Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 737 960
  • 8 198

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Täytyy olla raskasta.
Varmaan sitä se KHL-Jokereiden kannattaminen onkin.

On varmasti raskasta etenkin kun:

- Joukkueen taustalta on poistunut kaikki merkittävät sponsorit
- Joukkue joutuu lentämään teatterinäytökseen Minskiin venäläisen lentoyhtiön koneilla, kun sinne ei suomalaisia yhtiötä lennä.
- Joukkue takoo yli 10M€ tappiota / kausi
- Joukkue on sarjan ainoa länsimainen seura
- Joukkue pelaa venäläisen oligarkin hallissa
- Joukkueen rahoitus tulee toiselta oligarkilta
- Joukkue toiminta on täysin riippuvainen venäläisen valtaeliitin oikuista
- Joukkue on ajautunut täysin sivuraiteille suomalaisen jääkiekon ytimestä
- Joukkueen tehtävänä on sparrata Punakonetta menestymään
- Siitä ei tullutkaan koko Suomen Jokereita
- Joukkueella ei ole, eikä koskaan tule olemaan konkreettista mahdollisuutta voittaa mestaruutta
- Sarja on poliittisesti värittynyt ja poliittiselle tarkoitusperälle rakennettu, kuten Mr. Putin on myöntänyt
- Katsojaluvut laskevat vuosi vuodelta.
- Oma junioripolku on tyrehtynyt
- Kotihallissa on soitettu vierasjoukkueen maalilaulua
- Kotihallissa vierasjoukkeen pukukoppi on maalattu päävastustajan väreillä
- Kotihallissa on myyty päävastustajan fanikrääsää
- Joukkue pakotetaan myymään suurimman tähtensä oikeudet päävastustajalle

Yritä siinä nyt tämän kaiken keskellä pakkohymyillä ja keksiä selityksiksi mitä ontuvampia whataboutismeja, kun oikein muutakaan ei voi. Faktat kun ei ole pelikentän sillä puolella vaikka kuinka maata polkisi.

On varmasti raskasta. Voimia.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Varmaan sitä se KHL-Jokereiden kannattaminen onkin.

On varmasti raskasta etenkin kun:

- Joukkueen taustalta on poistunut kaikki merkittävät sponsorit
- Joukkue joutuu lentämään teatterinäytökseen Minskiin venäläisen lentoyhtiön koneilla, kun sinne ei suomalaisia yhtiötä lennä.
- Joukkue takoo yli 10M€ tappiota / kausi
- Joukkue on sarjan ainoa länsimainen seura
- Joukkue pelaa venäläisen oligarkin hallissa
- Joukkueen rahoitus tulee toiselta oligarkilta
- Joukkue toiminta on täysin riippuvainen venäläisen valtaeliitin oikuista
- Joukkue on ajautunut täysin sivuraiteille suomalaisen jääkiekon ytimestä
- Joukkueen tehtävänä on sparrata Punakonetta menestymään
- Siitä ei tullutkaan koko Suomen Jokereita
- Joukkueella ei ole, eikä koskaan tule olemaan konkreettista mahdollisuutta voittaa mestaruutta
- Sarja on poliittisesti värittynyt ja poliittiselle tarkoitusperälle rakennettu, kuten Mr. Putin on myöntänyt
- Katsojaluvut laskevat vuosi vuodelta.
- Oma junioripolku on tyrehtynyt
- Kotihallissa on soitettu vierasjoukkueen maalilaulua
- Kotihallissa vierasjoukkeen pukukoppi on maalattu päävastustajan väreillä
- Kotihallissa on myyty päävastustajan fanikrääsää
- Joukkue pakotetaan myymään suurimman tähtensä oikeudet päävastustajalle

Yritä siinä nyt tämän kaiken keskellä pakkohymyillä ja keksiä selityksiksi mitä ontuvampia whataboutismeja, kun oikein muutakaan ei voi. Faktat kun ei ole pelikentän sillä puolella vaikka kuinka maata polkisi.

On varmasti raskasta. Voimia.
Lisätään tähän listaan vielä se, että Jokereiden faniryhmittymä, joka oli vielä 2010-luvun alussa Liigan ja koko Suomen ehdotonta kärkeä, on nykyään kuin haalea varjo entisestään.
 

S.allu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä on raskasta joillakin, ihan surkuteltavan raskasta. Vaan ei ole minulla, fiilikset on korkealla tasolla, eipä hävitty tänään 0 5, vaan tehtiin kolme maaliakin, siitäkin huolimatta, vaikka oli ns kakkosjengi matkassa. Parannusta aika paljon viime vuotiseen ja lupaa hyvää pleijareihin. Voin edelleenkin olla ylpeä Jokerifani. Kiitos Jokerit!
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Totuus sattuu?
En mä tuon itsestäänselvän faktan toteamiseen mitään valtuutuksia kysele tai tarvitse huolimatta siitä, onko se juuri sun mielestä ylimielistä tai lapsellista. Jokainen selvällä maalaisjärjellläkin ajatteleva asian itsekin ymmärtää aivan täysin, kun hetken viitsii miettiä ja ottaa sen mietinnän ajaksi ne sumennetut värilasit pois silmiltään.
Pitäisiköhän sinun mennä jo tuonne naapurijengin HIfk: n leiriin.
Todelliset Jokeri fanit seisovat joukkueen takana olkoon sarja minä tahansa.
 
Viimeksi muokattu:

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Todelliset Jokeri fanit seisovasta joukkueen takana olkoon sarja minä tahansa.
Mutta todellisille kannattajille oma seura on osa omaa identiteettiä ja he vaativat parempaa sekä protestoivat silloin kun seura/sen johto toimii vastoin kannattajien arvoja. Seura on olemassa kannattajia varten, ja Jokereiden kannattajilta ryöstettiin seura venäläisten valtaapitävien poliittiseksi pelinappulaksi.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Todelliset Jokeri fanit seisovasta joukkueen takana olkoon sarja minä tahansa.

Minä kyllä näen, että todelliset kannattajat eivät hyväksy seuran muuttamista Suomi-kiekon lippulaivasta aina venäläisten pelinappulaksi. Helpompaa olisi suoltaa kaikki paska ja kärsimys ja mennä katsomoon ja sanoa daa daa kaikille sekoilulle, mutta hienoa nähdä että on olemassa myös niitä, jotka seisovat jaloillaan ja tuovat näitä kaikkia epäkohtia julki ja ennenkaikkea uskaltavat puhua niistä ääneen ja tehdä jotain konkreettisia asioita, kuten boikotoida tota teatteria, vaikka kyse on heillekin niin tärkeästä asiasta, kun Helsingin Jokerit.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Itse en lähde arvioimaan kuka on oikea kannattaja tai mikä sellaisen määrittää. Mielestäni kukin saa tehdä sen omalla kohdallaan - ei muiden, mutta se on fakta, että Jokerit on muuttunut olennaisesti. Ennen sen olemassaolon päätarkoitus oli jääkiekon pelaaminen, nykyään ei ole, vaikka pieni vähemmistö edelleen niin ajattelee. Rahoittajien, eli todellisen vallan peräsimessä olevien tarkoitus Jokereille on jotain aivan muuta kuin jääkiekko, jolla on vain välinearvo. Valitettavasti tämä näkyy aivan kaikessa Jokereiden tekemisessä, ei vain silloin kun mennään poseeraamaan diktaattorin kanssa rikollisvaltioon.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
todellisen vallan peräsimessä olevien tarkoitus Jokereille on jotain aivan muuta kuin jääkiekko, jolla on vain välinearvo.
Sanoisin että näin oli kyllä Harkimonkin aikana jo, ainakin osittain. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Nyt mukana on myös diktaattorin(ien) poliittiset tarkoitusperät ja mätä sarja.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minä kyllä näen, että todelliset kannattajat eivät hyväksy seuran muuttamista Suomi-kiekon lippulaivasta aina venäläisten pelinappulaksi.

Eivät hyväksy. Väki hallilla on vaihtunut paljon. SM-liigassa Jokereita kannattaneet ovat pitkälti jääneet pois, mikä näkyy hyvin myös Jatkoajassa. Iso osa nykyisistä kannattajista on tullut mukaan KHL:n aikana. Osa juuri siksi, että kokevat positiivisena Suomi-kiekon lippulaivan muuttamisen venäläisten pelinappulaksi.

Jokerien kohdalla täytyy puhua seurana tragediasta tai jopa katastrofista. Siis suhteessa siihen, kun Aimo Mäkinen Jokerit perusti ja loi seuralle pohjan.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Eivät hyväksy. Väki hallilla on vaihtunut paljon. Iso nykyisistä kannattajista on tullut mukaan KHL:n aikana. Osa juuri siksi, että kokevat positiivisena Suomi-kiekon lippulaivan muuttamisen venäläisten pelinappulaksi.

Sun todellisuudentaju on mennyt aika kauas tästä maailmasta. Suurin osa mun kuplassa olevista on ollut Jokerifani jo ennen KHL-aikaa. Ja voin sanoa tuntevani aika paljon tuolla hallilla käyvää porukkaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sun todellisuudentaju on mennyt aika kauas tästä maailmasta. Suurin osa mun kuplassa olevista on ollut Jokerifani jo ennen KHL-aikaa. Ja voin sanoa tuntevani aika paljon tuolla hallilla käyvää porukkaa.
No, omasta kaveripiiristäni viimeisetkin luopuivat Minskin matkan jälkeen. Meillä oli myös pitkä perinne, jossa eri-ikäiset Jokerien kannattajat kävivät yhdessä hallilla (osa fanikatsomossa) tai katsottiin yhdessä Jokerien pelit tv:stä. Kun Jokerit päätti pelata Minskissä, nuorimmat mukana olleet totesivat, että se oli tässä.

Kun noita toimiston tekstejäsi on häpeällä lukenut, sanoisin kyllä, että Jokerien seuraamisen viimeiseen peliin ennen Minskiä päättäneet ovat kyllä tässä maailmassa. Sinä et. Ja en sano pahalla, mutta olet muuttunut venäläisten rikkinäiseksi puhelimeksi. Aikoinaan tekstejäsi oli mukava lukea.

Mitä Jokereihin tulee, sen päätarkoitus nykyään on mahdollistaa toimiminen Venäjän koelabrana vaikutuksen suhteen ja mahdollistaa Lukashenkan esiintyminen julkisuudessa näyttäen, että lännen boikotit eivät pure.

Kyse ei ole jääkiekosta ja tästä olen todella surullinen. Kuten on moni muukin.
 
Viimeksi muokattu:

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielenkiintoista nähdä miten Minskin reissu vaikuttaa jatkossa yleisömääriin, jos vaikuttaa. Tällä palstalla ainakin yksi naputtelija on ilmoittanut että "se oli tässä" vai oliko vain Discovery+ osalta. Nyt jää jollekin sitten 9,99 € kuukaudessa säästöön tai jos haluaa muuta sisältöä elämään niin tuolla säästöllä saa varmaankin Pirkka Premium Lageria six-packin lähikaupasta.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos kerran olette sitä vastaan, että Jokerit ei enää ole teidän seuranne ja fanitus on loppu, kun joukkue kävi pelaamassa Minskissä, niin mitä te täällä enää pyöritte?
Toisekseen miksi ette ole aiemmin protestoineet sitä, että Jokerit pelaa KHL: ssä.
Kolmanneksi älkää katsoko talvi olympialaisia koska ne pelataan Kiinassa.
Itsekkin olen toki sitä mieltä että pitäisi pelata Suomen mestaruudesta, mutta nyt se ei ole mahdollista ja siihen olen sopeutunut.
Muistutuksena vielä, että muuan Hjallis joka nosti aikoinaan Jokerit suosta. Sai aikaan sen, että Jokerit meni KHL: ään.
 

Hugotron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eivät hyväksy. Väki hallilla on vaihtunut paljon. SM-liigassa Jokereita kannattaneet ovat pitkälti jääneet pois, mikä näkyy hyvin myös Jatkoajassa. Iso osa nykyisistä kannattajista on tullut mukaan KHL:n aikana. Osa juuri siksi, että kokevat positiivisena Suomi-kiekon lippulaivan muuttamisen venäläisten pelinappulaksi.

Jokerien kohdalla täytyy puhua seurana tragediasta tai jopa katastrofista. Siis suhteessa siihen, kun Aimo Mäkinen Jokerit perusti ja loi seuralle pohjan.
Ketä tarkoitat boldatulla? Nuorisoa, jotka on ollut jotain 6-vuotiaita tms, kun liigassa ollaan pelattu? En toki kiellä sitä, että osa on jäänyt pois, se nyt on ihan selvää, mutta kyllä tuolla hallissa pyörii edelleen samoja naamoja ikää katsomatta.

Ja minkä takia täällä on jotain raumalaisia määrittämässä, ketkä on todellisia faneja ja ketkä ei? Tuo todelliset "kannattajat" on muutenkin jotenkin typerä argumentti, mihin vain ei ole oikeaa vastausta. Miten Old Chiefs?
Edit. boldaus oma jne.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ketä tarkoitat boldatulla?

Kannattajia, jotka ovat tulleet mukaan aikaisintaan kaudella 2014-2015. Itsekin tunnen useita. Heidän ainoa kokemus Jokereista on seuran pelaaminen venäläisesä sarjassa, venäläisellä rahahalla, venäläisten omistajien halun mukaan. Heille KHL on jotain, mitä on mukava seurata. Perspektiivi on siten erilainen kuin meillä, joiden mielestä Jokerien tulisi palata viipymättä Suomeen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ja minkä takia täällä on jotain raumalaisia määrittämässä, ketkä on todellisia faneja ja ketkä ei? Tuo todelliset "kannattajat" on muutenkin jotenkin typerä argumentti, mihin vain ei ole oikeaa vastausta. Miten Old Chiefs?Edit. boldaus oma jne.

No, kysyisin pikemminkin, miten joku kehtaa viikko sitten rekisteröityneenä aloittaa välittömästi vittuilun muiden vääristä mielipiteistä. Näitä on tullut vastaan ennenkin, ja tuli viime viikollakin.

Kunnioitan Old Chiefsien toimintaa ja tunnenkin takavuosikymmeniltä fanibussista osan. En silti ole samaa mieltä heidän kanssaan Jokerien positiosta.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Jos kerran olette sitä vastaan, että Jokerit ei enää ole teidän seuranne ja fanitus on loppu, kun joukkue kävi pelaamassa Minskissä, niin mitä te täällä enää pyöritte?
Nämä palstapoliisit ovat aina yhtä hauskoja. Jokainen saa tällä palstalla kirjoittaa omia mielipiteitään ja moderaattorit varmasti puuttuvat asiaan, jos sääntöjä rikotaan. Olisihan se tietysti mukavampi elää vain omassa kuplassaan samanhenkisten kesken ja kuvitella kaiken olevan loistavasti.

Pelin taso, politiikka ei kuulu urheiluun jne.
 

Hugotron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No, kysyisin pikemminkin, miten joku kehtaa viikko sitten rekisteröityneenä aloittaa välittömästi vittuilun muiden vääristä mielipiteistä. Näitä on tullut vastaan ennenkin, ja tuli viime viikollakin.
Onko tuo sitten palstan etikettivirhe tai jotain, en tiedä. Vaikea täällä sanoa, mistä taustoista porukka tulee, niin en ehkä itse tuijottaisi aikaa, milloin palstalle liitytty. Tämä vain minun mielipide.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Onko tuo sitten palstan etikettivirhe tai jotain, en tiedä. Vaikea täällä sanoa, mistä taustoista porukka tulee, niin en ehkä itse tuijottaisi aikaa, milloin palstalle liitytty. Tämä vain minun mielipide.

Tarkoitan aivan toista asiaa.

Kun SM-liigan aikana palstalle kaikki vähitellen liityttiin, jokainen oli innostunut Jokereista ja jääkiekosta ja aivan erityisesti HIFK:n lyömisestä. Se oli luonnollista fanikeskustelua. Nyt Jokerien rahoituksena takaaja Venäjä käy hybridioperaatioillaan lännen kimppuun ja uhkaa ottaa Suomenkin etupiiriinsä. Kaikki on muuttunut. Se näkyy myös joidenkin uusien keskustelussa, jotka jakavat vajaan viikon palstahistorialla fanit hyviin ja pahoihin. Juuri kuten Venäjä haluaa tämänkin asian hoidettavan mikro-osana Venäjän muuta lännessä asuvien ihmisten hajottamista eri ryhmiin.

Ennen oli Jokerit ja jääkiekko ja Suomen mestaruus ja HIFK:n lyöminen. Enää en tiedä, mitä on. Itse äänestän Jokerien, jääkiekon ja Suomen puolesta ja vaihtoehtona Euroopan tai Ruotsin kanssa yhteistä sarjaa.

Tällöin kysymys olisi vain jääkiekosta, ja politiikka jätettäisiin sivuun. Nyt KHL on poliittinen ratkaisu, joka toteuttaa Venäjän politiikkaa luistimilla myös Suomessa.
 

S.allu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No, kysyisin pikemminkin, miten joku kehtaa viikko sitten rekisteröityneenä aloittaa välittömästi vittuilun muiden vääristä mielipiteistä. Näitä on tullut vastaan ennenkin, ja tuli viime viikollakin.

Kunnioitan Old Chiefsien toimintaa ja tunnenkin takavuosikymmeniltä fanibussista osan. En silti ole samaa mieltä heidän kanssaan Jokerien positiosta.
Ethän vaan tarkoita minua? Oletko ihan vakavissasi tuota mieltä, että vain ne, jotka ovat olleet palstalla vuosia, saavat vittuilla? Jos kerron, miltä minusta tuntuu olla Jokerifani, niin se onkin väärä mielipide, pahoittelen, kun se pahoitti mielesi.
Kuulun siihen runsasluiseen joukkoon, jotka ovat kannattaneet Jokereita kauan ja kannattavat vieläkin, hatunnosto erityisesti Pavelle.
Kiitos siitä, ettet vittuillut minulle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös