Jokerit-Suomenruotsalaisten rahajyskyjen lippulaiva

  • 40 251
  • 395
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
Tällaisten juttujenhan takia elämä on mukavaa. Urheiluhullus on osa kaikkea.

Olen minäkin 90-luvulla hotellihuoneessa yöllä pikkuhumalassa kiistellyt siitä, millä numerolla Timo Parkkonen pelasi 70-luvulla.

Kaveri oli HIFK-fani, mutta kummasti Jyrki Seivo muistui mieleen...Kyllä ne pelnumerot HIFK:llakin jäivät ulkoa mieleen. Jokereista puhumattakaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti JHag
Väitän että HIFK-logo vs. Jokerit-logo jääkiekkoon liittyen ja rajoittaen tuo palautteena HIFKille selkeämmät mielikuvat.

Tuo on puhtaasti sinun käsityksesi, josta ei ole olemassa ajantasaista tutkimuspohjaista faktaa. Se että itse miellät asian olevan noin ei tee siitä faktaa millään tasolla. Ensimmäinen kysymys mikä mulle tulisi mieleen on se, että mikä on HIFK:n logo - se toinen vai se toinen :)

Mun oma arvaus on se, että jääkiekon ns. asiantuntijoiden keskuudessa jääkiekkohifkiin liitetään suunnilleen saman verran erilaisia mielikuvia kuin Jokereihin. Asia sietäisi tutkia, sillä Jokereiden brändi on kehittynyt nopeasti Hjalliksen aikana. Mitä kaikkea onkaan saatu aikaan 12 vuodessa - aivan valtavasti. Vielä jokunen vuosi sitten näin rajatulla kohderyhmällä ("jääkiekkopiiri") oli varmasti enemmän IFK-henkinen kuin Jokerit-henkinen mielikuva. Jokereissa muutosta on tapahtunut vielä viime ja kuluvana kautenakin kun monet ovat siirtäneet osto- ja pröystäily-käsitteensä Jokereista Kärppiin. Tämä on tehnyt Jokereista inhimillisemmän ja eräällä tavalla siten enemmän halutun. Kuva "jääkiekkopiireissä" Jokereista on nyt aivan erilainen kuin sanokaamme pari vuotta sitten ja arvaisin, että aika tasoissa ollaan.

Mutta kun puhumme brändeistä laajemmin, sinä haluat rajoittaa vertailun puhtaasti jääkiekkoon ja minä olen koko ajan puhunut tai siis kirjoittanut Jokereiden brändistä vs HIFK brändi. Tuolla sinun tavallasi rajoittaen voitaisiin aivan hyvin todeta, että Olvin Jaffasta on Lappeenrannan Teknillisen yliopiston kauppatieteellisellä puolella huomattavasti selkeämmät mielikuvat kuin Coca Colasta, joten Olvin Jaffa on number one kokikseen verrattuna. Niin kuin ehkä onkin. Mutta vain siellä.

Minä tarkoitan siis koko ajan koko brändiä. Siis koko Suomessa, koko kansalla Jokereiden brändi vs HIFK:n brändi. Tällä tasolla HIFK:n brändiä ei enää todennäköisesti ole, mutta Jokereiden on. Ja vielä varsin selkeästi.
 
Suosikkijoukkue
Ex-Jokeri, anonyymi yleisfani
Viestin lähetti cobol
[B
Jokerit on paljon vahvempi brändi kuin HIFK [/B]

Cobol, väittäessäsi, että Jokereiden tuotemerkki on parempi, olet kovin väärässä. Tässä muutamia argumentteja:

- HIFK kerää huomattavasti enemmän vierasyleisöä kuin Jokerit tai muut liigajoukkueet

- Vertaile HIFK-aiheisten viestiketjujen ja viestien määrää Jokereiden tai minkä tahan muun liigajoukkueen vastaaviin: HIFK kiinnostaa aivan ylivoimaisesti eniten kiekkoyleisöä Suomessa

- HIFK:lla on enemmän oikeita kiekkoikoneita toisin kuin Jokereilla, joilla on Esa Tikkasen paita katossaan (=säälittävää)

- Jokereiden pelityyli ei ole juuri profiloitunut, HIFK:n on

- Brändin kehittyminen sm-liigaan on vuosikymmenten prosessi, se ei tule sillä, että Hjallis ostaa keväällä muutaman Machuldan

- Väitän, että sidosryhmien sitoutuminen HIFK:hon on monta astetta lujempaa kuin Jokereiden.

Loppupäätelmä: HIFK on liigan paras brändi, Jokereiden "brändi" ei ole koherentti eikä stabiili. Niin kauan kuin Jokereilla häärii taustalla sellainen tuuliviiri kuin Harkimo, niin mitään pysyvää ei tule.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Kulttuurirelativisti
Cobol, väittäessäsi, että Jokereiden tuotemerkki on parempi, olet kovin väärässä. Tässä muutamia argumentteja:

Loppupäätelmä: HIFK on liigan paras brändi, Jokereiden "brändi" ei ole koherentti eikä stabiili. Niin kauan kuin Jokereilla häärii taustalla sellainen tuuliviiri kuin Harkimo, niin mitään pysyvää ei tule.

Aika turha kommentti minulle, koska olen koko ajan alleviivannut näkökulmaani Jokereiden brändin laajuuteen. En siis tarkastele asiaa jollain SM-liigan, Jatkoajan viestiketjujen tai joukkueen pelityylin tasolla. Niillä on todellisuudessa mitätön merkitys Jokereiden brändiin.

Muuten kirjoituksesi on aivan hyvä, joskin pitkälle karrikoitu.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Viestin lähetti cobol
Siis koko Suomessa, koko kansalla Jokereiden brändi vs HIFK:n brändi. Tällä tasolla HIFK:n brändiä ei enää todennäköisesti ole, mutta Jokereiden on. Ja vielä varsin selkeästi.
Mitä hittoa merkitsee markkinoinnin ja myynnin kannalta Jokereille "koko kansan brändi" kun kohderyhmänä ei ole koko kansa? Jokeri-tuotetta ei ole myynnissä K-kaupoissa, S-marketeissa eikä Siwassa. Jokerit on puhtaasti lätkäjoukkue. Futisjengin ja vielä surkeamman lopputuloksen kokeneen pesisjengin kohtalot myös puoltavat tähän keskittymistä.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Viestin lähetti cobol
Ei, kyllä Jokerit on kokonaisuutena vahvempi brändi kuin HIFK.

Anteeksi ulkopuolinen mielipide, mutta BULL. Brändinä HIFK on selväsi isompi kuin Jokerit. No q about it

Brändien maailmastaja "sairaasta" kapitalismista... kannattaalukea Naomi Klain: No Logo (on sitten samaa mieltä itse asiasta tai ei, on se aika havainnollinen esitys asiasta "brändi")
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
cobol; Älänyvviitti, en mäkään kyseenalaista sun osaamista omassa työssäsi, mutta teet saman mulle ihan lonkalta vailla omantunnontuskia? Tiedät hyvin omat meriittini, joihin liittyy opiskelujen ja alan lopputukinnon akateemisessa opinahjossa lisäksi muutakin kuin "oma mielipide" brändeistä. Kehtaan sanoa päin kenen tahansa kasvoja, että olen brändintekemisen ammattilainen, jopa kaupalliseen korkeakouluun kelpaan luennoimaan aiheesta, käytännön kokemuksesta puhumattakaan (laitan kutsun tulemaan). Silti en tajua mistä on kysymys HIFK / Jok -brändeissä ja kuinka nämä asiat muodostuvat siitä riippumatta, mitä mieltä itse olen? En voi sietää Karpolla on asiaa -tv-ohjelmaa, silti se on brändi, jota en voi olla ihailematta. En voi sietää Hockey Night -konseptia, siltikin se rupeaa kipuamaan brändin asteelle, mistä hatunnosto. Pidän Children of Bodomista enemmän kuin Antti Tuiskusta, silti Antti Tuisku menee heittämällä ohi CoB:stä brändinä. En siis aseta HIFK-brändiä Jokerien edelle, koska olen HIFK-fani ja Hjallis ei miellytä.

Hjalliskin on isompi brändi kuin Jokerit. Olen vakavissani. Sori, että otin henkilökohtaisesti, mutta se vaikutti henkilökohtaiselta. Naomi Kleinin lisäksi suosittelen tutustumaan myös "Brands and Branding" -teokseen, julkaissut The Economist talousjulkaisu. Se on täynnä käytännön caseja brandin rakentamisesta ja tuotteen "kasvusta" brandiksi
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti aika epeli
Mitä hittoa merkitsee markkinoinnin ja myynnin kannalta Jokereille "koko kansan brändi" kun kohderyhmänä ei ole koko kansa?

Mistä niin päättelet? Jokeri-imperiumin kohteena on jopa Saksan kansa. Jokerit on konserni, joka toimii useissa eri maissa. Jos olot Suomessa ovat suotuisat, Hjallis pykää aivan taatusti uuden hallin pystyyn vaikkapa yhdessä kuopiolaisten kanssa Kalpalle.

Jatkoajassa ja Jatkoajanm kirjoittajien mielissä HIFK voi olla brändinä vaikka 5091 kertaa suurempi kuin Jokerit, mutta sillä ei ole mitään tekemistä kokonaisuuden kanssa. Hauskaa brändelyä jatkossakin.

Ja JHag, en kai minä kyseenalaista sinun työtäsi ja osaamistasi millään tavalla. Mulla ei ole niistä kuin hyvin, hyvin myönteistä sanottavaa. Kuten hyvin tiedät. Mutta olen brändeistämme vaan jonkin verran eri mieltä kanssasi :)

Ja Isaksson: Siwan mummeli osaa sanoa Jokerit, mutta ei HIFK. Sillä on Hjalliksen kannalta iso ero. Ja tiedät tämän itsekin.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
Aika turha kommentti minulle, koska olen koko ajan alleviivannut näkökulmaani Jokereiden brändin laajuuteen. En siis tarkastele asiaa jollain SM-liigan, Jatkoajan viestiketjujen tai joukkueen pelityylin tasolla. Niillä on todellisuudessa mitätön merkitys Jokereiden brändiin.

Ei se ollut yhtään turha, koska koko ajan alusta saakka olet sekoittanut asioita. Jatkuvasti unohdat yhden brändiin liittyvän oleellisen seikan eli rajatun ja tarkkaan harkitun kohderyhmän. Sillä, että Siwan mummeli osaa tai ei osaa sanoa, mikä on Jokerit tai HIFK, ei ole brändin kannalta mitään merkitystä.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
Jokerit on konserni, joka toimii useissa eri maissa.

Herranjumala Cobol, maailma on täynnä konserneja, jotkaa toimii useissa eri maissa. Ja useissa tarkoittaa tässä tapauksessa moninverroin useammissa kuin Jokerit. Siitä, huolimatta ne eivät ole mitään brändejä.

Kun Siwan mummelilta kysyy mitä tuo mieleen Jokerit/HIFK ja hän vastaa Jokerit/Hjallis ja HIFK/ruma peli, niin sitten ollaan brändin äärellä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti JHag
HIFK on suomalaisessa jääkiekossa selkeämpi ja vahvempi brändi kuin Jokerit suomalaisessa jääkiekossa.
Voisiko tässä olla koko homman ydin ? Hifk on kiekossa selkeämpi brändi ja Jokerit kenties muutoin tunnetumpi ja ehkä brändiltään vahvempi ?

Mä en kyllä rehellisesti sanoen ole tässä hommassa pätkääkään ammattilainen, joudun siis heittelemään kommentteja ja nuo kysymykset täysin mutu-pohjalta. Mukavaa on se, että löysimme tällaisenkin aiheen, josta keskustella.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäs ihmeen alemmuuskompleksi Cobolilla taas on? Eikö auto lähtenyt kovien pakkasten jälkeen käyntiin vai mikä nyppii?

Pitää taas toitottaa joka välissä Jokerit sitä Jokerit tätä.Jokerit on parempi kuin Ifk, Harkimo on Jumala. Ihmeellisen lapsellista vinkunaa. Iso mies ja aina jaksaa.

Matikaisella on muuten suuremmat kassit kuin Virmasella.
Ja ne kassit kuuluvat Ifk-imperiumiin joka aikoo laajentaa toimintaansa Saksaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kuolemaa uhmaten tulen tänne vielä toteamaan tällaisen asian ilman mitään yritysten nimiä: Oletetaan, että yritys X valmistaa ostoskeskuksia, siis komplekseja joita voisi verrata vaikkapa jäähalliin. Ostoskeskustenkin valmistaminen / pystyttäminen on oma taiteenlajinsa, kuten jäähallienkin. Noh, sitten joku yritys X saa myytyä ostoskeskuskompleksiaan sinne tänne ympäri maailmaa. Kaikissa ostareissa käy vitusti väkeä ja ne ovat hyvin toimivia kokonaisuuksia. Onko yritys X brändi? Ei missään tapauksessa elleivät asiakkaat joka kerta sisään astuessaan tiedä nimeomaan tulevansa X:n ostoskeskukseen, joka on heille kenties jopa suurempi juttu kuin ostarin sisältä saatavat palvelut. Veikkaisin (tiedänkin yhden ostareita byggaavan englantilaisen huippuyhtiön), että brändiä tässä tapauksessa edustaisivat kuitenkin ostarin sisältä löytyvät palvelut , mm. Stockmannit, Jack&Jonesit etc. Ja veikkaisin, että ihmiset menevät mielikuvissaan Itikseen, Jumboon etc, eivätkä X:n loihtimaan ja patentoimaan kompleksiin. Sillä brändi voi olla olemassa vain kuluttajille, siis puhtaimmillaan. B-to-b brändihän ostarikin voi olla, mutta kun puhutaan kuluttajien tietoisuudesta (ja halutaanko sitä edes, tarvitaanko sitä?), ja sen tavoittamisesta, niin sitten ollaan brändin äärellä. Kone on eräs suurimmista suomalaisista yrityksistä olematta brändi. Nokialla hieman eri juttu.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Viestin lähetti JHag

... nimeltä mainiten vaikkapa Sony ja em. Coca-Cola. Ja Sonyn piikkiin olen käynyt jopa Japanissa ko. brändin päämajassa oppia saamassa.
Täyttä off-topicia, mutta pakko heittää tähän yhtenä herkullisena esimerkkinä Sonyn mainonnasta. En tiedä, oletko JHag ollut tuolloin jo mukana, mutta aplodit brändille kuitenkin.

Kyseessä oli aika monta vuotta sitten lehdessä (HS?) ollut Sonyn kokosivun tarjousilmoitus. Siis pelkkiä tv- ja hifituotteita, ehkäpä 20 kpl ja jokaisen alla tylsästi tuotteen koodi/nimi, vaikkapa SEH-234, ABS-112k jne. Ja hinta. Helvetin tavanomainen ilmoitus äkkivilkaisulla eikä yhtään "Sony-minded". Mutta ... alin tuote oikealla alhaalla oli ostoksen mukana saatava kauppakassi. Ja sen alla luki K1.

Mä repesin. Siinä kahdella kirjaimella tarjousilmokkeesta tehtiin brändi-ilmoitus. Oivaltavinta reklaamia, mitä tuotealalta muistan!
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Myönnän heti, että ajatuksenjuoksuni on jotakuinkin rajoittunutta, mutta ainoa K1, joka minun mieleeni tulee, on jenkkikansalaisen kanssa naimisiinmenoa varten anottava viisumi :)
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti girlzilla
Joku väitti ettei Jokereiden kannattajista löydy suomenruotsalaisia. Kyllä niitä löytyy, varsinkin nuoremmasta polvesta. Nykyään ei ole niin selkeitä enää nämä rajat, missä asuu IFK:n faneja ja missä Jokereiden. Asun itse etelä-Helsingissä ja täältä löytyy molempien jengien faneja aika tasapuolisesti, 30 vuotta sitten tilanne oli varmasti toinen.

Tunnen monia suomenruotsalaisia jokerifaneja ja kyllähän sitä suomenruotsalaista verta löytyy allekirjoittaneelta itseltäänkin.

Pari kommenttia girzillalle:

70 ja 80 luvulla kun Hjallis vielä kävi koulua/opiskeli ja oli innokas HIFK-fani, ei kylläkään löytynyt monta suomenruotsalaista jokerifania. Kun Hjallis ja Hencca d l Ch, sitten sitoutui Jokereihin, (kun eivät HIFK:ta saaneet), alkoi Hjalliksen ympärillä syntyä suomenruotsalaista fanijoukkoakin. Nämä olivat alussa Hjalliksen kavereita, ja kavereitten lapset. Tätä kautta syntyi sitten tällainen pieni suomenruotsalainen narrifaniryhmä, joka on pikkasen kasvanut gloryhunternuorukaisilla. Tämä ryhmä ei kuitenkaan ole koskaan aidosti uhannut HIFK.n asemaa.

Jos tekisit sosiaalisen polkuanalyysin löytäisit suurella todennäköisyydellä oman jokerifaniutesi taustalla joku linkki Hjallikseen. Tämä suomenruotsalainen pieni saareke voi jopa kuolla pois narrifanien joukosta sinä päivänä kun Hjallis myy osansa.....

Tämä oli ehkä hiukan provokatiivista, mutta ei kaukana totuudesta.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Eiköhän tämä kotomaamme sisällä sen verran vähän populaatiota, että on aivan sama kumman logon tyrkytät klyyvarin eteen, niin 98% väestöstä luultavasti tunnistaa logon. Tästäkin voi naida hyttystä asennossa jos toisessakin. Jokerikannattajana lisään tähän, yllätys yllätys, objektiivisen näkemyksen joukkueiden mielikuvista.

Jokerit- iso Areena, Hjallis-Merikukka-Leena, valitettavasti vain ei viittausta suoranaisesti kenttätapahtumiin.

IFK- ddr-halli, Jere ja viina/huumeet, ylilyönnit ja nimenomaan kentällä.

Näitä vastauksia saa, kun kyselee joukkueista ihmisiltä jotka eivät aktiivisesti seuraa jääkiekkoa.

Silti Jokerit on selvä ykkönen.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti cobol
Aivan. Kaiken lisäksi Jokerit on tukevasti SanomaWSOY:n käsissä. Yhtiö omistaa Jokerit HC:stä 36.4 prosenttia ja JHC Arena Holdingista 30 prosenttia.


Siinä se! Kenties juuri tämän vuoksi eräässä tietyssä julkaisussa herettiin julistamaan Glen Metropolit SM-liigan parhaaksi pelaajaksi. Luonnollisesti mitään kvantitatiivisiä kriteereitä tähän päätökseen ei tarvita. Onhan selvää, että SM-liigan paras pelaaja, etenkin kun sattuu olemaan hyökkääjä, on tehnyt kolme (3) maalia tällä kaudella....


Omistaako Sanoma WSOY muuten jonkinlaiset potin MTV kolmosesta?
 

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Viestin lähetti RoopeS
Tämä suomenruotsalainen pieni saareke voi jopa kuolla pois narrifanien joukosta sinä päivänä kun Hjallis myy osansa.....

Tämä olisi suorastaan järkyttävää. Me halutaan pitää oma pikku ankkalammikkomme. Jättäkää edes kansitakit.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Viestin lähetti tant gredulin
Myönnän heti, että ajatuksenjuoksuni on jotakuinkin rajoittunutta, mutta ainoa K1, joka minun mieleeni tulee, on jenkkikansalaisen kanssa naimisiinmenoa varten anottava viisumi :)
Huoh ;-) No, koska aloitin, lopetan: Sonyn mainonta oli viime vuosituhannen puolella (90-luvulla) varsin laadukasta ja omaleimaista. Se vetosi lukijan oivaltamiskykyyn, tarjosi pieniä ajatusherkkuja eikä vajonnut kaikkea kaikille -tasoon tai hintapommien paukutteluun. Fiksua reklaamia niille, jotka sen hoksaavat (nothing personal, gredu ;-).
Tuo mainitsemani ilmoitus oli siitä - omasta mielestäni - halvatun hyvä esimerkki. Tylsä ja ilmeisesti pakollinen tuotekoodiviidakko käännettiin kassin ( = täysin keksitty K1) kautta Sony-brändiksi. Se oli se juttu, pieni detsku, joka veti ainakin allekirjoittaneen naaman kestovirneeseen.

Edit: PS. Tässä on tiettyjä yhtymäkohtia myös hifkiin. Tärkeintä ei ole, että kaikki tykkää, vaan että riittävän monet rakastaa.
 
Viimeksi muokattu:

Maalituomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti Jussih

Omistaako Sanoma WSOY muuten jonkinlaiset potin MTV kolmosesta?

Eipä taida omistaa, maikkari kuuluu SanomaWSOY:n kilpailijan Alma Median leriiin. Tähän Alma Median leiriin kuuluu mm. myös Iltalehti.
Nopea jaottelu jos tällä jollekin jotakin merkitystä on;
SanomaWSOY:n omistamat: nelonen, Iltasanomat
Alma Median omistamat: MTV3, Iltalehti
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Isaksson
Herranjumala Cobol, maailma on täynnä konserneja, jotkaa toimii useissa eri maissa. Ja useissa tarkoittaa tässä tapauksessa moninverroin useammissa kuin Jokerit. Siitä, huolimatta ne eivät ole mitään brändejä.

Otetaas vielä kerran, jookos? Se mikä ei tunnu uppoavan, on hyvin yksinkertainen asia. Jokereiden brändi on tunnetumpi, laajempi ja suurempi kuin HIFK:n. Piste. Miksi? Hjallis on taitavasti tehnyt kaiken Jokereiden nimissä tai Jokereita esillä pitäen. Aivan tarkoituksella. Koko konserni on Jokerit nimen takana. Hjallis on jalostanut Jokereiden brändiä siitä asti kun hän seuran osti. Olen jutellut asiasta hänen kanssaan ja Hjallis lähtee siitä, että hän nostaa Jokereita esille - ei Hjallista. Siksi yhtiöt ovat mitkä ovat. Ja brändiä on luotu mielikuvilla menestyksestä, kalliista pelaajista, onnistuneesta rikastumisesta (=Hjallis itse), jokavuotisista menestystavoitteista, Hartwall-Areenasta, Hjalliksesta, värikkäistä valmentajista, jotka sanovat aina enemmän kuin muut, parhaista pelaajista jne. Kaikki tämä kuuluu Jokereiden brändiin Hjalliksineen. Jokereiden brändi on menestys. Menkää minne tahansa Suomessa ja kysykää, minkä mielikuvan Jokerit sinussa herättää niin saatte nämä vastaukset. Se on Jokereiden brändi, joka on luonut itsensä hämmästyttävän hyvin läpi.

Menkää minne tahansa Suomessa ja kysykää, mikä on HIFK. Ja kaikki eivät edes sitä tiedä, mihin kirjainyhdistelmä HIFK liittyy tai mitä sillä tarkoitetaan tai mihin se liittyy.

Siinä se.

Jääkiekkoharrastajien keskuudessa asiat voivat olla eri tavalla. Mutta siitä ei ollutkaan kysymys. Vaan brändeistä.

Mitä tällä asialla sitten on väliä? Mulle ei mitään.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
Viestin lähetti Jussih
Siinä se! Kenties juuri tämän vuoksi eräässä tietyssä julkaisussa herettiin julistamaan Glen Metropolit SM-liigan parhaaksi pelaajaksi. Luonnollisesti mitään kvantitatiivisiä kriteereitä tähän päätökseen ei tarvita. Onhan selvää, että SM-liigan paras pelaaja, etenkin kun sattuu olemaan hyökkääjä, on tehnyt kolme (3) maalia tällä kaudella....


Omistaako Sanoma WSOY muuten jonkinlaiset potin MTV kolmosesta?

Glen nyt sattuu olemaan SM-liigan parhaita pelaajia, jopa paras, minkälaisten värillisten linssien tahansa kautta katsottuna. Ehkäpä unohdit sen, kuinka monta syöttöä hänellä on, puhumattakaan mitä hän parhaimmillaan tekee joka vaihdossa.

Ei S koivukaan tee paljon maaleja, eikä Ottokaan tehnyt.

aina ei oivaltava syöttö tai kuljetus johda maaliin.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
Viestin lähetti cobol


Menkää minne tahansa Suomessa ja kysykää, mikä on HIFK. Ja kaikki eivät edes sitä tiedä, mihin kirjainyhdistelmä HIFK liittyy tai mitä sillä tarkoitetaan tai mihin se liittyy.


kyllä minä luulen että tietää. Esim. Jeren kautta. Nyt oli Nylander.-episodi.taas HIFK esillä. Ihmiset katsovat TV:tä passiivisesti ja lukevat iltapäivälehtiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös