Viestin lähetti #12
Turhaa jossiteluahan tämä on, mutta minä väitän että HIFK mielletään juuri brändinsä mukaiseksi lätkäjengiksi valtaosassa vastauksista kun taas jokerit ovat useimmille yhtä kuin Hjallis, fudista seuraaville onnettomat PK-sähläykset, liike-elämässä mukana oleville yksi Hjalliksen monista bisneksistä (halli tai urheilu, mitä niitä nyt on?), toisille taas jakomäki/TUL-akseli jne. Näetkö eron?
Toki minäkin voisin lähteä tuolle linjalle ja kirjoittaa Mobergin Hesperia-kuvioista, huorista ja julkisuudesta, Jeren heroiinista ja juopumuksista, sponsoreilta vedetystä rahasta Mobergin taskuun (asiaa käsiteltiin aikanaan kovasti mediassa) jne. Näetkö eron?
Pointtini on kuitenkin sinulta mennyt ihan kokonaan ohi.
Kuten aika monta kertaa olen kirjoittanut, Hjallis on rakentanut tarkoituksella Jokereista brändiä. Jokerit on siis nostettu esille, sitä on tehty tunnetuksi eri tavoin, sille on laadittu erilaisia suunnitelmia jne. Tämä kaikki on ollut tietoista toimintaa, joka on edistänyt Hjalliksen omaa bisnestä. Se on ollut myös sen tarkoitus. Samalla Jokereista on luotu aivan erilainen brändi kuin mistään muusta seurasta Suomessa. Brändi tähtää menestykseen ja Jokerit on tuotemerkkinä ja narrilogina erittäin tunnettu ja siten vahva kautta Suomen.
Itse en ole kertaakaan ilmaissut omaa kantaani siitä, mitä mieltä olen tästä Jokereiden brändistä. Olen vain todennut, että kokonaisuutena se on paljon suurempi ja laajempi kuin HIFK:n brändi. Se on vaan fakta. Mulle on ihan sama, mitä asiasta Jatkoajassa itketään.
Jos rajataan brändi vain jääkiekkoon, niin - kuten olen kirjoittanut - tilanne on aivan toinen. Mutta siitähän ei ollut kysymys.
Itse en viitsi jatkaa tällä tasolla. Jätän brändit nyt muiden huoleksi.