettaa eniten. Pisteitä pitäisi alkaa jo saada. Tänään kuitenkin saatiin jo kolme hienoa maalia. Seuraavassa ottelussa Koovee nurin.

Kyllähän tuo ihmetyttää, että harkkamatseissa saatiin voittoja, mutta kausi kun käynnistyi, niin on vaikeuksia saada se eka voitto. Toivottavasti Mutaselle saadaan se loppukauden soppari.
 

Pecinjsh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Latvia
Minä olen vuosia koettanut olla positiivinen ja kirjoittaa positiiviisesti vastapainoksi sille, että monet trollaavat. Olen koettanut edistää yhteisöllisyyttä kirjoittamalla Jokipoikien historiaketjuun Jatkoajassa ja Wikipediaan Jokipoikien historiaa pelikausittain. Niihin on mennyt jumalauta lukemattomia tunteja aikaa. Mutta nyt ei enää jaksa. Jos Sami Mutasen paluuottelu vetää 700 katsojaa, niin kaikkia me tiedämme, että tämä oli tässä. Ja tuollainen yleisömäärä on ihan vitsi. Vitsi. Jumalauta häpeä ja vitsi.

Jumalauta ei ole montaa vuotta siitä, kun yleisökeskiarvo oli Joensuussa monena kautena peräkkäin noin 2000 katsojan huudeilla. Joensuulaiset ovat nyt hylänneet jääkiekon ja Jokipojat lopullisesti. Minun mielestäni ilman suurempaa syytä, mutta näin se vaan on, enkä itse pysty siihen vaikuttamaan. Se on vaan fakta ja tosia-asia ja joensuulaisten valinta. Minä en jaksa päivitellä palstaa tai Wikipediaa, kun siitä ei ole mitään hyötyä eikä se ketään näytä kiinnostavan.

En ole mitään positiivista palautetta saanut Jokipoikien historian päivittämisestä. Päinvastoin, Wikipedia ilmoittaa, ettei laatu riitä, vaikka taatusti olen merkannut lähdeviitteet paremmin kuin kukaan muu suomenkielisen Wikipedian historiassa ja jumalauta on mennyt kymmenia tunteja aikaa, kehtaavat mokomat irvailla. Wikipedia voi pitää tunkkinsa. Jahka ehdin, poistan Wikipedian tekstit Jokipoikien historiasta. Kukaan ei niitä näköjään lue. Ne eivät kiinnosta ketään. Yksin ei jaksa.

Poistan tunnukseni Jatkoajasta tai jos se ei itseltä onnistu, niin pyydän ylläpitoa poistamaan minut täältä. Jokipoikia en moiti mistään vaan osoitan kiitokseni heille, mutta kun tämä joensuulainen jääkiekko ei näköjään ketään enää kiinnosta, niin minä vittu luovutan. Ihan tarpeeksi monta vuotta olen yrittänyt olla positiivinen, mutta enää ei jaksa. Sami Mutasen paluuottelussa 700 katsojaa. Vitsi, vitsi ja vitsi. Palstoilla trollit voittivat ja onnistuivat negailussaan ja onnea heille siitä. Jatkossa urheilun osalta kiinnostaa korkeintaan änäri ja huippujalkapallo.
 

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Minä olen vuosia koettanut olla positiivinen ja kirjoittaa positiiviisesti vastapainoksi sille, että monet trollaavat. Olen koettanut edistää yhteisöllisyyttä kirjoittamalla Jokipoikien historiaketjuun Jatkoajassa ja Wikipediaan Jokipoikien historiaa pelikausittain. Niihin on mennyt jumalauta lukemattomia tunteja aikaa. Mutta nyt ei enää jaksa. Jos Sami Mutasen paluuottelu vetää 700 katsojaa, niin kaikkia me tiedämme, että tämä oli tässä. Ja tuollainen yleisömäärä on ihan vitsi. Vitsi. Jumalauta häpeä ja vitsi.

Jumalauta ei ole montaa vuotta siitä, kun yleisökeskiarvo oli Joensuussa monena kautena peräkkäin noin 2000 katsojan huudeilla. Joensuulaiset ovat nyt hylänneet jääkiekon ja Jokipojat lopullisesti. Minun mielestäni ilman suurempaa syytä, mutta näin se vaan on, enkä itse pysty siihen vaikuttamaan. Se on vaan fakta ja tosia-asia ja joensuulaisten valinta. Minä en jaksa päivitellä palstaa tai Wikipediaa, kun siitä ei ole mitään hyötyä eikä se ketään näytä kiinnostavan.

En ole mitään positiivista palautetta saanut Jokipoikien historian päivittämisestä. Päinvastoin, Wikipedia ilmoittaa, ettei laatu riitä, vaikka taatusti olen merkannut lähdeviitteet paremmin kuin kukaan muu suomenkielisen Wikipedian historiassa ja jumalauta on mennyt kymmenia tunteja aikaa, kehtaavat mokomat irvailla. Wikipedia voi pitää tunkkinsa. Jahka ehdin, poistan Wikipedian tekstit Jokipoikien historiasta. Kukaan ei niitä näköjään lue. Ne eivät kiinnosta ketään. Yksin ei jaksa.

Poistan tunnukseni Jatkoajasta tai jos se ei itseltä onnistu, niin pyydän ylläpitoa poistamaan minut täältä. Jokipoikia en moiti mistään vaan osoitan kiitokseni heille, mutta kun tämä joensuulainen jääkiekko ei näköjään ketään enää kiinnosta, niin minä vittu luovutan. Ihan tarpeeksi monta vuotta olen yrittänyt olla positiivinen, mutta enää ei jaksa. Sami Mutasen paluuottelussa 700 katsojaa. Vitsi, vitsi ja vitsi. Palstoilla trollit voittivat ja onnistuivat negailussaan ja onnea heille siitä. Jatkossa urheilun osalta kiinnostaa korkeintaan änäri ja huippujalkapallo.
Ymmärrän sinua täysin, tuo tuli sydämestä. Itse aion kuitenkin kannustaa jatkossakin Jokipoikia, enkä ole koskaan kirjoittanut negatiivisesti joukkueesta. Jos/ Kun olen ollut kriittinen, olen kohdistanut sen tämän palstan kirjoittajiin. En ymmärrä, miksi haukkuisin kannattamaani joukkuetta. Ei joukkue pelaa "pahuuttaan" huonosti. Tämän kauden joukkue on laadukas ja viimeiset matsit antavat uskoa kevääseen. 6 kierroksen jälkeen ei sarjataulukon perusteella paljon johtopäätöksiä voi tehdä; mahdollisuudet menestyä keväällä ovat yhtä hyvät, oletpa nyt ensimmäinen tai viimeinen- edellyttäen, että joukkue on laadukas. Maalivahtipelissä on kieltämättä ollut toivomisen varaa, muttei 6 matsia riitä siitäkään lopullista arviota antamaan. Itse uskon, että ainakin Kotkaniemi on pitkässä juoksussa ihan laadukas mokke mestikseen.
 

TeMee_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Jokp
Ihmettelin itsekin miten Mutasen paluuottelussa oli vain vähän yli 700 katsojaa, sillä oletin että tuhat menisi rikki, mutta ei. Onko tietoa kuinka monta kausaria meni kaupaksi?

Toivottavasti Koovee-ottelussa olisi enemmän yleisöä. Maalivahtipelistä sen verran, että Salaman tilalle joku parempi sekä kokeneempi maalivahti ja niitähän on vapaana. Antti Lehtonen, Kimmo Rautiainen, Jonathan Iilahti, Samuel Jukuri ja Joonas Harald.

Hyvät muistot jäi Jonathan Iilahden käynnistä Jokipojissa ja mieluusti näkisin miehen vielä tolppien välissä. Juho Ratilainenkin varmasti tähyää Koplasta ylemmäs.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Täällä olevan Jokipojat-aiheisen keskustelun ja keskustelijoiden määrä on lisääntynyt, mikä on ainoa Jokipoikiin liittyvä positiivinen asia hetkeen. Elä siekään Peci heitä pyyhettä kehään kokonaan. Jokipoikien historia on meidän historiaa, eikä sitä kukaan voi viedä pois. Seura voi tehdä taas kupit, mutta tekstithän jää Wikipediaan ja tänne.

Valitettavasti tuo touhu ei parane ennen kuin sarjajärjestelmä muuttuu. Tässä kaupungissa pelataan useammassa lajissa Suomen mestaruudesta, joten ei rivikatsojaa tällainen suljetun sarjan pelleily kiinnosta. Ottelutapahtumakin kun on taantunut aivan helvetisti niin onhan se tuonne halliin meneminen jonkun sortin kannanotto.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös