Jokerit-Tappara 10.4.2002. Toinen näytös.

  • 5 899
  • 290

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Vastauksia:

Mane:

"Jokereiden 2-1-maali. Koivisto tosiaan oli maalialueella sekunnin osia ennen kiekkoa ja sääntökirjan mukaan maali olisi pitänyt hylätä. Tällaisia maaleja vaan ei koskaan ennenkään ole SM-liigassa hylätty ja helvetin hyvä niin.
...
Komea maali Koivistolta, yksi kauden upeimmista."

Ensinnäkin epäilen vahvasti tuota väitettäsi, ettei tällaisia maaleja ole liigassa hylätty ennenkään. Toisekseen sallinet eriävän mielipiteeni koko asiasta. Minusta säännöissä selkeys on tavoiteltava kriteeri aina, jotta vältyttäisiin tulkintaongelmilta, koskien tietysti lähinnä paitsio- tai maalipaitsiotilanteita. Emmehän me paitsioitakaan jätä viheltämättä vain siksi, että kaveri on upeasta syötöstä vapautumassa upeasti läpiajoon. Jos pelaaja työnnetään maalialueelle, tilanne on tietysti toinen.


Hull16:

"Kerroppa nyt ensin miten muuten kuin henkisesti Koivisto häiritsi Draperiä, koska Hassisen vastaavassa ei ollut mitään epäselvää.
Sen kyllä allekirjoitan, että tuollaisia on myös hylätty ja hyväksytty, mutta perustelut ovat kuitenkin kiistattomat nykyisille ratkaisuille."

En ole häiritsemisestä puhunut mitään. Asia on kuitenkin kaikkea muuta kuin kiistaton, koska sääntöjen mukaan Koiviston maali olisi pitänyt hylätä. Siksi lauseesi "eilen ja toissapäivänä mentiin maalien osalta täysin kirjan mukaan" on absurdi, koska juuri kirjan mukaanhan näin nimenomaan ei menty.


Flint:

"Mä käsittääkseni sain täällä varsin paljon paskaa päälleni silloin kun itkin ja valitin tuota Ilveksen Vähä-Ruoholan puun takaa tullutta taklausta joka päätti Ville Peltosen kauden. Silloin ei kukaan tullut sanomaan että tämä on keskustelupalsta ja täällä kuuluukin spekuloida asioista. Silloin asia oli kuulemma päivän selvä ja siinä ei ollut mitään spekuloitavaa. Joten mikä nyt on muuttunut kun tämä onkin muuttunut "vain yhden totuuden"-palstasta "antaa kaikkien kukkien kukkia"-palstaksi?"

En voi toisten puolesta puhua, mutta itse kritisoin ko. tapauksessa tapaasi julistaa asia varmaksi suuntaan tai toiseen. Ja siitä ainakin omalta osaltani on kysymys myös tässä. Pyysin Sinua silloin ja pyydän Sinua nyt tulemaan vastaan ja asettamaan itsesi toisten asemaan. Mikään näistä tapauksista ei ole ollut päivänselvä, jos aletaan spekuloida säännöillä ja niiden tulkinnoilla. Miksikö sitten otin esimerkiksi juuri Sinut? Siksi, että minulla on tietty käsitys siitä, miten olisit käyttäynyt, jos tilanteet olisivat menneet päinvastoin.





Ranger
 
Viimeksi muokattu:

MokkaSiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
tappara
Ylämäkeen juostessa tulee kovempi hiki kuin tasamaalla tai alamäkeen juostessa joten mikäli perille pääsee on onnistumisen tunnekin suurempi.
Tämä vielä eräänlaisena tarkennuksena viestiini , joka oli jäänyt tunnekuohuissa epämääräiseksi ja vajavaiseksi ja josta joku oli saanut nenäänsä suurehkon vihreän klöntin , jota ehkä myös herneeksi voi kutsua.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Cobol:

Selkis.

Sen verran kuitenkin vielä, että...

"Kun Jokereilta teilattiin Ville Peltonen turhalla taklauksella lasarettiin ja koko loppukaudeksi katsomoon, Jokereiden värejä tunnustavista ei tainnut kukaan todeta muuta kuin sen, että paska juttu, mutta olisi pitänyt päänsä ylhäällä. Mitään itkuja ei tullut, vaikka kausi näytti juuri valuneen lopullisesti käsistä... Seraavaksi me mietittiin täällä(kin), että mistäs nyt saadaan kaveri korvaamaan Peltosta. Eli tällainen positiviinen ote."

...vilkaisepa ko. ketjua.

http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?threadid=8586

Kehottaisin keskittymään etenkin nimimerkkien Hull16 ja Flintstone kirjoituksiin. ;)




Ranger


EDIT: Designer

"Mitenhän mahtaa olla, joko syksyllä tietyt henkilöt osaavat ottaa kritiikkiä vastaan ilman, että tarvitsee vetäistä itkukorttia hihasta"

Toivottavasti sama pätee myös eräisiin toisiin tiettyihin henkilöihin, kun seuraavan kerran alamme puhua Sikakatsomosta tai ongelmista Rinkulalla. ;)
 
Viimeksi muokattu:

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
Re: Re: Crybaby

Viestin lähetti cobol


Kuten jo kirjoitinkin huomiseen 3:nnen finaalin ketjuun, tämä menneistä jauhaminen sopii meille: jatkakaa vaan, sillä 90 prosenttia Tapparan pelaajista lukee palstaa:D

Yksi ero on nähtävissä selvästi Jatkoajan kirjoittajissa ja mun mielestä Jokereiden puolella taitaa olla aika fiksua väkeä. Kun Jokereilta teilattiin Ville Peltonen turhalla taklauksella lasarettiin ja koko loppukaudeksi katsomoon, Jokereiden värejä tunnustavista ei tainnut kukaan todeta muuta kuin sen, että paska juttu, mutta olisi pitänyt päänsä ylhäällä. Mitään itkuja ei tullut, vaikka kausi näytti juuri valuneen lopullisesti käsistä... Seraavaksi me mietittiin täällä(kin), että mistäs nyt saadaan kaveri korvaamaan Peltosta. Eli tällainen positiviinen ote. Suosittelen, se tekee elämisen helpommaksi :D

Vai pitääkö mun nyt ruveta kannustamaan HPK:n lailla tällä kertaa Tapparaa, jotta saataisiin hyvät finaalit? HPK:ta se ei tosin auttanut yhtään, ne eivät osanneet vapautua edellispelien paineistaan...

Go Tappara Go?

Me typerätkin kirjoitetaan tänne uskotko!!

KUNNON P33L0 KIRJOTTAA VAIN ISOLLA SEKÄ JÄTTÄÄ KAIKKI VÄLIMERKIT *ITTUUN!!!!111!!!1 KYLLÄ MÄ *AATANA OSAAN KIRJOTTAA YHTA HYVIN KU JOKU TANAN TOIMITTAJA VAIKKA ISOT POJAT MULLE *ITUILEEKIN KEKSUSTLUPALSTOILLA!!!!111!!11!! AINUT VÄLIMERKKI MIHIN LAUSE LOPPUU ON hUuUtOmERKK11!!!!1!!!!!

No niin, mopo keulii liikaa.

Melkoisen korvaajan muuten saitte, Machulda kantoi yksin Jokerit finaaleihin, saa nähdä ratkaiseeko vielä pelejä.

Peltonen tuskin olisi pystynyt samaan, melko nuhainen kausi, tosin osin loukkaantumisten takia.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Cobol:

Viestin lähetti ranger
Selkis (Cobolin kirjoitukseen liittyen).

...vilkaisepa ko. ketjua.

http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?threadid=8586

Kehottaisin keskittymään etenkin nimimerkkien Hull16 ja Flintstone kirjoituksiin. ;)


Ranger

Juu, Musta Kyy kävi (silloinkin) provosoimassa ja siihen muutama kuitti :D

Muuten ketjussa mietittiin juuri sitä, mitä tuossa ylempänä kirjoitin. Eli paska juttu, mutta olisi pitänyt päänsä ylhäällä ja sitten sitä, että Virmanen, nyt tuli isompi homma.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti ranger
EDIT: Designer

"Mitenhän mahtaa olla, joko syksyllä tietyt henkilöt osaavat ottaa kritiikkiä vastaan ilman, että tarvitsee vetäistä itkukorttia hihasta"

Toivottavasti sama pätee myös eräisiin toisiin tiettyihin henkilöihin, kun seuraavan kerran alamme puhua Sikakatsomosta tai ongelmista Rinkulalla. ;)
Juu, sitä minäkin toivon. Tosin saamme kai oikeuden puolustautua, jos koko fanilauma taas kerran yritetään leimata muutaman huudon perusteella? Siis niinkuin tähänkin asti? Yleistäminen ei ole kovin rakentavaa.

Vakiolle tiedoksi, tuo lainaukseni ei sitten tarkoita sitä, että viesti olisi sinuun suunnattu. Otin sen vain esimerkiksi kirjoitustavasta, jota en ymmärrä. En ymmärrä siksi, että se ei tosiaan vie käsiteltävää asiaa sitten metriäkään eteenpäin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Niimpä ranger niimpä

Ja tuostahan mä hetki sitten puhuin.

Jos mun tuolloin antamat teloitustuomiot Vähä-Ruoholalle oli naurettavia niin kyllä mä näkisin että nuo salalittoteoriat on aivan yhtä naurettavia. Eihän se naurettavien väitteiden sietäminen vain johdu tuosta tälläkin palstalla olevasta varsin yleisestä Jokeri-vihasta, joka on myös todistettu täälläkin useilla äänestyksillä?

Mun mielipiteet on mun mielipiteitä, ja ainakaan tarkoitukseni ei ole esittää niitä kenenkään muun mielipiteinä saatikka jonain aitona totuutena. Ja miksi meidän Jokerifanien kuuluisi jotenkin erityisesti asettautua muiden asemaan ja miettiä suhtautumistamme, eikö myös nuo salaliittojen perään huutelijat voisi kokeilla meidän asemaamme asettumista? En meinaan usko että sinä ranger pidät meitä Jokerikannattajia jotenkin muita fiksumpina ja siksi me olemme ne joiden kuuluu hieman antaa periksi kannoistamme.
 

Vasen laita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Springfield Falcons
hoh hoijaa..

Kyllä täällä sitten eräät tahot jaksaa ulista aina vaan noista jäähyistä....mitä ois pitäny antaa ja mitä ei...

IÄN IKUISTA LÄSSYTYSTÄ -sanon minä.

Tuomarit puhaltaa...... ja parempi voittaa....
Tiistaina parempi oli Tappara..... kaskiviikkona parempi oli Jokerit.
Lopettakaa ulina ja kommetoikaa vaikka maalivahtien notkahduksista.

T:lapset ulisee, Jokerit ei.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Hohhoijakkaa...

Niin sääntöjähän noissa maaleissa rikottiin, sekä ensimmäisessä ottelussa Banhamin, että nyt sekä Koiviston, että Ojasen maaleissa. Jokaisen oisi voinut hylätä, mutta vain Tapparan maali hylättiin. Nyt jälkikäteen sillä ei ole enään väliä, koska asioita ei voi muuttaa. Tosin toivoisin, että ei enään tarvitse jatkaa samaa linjaa, että epäselvissä tilanteissa tai tulkinnan varaisissa tilanteissa, vain toisen seuran maalit hylätään ja toisen hyväksytään. Turha kuitenkaan enempää jauhaa asiasta.

Mitä taas tulee Jokerifaneihin, niin älä edes jaksa Cobol, ei kukaan usko tuota "ei me oltais itketty, ei ennenkään". Juuri vilkaisin tuota vanhaa ketjua ja kyllä tuosta ketjustakin missä 99% kirjoittajista sanoi taklausta puhtaaksi, jaksoi muutama Jokerifani ruikuttaa 10 sivua samaa. Nythän tilanteet olivat paljon kiistanalaisempia ja palstan kirjoittajista(ei Jokeri/Tappara) faneista mielipiteet jakautuivat kahtia pitkälti. Ruudun taklauksen tuomitsi jopa muutama Jokerifanikin. Sama koskee noita tilanteita, täysin varmaa on se, että jos Jokereilta olisi hylätty tasoitusmaali samanlaisesta tilanteesta, missä Tapparalta se hyväksyttiin edellisessä pelissä ja jo saman ottelun sisällä olisi Tapparan pelaaja käynyt maalivahdin alueelta tekemässä maalin, täällä olisi samaa itkua juuri niiltä jotka nyt julistaa "aina jaksatte itkeä, me ei ikinä".

Mitä tulee ulkopuolisiin kirjoittajiin, niin eiköhän niitä ihan samalla tavalla kummankin puolen asioita kannattavia tai paremmin toisen seuran vastustajia löydy. Hyvänä esimerkkinä nyt on nämä kirjoittajat jotka saivat Kukin eilisestä taklauksesta, missä mies lopetti luistelemisen ja tönäisi käsillään vastustajaa, eikä edes taklannut, Ruudun tempun veroisen ja vielä poikittaisella mailalla tehdyn tempun.

Mikäs sen hauskempaa kuin lukea näitä "mä oon ihan puolueeton, mutta kyllä se Tappara/Jokerit pelaa ihan sikaa, v-ttu ne osaa kun kahvata".

Peli jatkuu ja toivon eri tuomareita jatkossa, ihan sen takia että ei sitten tarvitse spekuloida maalitilanteilla, jos taas sattuu että Tapparalta hylätään vastaavia, mitkä nyt on Jokereilta hyväksytty. Vaikka se ei osoittaisi suoranaista suosimista osoittaisi se sen, että tuomarit eivät pysty pitämään linjaansa ottelusta toiseen. No se tuli ainakin eilen jo todettuakin.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Ihmeellistä?

Viestin lähetti flintstone
Mä käsittääkseni sain täällä varsin paljon paskaa päälleni silloin kun itkin ja valitin tuota Ilveksen Vähä-Ruoholan puun takaa tullutta taklausta joka päätti Ville Peltosen kauden.

Täällä kohtalo toveri ja kun muistelee vielä, että kysymys oli vain siitä oliko Ville kiekoton vai ei. Nyt jopa Tervosta myöten ollan yksimielisiä taklauksen puhtaudesta eikä kiekottomuudesta ole tarvis edes puhua. Vauhtia oli Vähä-Ruoholalla taatusti Tuomoa enemmän.
Täytyy vain todeta itselleni, että näin maailma muuttuu eskosein. :(
 

Kynämiäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: hoh hoijaa..

Viestin lähetti Töölön-Vesa

Tiistaina parempi oli Tappara..... kaskiviikkona parempi oli Jokerit. T:lapset ulisee, Jokerit ei.

Töölön Saipalle (vai mikä se nyt olikaan): jos tuo jatkumo on vaikkapa niin, että perjantaina Tappara ja vaikkapa neljännessäkin ottelussa Tappara, niin voisin vaikka vannoa että ulinan suuntima muuttuu.

Jos jollekin ei käy jokin tulkinta, niin kyllä kai sen voi ilmoille laskea. Mutta enemmänkin ihmetyttää se, että miksi tähän teidän "itkemiseen" tai "ulinaan" pitää takertua? Oikeastaan takertumalla itsekin sinun viestiisi alennun samalle tasolle, mitä häpeän ja kadun.

Tämä oli turha viesti, myönnän..:)
 

kumitarzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jotain muuta

Kai joku muukin kiinnitti huomiota Jokereiden neloskentän vaikeuksiin omassa päässä. Pojat oli välillä niin hukassa Lehtosen päädyssä "isojen" tapparoiden vääntäessä kulmissa että pahaa teki, pelotti. Teemu Lainetta sen sijaan oli ilo katsoa, Batterya oli nautittu olan takaa. Löytyyköhän liigasta montaa samanlaisen luistelufrekvenssin omaavaa pelaajaa? Vielä kun peliälyherne korvien välissä pyörisi samassa tahdissa.

Muutenkin maalien teko, ja koko hyökkäysvastuu, oli täydellisesti kahden ekan ketjun kontolla, jopa huolestuttavan paljon. Tuomoa tarvitaan.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Cobol:

Viestin lähetti ranger
Kehottaisin keskittymään etenkin nimimerkkien Hull16 ja Flintstone kirjoituksiin. ;)

Kaivoin Ranger tuosta kaksi kirjoitusta kummastakin ja mielestäni kertovat hyvin mitä mieltä minä olen kummastakin tapauksesta ja mielestäni olen linjassa kummaskin tapauksessa

Näin kirjoitin 19.1.02 klo 20:40

Niin sinänsä puhdas taklaus mutta Ville oli kiekoton pelaaja taklaus tuli takaviistosta eli täysin villen näkökentän ulkopuolelta kun kiekko oli toisella laidalla.
Aivan älytön taklaus!


Näin kommentoin TosiFania 10.4.02 klo 12:21
Viestin lähetti TosiFani
Edelleen olen sitä mieltä että teknisesti täysin puhdas taklaus, viimeiset metrit liukuen, taklaus kylkeen, kädet alhaalla, mutta turha ja moraaliton.

Olen samaa mieltä ja kummasti tulee mieleen tapaus Peltonen ja silloin Peltosen puolesta puhujat olivat todella vähissä.
Säännöt
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Hull16

Et kyllä voi mitenkään rinnastaa Ville Peltoseen kohdistunutta taklausta (joka saattoi päättää kaverin uran huipulla) Ojaseen kohdistuneeseen taklaukseen (joka pelaa taas huomenna).

Et mitenkään. Onhan se nyt aivan eri asia kun Tapparan miestä taklataan!
 

Golden Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kings, Tappara, Chelsea, QPR, Phi Eagles
Tapparan 2-2 tasoitusmaali olisi pitänyt hyväksyä, koska oma pakki siinä aiheutti Lehtoselle enemmän haittaa kuin Hassinen. Hassinen haittasi tilanteessa maalivahtia yhtäpaljon kuin Koivisto maalissaan.

Jokerit pelasi himpun verran paremmin ja ansaitsivat voittonsa sen perusteella. Koska maalit tulivat epäselvien tilanteiden kautta
asiaa on vaikeampi sulattaa.

Narinat on turhia, mutta mitä hyötyä on palstasta jos ei saa asioista "keskustella". Eiköhän Jokerifanitkin vielä pääse itkunsa esittämään, onhan sarja Jatkoajan raporttien mukaan nimetty Oikeuden-sarjaksi !!

Ps. hyvä kirjoitus Rangerilta
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Viimeiset kommenttini aiheesta

Flint:

"Jos mun tuolloin antamat teloitustuomiot Vähä-Ruoholalle oli naurettavia niin kyllä mä näkisin että nuo salalittoteoriat on aivan yhtä naurettavia."

Ehdottomasti. Jos täällä joku aivan tosissaan salaliitoista puhuu, se totta tosiaan on naurettavaa.

"Ja miksi meidän Jokerifanien kuuluisi jotenkin erityisesti asettautua muiden asemaan ja miettiä suhtautumistamme, eikö myös nuo salaliittojen perään huutelijat voisi kokeilla meidän asemaamme asettumista?"

Tottahan toki. Kaikkien on kokeiltava toisten asemaan asettumista. Osoitit viestisi tosin siinä mielessä väärälle henkilölle, etten ole puuttunut mihinkään "salaliittoteoriaan", koska sellaisia kirjoituksia en pidä edes kommentoinnin arvoisina. Itse asiassa Kerho-sarjassa (kuten aiemminkin olen kirjoittanut) Jokerit ei kokonaisvaltaisesti ainakaan hyötynyt kyseenalaisista tuomioista, se vain sattui omista paikoistaan onnistumaan. Tässä ketjussa olenkin puuttunut vain ja ainoastaan hylättyyn/hyväksyttyyn maaliin koettaen korostaa, että vaikka tilanteet olivat kyseenalaisia, mistään järjestelmällisestä puolueellisuudesta tuskin kuitenkaan on kysymys.

"En meinaan usko että sinä ranger pidät meitä Jokerikannattajia jotenkin muita fiksumpina ja siksi me olemme ne joiden kuuluu hieman antaa periksi kannoistamme."

En pidäkään. Olen aika lailla vakuuttunut, että kaikkien joukkueiden kirjoittajat ovat loppujen lopuksi keskimäärin aikas lailla yhtä viksuja. Paitsi tietysti me rakkaan MeiräIpan kannattajat, jotka olemme ylivoimaisesti kaikkein viksuimpia. ;)

Pahoittelen Flint, että satuin juuri Sinut esimerkkihenkilöksi ottamaan. Se ei ollut henkilökohtaista. Olen näet vain huomannut, että kirjoitat tunteen vallassa usein vähän sitä sun tätä, kunnes myöhemmin rauhoituttuasi kirjoitat jo paljon paremmin. Siksi vetoaminen rauhoittumiseen. Eipä sillä, etteikö siihen itse kukin silloin tällöin syyllistyisi.


Hull16:

"Kaivoin Ranger tuosta kaksi kirjoitusta kummastakin ja mielestäni kertovat hyvin mitä mieltä minä olen kummastakin tapauksesta ja mielestäni olen linjassa kummaskin tapauksessa"

En ole tässä ketjussa syyttänyt teikäläistä linjattomuudesta. Lauseeni "Kehottaisin keskittymään etenkin nimimerkkien Hull16 ja Flintstone kirjoituksiin" oli vain sarkastinen vastakommentti Cobolin väitteeseen "Jokereiden värejä tunnustavista ei tainnut kukaan todeta muuta kuin sen, että paska juttu, mutta olisi pitänyt päänsä ylhäällä. Mitään itkuja ei tullut". Ei sen enempää eikä vähempää.


Designer ja Cobol:

Totta Mooses. Leikinlaskua viimeiset piikkini vainen. Toivottavasti ei tullut väärinkäsityksiä.




Ranger
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Re: Hohhoijakkaa...

Viestin lähetti eagle
Niin sääntöjähän noissa maaleissa rikottiin, sekä ensimmäisessä ottelussa Banhamin, että nyt sekä Koiviston, että Ojasen maaleissa. Jokaisen oisi voinut hylätä, mutta vain Tapparan maali hylättiin.

Banhamin maali piti tietenkin hyväksyä, koska Niko Mikkolan toimitti Tappara-pakki maalialueelle. Tämähän oli päivänselvä asia eikä sitä tainnut isommasti Tapparakaan protestoida.

Ojasen maalin hylkäykselle ei myöskään vaihtoehtoa ollut, koska Hassinen oli selvästi ennen kiekkoa alueella ja meni sinne kenenkään avittamatta. Hassinen peruutteli Lehtosen syliin. Selkeä maalivahdin häirintä.

Koiviston maalista voidaan keskustella. Kieltämättä TV-kuvan perusteella näyttää, että Koivisto tulee maalivahdin alueelle sekunnin murto-osaa ennen kiekkoa. Mistään maalivahdin häirinnästä ei ole kuitenkaan kyse. Tuomarit tekevät päätöksensä livenä heti eikä näitä katsella videolta. Ymmärrän toki Tappara-fanien purnauksen tältä osin. Banhamin ja Ojasen tilanteista ei kuitenkaan kannata edes keskustella.

Lopuksi nootti nimimerkille Töölön-Vesa. Et sitten löytänyt mitään nikkiä, joka olisi ollut vielä lähempänä jo pitkään täällä kirjoitellutta nimimerkkiä Töölön Vesa. Sinuna vaihtaisin nimimerkin pikaisesti.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Viimeiset kommenttini aiheesta

Viestin lähetti ranger
...Jokereiden värejä tunnustavista ei tainnut kukaan todeta muuta kuin sen, että paska juttu, mutta olisi pitänyt päänsä ylhäällä. Mitään itkuja ei tullut". Ei sen enempää eikä vähempää.

Minusta ainakin oli paska juttu ja kummallekkin ja jos Ojanen olisi ollut hereillä ja jos tilanteessa olisi ollut hiukan tuuria kuukaan ei olisi edes puhunut mistään taklauksesta. jos.. jos.. jos...
Eihän nyt Ojanen kuitenkaan ollut missään vaarassa, ei mennyt pääedellä laitaan tai vastaavaa, pää kolahti ja se oli ikävää mutta ei ollut ensimmäinen eikä viimeinen aivotärähdys. Nuo loppuvat ikävä kyllä vasta kun jääkiekko kielletään tai taklaaminen kielletään... se on kyllä tosin ihan sama asia.

Minusta kyllä pitäisi kohdistaa voimavarat väärien taklauksien kitkemiseen eikä puhtaisiin joissa nyt sattuu sitten vahinkoja.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Narina jatkuu edelleen

Sitten vielä kerran tähän aiheeseen.

Golden Brett: Aivan oikein, keskustelupalstalla saa ja pitääkin ottaa kantaa asioihin ja esittää omia näkemyksiä, jotka eivät kaikkien mieleen sovi saa esittää. Eihän tässä muuten olisi mitään järkeä koko palstalla, jos kaikki vain myötäilevät toisiaan ja elämä on ruusunpunaista. Se mikä meikäläistä ihmetyttää, on tämä jatkuva Jokerivastaisuus, joka ilmenee mitä erilaisimmilla tavoilla ja tämän hetken ”hitti” on tuomarien puolueellisuus. Olen siitä myös varma, että vastaavia ketjuja/haukkumisia ei aloitettaisi, mikäli otteluparin toinen osapuoli ei olisi Jokerit. Onhan tietysti hyvä, että rakas joukkueemme kiinnostaa, mutta tuo varsin yksipuolinen lähestymistapa hämmästyttää.

Toinen asia joka taas kerran ihmetyttää, on tämä muiden kun ko. peliin osallistuvien jengien kannattajien narina Jokereita kohtaan. Kantaa saa ottaa pelipaidan väristä huolimatta ja osallistua tietysti keskusteluun, mutta kun lähestymistapana on hiukan karrikoiden, että sika-Jokerit teki sitä tai tätä ja kyllä ne noi periaatteessa on aivan perseestä, etenkin Hjallis, niin tällaisten tarinoiden laittaminen palstalle kummastuttaa. En itsekään arvosta kaikkia liigan jengejä tai niiden kaikkia pelaajia, mutta tällaista yleispätevää haukkumislinjaa en näe mitenkään järkeväksi tavaksi toimia. Minkään muun jengin osalle vastaavaa kirjoitusta ei siinä määrin tule kuin Jokereiden, tämä on helposti havaittavissa.

No, tulipahan naristua. Nyt on aika jo siirtyä tuohon varsinaiseen pelitilanneketjuun ja perjantain odotteluun.


Ranger: Hyviä kommentteja!
 

Vaicci#63

Jäsen
vaikkei tämä hirveästi peliin kuulu,niin silti minulla kävi kyllä himskatin hyvä munkki tulosvedossa.Aluks Tapparan maali hylätään ja sitten Banham pistää kiekon reppuun aivan tolpan vierestä.Ja tuo tulosvetokin,sillä minun piti pienentää hakemaani 20 euron seteliä:Hyvä Jokerit.Toisaalta toivois että jokrut häviäis kaikki pelit että Machulda varmasti pelais Saipas ens kaudella
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kiihkomielisyys tekee lätkästä niin rakastettavan ja kiitos siitä kaikille hyvässä mielessä hulluille.

Eilempä sattui hauska episodi katsomossa 310. Yläpuolellani oli Helsinkiläismies joka huusi " eilen kun vähän taklattiin, niin juntti landelta vietiin paareilla pois". Siihen oli hyvä vastata pirullinen hymy naamalla, että " eikös se juntti ole syntynyt Helsingissä" johon Helsinkiläinen mies vastasi "no joo mut(syvä hiljaisuus)". Tais äijällä tulla tyhmä olo, kun ympärillä olijat rupesivat nauramaan.:D
 

ottopoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti trivekku


Peltonen tuskin olisi pystynyt samaan, melko nuhainen kausi, tosin osin loukkaantumisten takia.

Aika omituinen väite tuo "nuhainen kausi". Alla Peltosen tilastot:
Peltonen Ville, Jokerit 30 11 18 29 25 -10 15 8

30 peliä, 29 pistettä. Tietty pelkät pisteet eivät itsessään merkitse kaikkea, mutta mielestäni Peltonen esitti todella hyviä otteita pelaamissaan otteluissa - osittain toipilaanakin.

EDIT: kirjoitusvirheitä
 
Viimeksi muokattu:

teppomh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti axe
Tämän yllämainitun ilmiselvän tilanteen jälkeen tuomarit kävivät kaivamassa kiekon Draperin räpylästä. Toki Tapparan pelaajahan Draperkin on.

Niinhän se olikin mutta peli, vihellettiin poikki jo kun pelkkä pelaaja oli sen päällä, en nyt tiedä/muista miten se Draperille tuli, mutta tarkistanpa asina tänään kun kotiin pääsen. :)
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Katsoin tuon Koiviston maalin uudelleen kuva kuvalta. Kiekon saapuessa maalialueelle, Koivistosta oli oikea jalka juuri ja juuri maalialueella, ei mitään muuta. NHL:ssä pari vuotta sitten olleen pelleilysäännön perusteella tuo olisi hylätty, mutta SM-liigassa ja nyky-NHL:ssä tuollaista maalia ei ikipäivänä hylätä, niinkuin ei kuulukaan. Hassinen sen sijaan päivysti maalialueella tehden maskia Lehtoselle useita sekunteja ennen laukausta, vitsikästä väittää, että häiritsi Lehtosta yhtä paljon kuin Koivisto Draperia.

Jani Hassinen sulki kiekon maalivahdin alueella, tilanteessa kiekko oli istuvan Hassisen jalkojen välissä ja Draper kurotti mailansa siihen jalkojen päälle ja vihellys kuului. Draperin hanska ei ollut lähelläkään kiekkoa vihellyksen kuuluessa, en kyllä pysty käsittämään mikäli tosiaan lopulta löytyi Draperin hanskasta, kuten axe kirjoitti. Tilanne näytettiin hidastettuna maalin yläpuolelta.

Kiekottoman pelaajan estämisestä olisi nähdäkseni kuulunut tuomita jäähy seuraavina ajankohtina seuraaville pelaajille:

Janne Ojanen ei ollut muistaakseni rikottuna pelaajana missään Jokereiden rikkeistä, joten viitsisitkö Kynämies kertoa missä välissä "J.Ojanen sai myös aika kovaa kyytiä kiekottomilta pakeilta"

1.erä

05.26 TAP Aleksandr Barkov, 2 min, estäminen
05.58 TAP Pekka Saravo, 2 min, estäminen
06.03 JOK Petri Pakaslahti, 2 min, estäminen
06.13 TAP Marko Mäkinen, 2 min, estäminen
06.18 TAP Pekka Saravo, 2 min, estäminen
06.22 JOK Vladimir Machulda, 2 min, estäminen
06.38 TAP Janne Ojanen, 2 min, estäminen
06.40 TAP Mikko Luoma, 2 min, estäminen
07.55 JOK Niko Mikkola, 2 min, estäminen
08.27 TAP Jyrki Välivaara, 2 min, estäminen
09.00 TAP Johannes Alanen, 2 min, estäminen
09.13 TAP Mikko Luoma, 2 min, estäminen
09.49 JOK Ari Vallin, 2 min, estäminen
11.13 JOK Pasi Tuominen, 2 min, estäminen
13.06 TAP Miska Kangasniemi, 2 min, estäminen
13.18 TAP Roman Meluzin, 2 min, estäminen
13.26 TAP Marko Mäkinen, 2 min, estäminen
14.05 JOK Kari Haakana, 2 min, estäminen
14.55 TAP Miska Kangasniemi, 2 min, estäminen
16.16 JOK Mikko Ruutu, 2 min, estäminen
16.56 JOK Kari Haakana, 2 min, estäminen
17.30 TAP Miska Kangasniemi, 2 min, estäminen
18.14 TAP Mikko Luoma, 2 min, estäminen
18.29 TAP Pasi Puistola, 2 min, estäminen

JOK 8 x 2 min
TAP 16 x 2 min

2.erä

25.37 TAP Tuukka Mäntylä, 2 min, estäminen
26.50 TAP Mikko Luoma, 2 min, estäminen
27.03 TAP Pasi Puistola, 2 min, estäminen
32.40 TAP Esa Pirnes, 2 min, estäminen
33.08 TAP Jyrki Välivaara, 2 min, estäminen
37.14 TAP Janne Grönvall, 2 min, estäminen
39.57 TAP Jyrki Välivaara, 2 min, estäminen

JOK 0 x 2 min
TAP 7 x 2 min

3.erä

40.12 JOK Kari Haakana, 2 min, estäminen
43.38 TAP Miska Kangasniemi, 2 min, estäminen
44.30 TAP hyökkääjä(Arto Kuki?), 2 min, estäminen
46.46 JOK Alex Brooks, 2 min, estäminen
47.24 TAP Janne Grönvall, 2 min, estäminen
51.02 JOK Alex Brooks, 2 min, estäminen
51.21 TAP Arto Kuki, 2 min, estäminen
51.29 TAP Mikko Luoma, 2 min, estäminen
51.42 JOK Tomek Valtonen, 2 min, estäminen
53.10 JOK Tom Koivisto, 2 min, estäminen
53.33 TAP Janne Grönvall, 2 min, estäminen
54.35 TAP Tuomas Reijonen, 2 min, estäminen
56.48 JOK hyökkääjä, 2 min, estäminen
57.30 TAP Mikko Luoma, 2 min, estäminen
58.10 JOK hyökkääjä, 2 min, estäminen
58.50 TAP Roman Meluzin, 2 min, estäminen
59.22 TAP Miska Kangasniemi, 2 min, estäminen
59.48 TAP Miska Kangasniemi, 2 min, estäminen

JOK 7 x 2 min
TAP 11 x 2 min

JOK 15 x 2 min
TAP 34 x 2 min
 

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Tosiaan, Koiviston jalka + maila olivat alueella ennen kiekkoa.
Tässä kuva kyseisestä tapahtumasarjasta.

http://www.ratro.org/koivisto.jpg

Nyt kun jälkeenpäin ajattelee niin onhan tuo kohtuutonta odottaa tuomarin huomaavan noin tiukkaa tilannetta.
Ja kun videolta ei saa tarkistaa niin ainoa oikea ratkaisu oli maali.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös