Nyt muutamien kuppiloiden jälkeen, on myös täälläpäin kotiuduttu pelistä.
Lisäksi ensimmäinen viesti, joten koitan olla erityisen asiallinen :)
Hajahuomioita pelistä:
- Ensimmäisessä erässä Jokerit hyvin pelissä mukana(liikettä löytyi). Erityisesti Hyvönen ja Jantunen pirteinä. Tapparalta taas 1.erä tuttua tervaa.
-Toisen erän alun (2-0) maalin jälkeen. Suurimmalta osalta jokeri miehistä loppui(ainakin näytti siltä), joko intohimo/taistelutahto. Tappara ei esittänyt mitään erikoista, vaan jatkoi(itseasiassa koko pelin) samaa rataa ja iski maalit paikoista mitä tarjottiin. Osin ehkä Milan Minarin ja Karl Goehringin avustuksella.
-Kolmanesta erästä löytyykin jo enemmän tarinaa. Eli kolmannen erän alku oli aikalailla pelailua molemmilta, kunnes tsekki tuomari otti viimeistään pelin "haltuun". Köykäisiä jäähyjä sm-liigaan... Tässä viimeistään tarjottiin Tapparalle paikkaa ratkaista peli. Ratkaiseva maali siittä lopulta syöttökone Petri Kontiolan toimesta saatiin, mutta peli ei edelleenkään ollut ohi.
Lisää sydämmentykytyksiä Tapparaleiriin toi Mika Viinasen saama 10minuuttia sukelluksesta. Ei sinänsä Viinasen 10minuuttia muuten, mutta tsekki Minarilla on/oli väärä käsitys miten sm-liigassa vastaavassa tilanteessa toimitaan. Yleensä mitä itse olen nähnyt, että toiselle osapuolella on annettu kymppi käytösrangaistuksesta ja toiselle kakkonen "suorittamastaan rikkeestä".
Nyt kuitenkin toimittiin niin, että tulevan "jäähyn" aikana Tapparan maalivahti Mika Lehto lähti kohti vaihtoaitota, kun kiekko jo selvästi oli ollut Tapparan pelaajan hallussa. Tuomari Minar ei kuitenkaan tätä noteerannut vaan tilanne meinasi päättyä Tomek Valtosen suorittamaan puhtaaseen osumaan tyhjään maalin! Näin ei kuitenkaan käynyt, mikä osakseen olisi lisännyt keskusteluja tuomarilinjasta/kansainvälisestä tuomari vaihdoista. Lisäksi huomautus, että yleensä näissä tapauksissa missä kaverikin saa jäähyn sukeltamisesta. Pitäisi pilli soida vasta, kun "rikkonut" pelaaja koskee kiekkoon, ei "sukeltaja".
Pelitapahtumiin nyt tässä kunnossa enempää ottamatta kantaa, oli kuitenkin hieno reissu taas käydä Hjalliksen kartanossa. Hianoa kannustusta Tapparan pieneltä, mutta pippuriselta joukolta! Lisäksi tuli saatua tappioputki poikki, mikä on seurannut viimeisissä vieraspeleissä mitä olen itse lähtenyt paikan päälle katsomaan (mukaan lukien Kuopin peli).
Pipot ja pinssit on tullut kuitenkin aina matkaan ;)