Samoin silmin täällä useat ovat pelin katsoneet kuin minäkin. Jo hallilta lähtiessä mietin, että vieläkö Cobol löytää tästäkin kauhean ripityksen ;-)
Pari asiaa kuitenkin. Se parjattu ylivoima toimi eilen loistavasti. Kiekon liikuttelu Mäen maaliin johtaneessa YV:ssä oli todella hienoa. Tuolla vauhdilla jos saadaan kiekko liikkeeseen tulevissakin peleissä niin saadaan kuunnella maalilaulua aika paljon tiheämmin.
Hyökkäyksiin lähdöt olivat todella teräviä ja nopeita Kalpan vastaaviin verrattuna. Hyvä karvaus pakotti Kalpan pelaamaan paljon taaksepäin ja sahaamaan pakki-pakkia. Lisäksi Jokereiden hyökkäykset päättyivät useimnmiten jonkinlaiseen maalin yritykseen, eikä vain ajauduttu päätyyn.
Henkilökohtaista panostaan olivat nostaneet erityisesti Pirnes ja Mäki. Minkä hemmetin takia Essi ei ole pelannut tuolla intensiteetillä aiemmin kun kerran osaa?! Mäki sai tehdä kaksi maalia tyhjiin, mutta pelasi muutenkin väkevästi. Tommi Kovanen oli aivan kunkku eilen. Nosti vielä tasoaan kolmannessa erässä nousten selvästi esiin, vaikka muutkin pakit - Niemeä lukuunottamatta - pelasivat loistopelin. Neloskentältä paras näkemäni peli ja Ben-Amor ja (ajoittain) Pitkänen liekeissä.
Ja sitten ne todelliset katseenvangitsijat. Lahti ja Eaves. Voi pojat mitä pelimiehiä! On tahtoa, taitoa ja rohkeutta. Toivottavasti matsin nähneet juniorit ottivat opikseen siitä mitä hyvällä kiekkoilijalla pitää olla.
Aiempiin keskusteluihin tällä palstalla viitaten on ehkä aiheellista kysyä, oliko tämä esimakua siitä kiekosta mitä Jortikka haluaa joukkueen pelaavan? Jos oli, tulee loppukaudesta erittäin mielenkiintoista seurattavaa. Olin itse paikalla kahden muun ihmisen kanssa, jotka eivät ole ihan yhtä fanaattisia Jokerikannattajia kuin minä. Molempien mielestä peli oli yksi parhaista heidän näkemistään pitkään aikaan ja erityisesti Jokereiden vauhti teki heihin vaikutuksen. Pelissä oli (lähes) kaikkia niitä elementtejä mitä alkukauden peleissä on jääty kaipaamaan. Mikäli sama flow jatkuu, niin on pakko antaa myös Jortsulle tunnustusta, ettei juna ole sentään ihan asemalle jättänyt.
Mutta katsotaan nyt ensin.