@Takanahka Niin no KooKoo on kyläseura, mutta;
- Päässyt kolme kertaa peräkkäin pudotuspeleihin, tähän on pystynyt samoina kolmena kautena kuusi (?) muuta joukkuetta ja tälläisen putken saavutus ei ole monelle seuroille arkipäivää
- liigaan tulon jälkeen KooKoon pelaaja on voittanut pistepörssin ja maalipörssin, valmentaja on valittu niin maan kuin Euroopan parhaaksi
- tehnyt voitollisen tuloksen 8/10 viime kaudelta, viime kaudelta 900k€, jossa ei sisällä kolmea NHL kasvattikorvausta, jotka ovat tuloillaan
- viime kausi päättyi nelostilaan, pettymys tietty kun niin pitkälle pääsi, mutta kilpakumppani Ilves oli ollut pronssipelissä viimeksi n 20v sitten
- KooKoo ja Jukurit saivat oikeuden hakea liigalisenssiä, koska voittivat Mestiksen, ilmoitus oli ettei ilman sitä hakemusta oteta vastaan
Eli en osta sitä, ettemmekö olisi pystyneet tuomaan liigalle arvoa ja olemaan uskottava osa sitä. Itseasiassa olemme olleet paljon uskottavampi kuin itse koskaan uskoin, tässä aikaraamissa.
Se ei toki poissulje sitä, että Jokerit olisi valtavan tärkeä lisä liigalle ja ylivertaisen kiinnostavampi moneen muuhun seuraan nähden. Se että sen nimissä pitää vähätellä toisten seurojen tekemää työtä on taas sitten ala-arvoista.
Edit: Toiseen asiaan; en usko sarjajärjestelmän täyteen remonttiin, ellei tulisi massoittain konkursseja tms. Muistetaan nyt miten päätökset tehdään; demokraattisesti äänestäen ja kyllä siellä voi tietty sektori sanoa, että karsinnat jne, mutta kun nappi on pöydällä niin kuinka moni seuroista painaa ”Jaa”. Kuten Kimmo Ranniston huikea gallup kertoi; ”kysyimme ja kukaan faneista ei halunnut oman seuran tippuvan liigasta”… Eipä sillä itse olen tauotta kannattanut avointa liigaa ja pienempää määrää seuroja, 12 optimi ja 14 realismi .
Mestiksestä käsin tuli tätä uudistuskykyä ja prosessia seurattua ja kyllä se lopulta on marinoitu pelossa ja oman sekä toimiston Pirkon työpaikan suojelun nimiin, ei suomalaisen jääkiekon optimin hakemisen nimiin, joten en vain usko, en.