Jokerit-Suomenruotsalaisten rahajyskyjen lippulaiva

  • 40 301
  • 395

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kontulan Ottawa
asia vaan ei ole noin. Joukkuetta ei määritä sen omistaja ja taustahahmot, vaan sen kulttuuri ja perinteet.

En malta olla puuttumatta tähän. Mitkä olivat sitten mielestäsi FC Jokerit-joukkueen arvot? Muuttuivatko ne nimenvaihdoksen ja uusien omistajien myötä?
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Brändistä ja muusta

Ihan mielenkiintoiseksihän tämä ketju meni. Alussa luulin, että tästä tulee taas tällainen stadi-keskustelu, josta ollaan jo jossain ketjuissa bozikin kanssa väännetty kättä...:o)

Brändejä on monenlaisia: Punainen Risti, Greenpeace (kuten JHag totesi), Nike, Adidas, Mersu, Lada ja olivatpahan James-farkut aikanaan kova brändi (suomessa). Pelastusarmeijaa väheksymättä. Nykyisessä verkostomaalimassa on myös symbioosibrändejä ja toinen toisiaan tukevia subbrändejä

Mielenkiintoisinta brändeissä on kuitenkin ne mielikuvat joita ne synnyttävät, ja mihin johtopäätöksiin kyseiset mielikuvat johtavat.

Jos esim. HIFK.n brändi luo mielikuvan "värikäs ja kovaa peliä jne." ja johtaa kuluttajassa ajatukseen, hankinpa ensi kaudelle kausarin, jotta saisin olla tunnelmassa mukana nauttimassa jääkiekosta,

ja Jokerien brändin mielikuva on "tunnettu, kaikki silmäätekevät on siellä", ja johtaa ajatukseen hankinpa Jokerien kausarin jotta voisin kuulua samaan porukkaan ja tutustua Hjalliksen kermaan niin on todella mielenkiintoista arvioida brandien asemaa ja todellista arvoa.

Molemmat brändit tuovat suunnilleen saman verran rahaa kassaan, mutta arvostan HIFK.n brändiä korkeammalle koska se liittyy jääkiekkoon, eikä siihen ketkä muut käyvät otteluissa.

Tämä oli nyt vaan provokatiivinen heitto, joka ei välttämättä kuvaa todellisuutta, mutta ehkä kuvastaa pointtini.

Kiinnostavaa on siis toisaalta Brändin luoma mielikuva, mutta paljon kiinnostavampaa on miten yksilö suhtautuu kyseiseen mielikuvaan ja miten se vaikuttaa hänen käyttäytymiseensä.


Kyllä tässä on todella tohtoriväitöskirjan ainekset olemassa. Pitäisiköhän tässä käynnistää pieni tutkimushanke alkajaisiksi...:o)
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
anteeksi, mikä nimi vaihtunut ?

Tottakai Jokerien arvot ovat muuttuneet, mutta suomenruotsailuus ja omistajin olemus ei ole Jokerien arvo.

Jokerit on muuttunut stadilaisesta duunarijoukkueesta;NHL-tyyppiseksi ""meillä on iso halli ja kaikilla on kivaa" joukkueeksi. nyt kyllä yritetään vetää takasin "omat pojat-projektilla
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Brändistä ja muusta

Viestin lähetti RoopeS
ja Jokerien brändin mielikuva on "tunnettu, kaikki silmäätekevät on siellä", ja johtaa ajatukseen hankinpa Jokerien kausarin jotta voisin kuulua samaan porukkaan ja tutustua Hjalliksen kermaan niin on todella mielenkiintoista arvioida brandien asemaa ja todellista arvoa.

Kyllä tässä on todella tohtoriväitöskirjan ainekset olemassa. Pitäisiköhän tässä käynnistää pieni tutkimushanke alkajaisiksi...


Noilla löysillä teorioilla en uskalla suositella väitöstyötä lainkaan. Väittelyäkin puollan korkeintaan yöaikaan Jatkoajan palstalla :)
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Viestin lähetti Kontulan Ottawa
anteeksi, mikä nimi vaihtunut ?
Joukkueen nimi.

PK-35 -> FC Jokerit
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Brändistä ja muusta

Viestin lähetti cobol
Noilla löysillä teorioilla en uskalla suositella väitöstyötä lainkaan. Väittelyäkin puollan korkeintaan yöaikaan Jatkoajan palstalla :)

Heheee. Quottasit vain toisen osan esimerkistäni (jota itse sanoin ei todellisuutta kuvaavaksi ja provoksi), ja jätit pois kivenkovan teorian (Brändi--->Mielikuva--->Käyttäytyminen) joka on esimerkin takana, ja joka olisi tutkimisen arvoinen asia jääkiekkojoukkueiden ja kuluttajien piirissä.

Kyllä täällä uskallan tästä teoriasta väitellä kanssasi jopa päiväsaikaan...:o)
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Brändin rakentaminen

Pitää vielä jatkaa vähän tästä brändin rakentamisesta. Markkinointiviestinnän avulla pyritään tietysti myös rakentamaan brändiä. Olen itse ihmetellyt pari asiaa tänä vuonna jotka ovat herättäneet ristiriitaisia ajatuksia minussa.

Ensin oman joukkueen alkuvideo kotiotteluissa, joka on kaikin tavoin ok paitsi, että videon loppupuolella kuvassa näkyy tulta. Liekkejä jotka täyttävät koko kuvan. Minun ensimmäinen reaktioni oli "kopio bluesin viime vuoden alkuvideosta" ja narrien viime vuoden mainoksesta. Ei hyvä.

Kun taas näin Jokerien "Liity joukkoihin" mainokset ja alkuvideon Areenassa, ihmettelin sen ristiriitaisuutta Jokerien ns. taitokiekon kanssa. Ensinnäkin kapteeni Lind joka on varmaan narrien "herrasmiesmäisimpiä" pelaajia maastopukuun sonnustautuneena ja "vaarallisen ilkeänä", ja samalla koko sota-logiikka osana brändin rakentamista. Kovin ristiriitaista.

Olen myös ihmetellyt bluesin viime vuoden vastustajaa "halventavat" videopätkät ennen ottelua, kuten myös narrien hassu piirretty moottorivene-purjevene videopätkä. Tämä moottorivene video herättää kaikissa saaristossa liikkuvissa ihmisissä (myös narrifaneilla) hyvin kielteisiä reaktioita. Saaristossa on nimittäin juuri narrien veneilijän tyyppisiä mänttejä, jotka eivät kunnoita muita veneilijöitä ja häiritsevät muskeliveneillään myös lintujen pesinnän. Ovat myös usein huonossa ajokunnossa, ja käyttäytyvät muutenkin äänekkäästi ja tyhmästi saariston rauhallisessa luonnossa. Tämänkö pienen porukan kanssa Jokerit haluaa brändinsä samaistettavan ?

Brändin rakentaminen on pitkäjänteistä ja määrätietoista duunia, (kuten JHag) tuossa jo totesi. Sekä bluesin että narrien ongelma brändin rakentamisessa on poukkoiluvuus. Kun joukkueen imagoa väännetään säännöllisin väliajoin eri suuntiin, ja viestinnässä käytetään ihmeellisiä vertauskuvia, syntyy myös hajanainen ja epäselvä kuva ns "tuotteesta".

Kompaan toisaalta cobolia siinä, että Jokerien logo, voi olla jopa tunnetumpi kuin HIFK.n petologo, ja syy siihen on nimenomaan se, että HIFK:lla on kaksi vahvaa logoa (peto ja kilpi). Nimitasolla joukkueet ova varmasti tasavahvoja tunnettuudessa.

Mutta tunnettuus sinällään ei ole kovin merkityksellinen, etenkin jos se on väärässä kohderyhmässä korkea. Ei auta jos kaikki yli 65 vuotiaat eläkeläiskotirouvat pystyvät yhdistämään Jokerit Hjallikseen, Leenaan ja Merikukkaan, kun he eivät koskaan osta yhtään ottelulippua.

Kaikkein mielenkiintoisinta olisikin tutkia katsojien tunnesidettä pelaavaan joukkueeseen jossakin ottelussa, sekä selvittää miten paljon he käyttävät rahaa, aikaa ja vaikutusvaltaa oman joukkueensa toiminnan seuraamiseen. Mikäli esim. Nordiksen hallissa vaikkapa 70 %:lla katsojista on "vahva" tunneside HIFK:hon ja 20 %:lla "keskinkertainen" ja 10 "heikko" tai "kielteinen", ja vastaavasti Jokerien hallissa vastaavat luvut ovat 50 %, 30 % ja 20 %, niin tämä kertoisi, että HIFK:ta seuraavien tunneside on voimakkaampi omaan joukkueeseen kuin esim. narrien vastaavilla.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Re: Brändistä ja muusta

Viestin lähetti RoopeS
Heheee. Quottasit vain toisen osan esimerkistäni. ( )Kyllä täällä uskallan tästä teoriasta väitellä kanssasi jopa päiväsaikaan...:o)

Toki. Mutta kun kirjoitit, että "Molemmat brändit tuovat suunnilleen saman verran rahaa kassaan, mutta arvostan HIFK.n brändiä korkeammalle koska se liittyy jääkiekkoon, eikä siihen ketkä muut käyvät otteluissa", niin olet väärässä.

Oli Jokereiden brändi sitten millainen tahansa, niin brändi ei liity tärkeimmiltä osiltaan siihen, ketkä käyvät otteluissa.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Brändistä ja muusta

Viestin lähetti cobol

Oli Jokereiden brändi sitten millainen tahansa, niin brändi ei liity tärkeimmiltä osiltaan siihen, ketkä käyvät otteluissa.

En ole ketjua lukenut edes alusta, mutta tämä pisti silmään. Tohditko perustella, sillä en oikein ymmärrä virkettäsi?
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Re: Brändin rakentaminen

Kompaan toisaalta cobolia siinä, että Jokerien logo, voi olla jopa tunnetumpi kuin HIFK.n petologo, ja syy siihen on nimenomaan se, että HIFK:lla on kaksi vahvaa logoa (peto ja kilpi). Nimitasolla joukkueet ova varmasti tasavahvoja tunnettuudessa.

Tässä Hjallis & kumpp. kävivät vaarallisen lähellä katastrofia, kun alkoivat modifioimaan vanhaa logoa. Onneksi järki palasi kabinettiin.

IFK:llakin oli oma kriisinsä 3 kautta- 3 eri logoa. Outoa poukkoilua tähden ja kilven välillä sekä Sakke Järvenpää kopiokoneella suunnittelema vanne- peto.
Anthera vannefirma teki kopioinnista valituksen, jonka jälkeen IFK osti kaikessa hiljaisuudessa virallisesti logon oikeudet.

Kaiken kaikkiaan Jokerien logo on tunnetumpi, kuin rakkaan naapurinsa, näin uskallan väittää, ja väitänkin.
 

Jalmari74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves,Norwich City
Muistan itse milloin mun inhoni Jokereita kohtaan oli suuri.

Tais olla vuosi 93 tai 94.Kaveri alko kannattaan jokereita ainoastaan sen takia kun ne oli voittanut mestaruuksia(samaan aikaan alkoi kyseisellä herralla Man.Utd kannatus...kumma juttu ;) )ja sattu sillä hetkelläkin johtaan runkosarjaa.Siitä seurasi sellanen hullunmylly että kaveri tilaili kaiken maailman lippalakit ja ottopaidat yms.yms. Ei siinä mitään. Mutta auta armias kun ei enää tullu mestaruuksia,niin eipä fanituotteitakaan enään tilattu eikä sanaakaan puhuttu koko joukkueesta.

Eli tässä on yksi esimerkki siitä,että Jokerit oli -90 luvulla monelle samantapainen asia,kuin esimerkiksi joku hauska muotivaate joka menee pois muodista jossain vaiheessa.

Itse olen seurannut oman joukkueeni ylä- ja alamäet uskollisesti,enkä luovu tästä ajatuksesta ikimaailmassa.

Ja tähän vielä lisäisin että Hifk on Helsingin ainoa JÄÄKIEKKO-joukkue ja Ilves Tampereen ainoa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Re: Re: Re: Brändistä ja muusta

Viestin lähetti Senior
En ole ketjua lukenut edes alusta, mutta tämä pisti silmään. Tohditko perustella, sillä en oikein ymmärrä virkettäsi?

Ei kai tuossa mitään lisäperusteluja tarvita, sillä Jokereiden brändi ei yksinkertaisesti ole se, ketkä Jokereiden otteluissa käyvät. Kuten siis Roope S kirjoitti. Kirjoittaisin toki perustellumminkin, mutta mielestäni asia on täysin selvä lyhyestikin :)
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Jalmari74
Muistan itse milloin mun inhoni Jokereita kohtaan oli suuri.
Taitaa olla vieläkin kohtuu tasolla...

Olisit voinut jättää kirjoituksesi vain tuohon lainaamasi osaan. Turhaa keksit tuon loppurunon.

Nämä jullien provoketjuthan voitaisiin laittaa pysyviksi niin pysyisivät aina tuolla ylhäällä. Täällä voi kätevästi ja vapaasti keksiä kaikkia kivoja, mitä lapellisempia Jokereita mollaavia juttuja.
 

MikeM

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Jokerit vuoteen 1994,
Maajoukkue (jalkapallo),
Viestin lähetti #12
En malta olla puuttumatta tähän. Mitkä olivat sitten mielestäsi FC Jokerit-joukkueen arvot? Muuttuivatko ne nimenvaihdoksen ja uusien omistajien myötä?

joopa. PK-35 => FC Jokerit. Perinteestä ja pikkuseurasta oltiin leipomassa rahakasta suurseuraa. Projekti epäonnistui.

Liiketoiminnan lainalaisuutena mainittakoon jokaisen yrittäjän/konsernin laajentumispyrkimyksen esim. uusille toimialoille tai uusiin maihin (vienti), jos perustuote porskuttaa hyvällä tasolla ja tämä mahdollistaa laajentumisen uusien investointien myötä.

Harkimo luonnollisesti halusi tienata lisää rahaa, kun oli nähnyt HJK:n täydet katsomot mestarien liigassa, puhumattakoon HJK:n ansaitsemista rahoista, kun he myivät pelaajia ulkomaille CL-"menestyksen" jälkimainingeissa.

Harkimo sitten investoi: osti peekookolmevitosen, pykäsi stadionin (joka on melko perseestä), muutti nimen, osti pelaajia. Menestystä tuli cupissa ja orastavasti myös liigassa. Euroopan kentilläkin joukkue esiintyi. Silti, rahan tuottaminen oli minimaalista. Muutaman vuoden tappiollisen tuoton jälkeen joukkueen omistajat (SanomaWSOY) päättivät myydä sen HJK:lle, vaikka FC Jokerit oli sitounut pelaamaan Finnair Stadiumilla vähintään 10 vuotta. Kuriositeettina mainittakoon, että Harkimo oli tietojeni mukaan ainoa johtokunnasta, joka äänesti joukkueen toiminnan jatkamisen puolesta tämän vuoden alussa.

FC Jokerit oli niin nuori seura, että sen "arvot" eivät vielä olleet edes syntyneet tai olivat vasta muotoutumassa, kun se kuoli. Parilla viimeisellä kaudella joukkue nosti junnuja edustukseen ja heistä oli nousemassa profiilipelaajia (Kolsi, Tarvajärvi, Huuhtanen), jotka omalla panoksellaan olivat luomassa yrityskulttuuria/arvoja. Joukkueella oli myös omat intohimoiset kannattajansa, jotka yrittivät (huom.) fanittaa omalla tavallaan joukkuetta. Palloliitolla ja joukkueen johdolla oli oma kantansa asiaan, käytännössä nämä fanit eivät olleet toivottuja faneja, l. väärin kannatettu. Esim. näistä asioista arvot syntyvät.

#12 oli oikeassa, että PK-35:n arvot eivät siirtyneet FC Jokereihin.
 
Viimeksi muokattu:

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Viestin lähetti Jalmari74
Muistan itse milloin mun inhoni Jokereita kohtaan oli suuri.

Tais olla vuosi 93 tai 94.Kaveri alko kannattaan jokereita ainoastaan sen takia kun ne oli voittanut mestaruuksia(samaan aikaan alkoi kyseisellä herralla Man.Utd kannatus...kumma juttu ;) )ja sattu sillä hetkelläkin johtaan runkosarjaa.Siitä seurasi sellanen hullunmylly että kaveri tilaili kaiken maailman lippalakit ja ottopaidat yms.yms. Ei siinä mitään. Mutta auta armias kun ei enää tullu mestaruuksia,niin eipä fanituotteitakaan enään tilattu eikä sanaakaan puhuttu koko joukkueesta.

Eli tässä on yksi esimerkki siitä,että Jokerit oli -90 luvulla monelle samantapainen asia,kuin esimerkiksi joku hauska muotivaate joka menee pois muodista jossain vaiheessa.

Itse olen seurannut oman joukkueeni ylä- ja alamäet uskollisesti,enkä luovu tästä ajatuksesta ikimaailmassa.

Ja tähän vielä lisäisin että Hifk on Helsingin ainoa JÄÄKIEKKO-joukkue ja Ilves Tampereen ainoa.

Mikä on juttusi pointti? Ettei HIFK:llä ja Ilveksellä ole gloryhunterfaneja? Näinhän se toki on:) Se nyt on ainakin selvää, että HIFK kerää hirveän määrän wannabe-koviksia, etenkin kun mestaruutta päästiin juhlimaan. Silloin oltiin niin HIFK:iä niin HIFK:iä, sen jälkeen on ollutkin hiljaisempaa. Selvää lienee, että jos Ilveskin pääsisi joskus maistamaan menestystä taasen, niin eiköhän sama ilmiö toistuisi. Ihmisiähän täällä vain ollaan:) Vain aika ja pidempi aikajänne osoittavat enemmän ihmisen luonteesta. Parempi olisi kohdistaa kritiikkiä näin gh-faneihin kuin joukkueisiin.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Brändistä ja muusta

Viestin lähetti cobol
Toki. Mutta kun kirjoitit, että "Molemmat brändit tuovat suunnilleen saman verran rahaa kassaan, mutta arvostan HIFK.n brändiä korkeammalle koska se liittyy jääkiekkoon, eikä siihen ketkä muut käyvät otteluissa", niin olet väärässä.

Oli Jokereiden brändi sitten millainen tahansa, niin brändi ei liity tärkeimmiltä osiltaan siihen, ketkä käyvät otteluissa.

Arvon cobol! Lue viestejä ennen kuin kommentoit. En sanonut, että HIFK tuo saman verran rahaa kassaan kuin narrit, vaan ETTÄ ESIMERKISSÄNI molemmat tuovat saman verran rahaa kassaan. Älykkään keskustelun merkittävin elementti on se, että osapuolet osaavat erottaa teorian, mielipiteet niistä ja esimerkit toisistaan. sulla on nyt puurot ja vellit pahasti sekaisin.

Ylhäällä quottaan sinua kun sanot, ettei ole brändin kannalta tärkeää ketkä käyvät otteluissa ja alla olen quotannut sinua tämän kejtun alkusivuilta kun yrität oikaista meilipiteilläsi veli Isakssonia, näin:

Viestin lähetti cobol
Brändin tärkein tehtävä on synnyttää kuluttajille halu tuotteen ostamiseen. Se on koko brändeilyn ydin.

Jokerien brändin ydin ei ole siis saada ihmisiä narripaitojen otteluihin, vaan saada koko kansa tietämään miten Hjalliksella menee, ja missä rakennetaan Hjalliksen halleja. Halleluja, onpa narsisstinen brändi.

Vedä henkeä cobol! Lue rauhassa kaikki viestit uudelleen läpi, ja ota uusi ote koko keskusteluun.
 

Begbie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Vielä brändistä...

Viestin lähetti Isaksson
Myönnän, että Hell's Angels oli vähän kaukaa haettu esimerkki. Mutta esimerkiksi JHagin Harrikka vs Kawasaki/Yamaha ajoi tarkoittamani asian erinomaisesti. Rolls Royce vs Nissan/Toyota kelpaa myös malliksi, että myynnin määrä ei ole ratkaiseva tekijä.

Pakko vielä inttää sen verran vastaan, että Rolls Royce ja Nissan/Toyota eivät ole brändivertailussa vertailukelpoisia, sillä niiden markkinointi on suunnattu eri kuluttajille. Rolls royce on ns. ökyrikkaiden auto ja Nissan/Toyota ns. keskiluokan auto. Brändiä siis rakennetaan täysin eri lähtökohdista em. tapauksissa. Karrikoidusti voisi sanoa, että Toyotan brändin rakentamisessa on onnistuttu paremmin kuin Rolls Roycen. Etenkin kun kilpailu asiakkaista on huomattavan paljon kovempaa Toyotan hintaluokassa.

Moottoripyörävertaukseen en osaa ottaa kantaa, koska en niistä mitään ymmärrä.

Ja edelleen, kyllä myynnin määrä on paras (ei varmasti ainoa)mittari brändin "hyvyydessä".
 

MikeM

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Jokerit vuoteen 1994,
Maajoukkue (jalkapallo),
"Brändin tärkein tehtävä on synnyttää kuluttajille halu tuotteen ostamiseen. Se on koko brändeilyn ydin."

Philip Kotler, Principles of Marketing:

"The Essence of Marketing: Filling the needs and wants of customers through products, services or concepts."

Cobol viittaa "tuotteen" mainontaan, ei brändiin. "Brändi" on vain sateenvarjomainen termi, joka liittyy tuotteen markkinointiin,

Se ei kuitenkaan tarkoita mielikuvaa tai imagoa esim. urheilujoukkueesta tai moottoripyöräjengistä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
Viestin lähetti Jalmari74
Muistan itse milloin mun inhoni Jokereita kohtaan oli suuri.

Ja tähän vielä lisäisin että Hifk on Helsingin ainoa JÄÄKIEKKO-joukkue ja Ilves Tampereen ainoa.

voisitko kuvailla muutamalla sanalla, mikä on kannattamani Jokerit ? minä kun olen luullut aina kannattavani JÄÄKIEKKOjoukkuetta .
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Re: Re: Re: Brändistä ja muusta

Viestin lähetti RoopeS
Arvon cobol! Lue viestejä ennen kuin kommentoit. En sanonut, että HIFK tuo saman verran rahaa kassaan kuin narrit, vaan ETTÄ ESIMERKISSÄNI molemmat tuovat saman verran rahaa kassaan. Älykkään keskustelun merkittävin elementti on se, että osapuolet osaavat erottaa teorian, mielipiteet niistä ja esimerkit toisistaan. sulla on nyt puurot ja vellit pahasti sekaisin.

Vedä henkeä cobol! Lue rauhassa kaikki viestit uudelleen läpi, ja ota uusi ote koko keskusteluun.

Voi todella olla, että mulle on liian vaikea ymmärtää kirjoitusta, jonka 100 % sanatarkkaa lainausta ei saa kommentoida. Jos sitä ei voi kommentoida, miksi se on kirjoitettu? Todellisuudessa mulla ei ole mitään uutta annettavaa brändi-keskusteluun. Siksi kommentoin ainoastaan sinunkin esimerkistä ja muutamien muiden IFK-fanien kirjoituksista heijastuvaa naurettavaa klisheetä HIFK vs Jokerit, jossa HIFK edustaa legendaarista jääkiekkoa ja Jokerit työttömien jakomäkeläisten halua samaistua niihin oikeisiin ihmisiin, jotka ovat kuuluisia.
 

Jalmari74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves,Norwich City
Viestin lähetti St_Patrick #16
Parempi olisi kohdistaa kritiikkiä näin gh-faneihin kuin joukkueisiin.

Täytyy nyt ensimmäiseksi pyytää anteeksi tosifaneilta,koska niitäkin luojan kiitos löytyy.

Pointtini oli se että vuosien aikana kehittyi armoton v..us (lue kateus) Jokereiden ja Tps:än rahamahteja vastaan.

Kieltämättä kyllä kovasti hymyilyttää,kun joka toisella Jokerikirjoittajalla täällä on suosikkijoukkueina ManUtd ja Jokerit. 90-luvulla nämä joukkueet kun taisivat aika hyvin hallita omia sarjojaan.

Tulee vaan elävästi kaveri mieleen.

Anteeksi mielipiteeni jos ne jotain tahoja loukkaavat.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
niin , 70-luvulla jäähallissa HIFK:n matseissa surfasivat sen ajan missukat ja muut julkkikset. ehkäpä köyhä ja työtön töölöläinen HIFK-fani halusi samaistua heihin.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Brändistä ja muusta

Viestin lähetti cobol
Todellisuudessa mulla ei ole mitään uutta annettavaa brändi-keskusteluun.

Totta
 

Begbie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Vähän uutta brändikeskusteluun

Tässä maailman arvokkaimpien brändien listaus konsulttiyhtiö Interbrandin mukaan:

1. Coca-Cola
2. Microsoft
3. IBM
4. General Electric
5. Intel
6. Disney
7. McDonald's
8. Nokia
9. Toyota
10. Marlboro.

Ja pointti oli? Aika vahvasti brändin menestys on kiinni sen tuottamista kassavirroista. Myös markkinaosuuksilla on ollut tärkeä merkitys brändin arvostuksen muodostamisessa. Tästä esimerkkinä Nokia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös