Noniin, runkosarja on tämän kauden osalta lusittu ja aikamoista vuoristorataahan tuo oli. Alkukauden sähläilyjen ja loppukauden sentterisekoilun ja loukkantumisen jälkeen olen ainakin itse erittäin tyytyväinen suoraan playoff paikkaan. LKPstä on sanottu kaikki ylisanat ja ilman tätä kolmikkoa emme olisi lähelläkään nykysijoitusta. Ridan paluu oli yllättävänkin tärkeä juttu ykköskentän pelin kannalta ja ainakin eilen Jyppiä vastaan homma toimi nätisti, joskin aikaa oli todella paljon verrattuna normi SM-liiga matsiin. Nokelainen ei häikäissyt, mutta nyt miekkonen voi näyttää miten playoff-kiekkoa pelataan. Nurkissa kiekon kanssa Noksu on kyllä omaa luokkaansa. Heino toi alempiin ketjuihin tarvittavaa rauhallisuutta ja varmuutta keskelle ja Mäki on kyllä mahtavan muuntautumiskykyinen pelaaja ja Ben-Amor ykkösluokan tankki. Henry, Tomi ja Semir tulevat olemaan suuressa osassa tulevassa playoff sarjassa. Heino ja Mäki varjostamaan Peltonen tehottomaksi ja Ben-Amor jyräämään HIFKin pakisto nuussiksi.
Puolustuksessa täytyy ihailla nuorten Kivistö, Eronen, Dehner peliä. Kivistö parantaa keväällä kuin sika juoksuaan ja Eronen on täydellinen pakkipari Väänäselle. Liikkuva ja liukas, mutta myös omassa päässä varma. Väänäsen taidot kentällä ovat omaa luokkaansa, mutta kyllä kapteeni Ozzy on myös suuressa osassa nuorten lupausten kehityksessä. Forrest pelasi koko kauden perusvarmasti, eikä kyllä hirmuisesti virheitä tee. Niemi paransi loppukaudesta ja selvästi Erkan ohjeet ovat auttaneet myös kovaa veteraaniamme takaisin iskuun.
Veskareissa meillä on loistava tandemi, joskin Lasak kyllä selkeä ykkönen. Saapa nähdä saako Järvinen pelin peliä. Rankkareissa kundin voi kyllä mättää huoletta maaliin.
HIFK on täydellinen playoff vastustaja monestakin syystä. Vaikka naapuri pelin valmiuden osalta onkin niskan päällä ja heillä on Peltosessa universumiluokan kovien pelien ratkaisija, voi paikallisissa käydä ihan miten vain. Vai muistatteko vielä ne tämän kauden aikaisimmat kohtaamiset. Yksittäiset ottelut ja sitä kautta koko sarja, tulee ratkeamaan henkilökohtaisiin virheisiin. Itse toivon kuuden ottelun sarjaa, jonka Jokerit vie 4-2. HIFK fanien kommenteista olen ollut huomaavinani lievää huolta ja olemme varmasti paljon hankalampi vastus kuin mitä HPK olisi ollut. HIFKillä on tällä kaudella se tilanne, mikä Jokereilla on toivon mukaan ensi- tai sitäseuraavalla kaudella. Eli ISO potentiaali mennä päätyyn saakka. Nyt sille tielle tuli vain se suurin betoninarri kaadettavaksi. Peliin tulee niin paljon randomia ja henkimaailman juttuja, että mikään ei ole varmaa.