Sulta on ilmeisesti mennyt aika pahasti ohi se fakta, että Liiga haluaa viimeiseen asti painottaa sitä, että mitään mainehaittaa ei saa Jokereiden mukana tulla. Siksi ovet laitettiin säppiin, koska KHL-Harkimot ovat olleet hyvin vahvasti esillä uusissa suunnitelmissa. Kun jotain lisätietoja rahoituskuvioista pyydettiin, saatiin vain ympäripyöreyksiä ja "ei voida kertoa" diibadaabaa.
Oliko siis jotain faktaa siitä, että Hjallis on mukana? Ja ei, fakta ei ole se, että "Jollekin on mukana ja Jolle on niin saatanan tyhmä jätkä, että varmasti tarvitsee faijansa mukaan".
Oliko NN Oy:n rahoituskuviot täysin selvillä? Siis suurelle yleisölle? Tiedän, että aivan sisäpiiriläisille oli. Vai oliko selvillä ainoastaan se, että Teemun mukaan kaikki on kunnossa? Ylipäätään oliko kenelläkään ulkopuolisella varsinaista ja konkreettista tietoa NN Oy:n suunnitelmista? Mitään konkreettista ei ollut ainakaan Liigan pöydälle ilmestynyt eikä myöskään Nordiksen osalta Kivimäki ollut nähnyt mitään konkreettista eikä mitään varmaa paikka Nordiksella ollut. Mitään virallisia tiedotteitahan ei NN:n puolelta tullut pois lukien 21.8 annettu tiedote, ettei hanke etene. Silti yleinen mielipide on se, että NN hyvä, Ry paha. Vaikka kumpikin osapuoli on ollut ihan yhtä avoin, poislukien Valavuori Liveen ja Ilta-Sanomiin annetut haastattelut,.
Mulla ei ole mitään syytä epäillä sitä, etteikö NN Oy:n suunnitelmat olisi olleet jo hyvin pitkällä ja etteikö ne olisi olleet oikesti todella hyvät. Tiedän, että suunnitelma oli todella hyvä. Mutta mulla ei myöskään ole mitään syytä epäillä, etteikö tämän toisen tahon suunnitelma ole aivan yhtä hyvä. Mikäli näin ei ole, ei minulle tuota mitään ongelmia myöntää, että päin persettä meni. Sitä ennen varmaan kannattaisi jokaisen vetää myös happea ja odottaa mitä sieltä tulee, ennen kuin oikeasti lähdetään arvioimaan kumpi veti pidemmän korren.
Liiga hyvin todennäköisesti vihelsi pelin poikki asian saaman mediahuomion vuoksi. Ja toisaalta ihan hyvä niin.